Uszczelka pod głowicą?

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Bunioopl » 13 lut 2024, o 18:32

Sprawdź jeszcze dywaniki kierowcy i pasażera. Przewód grzania przepustnicy i przewody gumowe nagrzewnicy. Najlepiej jak by było -10. W wtedy widać jak paruje rozgrzany płyn.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5236
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 90
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: huri_khan » 14 lut 2024, o 07:33

szefnumberone pisze:
13 lut 2024, o 13:48
Jestem po drugiej wymianie uszczelki pod głowicą. Dzisiaj znowu dolewałem płynu chłodniczego do zbiorniczka :) Wygląda na to, że historia zatoczyła koło po raz kolejny. JAK TO JEST MOŻLIWE? Nie widzę nigdzie wycieku, gdzie ten płyn ginie? Gdzie on może się mieszać że znowu go ubywa?
A może zamiast uszczelki pod głowicą wymień uszczelki w chłodnicy oleju ?
To także może być powodem, że ucieka płyn.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 14 lut 2024, o 07:38

Niestety mam wrażenie, że jednak coś tam się miesza bo w zbiorniczku są tak jak by malutkie oczka od oleju, do tego zbiorniczek cały się w środku na ściankach zabrudził jak by takimi burzynami z rosołu,

Czy to może być tak jak sugeruje kolega wyżej chłodniczka? Nie chce mi się wierzyć żeby mogła być to po raz trzeci uszczelka pod głowicą…

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 758
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 23
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: lukaslacetti » 14 lut 2024, o 07:42

Jezeli uszczelka pod głowica wymieniona to tu problem można wyeliminować

Pompa wody masz co do niej pewnosć ? Nie przegrzewa się silnik ? Jezeli nie to tu tez nie ma problemu

Korek z tego co czytalem wymienileś.

Masz to juz ogrzewanie w kabinie ?
Jezeli nie to nagrzewnica jest zatkana lub nieszczelna lub jest tak zapowietrzona

Te bąble co leciały z węza na poprzedniej stronie co pisales najprawdopodobniej sie nie gotowal płyn tylko wyzbywal sie powietrza z układu

Najlepiej bedzie jezeli na poczatek zlejesz caly plyn z ukladu i go ponownie nalejesz ale powoli
Gdy wolniej nalewasz caly czas powoetrze ma gdzie uciekać i pozniej go w ukladzie jest niewiele i szybciej sie odpowietrzy

Jezeli wlewany jest na chama srednica wezy jest zalewana plynem a powoetrze w niektórych zakamarkach moze utknąć i zablokowac przeplyw cieczy



Podsumowujac oraz do sprawdzenia przez Ciebie

Korek sprawny ?
Pewnosc co do pompy wody ?
Brak wycieków pod samochodem ?
Termostat sprawny otwiera się ? Nie przegrzewa?

Jezeli powyższe punkty sa ok to uklad zapowietrzony nie ma innej opcji.
Tak to temat mozna ciągnac w nieskończoność
Powied zjeszcze że tym autem tak jezdzisz z nierozwiazanym problemem odkąd zalozyles ten wątek
Ręce opadają...

szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 14 lut 2024, o 08:43

Byłem przekonany, że problem rozwiązał się po tym jak ostatnio (na początku ubiegłego roku) wymieniłem uszczelkę pod głowicą.

Uszczelkę wymieniłem po tym jak:

- wymieniłem przewody odprowadzające płyn chłodniczy do zbiorniczka (całe sparciały),
- wymieniłem zbiorniczek oraz korek,
- wymieniłem pompę wody,
- wymieniłem termostat (też coś z niego ciekło),
- odkręcałem ten specjalny korek odpowietrzający układ chłodniczy (taki żółty koło maski i nagrzewnicy),

Po wymianie uszczelki jeździłem bez problemów niecały rok. Ostatnio jednak (jakiś miesiąc temu) zaglądnąłem znowu pod tą nieszczęsną maskę i możecie sobie tylko wyobrazić co poczułem widząc że w zbiorniczku brakuje połowy nalanego płynu. Do tego ten szłam na ściankach. Miesiąc temu dolałem płyn i niedawno musiałem zrobić to znowu tak że no… zaczyna się od nowa :))


W kabinie ogrzewanie na kierowcę w 98 na 100 przypadków uruchomienia nie działa (leci zimne) ale od czasu do czasu się włącza co może sugerowałoby rzeczywiście problem z nagrzewnicą?

Wygląda też na to, że z chłodniczki wycieka pomału olej co też by wskazywało na problem z uszczelką w tym właśnie miejscu ale czy to może powodować ubytek płynu chłodniczego?

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5236
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 90
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: huri_khan » 14 lut 2024, o 09:44

Jeżeli w zbiorniczku układu chłodzenia masz olej to 99% uszczelki chłodnicy oleju. Sama chłodnica to były sporadyczne przypadki.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 14 lut 2024, o 11:25

Dzięki wielkie za wskazanie kierunku ale powiedzcie mi proszę jeszcze czy problem z uszczelka chłodniczki generował by ubywanie płynu chłodniczego?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: bubu1769 » 14 lut 2024, o 12:02

Tak.
W zależności jak puści uszczelka to z okolic chłodniczki może cieknąć olej, płyn bądź mieszać się jedno z drugim.

szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 14 lut 2024, o 12:08

No dobra, to przechodzę do wątku z uszczelkami, widziałem że jest tam już sporo poleceń na temat tego skąd taki zestaw zamawiać. Nie mówiąc już o instrukcjach wymiany.

Trzymam kciuki żeby to było to bo ten horror trwa już za długo.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5236
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 90
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: huri_khan » 14 lut 2024, o 14:13

Tutaj masz cały temat

viewtopic.php?f=28&t=3269
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

dawmal1222
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 4 gru 2020, o 20:08
Reputacja: 0
Imię: Dawid
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8
LPG: TAK
Lokalizacja: Kazanów
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: dawmal1222 » 15 sie 2025, o 11:06

Cześć, rozwiązała ten problem? Kolejną przyczyną mieszania oleju z płynem jest uszczelka pompy oleju za rozrządem

szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 15 sie 2025, o 13:13

Problem rozwiązała kolejna wymiana uszczelki pod głowicą. Poprzednia wymiana została wykonana źle (jeden frez był za wąski, nie wiem czy to była dobrze dopasowana uszczelka). W każdym razie teraz płyn cieknie z obudowy chłodnicy, którą muszę wymienić, więc przygód z płynem chłodniczym jest moim wypadku przy tym modelu co nie miara :))

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: krzych1b » 16 sie 2025, o 22:11

A próbowałeś wkręcić specjalny przyrząd :-korek z manometrem i pompką i napompować układ do 2bar ? Tak się sprawdza nieszczelność w układzie chłodzenia.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości