Co do DPF to co warsztat inna diagnoza wizualna. Tak jak Wam wcześniej napisałem, że w jednym powiedzieli , że był rozcinany . W drugim już , że nie , wygląda na fabryczny. W trzecim podobnie i sprawdzono przepływ powietrza maksymalny - wyszło 228 milibarów czyli 22,8 kPa. Jaka powinna być wartość fabryczna - nie wiadomo . Po czyszczeniu jest ponownie wykonywany pomiar i wtedy można porównać. Póki co wstrzymałem się z czyszczeniem. Widziałem zapiski z innych aut, że przed czyszczeniem miały nawet 0 lub np. 33 lub coś koło tego a po czyszczeniu ok 300-400. Dziwny przypadek był w BMW. Przed czyszczeniem było 228 a po czyszczeniu niewiele ponad 300 i zdecydowanie poprawiła się praca silnika ale wyskakiwał wcześniej błąd DPF.
Przed końcem dnia otrzymałem info, że turbosprężarka sprawdzona na maszynie TurboTest firmy Cinat przeszła pozytywnie testy i że wg serwisu nie powinienem doszukiwać się problemu w turbosprężarce. Jutro ją odbiorę.
Wtryskiwacze zostały sprawdzone na maszynie EDX611D włoskiej firmy Nova Ditex. Ogólnie usłyszałem , że wtryskiwacze pracują bez uwag. Wprowadzono jednak podczas badania kody z wtryskiwacza a nie te po regeneracji

Szkoda nawet tego komentować. Postaram się w wolnej chwili zeskanować protokoły do wglądu. Co ciekawe dano mi nowe podkładki pod wtryskiwacze 2mm a nie 3mm. Może ktoś z Was wie jakie powinny być "fabrycznie". Wydaje mi się, że 3mm , dostałem na moją sugestię 3mm ale 2mm też.
Chcąc teraz wszystko poskładać muszę mieć nowe uszczelki dla turbo i DPF. I tu pojawił się problem. Nic w Polsce nie mogłem dostać, wszystkie serwisy (ASO) gdzie dzwoniłem - na zamówienie i oczekiwanie kilka dni... Tak więc auto rozgrzebane postoi do Bożego Ciała...
Zastanawiam się czy nie dać do sprawdzenia tych wtrysków jeszcze na inną maszynę (i tak czekam na uszczelki) firmy Hartridge,jedynego producenta urządzeń pomiarowych posiadającego autoryzację firmy Delphi.
Jestem już dziś tak padnięty "walką" w ten upał , że jutro kolejna garść informacji i przemyśleń...