Cewka? - gazowałem na zimnym...

Stuka, puka, kapie, cieknie...
szewcio
Profesjonalista
Posty: 581
Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
Reputacja: 27
Imię: Eligiusz
Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: szewcio » 19 kwie 2020, o 15:30

NGK ZFR6U-9 właśnie założyłem, ale kupione w pomarańczowym pudełku NGK, a nie niebieskim GM. Napis również made in Japan, w co osobiście nie wierzę, bo skoro cewka made in China, to jaki sens miałaby droga produkcja świec w Japonii, gdzie koszty pracy jedne z najwyższych na Świecie.
Rozumiem, że teraz będzie działać wzorcowo?
Świece wymieniałem co 30k km, ale mechanik mówi, że cewki w 1.8 XE/XER ogólnie są piętą achillesową tego silnika, nawet w tych niezagazowanych egzemplarzach.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: pool80 » 19 kwie 2020, o 20:36

Wszystko się zgadza. Jak ja kupowałem 3 lata temu te świeczki, to dostęp do nich był tylko w ASO, i ewentualnie jakieś wschodnie strony. Teraz, można je dostać po za ASO. i dobrze. Na ngk france ludzie narzekali.
Jeszcze o tej długości iskry - wiedza z forum:
1,1mm to dla benzyny, lepsze dopalenie mieszanki benzynowej. Dla LPG czym mniej czyli 0,9 lub 0,7 tym lepiej. Bo mieszanka z gazem i tak się dobrze dopali w tłoku, a iskra łatwiej przeskakuje.
Dla cewki dłuższa iskra, to cięższa praca. Jak padnie, to z uwagi na cenę, nie kupował bym oryginału. Obecnie zaryzykował bym najtańszy NTY, i drugą w bagażniku. Sam kupiłem Delphi i od ponad 30k km jest ok.

szewcio
Profesjonalista
Posty: 581
Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
Reputacja: 27
Imię: Eligiusz
Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Re: Cewka? - gazowałem na zimnym...

Post autor: szewcio » 26 cze 2021, o 18:29

No i cewka pada po ponad roku od wymiany. :twisted:
To chyba jednak nie LPG i stąd te chwilowe niby-problemy z zapłonem. :D)
Zapaliło się ESP + mignął Check, w trakcie jazdy. Faluje też na jałowym.

Trzeba było nie słuchać mechanika i kupić oryginał za tysiaka. Teraz chłopisko będzie się musiał nagimnastykować żeby uwzględnili reklamację..... :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości