Tłumik
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Tłumik
To nie są wibracje , bardziej bym to nazwał rezonansem , delikatne drgania w rytm pracy silnika wyczuwane delikatnie pod dłonią na desce rozdzielczej ,kierownicy , gałce zmiany biegów i siedzeniu pasażera . A jak nie to , to nie wiem od czego mogą być.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Tłumik
Też o tym myślałem , ale w aucie z 2013 r. z przebiegiem 93 tyś ? Zazwyczaj się to spotyka w 20 letnich autach z przebiegiem 200 tysi. Wydaje mi się , że za młode auto na taką usterkę.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Tłumik
Przemek czy ty jesteś pewny przebiegu i stanu tego auta przy zakupie? Bo skala usterek u ciebie jest nieprawdopodobna.

- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Tłumik
Masz dziurawa plecionkę więc może być wyższa temperatura pomogła zestarzeć się gumie.
A drugie. Jakbyś kupił W124 5 letnie czy corolle E10/e11 to by mnie to zdziwiło .
A obecnie ani trochę.
A drugie. Jakbyś kupił W124 5 letnie czy corolle E10/e11 to by mnie to zdziwiło .
A obecnie ani trochę.
O partsy pisz PW.
-
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 8 lis 2018, o 08:01
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Orlando 2.0 LTZ 163
- Silnik: Chip 200KM / DPF OFF
- Lokalizacja: Szczecinek
- Kontakt:
Re: Tłumik
Wspominałem o "uchwytach" wydechu.
Wg. mnie jak będziesz na warsztacie wejdź pod auto i posprawdzaj stan tych poduszek i ogólnie całego wydechu, może coś znajdziesz i się rozjaśni.
Marek
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Tłumik
Tak jestem pewny , auto kupiłem od prywatnego właściciela zaraz jak skończyła się gwarancja . Więc mam udokumentowany przebieg z serwisu z Krakowa ( gdzie zresztą auto było kupione ). Przed zakupem również samochód u nich sprawdzałem . Niestety też pomału załamuję się tymi usterkami . Chyba nikt na forum nie miał tak awaryjnego Cruza jak mój 
Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
Tak tak na pewno sprawdzę i będe szukał. Przed zimą malowałem cały układ wydechowy i jak na moje oko był w dobrym stanie , gumy podobnie. Do usterek mam jeszcze dziwny pojedynczy odgłos przy delikatnym hamowaniu , ale podejrzewam , że to kończące się tylne tarcze ( zresztą mam kilka na nich wżerów , więc to również może być to. )

Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
Tak tak na pewno sprawdzę i będe szukał. Przed zimą malowałem cały układ wydechowy i jak na moje oko był w dobrym stanie , gumy podobnie. Do usterek mam jeszcze dziwny pojedynczy odgłos przy delikatnym hamowaniu , ale podejrzewam , że to kończące się tylne tarcze ( zresztą mam kilka na nich wżerów , więc to również może być to. )
- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tłumik
Ja miałem plecionkę robioną na wiosnę przed zlotem to ile wtedy miałem przejechane? Z 50-55 tys. Mój samochód jest równie awaryjny tylko mi się już nie chce pisać
Wrzucę później hałas z jakim jeżdżę od nowości jak jest zimno to się złamiesz ;-)
Jednak na razie nie wrzucę bo w Warszawie temperatura na plusie i jak wracałem do domu to tylko lekko mruczało.

Wrzucę później hałas z jakim jeżdżę od nowości jak jest zimno to się złamiesz ;-)
Jednak na razie nie wrzucę bo w Warszawie temperatura na plusie i jak wracałem do domu to tylko lekko mruczało.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Tłumik
No okaże się jutro czy to wina łącznika czy łapy silnika czy coś jeszcze
a tak w ogóle miałeś jakieś objawy przy tej uszkodzonej plecionce ?

- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tłumik
normalne, hałas tłumika w przedniej części auta.
-
- Świeżak
- Posty: 42
- Rejestracja: 20 kwie 2016, o 21:16
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze 1.6 113KM +LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Tłumik
Przypilnuj sobie by dobrze Ci dobrał i zamontował nowa plecionkę. Ja wymieniałem 2 lata temu bo sypnęła się w wyniku kilkukrotnej konieczności okręcania katalizatora. Było głośno i zaczęło mi zaciągać spaliny do wnętrza a jak na odpalonym silniku szmata zatykałem wydech to świszczało z niej konkretnie- najprostszy sposób wykrycia nieszczelności wydechu.
No a mój mechanik wspawal nowa ale tak, że po zamontowaniu ja rozciągnęło i się rozszczelniła. Oddałem do poprawy i zrobił jak należy.
Poprawnie to zrobić to trochę zejdzie bo trzeba w cruzie odkręcić i wyjąć wydech, wyciąć uszkodzoną plecionke, założyć tłumik , nasunąć nowa plecionkę, połapać kilkoma spawami, zdjąć całość by pospawać na gotowo i zamontować ostatecznie. Rury wydechu powinny być trochę wsunięte w nową plecionkę. Jak pospawa ci na styk to później możesz mieć tak jak jak- rozciągnięta
Wysłane z mojego Lenovo K33a48 przy użyciu Tapatalka
No a mój mechanik wspawal nowa ale tak, że po zamontowaniu ja rozciągnęło i się rozszczelniła. Oddałem do poprawy i zrobił jak należy.
Poprawnie to zrobić to trochę zejdzie bo trzeba w cruzie odkręcić i wyjąć wydech, wyciąć uszkodzoną plecionke, założyć tłumik , nasunąć nowa plecionkę, połapać kilkoma spawami, zdjąć całość by pospawać na gotowo i zamontować ostatecznie. Rury wydechu powinny być trochę wsunięte w nową plecionkę. Jak pospawa ci na styk to później możesz mieć tak jak jak- rozciągnięta
Wysłane z mojego Lenovo K33a48 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Tłumik
No to orlando chyba składali w innych fabrykach. Niby to samo (pomijając budę) a jednak trwalsze i zdecydowanie mniej awaryjne bydlę. Z usterek stukają mi tylne amory(zwłaszcza rano na zimno) i trochę przednie, które stukały już 3 lata temu(przyzwyczaiłem się). Poza tym nic. Absolutne kompletne niiic. Nuda . Mogło by się coś popsuć. Coś by się przynajmniej działo .Przemek pisze: ↑7 lut 2019, o 14:10Tak jestem pewny , auto kupiłem od prywatnego właściciela zaraz jak skończyła się gwarancja . Więc mam udokumentowany przebieg z serwisu z Krakowa ( gdzie zresztą auto było kupione ). Przed zakupem również samochód u nich sprawdzałem . Niestety też pomału załamuję się tymi usterkami . Chyba nikt na forum nie miał tak awaryjnego Cruza jak mój![]()


- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Tłumik
Wszim nie kracz...może z racji tego, że Ty go użytkujesz od nowości. Jeszcze kolejna sprawa, że eksplatujesz zgodnie z "polityką siwych włosów"
Więc Przemku, to są jakieś mikro-awarie, które nie wywrócą Twojej kieszeni na drugą stronę. Trzeba porobić to co jest i się cieszyć z jazdy. Nie wiesz jaki styl miał poprzedni właściciel,a te niuanse to może być pokłosiem

Więc Przemku, to są jakieś mikro-awarie, które nie wywrócą Twojej kieszeni na drugą stronę. Trzeba porobić to co jest i się cieszyć z jazdy. Nie wiesz jaki styl miał poprzedni właściciel,a te niuanse to może być pokłosiem
O partsy pisz PW.
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Tłumik
A ja mam do wymiany
Linkę ręcznego
Jeden tylny zacusk
Jeden przegub zewnętrzny.
Ale mój Olek ma już prawie 230tyś
A u zapomniałem o nowych zimówkach, które muszę kupić na wiosnę.
Linkę ręcznego
Jeden tylny zacusk
Jeden przegub zewnętrzny.
Ale mój Olek ma już prawie 230tyś
A u zapomniałem o nowych zimówkach, które muszę kupić na wiosnę.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Tłumik
O przegub nie pytałeś
a może się znajdzie zacisk poniżej 200
u starych moich znajomych, bo ja tylko TRW 



O partsy pisz PW.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Tłumik
Heh to samo mówi mi Wszim....od prawie 2 lat , i zawsze ta granica końca usterek się nieodwracalnie przesuwa . Faktem jest również to , że jestem przewrażliwiony na punkcie tego samochodu i np. takie stuki amortyzatorów doprowadziłyby mnie do nerwicy . No nic gdyby nie to że kupiłem mu nowe felgi zastanowiłbym się z 4 razy czy go nie sprzedać...no cóż pożyjemy zobaczymy.konradoo pisze: ↑7 lut 2019, o 22:14Wszim nie kracz...może z racji tego, że Ty go użytkujesz od nowości. Jeszcze kolejna sprawa, że eksplatujesz zgodnie z "polityką siwych włosów"![]()
Więc Przemku, to są jakieś mikro-awarie, które nie wywrócą Twojej kieszeni na drugą stronę. Trzeba porobić to co jest i się cieszyć z jazdy. Nie wiesz jaki styl miał poprzedni właściciel,a te niuanse to może być pokłosiem
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Tłumik
Siatka wymieniona oleje filtry też , dla mnie nadal troszkę drży , ale sprawdzali zawieszenie łapy i wszystko jest ok ( więc może to mi już coś odwala )
Dodano po 2 godzinach 54 minutach 43 sekundach:
Acha filtr był hanksa więc go nie brałem ( nie był zgiety )
Dodano po 2 godzinach 54 minutach 43 sekundach:
Acha filtr był hanksa więc go nie brałem ( nie był zgiety )
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Tłumik
Hengst
henks to ostatnio z fiatem 126 
Czyli na Twoje bolączki z autem jest potrzebne VOL+


Czyli na Twoje bolączki z autem jest potrzebne VOL+
O partsy pisz PW.
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Tłumik
Jak tak zaczalem czytac temat ze autor dal na wymiane lacznik elastyczny a po odbiorze zaczął glosniej sanochód chodzic pomimo szczelnosci pierwsza mysl jaka mnie naszla " wycieli Ci chlopie katalizator"
W Hondach wszyscy wycinają a pozniej placzą ze samochód glosniej chodzi w przedziale 2,5 -3,5 tys obr i drga
puki sprawa byla swieza mozna bylo sprawdzic katalizator czy nie ma swiezych lączeń spawów
Dodatkowo tlumik z tylu tak sie szybko niewypala (nie ma tak wysokich temp na koncu)ze glosniej chodzi tym bardziej nagle sie by wypalił po wymianie co nie
W Hondach wszyscy wycinają a pozniej placzą ze samochód glosniej chodzi w przedziale 2,5 -3,5 tys obr i drga
puki sprawa byla swieza mozna bylo sprawdzic katalizator czy nie ma swiezych lączeń spawów
Dodatkowo tlumik z tylu tak sie szybko niewypala (nie ma tak wysokich temp na koncu)ze glosniej chodzi tym bardziej nagle sie by wypalił po wymianie co nie
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Tłumik
Co do tylnego tłumika to mi zwykle one lecą pierwsze. Pękają na wejściu na łączeniu z rurą. Z głośniejszą pracą może być to że odkręcając łącznik może musieli popuścić wydech i źle się potem ułożył albo uszczelka ruszona nie trzyma. Mi zaczęło pierdzieć jak wydmuchało masę uszczelniającą między kolektorem a katalizatorem bo ktoś nie dał uszczelki a samą masę.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Tłumik
U mnie sprawdzili niby wszystko i teoretycznie powinno być ok , ale praktycznie niestety nie jest bo jak dla mnie nadal drży w kabinie , i w zasadzie drgania również czuć na pedale gazu i sprzęgła ( zwłaszcza podczas przyspieszania ), nie wiem o co chodzi , ale na pewno tak nie było
Dźwięk jest ok ( chociaż jak się dobrze wsłuchać słychać jakby ciche ,,plumkanie'' heh ale to trzeba się dobrze wsłuchać), bardziej denerwują mnie te wibracje . Wlali mi oleju 5 l , tak jak radziliście , ale na ciepłym silniku olej przekracza teraz na bagnecie delikatnie kropke max , co teoretycznie tez chyba nie jest dobre...

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Tłumik
Z poziomem oleju powyżej max ten silnik jest liberalny. Nic się nie stanie.

- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Tłumik
No to chociaż tyle , już nie mam pomysłu co robić z tymi drganiami , a za rozbieranie silnika nie chce się brać bo raz , ze cholerne koszty , a dwa za mały problem , żeby się w nie ładować, nie wiem może to coś ze skrzynią biegów , coś przenosi drgania silnika na karoserie , czasami mam wrażenie , że na benzynie jest lepiej niż na gazie , może to kwestia zbyt ubogiej, bogatej mieszanki . No nic...
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Tłumik
Zamień się z innym forumowiczem, ewentualnie daj jemu poprowadzić swoje auto. Zobaczysz czy wtedy będą potwierdzone Twoje odczucia i czy wątek będzie bardziej obiektywny. Sprawdź sam te poduszki, tak dla samego Siebie i usystematyzuj, kiedy drgania większe mniejsze, stan nawierzchni, bieg obroty, gaz NoPb
O partsy pisz PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości