Błąd silnika - pytanie laika.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
U ciebie brak LPG, ale to co piszesz potwierdza, że pada sonda. Patrzę na używki. 100zł to rozsądna cena. Pytanie ile pociągnie. W zamienniku Bosch lub Denso za 150, ale odradzacie? Oryginał nie dzwoniłem ale spodziewam się 300zł. Pasowało by przed wymianą porządnie posprawdzać omomierzem, obwód grzałki, wtyczki itd. czyli elektryk.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
I jak myślisz, ile przebiegu ma ta sonda za 100 zł ? Sonda to rzecz której nie kupuje się używanej.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Ktoś z forum wymienił na uzywke żeby przekonać się ze to na 100%wina sondy. Potwierdził. Co sadzisz o tych Boscha czy denso? Wiemy kto w oryginale dla gm robił? Widziałem ruskie zdjęcia że są made in Korea ale tylko logo i nr widać.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Ja wymieniłem na używaną. 30 kkm już przejechała.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd silnika p-0141 - pytanie laika.
Kupiłeś, bo nie byłeś pewny czy to na pewno sonda? To twoje wpisy zdaje się były.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Kupiłem bo błąd dotyczył sondy ale nie wiem co pomogło, wiele rzeczy zostało zrobionych równocześnie z wymianą sondy.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Może przy uwalonej grzałce sondy nr 2 za katalizatorem zwiększyć się spalanie? Zasugerowano mi to, dziś gaz mi się skończył dość wcześnie, ale też nie oszczędzałem auta na trasie. No i majster w BRC stwierdził, że nie ma takiej możliwości aby sonda nr 2 wpływała na mieszankę czy lpg czy pb. A tym bardziej grzałka, bo to część mechaniczna... jakoś tak to powiedział.
Może ten mój skasowany błąd p0141 powodować wzrost spalania? Nie wyskakuje ten błąd po skasowaniu od ok 300km i żaden inny się nie pojawił / nie pojawiał.
takie cos w sieci znalazłem ;(
jezeli ma sie sondy 4 zylowe obydwie to obydwie odczytuja sklad spalin i ustalaja miesznake bo wlasnie wymienilem druga sonde i jest wszystko malinowo
Może ten mój skasowany błąd p0141 powodować wzrost spalania? Nie wyskakuje ten błąd po skasowaniu od ok 300km i żaden inny się nie pojawił / nie pojawiał.
takie cos w sieci znalazłem ;(
jezeli ma sie sondy 4 zylowe obydwie to obydwie odczytuja sklad spalin i ustalaja miesznake bo wlasnie wymienilem druga sonde i jest wszystko malinowo
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Ilu żyłowe to zależy od tego, czy są podgrzewane czy nie.
Ja się zgadzam z majstrem, a błąd grzałki mógł np. pochodzić z braku kontaktu na złączce. Ale lepiej niech się wypowie nasz LPGuru Wojtek. Wg mnie ten błąd nie ma związku.
Ja się zgadzam z majstrem, a błąd grzałki mógł np. pochodzić z braku kontaktu na złączce. Ale lepiej niech się wypowie nasz LPGuru Wojtek. Wg mnie ten błąd nie ma związku.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Kurde, było by fajnie.
A jeżeli nawet palił by za dużo, to by komputer na cyferblacie pokazywał więcej?
I ile Cruze 1.8 zje lpg przy vmax? albo tak przy 180km/h?
A jeżeli nawet palił by za dużo, to by komputer na cyferblacie pokazywał więcej?
I ile Cruze 1.8 zje lpg przy vmax? albo tak przy 180km/h?
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
17-18 l/100 km
Moja średnia z 16 kkm od kiedy rejestruję w fuelio to 11,5. Nogę mam raczej ciężką.
Moja średnia z 16 kkm od kiedy rejestruję w fuelio to 11,5. Nogę mam raczej ciężką.
- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Mój Cruze potrafi w trasie 12 litrów benzyny na 100 km wypić 
W mieście jeźdźę raczej przepisowo i mieści się w 8

W mieście jeźdźę raczej przepisowo i mieści się w 8

Pozdrawiam, http://wicik.eu/
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
mnie bardziej chodzi, czy przy uszkodzonej sondzie jeżeli faktycznie podawał by za wysoką mieszankę, to czy na kompie się pokarzą prawdziwe wysokie wskazania. I ile pali Cruze jadąc maksymalną czy zbliżoną do niej prędkością. 1.8 na lpg. Regulus odpisał, że 17-18. To by, że tak powiem zgadzało by się.
I jeszcze może ktoś napisze jeszcze, czy 2ga grzałka kontrolna może powodować wyższe spalanie. A i jeszcze, jak skasowałem błąd elm327,to jeżeli check nie powraca, to można przyjąć, że praca silnika jego wskazania są poprawne? Czy jak ktoś mi sugerował: cyt: "pan skasował błąd a on cały czas jest.."
I jeszcze może ktoś napisze jeszcze, czy 2ga grzałka kontrolna może powodować wyższe spalanie. A i jeszcze, jak skasowałem błąd elm327,to jeżeli check nie powraca, to można przyjąć, że praca silnika jego wskazania są poprawne? Czy jak ktoś mi sugerował: cyt: "pan skasował błąd a on cały czas jest.."
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Pierwsza sonda jest odpowiedzialna za skład mieszanki a druga tzw diagnostyczna za stan katalizatora i kontrolę tej pierwszej. Takie były kiedyś standardy, ale trochę się zmieniło i teraz ta druga też ma w pewnym zakresie wpływ na skład, sam się o tym niedawno dowiedziałem. Z tym, że jeżeli ECM wie, że ma uwaloną grzałkę to nie sądzę żeby wtedy brał wskazania takiej sondy pod uwagą, zapewne do składu mieszanki wykorzystuje wtedy tylko wskazania pierwszej sondy a na drugą wali non stop checka. Grzałka musi działać szczególnie w II sondzie gdzie temperatury są niskie i ona tam pracuje dość intensywnie (na krótkich dystansach prawie non-stop), dlatego najszybciej się zużywa (przepala).

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Nie ma racji. Gdyby błąd znowu został zarejestrowany, zapaliłaby się lampka check egine.pool80 pisze: Czy jak ktoś mi sugerował: cyt: "pan skasował błąd a on cały czas jest.."
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Czyli ma wpły, i gdy nie jest sprawna może więcej spalić. Natomiast błąd nie powraca. Co sugeruje ze jest ok. No i nie pojawiały się błędy za wysokiej mieszanki. Czyli obserwować mam spalanie. Komputer zdaje się nie wskazuje wysokich rejestrów, zobaczę jeszcze na stacji jak zjadę butlę. WSZIM a mógł byś przybliżyć okolicznosci odnośnie aktualizacji tej wiedzy o sondzie 2?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Ma wpływ gdy jest sprawna. Gdy jest niesprawna ECM nie korzysta z niej. Podobnie jak w przypadku sondy 1 - gdy uwali się, jedziemy tylko na mapach fabrycznych.
Więc na pytanie czy usterka grzałki II sondy wpływa na zwiększone zużycie paliwa - moje zdanie jest, że nie wpływa w widoczny sposób.
Tutaj o tym rozmawialiśmy
http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... zna#p36159
i wtedy rok temu byłem jeszcze przekonany o tym że II nie bierze udziału w regulacji składu. Byłem jednak w błędzie i gdzieś potem w internecie odnalazłem jakieś potwierdzenia, ale teraz nie mam czasu na szukanie. Może po południu coś odnajdę.
Więc na pytanie czy usterka grzałki II sondy wpływa na zwiększone zużycie paliwa - moje zdanie jest, że nie wpływa w widoczny sposób.
Ło jezu gdzie ja to teraz znajdę.pool80 pisze:. WSZIM a mógł byś przybliżyć okolicznosci odnośnie aktualizacji tej wiedzy o sondzie 2?

http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... zna#p36159
i wtedy rok temu byłem jeszcze przekonany o tym że II nie bierze udziału w regulacji składu. Byłem jednak w błędzie i gdzieś potem w internecie odnalazłem jakieś potwierdzenia, ale teraz nie mam czasu na szukanie. Może po południu coś odnajdę.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Dziś już nie wytrzymałem w niepewności i zatankowałem LPG po 200km. Spalił 13,3l/100km. Na klimie, w mega korku i na trasie po 160km/h około. Bez większego butowania. Dlatego nie jestem tak na 100% pewny tego wyniku. To raczej górne granice, nigdy raczej więcej nie palił, cośmi się zdaje, że jak bym się postarał to i by 15 zjadł.... Na kompie na zegarach pokazuje średnie 10,7l/100km. bo po zatankowaniu lpg kasowałem komputer.
Dziś przebadałem napięcia sondy:
1/ na wolnych obrotach s1 wykres jak grzebień od 0,2 do 0,8v
s2 cały czas 0,2v.
2/ przy lekkim przyspieszaniu s1 grzebień ale już nie taki idealny, taki nieregularny, ale dalej góra i dół, góra i dół.
s2 lekko napięcie do góry tak do 0,4
3/ puszczam gaz i np. z góry jedzie to obie sondy 0v
4/ Daję mocniej gazu, albo tzw buta, s1 nieregularny grzebień
s2 wskakuje na 0,8v i tak się trzyma dopóty nie puszczę buta z gazu.
5/ dwukrotnie podczas 30km jazdy dziś, przy oczekiwaniu na światłach, na wolnych obrotach zauważyłem, że s2 tak jak by przywiesiła się na max czyli 0,8v. Lekko szturchnąłem gazem spadło i trzymało na 0,2v.
Co sądzicie o tych pomiarach?
pkt 1-3 wydaje mi się ok.
pkt4 tak powinna zachowywać się s2? przy bucie napięcie rośnie na niej na max?0,8?
pkt5 tu na pewno nie jest to poprawne, sonda się moim zdaniem przywiesza, ale czy tak to już jest? Czy z wiekiem s2 tak zaczyna działać? Czy to powód do wymiany s2 na już...
Ogólnie charakterystyka pracy silnika wydaje mi się super. Auto wchodzi na obroty, nie wyje tak jak by mu mocy brakowało, ale subiektywnie mam odczucie, że więcej ma ochotę na papu.
Dziś przebadałem napięcia sondy:
1/ na wolnych obrotach s1 wykres jak grzebień od 0,2 do 0,8v
s2 cały czas 0,2v.
2/ przy lekkim przyspieszaniu s1 grzebień ale już nie taki idealny, taki nieregularny, ale dalej góra i dół, góra i dół.
s2 lekko napięcie do góry tak do 0,4
3/ puszczam gaz i np. z góry jedzie to obie sondy 0v
4/ Daję mocniej gazu, albo tzw buta, s1 nieregularny grzebień
s2 wskakuje na 0,8v i tak się trzyma dopóty nie puszczę buta z gazu.
5/ dwukrotnie podczas 30km jazdy dziś, przy oczekiwaniu na światłach, na wolnych obrotach zauważyłem, że s2 tak jak by przywiesiła się na max czyli 0,8v. Lekko szturchnąłem gazem spadło i trzymało na 0,2v.
Co sądzicie o tych pomiarach?
pkt 1-3 wydaje mi się ok.
pkt4 tak powinna zachowywać się s2? przy bucie napięcie rośnie na niej na max?0,8?
pkt5 tu na pewno nie jest to poprawne, sonda się moim zdaniem przywiesza, ale czy tak to już jest? Czy z wiekiem s2 tak zaczyna działać? Czy to powód do wymiany s2 na już...
Ogólnie charakterystyka pracy silnika wydaje mi się super. Auto wchodzi na obroty, nie wyje tak jak by mu mocy brakowało, ale subiektywnie mam odczucie, że więcej ma ochotę na papu.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Ja tu nic nienaturalnego nie widzę.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Dzięki WSZIM, z tego co czytałem, tutaj jeden z bardziej zorientowanych jesteś osób odnośnie LPG.
Dziś, znowu podpiąłem Torqua tylko w wersji pełnej i pobawiłem się nim trochę.
Ustawiłem większe wykresy, żeby było coś widać na telefonie i jednocześnie ponownie skasowałem błąd p0141 ale o tym za chwilę.
Po tych działaniach zaobserwowałem sondę 1 że jednak nie taki grzebień się kreśli tylko sinusojda z kwadratowymi szpicami.
Nie wiem, czy po prostu większy wskaźnik na ekranie, czy kasacja błędu. Jeszcze sobie to sprawdzę.
A co do błędu, to nie świecił mi się check, tylko znalazłem w tej pełnej wersji Torqua po przeszukaniu błędów taki:
PENDING FAULT P0141 na 2giej sondzie. Nie znam się, przetłumaczyłem że to błąd oczekujący. Skasowałem i nic teraz nie znajduje.
Czy to znaczy, że za pierwszym razem nie dokładnie skasowałem, czy pełna wersja więcej widzi, czy, to historia, czy kaszani się tylko jeszcze nie wywaliło checka.
Przepraszam, ale moment kasowania za pierwszym razem nawet nie byłem pewny jak to zrobiłem. Zgasło, wersja lite nie znajdywała to nie szukałem dalej.
ps. pogryzłem pilota od tv na meczu
edit:
PENDING FAULT to kod oczekujący, nie zaświeca od razu MIL tylko jeżeli na 40 cykli się powtórzy to zaświeci się MIL. I teraz ciekawy jestem, czy skasowałem go T lite, czy siedział cały czas nieujawniony czy obwód grzałki ponownie daje znać o sobie.
Dziś, znowu podpiąłem Torqua tylko w wersji pełnej i pobawiłem się nim trochę.
Ustawiłem większe wykresy, żeby było coś widać na telefonie i jednocześnie ponownie skasowałem błąd p0141 ale o tym za chwilę.
Po tych działaniach zaobserwowałem sondę 1 że jednak nie taki grzebień się kreśli tylko sinusojda z kwadratowymi szpicami.
Nie wiem, czy po prostu większy wskaźnik na ekranie, czy kasacja błędu. Jeszcze sobie to sprawdzę.
A co do błędu, to nie świecił mi się check, tylko znalazłem w tej pełnej wersji Torqua po przeszukaniu błędów taki:
PENDING FAULT P0141 na 2giej sondzie. Nie znam się, przetłumaczyłem że to błąd oczekujący. Skasowałem i nic teraz nie znajduje.
Czy to znaczy, że za pierwszym razem nie dokładnie skasowałem, czy pełna wersja więcej widzi, czy, to historia, czy kaszani się tylko jeszcze nie wywaliło checka.
Przepraszam, ale moment kasowania za pierwszym razem nawet nie byłem pewny jak to zrobiłem. Zgasło, wersja lite nie znajdywała to nie szukałem dalej.
ps. pogryzłem pilota od tv na meczu

edit:
PENDING FAULT to kod oczekujący, nie zaświeca od razu MIL tylko jeżeli na 40 cykli się powtórzy to zaświeci się MIL. I teraz ciekawy jestem, czy skasowałem go T lite, czy siedział cały czas nieujawniony czy obwód grzałki ponownie daje znać o sobie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Jeszcze raz kasowałem ten nieświecący Pending Fault p0141. Kilka dni temu. Przez ten czas zjechałem kolejną butlę, korków sporo mniej albo prawie nie było, miasto trochę obwodnicą, klima dużo mniej i wyszło 11l na 100km. Czyli ok. zastanawia mnie tylko bo jak wyżej pisałem jak dodaję gwałtownie gazu to napięcie na 2giej sondzie leci do 0,8V, jak mniej gazu daję to rośnie tylko mniej napięcie. Dyskutowałem z innym forumowiczem, i u niego po pomiarach. 2ga sonda stoi w miejscu niezależnie czy dodaje gazu czy nie. Ok 0,4V. Ma ten sam silnik, wcześniej też coś mu świeciło odnośnie p0141. Dlaczego mamy taką różnicę ?
przekopałem trochę artykułów i innych forum, nie znalazłem odpowiedzi. i sorry za dubla.
Aha, znalazłem zachowanie takie jak u mnie, opisywane przez również laika, został szybko zbyty douczeniem się, i znajdowałem wpisy, o stałym napięciu na s2 niezależnie od obrotów. Niie wiem. Jeszcze sobie przypominam, jak delikatnie mnie podpytywał pracownik w Czekramie o modulator, czy mi zakładali. nie wiedziałem o co chodzi, teraz łączę to z S2, ale nie mam modulatora. Przynajmniej w miejscu s2.
przekopałem trochę artykułów i innych forum, nie znalazłem odpowiedzi. i sorry za dubla.
Aha, znalazłem zachowanie takie jak u mnie, opisywane przez również laika, został szybko zbyty douczeniem się, i znajdowałem wpisy, o stałym napięciu na s2 niezależnie od obrotów. Niie wiem. Jeszcze sobie przypominam, jak delikatnie mnie podpytywał pracownik w Czekramie o modulator, czy mi zakładali. nie wiedziałem o co chodzi, teraz łączę to z S2, ale nie mam modulatora. Przynajmniej w miejscu s2.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Różnica może wynikć ze zdolności katalitycznych katalizatora (tzw pojemność katalizatora) wynikających z różnego ich wyeksploatowania.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
to czyj bardziej wyrąbany? Tam gdzie skacze napięcie na s2? Spaliny swobodnie się wydobywają sprawdzałem.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Nie chodzi o zatkanie tylko o zdolność oczyszczania/dopalania niespalonych resztek - bo takie zadanie ma katalizator. Ten któremu zbyt często skacze na bogato (np twój), może już nie dawać rady przy dużym nagromadzeniu resztkowej niespalonej mieszanki. To jest tylko kwestia ekologii. W takim przypadku check nie pojawi się zbyt pochopnie. ECM przeprowadza raz na jakiś czas tzw test pojemności katalizatora: raz na kilkaset km bez wiedzy użytkownika przez chwilę wzbogaca mieszankę i obserwuje wynik z 2 sondy. Na tej podstawie określa stan życiowy katalizatora. Wywali checka dopiero gdy już będzie bardzo słabo (polityka producenta - po najmniejszej linii oporu z ekologią, czyli przejść homologację i rzutem na taśmę zachować normy i skonstruować algorytmy by z błahego powodu nie drażnić właściciela, nie informować go). Ten proces może być rożnie rozwiązywany przez rożnych producentów.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Tak, tak. Może się w środku stopić i niedrożny układ wylotowy się staje, a może tylko katalizator stracić swoje możliwości. Wtedy po teście wywali błędem. To już wiem. Natomiast u mnie jak ta niby diagnostyczna coś dodaje od siebie przy dodawaniu gazu podnosi napięcie, to co. Twierdzi, że mieszanka jest za uboga i koryguje? Ja mam 70kkm i to napięcie lata, innemu po 125kkm czyli prawie 2x tyle też LPG to napięcie stoi w miejscu. Przy błędzie też tam powiedzmy latało to napięcie. Czasem jak wchodzi na obroty i układ wydechowy drga, to słyszę odgłos.... no właśnie. Może jakieś nieszczelności?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błąd silnika - pytanie laika.
Nie do końca rozumiem o co pytasz. Napięcie wzrasta znaczy, że za katalizatorem pojawia się mieszanka, której już teoretycznie być nie powinno bo powinien ją w mniejszym lub większym stopniu załatwić układ katalityczny. W jakim stopniu - to kwestia konkretnego rozwiązania i norm. Jak jest nieszczelność to wyjdzie na teście pojemności, bo wtedy ECM wie że ma się zrobić bogato bo sam jest tego sprawcą. Jeżeli po czasie = timeout ciągle jest ubogo (napięcie zbliżone do 0 lub stoi na jakiejś niskie pozycji) to algorytm ECM może domniemywać awarię np: sonda uwalona, lub nieszczelność i wpada lewe powietrze i wtedy zapali checka na pewno. Czas testu od momentu rozpoczęcia wzbogacania do momentu pojawienia się reakcji na sondzie (oczekiwany wzrost napięcia) określa pojemność. Gdy jest za krótki, znaczy że katalizator przestał spełniać swoje zadanie. Wtedy też może pojawić się jakiś komunikat z błędem.
Dawniej sonda 2 tylko do tego służyła , do diagnostyki stanu katalizatora i prawidłowości działania sondy 1- dlatego nazwa diagnostyczna. Obecnie wynika że wykorzystywana jest także jako drugi obwód kontroli składu mieszanki. W jakim stopniu - nie wiem, z pewnością mniejszym niż sonda 1.
Dawniej sonda 2 tylko do tego służyła , do diagnostyki stanu katalizatora i prawidłowości działania sondy 1- dlatego nazwa diagnostyczna. Obecnie wynika że wykorzystywana jest także jako drugi obwód kontroli składu mieszanki. W jakim stopniu - nie wiem, z pewnością mniejszym niż sonda 1.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości