
Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
To i tak tanio w porównaniu z cena z ASO 

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 308
- Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
No niby tak, ale mnie jest potrzebna obudowa a nie sprawny filtr 

- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
Wysłałem dziesiątki zapytań do takich handlarzy. Żadnej odpowiedzi. 

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 308
- Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
Ciężka sprawa chyba jak widać, albo mało rozwalonych aut, albo ludzie wycinają flaki i jeżdżą dalej i w ten sposób filtrów nawet zapchanych nie ma
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
To jak do tdi wlewali mixol, tak samo z tym olejem. Jeśli o dpf chodzi to jakieś wielkich rezultatów nie oczekujcie. On będzie się spalał,ale smarował układ paliwowy od wewnątrz.
O partsy pisz PW.
- wojbur
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2498
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
- Reputacja: 2
- Imię: Wojtek
- Samochód: Hyundai ix20
- Silnik: 1.6 125 KM
- LPG: tak
- Lokalizacja: SZO
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
Czytałem o tym już na forum Ford Club Polska i na forum Dacii - większość użytkowników potwierdzała rzadsze wypalanie dpfa i bardziej kulturalną pracę silnika na zimno, przy ujemnych temperaturach powietrza.
- mario78
- Profesjonalista
- Posty: 592
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: CRUZE Black Roof
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
wielka szkodapacdar pisze:Fajny program napisali dla Vectry, podłączasz moduł ELM a aplikacja na smartfona pokazuje ci w % stopień nasycenia DPF, niestety u nas to nie działa a szkoda

w alfach też mają możliwość monitorowania dpf a w chevy niestety nie.
-
- Specjalista
- Posty: 308
- Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
Cały czas szukam jakiejś możliwości odczytu tego nieszczęsnego dpf-a w cruzie i na razie nic niestety nie ma, może gdyby nas było więcej to może jakaś "mądra głowa" coś y wymyśliła. Ale po wycofaniu Chevroleta z kraju chyba nas już nie przybywa niestety
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
Ja myślę ze trzeba się skontaktować z twórca programu i zapytać, czy ma ochotę na zmianę protokołu jaki używa w obecnej wersji. Myślę ze jak będzie to sprawa kasy to się zrobi zrzutkę.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 308
- Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
Ja za bardzo się na tym nie znam
) Napiszesz do niego?:))

- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
kontakt już nawiązany. 

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 308
- Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
Odpowiedział?
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
Zadałem pytanie czy jest właścicielem programu i na to odpowiedział dzisiaj. Teraz zadałem pytanie czy może coś w tym więcej zrobić i czekam na odpowiedz.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 308
- Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
Poczekamy, zobaczymy
Ciekawe co napisze

- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
oto odpowiedź:
Dziękuję za zainteresowanie.
Mój projekt traktuję raczej jako ciekawostkę, przy okazji udostępniając jedną z wersji aplikacji (taką która powinna działać w większości Z19DT(L/H). Nie jest to i raczej nie będzie projekt komercyjny. Aktualnie zawieszony.
Jeśli chodzi o Chevroleta to proszę wpierw informacje:
- jakie sterowniki ECU i w jakich silnikach muszą być obsługiwane - po jakiej magistrali (aktualnie znam dobrze tylko CAN i tylko z CAN mogę zmusić ELM327 do pewnych niestandardowych metod komunikacji)
- jakie testery diagnostyczne potrafią odczytać status DPF i w jaki sposób się je podłącza (przydałby się zrzut ECU ID lub podobny z informacjami o trybie połączenia, np. połączenie przez GM HSCan 500 kbps - to już wtedy wiem że jakaś szansa jest)
- następnym krokiem jest czasochłonna próba dobrania się do parametrów ECU, tutaj pomocnym będzie tester który odczytują daną informację, po to tylko żeby móc metodami inżynierii wstecznej porównać wartości odczytane, wartość może być jednak zakodowana, lub dostęp do samego ECU możliwy tylko po podaniu hasła (CarPass lub podobne) - zależy w jaki sposób można czytać dane pierwszym lepszym testerem)
- na koniec, większość dostępnych ELM327 na rynku to bezużyteczne śmieci, ale pewnie dałoby się coś zrobić
Problem jest jeszcze jeden: aktualnie zaprzestałem dalszego rozwoju aplikacji bo nie mam na to czasu, ale gdyby ktoś był chętny w Rzeszowie na test, nie boi się o samochód, nie będzie mi patrzył na ręce i moje autorskie rozwiązania oraz co najważniejsze posiada własny tester z którym można skorelować odczyt to przynajmniej można SPRÓBOWAĆ zweryfikować czy odczyt za pomocą ELM327 będzie w ogóle możliwy. Szansa zawsze jest.
Jakieś pomysły, co dalej?
Bo ten zakres wiedzy jest niski w moim przypadku.
Dziękuję za zainteresowanie.
Mój projekt traktuję raczej jako ciekawostkę, przy okazji udostępniając jedną z wersji aplikacji (taką która powinna działać w większości Z19DT(L/H). Nie jest to i raczej nie będzie projekt komercyjny. Aktualnie zawieszony.
Jeśli chodzi o Chevroleta to proszę wpierw informacje:
- jakie sterowniki ECU i w jakich silnikach muszą być obsługiwane - po jakiej magistrali (aktualnie znam dobrze tylko CAN i tylko z CAN mogę zmusić ELM327 do pewnych niestandardowych metod komunikacji)
- jakie testery diagnostyczne potrafią odczytać status DPF i w jaki sposób się je podłącza (przydałby się zrzut ECU ID lub podobny z informacjami o trybie połączenia, np. połączenie przez GM HSCan 500 kbps - to już wtedy wiem że jakaś szansa jest)
- następnym krokiem jest czasochłonna próba dobrania się do parametrów ECU, tutaj pomocnym będzie tester który odczytują daną informację, po to tylko żeby móc metodami inżynierii wstecznej porównać wartości odczytane, wartość może być jednak zakodowana, lub dostęp do samego ECU możliwy tylko po podaniu hasła (CarPass lub podobne) - zależy w jaki sposób można czytać dane pierwszym lepszym testerem)
- na koniec, większość dostępnych ELM327 na rynku to bezużyteczne śmieci, ale pewnie dałoby się coś zrobić
Problem jest jeszcze jeden: aktualnie zaprzestałem dalszego rozwoju aplikacji bo nie mam na to czasu, ale gdyby ktoś był chętny w Rzeszowie na test, nie boi się o samochód, nie będzie mi patrzył na ręce i moje autorskie rozwiązania oraz co najważniejsze posiada własny tester z którym można skorelować odczyt to przynajmniej można SPRÓBOWAĆ zweryfikować czy odczyt za pomocą ELM327 będzie w ogóle możliwy. Szansa zawsze jest.
Jakieś pomysły, co dalej?
Bo ten zakres wiedzy jest niski w moim przypadku.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
Ostatni akapit jest bardzo konkretny. Jak nie ma egzemplarza auta na biurku to sobie można co najwyżej cmoknąć w palec i wystawić do góry skąd wiatr wieje. I ja to rozumiem w pełnej rozciągłości.

- mario78
- Profesjonalista
- Posty: 592
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: CRUZE Black Roof
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
Ja niestety nie posiadam wiedzy w tym zakresie, nie mam testera czytającego parametry dpf i do Rzeszowa mam ponad 400kmetac pisze:Jakieś pomysły, co dalej?
Bo ten zakres wiedzy jest niski w moim przypadku.

-
- Specjalista
- Posty: 308
- Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
Dużo fachowych pytań na które nie znamy nawet odpowiedzi a co dopiero jeszcze posiadanie testera
Ciężka sprawa

-
- Specjalista
- Posty: 308
- Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
etac, jakie masz wrażenia z dolewki oleju? Zauważyłeś jakieś zmiany? 

- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
Jest jakby cichszy i równiej pracuje.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 308
- Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla

- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
Na razie nie zrobiłem jeszcze nawet 300 km od zalania oleju.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 308
- Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
Czekamy w takim razie dalej 

- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
no to pierwszy zbiornik za nami i pierwsze wypalanie tez:
Wrażenia:
- praca silnika - efekt pozytywny
- działanie DPF z olejem - efekt żadny wypalanie po 620 km, poprzednie dwa bez oleju na poziomie 720 - 850 km
Jutro tankowanie plus kolejna dolewka (2)
Wrażenia:
- praca silnika - efekt pozytywny
- działanie DPF z olejem - efekt żadny wypalanie po 620 km, poprzednie dwa bez oleju na poziomie 720 - 850 km
Jutro tankowanie plus kolejna dolewka (2)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Olej 2T (do dwusuwa) do Diesla
czy to więc aby nie psycho-subiektywne oddziaływanie, czyli efekt placebo 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość