Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 13 sie 2022, o 18:20
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Chevrolet CRUZE LT
- Silnik: 2.0 163KM Diesel
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Tak działa przy wyprzedzaniu lub podczas mocnego dodawania gazu auto lubi wejść w tryb awaryjny i CODE 84 .
Ostatnio zmieniony 10 lis 2022, o 18:30 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Jak działa poprawnie to skasować i jeździć dalej. Sprawdzić po tygodniu może dwóch.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 13 sie 2022, o 18:20
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Chevrolet CRUZE LT
- Silnik: 2.0 163KM Diesel
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Działa ale wciąż lubi auto wejść w tryb awaryjny i CODE 84
Ostatnio zmieniony 10 lis 2022, o 19:39 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Może być tak że tryb awaryjny powoduje skrzynia. Jaki masz przebieg, kiedy zmieniany był olej w skrzyni? Tak jak pisze etac skasuj błędy i przy kolejnym trybie awaryjnym sprawdź błędy.

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
A jak nie pomoże to skrzynia do naprawy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 13 sie 2022, o 18:20
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Chevrolet CRUZE LT
- Silnik: 2.0 163KM Diesel
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
# 3 km temu wymieniałem olej w skrzyni przed jak i po wciąż tak się dzieje z tym trybem awaryjnym i Code 84 a przebieg już 216 tys km
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Te skrzynie wbrew zaleceniom producenta potrzebują częstych zmian oleju. Mi zalecili wymianę co 3 lata lub 60kkm. Masz info czy wcześniej już był olej zmieniany? Producent zaleca wymianę co 150kkm z ewentualnym skróceniem tego przebiegu do 75kkm w przypadku trudnych warunków. Wymiana pierwszy raz po 215kkm być może była już za późno...
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 13 sie 2022, o 18:20
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Chevrolet CRUZE LT
- Silnik: 2.0 163KM Diesel
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Olej w skrzyni był zlecony przeze mnie od razu po zakupie auta czyli na przebiegu 212 kkm , problem wciąż występuje żaden mechanik jak i fachowiec od skrzyń nie wie co mu jest , panowie dramat .
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 13 sie 2022, o 18:20
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Chevrolet CRUZE LT
- Silnik: 2.0 163KM Diesel
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Panowie drodzy forumowicze rura turbo miała nieszczelność po 6 mechanikach znalazł się wybawca ktory mi to zrobil , auto ma moc wszystko jest jak nalezy nie wystepuje juz problem z kodem 84 .
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Ponieważ sporadycznie pojawia mi się błąd P003A, a generalnie auto jeździ dobrze, postanowiłem zastosować metodę Kochara z dętką (viewtopic.php?f=75&t=7326&hilit=d%C4%99tka&start=25). Po zmontowaniu wszystkiego i włączeniu kompresora strach zajrzał mi w oczy, bo dętka nie chciała się napompować a na manometrze cisnienie ledwo powyżej zera. Nie było słychać syczenia powietrza więc wziąłem lampę i zacząłem świecić po zakamarkach przy włączonym pompowaniu dętki. Uwagę moją zwróciły plamki po płynie spryskiwacza na rurze turbo wylotowej z intercoolera. Ale to normalne bo przy nalewaniu mogło coś tam pokapać. Nie mniej przyglądając się temu zauważyłem kreskę wzdłuż rury, tak ze 3-4 cm. Jak wyłączyłem kompresor kreska praktycznie znikła. Okazało się, że to pęknięcie rury i już wszystko wiadomo skąd P003A, a także raz był P200A. Jest więc robota
i piwo dla Kochara 


-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Niestety po wymianie rury co jakiś czas pojawia się błąd P003A ale bez zapalenia się kontrolki silnika. Auto jeździ dobrze. Dzisiaj robiłem próby z wakuometrem. Podciśnienie na biegu jałowym dochodzące do zaworu N75 wynosiło 65 cm Hg (0,86 bar). Później wpiąłem trójnik między N75 a gruszkę turbo + wakuometr i na biegu jałowym wyszło 35 cm Hg (0,46 bar). Teraz zastanawiam się czy to prawidłowe, czy zawór N75 pracuje dwupozycyjnie (otwarty/zamknięty) czy też ma pozycje pośrednie ograniczajace maksymalne podciśnienie dochodzace do niego ? Czy też może zawór jest walnięty ? Jest on nowy ale z poprzednim było tak samo jeśli chodzi o błąd P003A. Próba gruszki bezpośrednio strzykawką 100 ml pokazuje, że jest szczelna. W czasie próby z trójnikiem sztanga dała się jeszcze popchnąć śrubokrętem czyli nie dochodziła do ogranicznika. Ewentualnie być może przy kilku wężykach, z których dwa były plastikowe gdzieś uchodziło trochę podciśnienia ale to raczej mało prawdopodobne. Ma ktoś jakiś pomysł ? Dodam, że nie wykonywałem przyuczenia turbo po wymianie kolana na wlocie do intercoolera ani po wymianie zaworu N75, bo nie mam odpowiedniego sprzętu.
- KapralTM
- Stały bywalec
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
- Reputacja: 20
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze Irmscher Ed...
- Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
W który momencie masz dokładnie problem z P003A? Przy około 4tyś obrotów przed zmianą z biegu 4 na 5?
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Tego nie wiem, bo błąd pojawia się co jakiś czas ale nie po każdej jeździe, a jeżdżę głównie po mieście. Mieszkam w Bielanach Wr. i dla wypalenia dpf np. wpadam na S8, potem do węzła Magnice i z powrotem. Na pólnoc tylko jazda na mecze Śląska do zjazdu Stadion, potem powrót. Tyle jazdy szybkiej, bo generalnie nie mam teraz za bardzo gdzie jeździć. Nieraz po jeździe autostradowej błąd sie pojawia a nieraz nie. Tak samo w mieście. Wcześniej czasami jeździłem do Zgorzelca A4 i po pół godzinie jazdy zapalała się kontrolka silnika i P003A ale było to jeszcze przed zmianą kolana do intercoolera.
- KapralTM
- Stały bywalec
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
- Reputacja: 20
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze Irmscher Ed...
- Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Czyli z tego co zrozumiałem dostajesz CODE 84 a po odczytaniu P003A - Nie przyuczone położenie modułu sterującego doładowaniem turbosprężarki podczas normalnej, spokojnej jazdy?
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Na autostradzie tak było ale teraz nie zapala sie kontrolka check i nie pokazuje się code 84 a błąd odczytuję po skończonej jeździe elmem 327. Co do wczesniejszego pytania, to kiedyś na autostradzie kontrolka silnika zapalała się podczas jazdy na 6 biegu przy ok. 140 km/h podczas próby przyspieszenia. Czuć było ograniczenie mocy ale te 140 auto jechało. Teraz jeździ normalnie, na niższych biegach w mieście rwie asfalt i raz błąd jest a raz nie.
- KapralTM
- Stały bywalec
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
- Reputacja: 20
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze Irmscher Ed...
- Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Znam to. Zamiast szukać na dolotach i ucieczkach powietrza z silnika, sprawdzałeś może jak wygląda u Ciebie wylot spalin? DPF wypalasz, a EGR oraz wydech? Być może sadza blokuje u Ciebie wylot spalin co powoduje, że na koniec odczytujesz P003A?
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Zajrzę jutro do rury wydechowej ale nie sądzę aby tak było bo rok temu wyczyściłem kolektor, klapy, chłodnicę spalin i EGR. Nie było to w stanie tragicznym po ok. 140 kkm. A od tego czasu przejechałem nie więcej niż 10 000 km.
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
W rurze nie wygląda źle. Dzisiaj wyjechałem na A4 do Kątów Wrocławskich i z powrotem. Na każdym biegu ćwiczony był pedał do podłogi aż do 180 km/h. Błąd P003A nie pojawił się. Dodam, że od 2 tygodni mam do baku zalany Wynns Diesel Turbo Cleaner. Może rzeczywiście to zaczęło działać, bo opinie użytkowników są w wiekszości pozytywne.
- KapralTM
- Stały bywalec
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
- Reputacja: 20
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze Irmscher Ed...
- Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
U mnie problem z P003A rozwiązał się magicznie po wstawieniu wydechu z Opla Insignia.
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Ciekawe te nasze bryczki, zupełnie jak baba w ciąży
. A jak u Ciebie z temperaturą ? U mnie dzisiaj po autobanie max 92 *C. Po mieście 82 *C.

- KapralTM
- Stały bywalec
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
- Reputacja: 20
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze Irmscher Ed...
- Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Ja mam wymieniony termostat i cały czas 88 *C.
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Pamiętam o tym i dlatego zapytałem czy jak jest ciepło to nie przegrzewa się.
- KapralTM
- Stały bywalec
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
- Reputacja: 20
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze Irmscher Ed...
- Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Od poniedziałku do piątku ganiam tylko po A8 a tutaj raczej nie będzie problemu z przegrzewaniem się auta. Napisze coś we wtorek po tym jak będę się kręcił po mieście a mam nadzieje, ze na zewnątrz będzie ciepło.
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy
Słuchajcie, wysłałem zapytanie o wuczenie turbo ze względu na błąd P003A do dwóch ASO Opel i jednego prywatnego we Wrocławiu. Żaden nie odpowiedział. Czy to taka filozofia czy boją się, że nie ogarną tematu ? Może wystarczy o pół obrotu skrócić sztangę i problem zniknie ? Boję się jednak tego ruszać bo auto jeździ dobrze ale jest to wkurzające, że coś jest nie tak.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość