Uszczelka pod głowicą?
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 mar 2022, o 07:33
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze LT+
- Silnik: 1.6 Benz 91kw
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Cos takiego znalazlem. Po stronie kierowcy lub pasażera na chlodnicy w jej gornym rogu jest wkrecona plastikowa zaslepka. Po zalaniu plynu zostawiasz odkrecony korek na zbiorniczku wyrownawczym. Odkrecasz ten na chlodnicy az poleci plyn. Zakrecasz srubke na chlodnicy. Dolewasz plynu do zbiorniczka do wartosci max na podzialce. Zakrecasz korek na wyrownawczym. Wtedy masz dopiero poprawnie odpowietrzony uklad. Wiele osob pomija te procedure twierdzac ze uklad sam sie odpowietrzy. Oczywiscie robisz to juz po rozgrzaniu auta i otwarciu sie termostatu. Najlepiej odczekac do ostygniecia i zrobic to na zimnym plynie.
-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Taka procedurę zastosuję chociaż martwi mnie, ze skoro to wiesz to pewnie tak właśnie zrobiłeś i niewiele pomogło…
Ogólnie nieszczelność układu chłodzenia i uciekający płyn chłodniczy jest w TOP 5 usterek w cruzach wg zagranicznych portali.
Tyle tylko, ze ja już naprawdę wykonałem większość kroków, które powinny doprowadzić do naprawy, a problem dalej występuje.
Dzisiaj rano otworzyłem maskę, płyn jak zwykle na dnie zbiorniczka, wiec odkręcam korek a tu wybuch i rozlany po całym silniku płyn chłodniczy - takie było ciśnienie
Do tego zapaliła się kontrolka check engine i auto znowu po uruchomieniu przez pewna chwile chodzi bardzo nierówno i się telepie.
Dramat.
Ogólnie nieszczelność układu chłodzenia i uciekający płyn chłodniczy jest w TOP 5 usterek w cruzach wg zagranicznych portali.
Tyle tylko, ze ja już naprawdę wykonałem większość kroków, które powinny doprowadzić do naprawy, a problem dalej występuje.
Dzisiaj rano otworzyłem maskę, płyn jak zwykle na dnie zbiorniczka, wiec odkręcam korek a tu wybuch i rozlany po całym silniku płyn chłodniczy - takie było ciśnienie

Do tego zapaliła się kontrolka check engine i auto znowu po uruchomieniu przez pewna chwile chodzi bardzo nierówno i się telepie.
Dramat.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
masz zapowietrzony układ.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
etac - wlałeś nadzieję w moje serce ale niestety chevi znowu zaskoczył.
1. Wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy i pozakładałem wszystkie węże.
2. Wlałem płynu chłodniczego do strzałki - nie zakręcałem zbiorniczka.
3. Uruchomiłem samochód.
4. Po 10 lub 15 minutach uruchomił się wentylator, a termostat puścił płyn dalej w obieg (wąż zrobił się gorący).
5. Cały układ wyglądał na szczelny.
6. Włączyłem gorący nawiew w kabinie - OGRZEWANIA BRAK.
7. Po kolejnych minutach stan płynu w zbiorniczku zaczął się podnosić (zbiorniczek cały czas bez korka).
8. Po kolejnych minutach z dolnego wężyka w zbiorniczku zaczęły iść nieprzerwanie bąble powietrza i płyn zaczął się w zbiorczniku gotować, a następnie wylewać poza niego.
9. Jeszcze tak chwilę sobie siedziałem za kierownicą (ogrzewania nadal brak) zastanawiając się ile już czasu spędziłem przy tym samochodzie i zgasiłem silnik.
10. Po zgaszeniu auta cały płyn ze zbiorniczka wciągnęło w układ i zbiorniczek jest pusty.
Jakieś pomysły?
Mam też do Was Koledzy pytanie, które cały czas mnie nurtuje. Czy w Waszych Cruzach jak jest ten wężyk, którym płyn wraca powrotnie do zbiorcznika wyrównawczego, jak spojrzycie na ten długi cienki króciec do którego ten wąż w zbiorniczku jest przymocowany to czy widać tam, że płyn cały czas nieprzerwanie wraca do zbiorniczka, czy macie tak jak ja, że przez chwile widać podawany płyn, po chwili nie ma płynu i znowu lekko go podaje tak jak by na małym ciśnieniu się sączy do zbiorniczka, a następnie znowu przez chwilę wraca ciągiem?
1. Wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy i pozakładałem wszystkie węże.
2. Wlałem płynu chłodniczego do strzałki - nie zakręcałem zbiorniczka.
3. Uruchomiłem samochód.
4. Po 10 lub 15 minutach uruchomił się wentylator, a termostat puścił płyn dalej w obieg (wąż zrobił się gorący).
5. Cały układ wyglądał na szczelny.
6. Włączyłem gorący nawiew w kabinie - OGRZEWANIA BRAK.
7. Po kolejnych minutach stan płynu w zbiorniczku zaczął się podnosić (zbiorniczek cały czas bez korka).
8. Po kolejnych minutach z dolnego wężyka w zbiorniczku zaczęły iść nieprzerwanie bąble powietrza i płyn zaczął się w zbiorczniku gotować, a następnie wylewać poza niego.
9. Jeszcze tak chwilę sobie siedziałem za kierownicą (ogrzewania nadal brak) zastanawiając się ile już czasu spędziłem przy tym samochodzie i zgasiłem silnik.
10. Po zgaszeniu auta cały płyn ze zbiorniczka wciągnęło w układ i zbiorniczek jest pusty.
Jakieś pomysły?
Mam też do Was Koledzy pytanie, które cały czas mnie nurtuje. Czy w Waszych Cruzach jak jest ten wężyk, którym płyn wraca powrotnie do zbiorcznika wyrównawczego, jak spojrzycie na ten długi cienki króciec do którego ten wąż w zbiorniczku jest przymocowany to czy widać tam, że płyn cały czas nieprzerwanie wraca do zbiorniczka, czy macie tak jak ja, że przez chwile widać podawany płyn, po chwili nie ma płynu i znowu lekko go podaje tak jak by na małym ciśnieniu się sączy do zbiorniczka, a następnie znowu przez chwilę wraca ciągiem?
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Jak wróciło to trzeba bylo dolac. Mnie to jednak wygląd ana grubszy temat związany z nagrzewnicą.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
etac, a masz jakiś pomysł na potwierdzenie takiej diagnozy?
Kolega mi tu już mówi o przepustnicy, a drugi sugeruje uszkodzony blok silnika…
Lada moment to wszystko wymienię.
Kolega mi tu już mówi o przepustnicy, a drugi sugeruje uszkodzony blok silnika…
Lada moment to wszystko wymienię.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
zdjąć przewody do nagrzewnicy i sprawdzić czy jest przedmuch.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 mar 2022, o 07:33
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze LT+
- Silnik: 1.6 Benz 91kw
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Mam dokładnie te same objawy z tym że ja mam ciepłe powietrze wręcz gorące leci z nawiewów.To nie nagrzewnica trzeba odpowietrzyc uklad co mi się nie udaje . Zauważyłem że sytuacja lepiej wygląda jak plynu mam minimum takie mocne minimum ale i tak z czasem go ubywa. Powiedz mi kolego czy na wolnych obrotach załącza ci się wętylator bo u mnie musi by co najmniej 2000 obrotów.
-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Problem z ogrzewaniem wystąpił dopiero dzisiaj.
Wcześniej z najbardziej skrajnego nawiewu od pasażera leciało bardzo gorące powietrze, a z środkowego takie średnie. U mnie leci cały czas zimne bo mam te usterkę, o której tutaj na forum pisaliście.
Jeżeli chodzi o wentylator dział normalnie.
Najlepsze, ze u mnie było już prawie dobrze po wymianie termostatu i pompy wody, przejechałem wtedy ze 150 km bez ubytku płynu (a przynajmniej go nie zauważyłem) ale wtedy walnęła obudowa termostatu i od jej wymiany cyrk zaczął się od nowa.
Wcześniej z najbardziej skrajnego nawiewu od pasażera leciało bardzo gorące powietrze, a z środkowego takie średnie. U mnie leci cały czas zimne bo mam te usterkę, o której tutaj na forum pisaliście.
Jeżeli chodzi o wentylator dział normalnie.
Najlepsze, ze u mnie było już prawie dobrze po wymianie termostatu i pompy wody, przejechałem wtedy ze 150 km bez ubytku płynu (a przynajmniej go nie zauważyłem) ale wtedy walnęła obudowa termostatu i od jej wymiany cyrk zaczął się od nowa.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 mar 2022, o 07:33
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze LT+
- Silnik: 1.6 Benz 91kw
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Odpowietrzylem uklad tak jak wcześniej wrzuciłem instrukcje . Samochód chodził przez dobre 2 h wszystko prawidłowo pracowało wentylator się załączał, termostat otwierał, gorące powietrze w kabinie, plyn się nie gotował. Pełen sukces. A jednak podczas jazdy zrobiłem jakieś 2 do 3 km już na rozgrzanym silniku wywala plyn na zewnątrz, plyn się gotuje. Oddaje go jutro niech ściągają głowice. Przypomnę że planowanie miałem robione 8 msc temu. Musi być jakaś nieszczelnosc która wychodzi podczas jazdy.
-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Rafalzin
A jaką montowałeś uszczelkę pod głowicę? Kolega mi tutaj mówi, że na zamiennikach nie zawsze mają odpowiedniej wielkości otwory, które po pewnym czasie mogą się zapchać i powodować podobne problemy - chociaż w ciągu 8 miesięcy to chyba nie ma na to opcji.
A jaką montowałeś uszczelkę pod głowicę? Kolega mi tutaj mówi, że na zamiennikach nie zawsze mają odpowiedniej wielkości otwory, które po pewnym czasie mogą się zapchać i powodować podobne problemy - chociaż w ciągu 8 miesięcy to chyba nie ma na to opcji.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 mar 2022, o 07:33
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze LT+
- Silnik: 1.6 Benz 91kw
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Raczej w moim przypadku to nie ma znaczenia bo od początku były problemy większe mniejsze a teraz się nasiliły. Rozmawiałem z gościem od planowania głowicy. Przyczyn może być kilka ,zle splanowana głowica, błędy w montażu, użyte stare szpilki. Powstaje tak zwany margines błędy który przy obciążeniu silnika rozszczelnia głowice. I to może być mój przypadek.
-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Trzymam kciuki za zakończenie problemu po pracach nad głowicą. Może ten problem dotyczy również mnie.
Jeszcze nie zabrałem się za odpowietrzanie według instrukcji ale obawiam się, że to nie pomoże.
Jeszcze nie zabrałem się za odpowietrzanie według instrukcji ale obawiam się, że to nie pomoże.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 mar 2022, o 07:33
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze LT+
- Silnik: 1.6 Benz 91kw
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Świeżak, znalazłem przyczynę gotującego się plynu. Korek od zbiorniczka wyrównawczego a dokładnie oring. Wymień ten oring na troszeczkę grubszy , ta sama średnica wewnętrzna a zewnętrzna ciut większa. Ten oring puszczał u mnie ciśnienie ale tylko kiedy dodawałem gazu. Stąd gotował się plyn bo uklad nie trzymał ciśnienia.
-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Rafalzin nie jestem w stanie uwierzyć, ze to może być taka pierdoła ale już nie mogę doczekać się żeby ja w tygodniu sprawdzić!
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 mar 2022, o 07:33
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze LT+
- Silnik: 1.6 Benz 91kw
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Wszyscy są w szoku.
-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Update 
Wczoraj odpowietrzyłem układ chłodzenia i to tak zgodnie z instrukcją. Zakręciłem korek i obserwowałem.
Płyn stał w miejscu! Nigdzie nie uciekł ani nigdzie go nie wciągnęło. Układ jest szczelny. Samochód popracował około 2,5 godziny stojąc, dodawałem mu gazu i obserwowałem co się dzieje. Poza naprawdę lekkimi wahaniami ilości płynu w zbiorniczku co jakiś czas (najczęściej przy uruchomieniu wentylatora) wszystko działało rewelacyjnie. Silnik pracował równo, ogrzewanie wróciło do kabiny, płyn na swoim poziomie. Bajka!
Dzisiaj z tej ekscytacji postanowiłem rano uruchomić Cheviego nucąc sobie pod nosem piosenkę "Pokaż na co cię stać..." zakręciłem kluczykiem, samochód odpalił i zgasł od razu. Zakręciłem jeszcze raz, silnik zaczął nierówno pracować i znowu zgasł. Za trzecim razem wyglądało, że praca silnika się wyrówna ale znowu złapał jakieś dziwne obroty i zgasł
Otworzyłem maskę - płyn w normie - węże trochę napięte i charakterystyczny zapach takich spalin spod maski. Co tym razem
?

Wczoraj odpowietrzyłem układ chłodzenia i to tak zgodnie z instrukcją. Zakręciłem korek i obserwowałem.
Płyn stał w miejscu! Nigdzie nie uciekł ani nigdzie go nie wciągnęło. Układ jest szczelny. Samochód popracował około 2,5 godziny stojąc, dodawałem mu gazu i obserwowałem co się dzieje. Poza naprawdę lekkimi wahaniami ilości płynu w zbiorniczku co jakiś czas (najczęściej przy uruchomieniu wentylatora) wszystko działało rewelacyjnie. Silnik pracował równo, ogrzewanie wróciło do kabiny, płyn na swoim poziomie. Bajka!
Dzisiaj z tej ekscytacji postanowiłem rano uruchomić Cheviego nucąc sobie pod nosem piosenkę "Pokaż na co cię stać..." zakręciłem kluczykiem, samochód odpalił i zgasł od razu. Zakręciłem jeszcze raz, silnik zaczął nierówno pracować i znowu zgasł. Za trzecim razem wyglądało, że praca silnika się wyrówna ale znowu złapał jakieś dziwne obroty i zgasł

Otworzyłem maskę - płyn w normie - węże trochę napięte i charakterystyczny zapach takich spalin spod maski. Co tym razem

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Etac, nie - nigdy nie było gazu
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
A może tam jest problem z pompą wody, która się wywaliła na łożyskowaniu i stawia taki opór, że aż silnik gaśnie. Jak pompa stanie to potrafi zerwać nawet pasek rozrządu.
-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Tylko czy to możliwe, skoro pompa była wymieniona dwa tygodnie temu 

-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Dzisiaj podjąłem się kolejnej próby odpalenia samochodu.
Najpierw jednak sprawdziłem świece - trochę mokre od oleju ale poza tym bez jakichś super przerw.
Chciałem tez zobaczyć czy nie ma przebić na cewce dlatego poprosiłem o odpalenie samochodu a sam zaglądałem pod maskę.
Przebić nie zauważyłem ale silnik zaraz po uruchomieniu zachowuje się tak jak by go coś zablokowało i doprowadza to do większych wibracji a w rezultacie do zgaszenia.
Nagrałem nawet filmik:
https://youtu.be/8NBhFpEXM_w
Najpierw jednak sprawdziłem świece - trochę mokre od oleju ale poza tym bez jakichś super przerw.
Chciałem tez zobaczyć czy nie ma przebić na cewce dlatego poprosiłem o odpalenie samochodu a sam zaglądałem pod maskę.
Przebić nie zauważyłem ale silnik zaraz po uruchomieniu zachowuje się tak jak by go coś zablokowało i doprowadza to do większych wibracji a w rezultacie do zgaszenia.
Nagrałem nawet filmik:
https://youtu.be/8NBhFpEXM_w
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 1 gru 2023, o 04:24
- Reputacja: 0
- Imię: pawel
- Samochód: Chevrolet cruz
- Silnik: 2.0 150km
- Lokalizacja: Potok Wielki
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Witam mam prawie identyczny problem w cruzie 2.0 150km diesel.
Wymieniłem termostat . zbiorniczek . dwa korki . recylkutator spalin . Test co2 negatywny. Odpala normalnie ogrzewanie po rozgrzaniu auta do temp. Roboczej przestaje działać lecz gdy dam obroty rzędu
2-2.5 tys słychać powietrze w układzie i po chwili jest ok ogrzewanie wraca. Lecz po chwili ponowny brak ogrzewanie zwiększam obroty jest ok. Duze cisnienie w ukladzie nie da sie scisnac wezy nawet jak auto stoi 3 4 dni to cisnienie nadal sie utrzymuje . Myślałem że to pompa wymieniłem na nową z metalowym wirnikiem lecz to nie pomoglo . Podczas jazdy autostrada 140 160 i obrotach ok 2.5-3 tys jest wszystko ok problem pojawia się na niskich obrotach . Wygląda to tak jak by się nagrzewnica zapowietrzala sprawdzona przeplyw jest .gdy przestaje grzac wąż idący od głowicy do nagrzewnicy gorący ale powrót do recyrkulacji zimny brak widocznego wycieku płynu nie ucieka . Gdzieś na forum czytałem że może być to wina chlodnicy . Ręce mi już opadają. Została mi tylko chlodnica do wymiany No i UPG lub sama glowica .
Wymieniłem termostat . zbiorniczek . dwa korki . recylkutator spalin . Test co2 negatywny. Odpala normalnie ogrzewanie po rozgrzaniu auta do temp. Roboczej przestaje działać lecz gdy dam obroty rzędu
2-2.5 tys słychać powietrze w układzie i po chwili jest ok ogrzewanie wraca. Lecz po chwili ponowny brak ogrzewanie zwiększam obroty jest ok. Duze cisnienie w ukladzie nie da sie scisnac wezy nawet jak auto stoi 3 4 dni to cisnienie nadal sie utrzymuje . Myślałem że to pompa wymieniłem na nową z metalowym wirnikiem lecz to nie pomoglo . Podczas jazdy autostrada 140 160 i obrotach ok 2.5-3 tys jest wszystko ok problem pojawia się na niskich obrotach . Wygląda to tak jak by się nagrzewnica zapowietrzala sprawdzona przeplyw jest .gdy przestaje grzac wąż idący od głowicy do nagrzewnicy gorący ale powrót do recyrkulacji zimny brak widocznego wycieku płynu nie ucieka . Gdzieś na forum czytałem że może być to wina chlodnicy . Ręce mi już opadają. Została mi tylko chlodnica do wymiany No i UPG lub sama glowica .
-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
Koledzy, pomocy!
Jestem po drugiej wymianie uszczelki pod głowicą. Dzisiaj znowu dolewałem płynu chłodniczego do zbiorniczka
Wygląda na to, że historia zatoczyła koło po raz kolejny. JAK TO JEST MOŻLIWE? Nie widzę nigdzie wycieku, gdzie ten płyn ginie? Gdzie on może się mieszać że znowu go ubywa?
Jestem po drugiej wymianie uszczelki pod głowicą. Dzisiaj znowu dolewałem płynu chłodniczego do zbiorniczka

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Uszczelka pod głowicą?
a sprawdziłeś sam zbiorniczek? Bo przecież się nie miesza, więc wycieka sam płyn
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości