
Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Mnie zaciekawiło, że nieprawidłowa lepkość oleju powoduje niedziałanie trzpienia
Nie rozumiem dlaczego tak. Z drugiej strony ten tekst potwierdza istnienie takiego trzpienia(nie byliśmy do końca pewni jego istnienia w tym KFZR). Zatem hałas wynika z jego niezablokowania i równocześnie braku wypełnienia olejem komór.


- maro
- Profesjonalista
- Posty: 920
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 02:39
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Cruze 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Lepkosc oleju albo zasyfienie trzpienia. Moze faktycznie plukanka, porzadne czyszczenie moze pomoc.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Może tak,tylko jak płukanka w silniku to się nie zwiększa obrotów,szczególnie przy których uruchamia się zmienna faza. Tutaj pierwsza zagadka. Zła lepkość oleju,tu się potwierdza,że nie powinno lać się 10w40. Typ nowych silników,tylko i wyłącznie syntetyk,niech łyka ale syntetyk ma być. Tak jak np 2.0 grupa vag (kod ALT) bardzo nie lubi gęstego oleju..
O partsy pisz PW.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Dlatego mówienie, że np. olej 5W40 będzie lepiej chronił silnik od 5W30 już dawno się nie sprawdza. To są stereotypy z lat 90-tych. Jak się zaleje bardziej lepki olej do silnika gdzie kanały olejowe są bardzo wąskie, to olej ten będzie nie tylko stawiał większy opór, ale i dużo wolniej krążył. Jak będzie wolniej krążył to i znacznie gorzej będzie odprowadzał ciepło, a jak będzie gorzej odprowadzał ciepło, będzie poddawany wyższym temperaturom przez co szybciej straci właściwości... suma sumarum silnik wyjdzie na tym gorzej. Dlatego jeśli producent przewiduje jako główny produkt do silnika 5W30 to nie należy się go bać.konradoo pisze:Tak jak np 2.0 grupa vag (kod ALT) bardzo nie lubi gęstego oleju..
- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
W USA wielu producentów stosuje oleje 5W20.
Kolega ma Hondę wyprodukowaną w Kanadzie i też ma zalecany 5W20.
Silnik zaprojektowany pod dany olej, więc nie warto kombinować i bać się "rzadkich olejów"
Kolega ma Hondę wyprodukowaną w Kanadzie i też ma zalecany 5W20.
Silnik zaprojektowany pod dany olej, więc nie warto kombinować i bać się "rzadkich olejów"

Pozdrawiam, http://wicik.eu/
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Rwicik nietylko rynek kanadyjski. W Polsce jeździ multum aut z tym jeb...itnie drogim olejem. Np nowe D3,D4 od Volvo. Przykład mogę Ci multum namnożyć. Nie chodzi o olej,że rzadki. Mentalność jest taka,że jak auto ma 100tys to już trzeba przechodzić na półsyntetyczny olej. Nic z silnikiem,ale z zasady (lub co gorsze) z oszczędności [pozornej]. Więc lać syntetyk z pewnego źródła i regularnie wymieniać,a będzie żyć 

O partsy pisz PW.
- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Do Lacetti mechanik lał co popadło, nawet 5W50.
Do Cruze przypilnuję, by lał tylko 5W30
Do Cruze przypilnuję, by lał tylko 5W30

Pozdrawiam, http://wicik.eu/
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Mobil 5W50 to bardzo dobry olej,moi zdaniem najlepszy z gamy mobila
O partsy pisz PW.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Konrado! Pisałeś, że często wymieniacie te koła. Może wysłałbyś mi takie jedno uszkodzone na mój koszt. Z ogromną ciekawością bym się do niego dobrał, aby zobaczyć gdzie następuje jego destrukcja i czy powodem stuków jest nieprawidłowe działanie bolca?konradoo pisze:Chociaż muszę się spytać czy zostały mechanikowi koła i zawór. By może doszedł co tak chrobocze??
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Konradoo je tylko sprzedaje, nie wiem czy ma dostęp do zużytych.
Ja jeszcze powrócę do tego opisu z TIS bo mi się coś tu kupy nie trzyma.

Jeżeli nawet z jakiegoś powodu olej schodzi to dlaczego ma ten stan być powodem grzechotu KZFR, skoro jest blokada na tym nieszczęsnym sworzniu?
Ja jeszcze powrócę do tego opisu z TIS bo mi się coś tu kupy nie trzyma.
Jeżeli nawet z jakiegoś powodu olej schodzi to dlaczego ma ten stan być powodem grzechotu KZFR, skoro jest blokada na tym nieszczęsnym sworzniu?


-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Też się nad tym zastanawiałem
Z tego można wysnuć taki wniosek, że konstruktor uznał, iż częściowy odpływ oleju na postoju jest czymś naturalnym i dlatego zastosował trzpienie blokujące, które blokują części ruchome wzglądem siebie do czasu pojawienia się ciśnienia oleju. Czyli na tej podstawie można by było stwierdzić, że przyczyna stuków tkwi w wadliwym działaniu trzpienia 
Oj przydałoby się uszkodzone koło do wglądu


Oj przydałoby się uszkodzone koło do wglądu

-
- Świeżak
- Posty: 40
- Rejestracja: 30 lip 2014, o 08:57
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
"Odgrzeję" temat.
Moj Cruze (2011r.) przy przebiegu 120k km zaalarmował mnie kontrolką "check engine" i kodem P0014. Wymieniłem odpowiedni solenoid - niestety kontrolka powróciła po ~300 km. Auto teraz stoi w warsztacie i najbardziej optymistyczna diagnoza to walnięty wariator na wylocie. Koszt z robotą (ASO) około 2k zł. Planuję wymienić oba wariatory - jeżeli padł jeden to nie widzę powodu dla którego drugi miałby być bardziej trwały.
Co o tym sądzicie? Czy może się okazać, że problem jest większy niz "tylko" wariator?
PS. wyczuwałem wyraźny spadek mocy. Podczas rozruchu słychać było krótki warkot, natomiast podczas pracy na biegu jałowym silnik "klekotał" jak cichy diesel.
Moj Cruze (2011r.) przy przebiegu 120k km zaalarmował mnie kontrolką "check engine" i kodem P0014. Wymieniłem odpowiedni solenoid - niestety kontrolka powróciła po ~300 km. Auto teraz stoi w warsztacie i najbardziej optymistyczna diagnoza to walnięty wariator na wylocie. Koszt z robotą (ASO) około 2k zł. Planuję wymienić oba wariatory - jeżeli padł jeden to nie widzę powodu dla którego drugi miałby być bardziej trwały.
Co o tym sądzicie? Czy może się okazać, że problem jest większy niz "tylko" wariator?
PS. wyczuwałem wyraźny spadek mocy. Podczas rozruchu słychać było krótki warkot, natomiast podczas pracy na biegu jałowym silnik "klekotał" jak cichy diesel.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Jak klekotał to raczej wariator do wymiany, chyba, że olej jest w stanie agonalnym albo jego stan jest poniżej normy, co też może powodować taki klekot
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 40
- Rejestracja: 30 lip 2014, o 08:57
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Dzięki za odpowiedź. Olej wymieniam co 15k km (3 razy w ubiegłym roku:) na Dexos'a. Iść w tańsze zamienniki wariatorów czy pakować co mi dadzą w ASO?
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
iśc w dobry zamiennik z INA
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
I żeby INA była made in Germany a nie made in China bo takie też są 

240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Byłem w fabryce INA i powiem ze nie ma rożnicy w miejscu produkcji.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Iść w zamiennik producenta,ktory produkuje dla oryginału. Wariatory oba myślę ok 1000
O partsy pisz PW.
-
- Świeżak
- Posty: 40
- Rejestracja: 30 lip 2014, o 08:57
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Dziękuję za pomoc. Oba wariatory wymienione. Fura wreszcie ma moc i chodzi jak benzyniak a nie klekot.
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
i co kupiłes?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 40
- Rejestracja: 30 lip 2014, o 08:57
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Wziąłem oryginały, nie zaproponowali sensownej ceny za zamiennik a we własnym zakresie nie miałem czasu szukać. Generalnie zawiodłem się, że we względnie nowym aucie (4l) przy przebiegu 120k taka wtopa 
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Niestety to jest najsłabszy punkt tego silnika.

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Dziś także zdemontowałem sitka. Proste do realizacji choć trzeba uważać na wypływający olej oraz nie zgubić śrubki. Sitka ściągamy te boczne, ale zauważyłem, że solenoid posiada też sitko od czoła. Dlaczego demontaż jego nie dotyczy? Zauważyłem też paprochy, na sitkach jednego z solenoidów. Były dość twarde ale raczej nie wyglądały na opiłki metalu ani piasku. Prędzej jak odkruszony kawałek plastiku lub kawałek utwardzonego nagaru.barus pisze: Sitka zdemontowałem, bo uważam, że nie zaszkodzi to kołom KZFR, ponieważ olej z głównego filtra trafia bezpośrednio do elektrohydraulicznych zaworów a żadne sitko choćby najdrobniejsze nie odfiltruje lepiej oleju od głównego filtra. Czytałem w necie
o bardzo podobnej konstrukcji wariatora oraz elektrohydraulicznych zaworach, w których nie stosuje się żadnych sitek np. silnik Nissana.
Jeszcze z jednego powodu zdemontowałem te sitka, dlatego, że sitka zamontowane na elektrozaworach zdecydowanie bardziej utrudniają przepływ oleju przez nie w porównaniu do elektrozaworu, ale bez sitek.
Jest to bardzo ważne, gdy po dłuższym postoju uruchamiamy silnik i słyszymy krótkie dizlowanie 1-2 sekundy. Demontaż sitek sprawi, że olej szybciej uzupełni ubytek oleju w kołach KZFR i dizlowanie będzie trwać jeszcze krócej,

- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Ja też zdemontowałem sitka.
Fotorelacja https://www.facebook.com/KlubChevroleta/
Fotorelacja https://www.facebook.com/KlubChevroleta/
Pozdrawiam, http://wicik.eu/
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Rzeczywiście potrzebowałeś kombinerek żeby je wyciągnąć ? Ja dałem radę własnymi rękami 

240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość