
Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Nie masz zamiaru ich demontowć? Może coś pomoże 

- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Nie planuje przy tym grzebać, od zawsze chyba tak było wiec nie poprawiam fabryki w tym zakresie.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Od zawsze ci się tłukło? I nic się nie zmieniło tzn nie pogorszyło z czasem?

- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Wydaje mi sie ze nie, jest to moje subiektywne odczucie.
Kiedys to zauwazylem juz wczesniej (w zeszlym roku) ale zignorowalem z zalozeniem ze jest to sytuacja ktora ma miejce nim olej sie rozejdzie po instalacji.
Slychac to jedynie przy otwartych drzwiach/wylaczonym radiu czyli rzadko przy normalnej eksploatacji mozna to uchwycic, teraz sytuacja jest inna bo zwracam za kazdym razem na to uwage.
Ale trzymam sie wersji ze nie jest to nic co pojawilo sie teraz, raczej bylo tak od zawsze.
Kiedys to zauwazylem juz wczesniej (w zeszlym roku) ale zignorowalem z zalozeniem ze jest to sytuacja ktora ma miejce nim olej sie rozejdzie po instalacji.
Slychac to jedynie przy otwartych drzwiach/wylaczonym radiu czyli rzadko przy normalnej eksploatacji mozna to uchwycic, teraz sytuacja jest inna bo zwracam za kazdym razem na to uwage.
Ale trzymam sie wersji ze nie jest to nic co pojawilo sie teraz, raczej bylo tak od zawsze.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
wszim pisze:Ty masz silnik 1,6 ale rozwiązanie KZFR zapewne bliźniacze. Ciekawe co się wyrabia, że ten olej zaczyna szybciej spływać. A jak wyglądała historia objawów u ciebie? Sitka demontowałeś?
Olej z pompy pod ciśnieniem tłoczony jest m/i dwoma kanałami olejowymi umieszczonymi w głowicy wraz z dwoma kulowymi zaworami zwrotnymi ze sprężyną. Dalej kanałami olej doprowadzony jest do, elektrozaworów, a w nich przełączany do odpowiednich kanałów i doprowadzony do łożyska ślizgowego wałka rozrządu, w którym wykonane są dwa rowki w jego obwodzie w i dwa niezależne otwory wydrążone w wałku rozrządu, dzięki którym olej sterujący doprowadzony zostaje do odpowiednich komór olejowych kół KZFR.
Z kół KZFR olej tą samą drogą (jednym kanałem napływa do koła a drugim odpływa i odwrotnie) wraca do elektrozaworów a dzięki nim przekierowany jest do miski olejowej.
Intersujące jest to, że część oleju dostarczanego do sterowania KZFR „podkradana” jest do smarowania łożyska ślizgowego wałka rozrządu, z którego wpływa do klawiatury. Luz występujący na tym łożysku ma bardzo istotny wpływ na ilość oleju potrzebnego do jego smarowania. Pozostałe 4 łożyska wałka rozrządu smarowane są z oddzielnego obiegu.
Aby łożysko to się nie zatarło układ sterowania KZFR musi być cały czas pod ciśnieniem nawet wtedy, gdy elektrozawór odciął wszystkie kanały. Taka sytuacja jest możliwa, gdy jedziemy ze stałą prędkością a pedał przyśpieszenia nie zmienia swojej pozycji.
Teraz wiem, dlaczego otwór, w którym umieszczony jest elektrozawór wykonany jest z dużym nadmiarem w stosunku do umieszczonego w nim elektrozaworu, bo mimo odcięcia przez niego dopływu oleju do dwóch kanałów zasilających KZFR, szczelina powstała miedzy wewnętrzną ścianą otworu a elektrozaworem nadal powoduje dopływ oleju do tych kół/łożyska, ale z mniejszą intensywnością.
Kto osobiście nie demontował elektrozaworu to nie zrozumie, w czym rzecz?
Podczas postoju olej może odpłynąć z KZFR w trzech punktach.
- przez łożysko ślizgowe do klawiatury ( najbliższa droga)
- przez nietrzymający elektrozawór spływ do miski olejowej ( na postoju zamknięty)
- przez przepuszczające zawory zwrotne umieszczone w kanałach głowicy ( zasilanie olejem)
Jnnej możliwości nie ma. Opis fotki.
A - spływ oleju do miski olejowej.
B, C - napływ oleju z pompy.
D – niezależne otwory/kanały olejowe w wałku rozrządu.
E – uszczelnienie wałka od strony koła pasowego.
F – kanały doprowadzające olej sterujący do otworów wałka.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Barus jesteś niezmordowany. Codziennie nowa dawka ciekawej lektury. 


- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Hmmm tak wygląda z bliska co jest w produktach aftermarketu INA.
Jest oryginał itp, dziś zamontowane w Astra H Z16XER
gościu ponoć bulwers łapał, bo niedawno kupił na oleju 10w40 
Więc wychodzi panowie, że półsyntetyk jest zabójcą KZFR. Tak duża część świeższych aut wymaga tylko i wyłącznie syntetyka (np nieszczęsny ALT grupy VAG)
Jest oryginał itp, dziś zamontowane w Astra H Z16XER


Więc wychodzi panowie, że półsyntetyk jest zabójcą KZFR. Tak duża część świeższych aut wymaga tylko i wyłącznie syntetyka (np nieszczęsny ALT grupy VAG)
- Załączniki
-
- IMAG0048_copy.jpg (195.86 KiB) Przejrzano 5243 razy
O partsy pisz PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
INA CHINA. Cóż za poezja
Chińczy są już dobrzy w elektronice., ale czy w mechanice też?


- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
barus co siedzi u Ciebie ?
INA CHINA ?
INA CHINA ?
barus pisze:Huri, całkowita zgoda. Będę musiał zerknąć pod osłonę, jeśli mi się uda do nich dostać, jakie kółka u mnie siedzą. INA czy made in China.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Strona wydechowa i sterownik.
Tutaj też zamiennik RUVILLE - który teraz już należy do grupy Schaeffler.
Jak każdy zauważy jest już bez znaczników oryginalnych, ale za to INA GERMANY.
Tutaj też zamiennik RUVILLE - który teraz już należy do grupy Schaeffler.
Jak każdy zauważy jest już bez znaczników oryginalnych, ale za to INA GERMANY.
- Załączniki
-
- IMAG0056_copy.jpg (239.45 KiB) Przejrzano 5197 razy
O partsy pisz PW.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Przeoczyłem Twoje pytaniehuri_khan pisze:barus co siedzi u Ciebie ?
INA CHINA ?

Nie zaglądałem jeszcze

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
U mnie od lata cisza. Tak sobie konkluduję, że te pojedyncze głośne odpalenia ewidentnie miały związek z wysoką temperaturą zewnętrzną (letnie upały) i dłuższy postój auta w słońcu na parkingu. 


- maro
- Profesjonalista
- Posty: 920
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 02:39
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Cruze 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Teraz jak temp spadla rowniez sie zdarzały. Obecnie zmienilem olej. Po 2 dniach uslyszalem ten magiczny dźwięk. Kupilem za 70zl ceramizer zalalem i przejechalem lagodnie 200km. Od ponad tygodnia cisza. Dalej bede obserwował.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Jak to, Liqui Moly nie pomógł
Przecież on czyni cuda
Wygląda na to, że to ceramizer czyni cuda 



-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Dzisiaj zdjąłem osłonę z KZFR i niestety koła są produkcji INA CHINAhuri_khan pisze:barus co siedzi u Ciebie ?
INA CHINA ?

- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Zamiennik jest INA Germany,może ma to jakieś znaczenie... Tylko w tym oplu był olej 10W40,to mogło spowodować agonie...
O partsy pisz PW.
- maro
- Profesjonalista
- Posty: 920
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 02:39
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Cruze 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
barus pisze:Jak to, Liqui Moly nie pomógłPrzecież on czyni cuda
Wygląda na to, że to ceramizer czyni cuda
W tym roku juz w cuda nie wierzę. Ceramizer zalalem zeby zobaczyc czy wycieszy kzfr i jak narazie nic przy odpalaniu nie stuka. Za wczesnie jednak na wnioski. Poczekam rok i ocenie.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Zdecydowanie za wcześnie a wręcz nielogiczne. Bo jak dla mnie ceramizer nie może mieć związku z zaprzestaniem odpływania oleju z komór lub prawidłowym ustawianiem się bolca. O ile, wg producenta tworzy jakąś powłokę/film ochronny przez wiązanie się z powierzchnią pracującą stali, to jednak nie jest to czarodziejska różdżka na wszystko.
Od końca lata przestałem chodzić w krótkich spodenkach, od tego też czasu nie wystąpił rumor KZFR. Czy to znaczy, że silnik reaguje na brak moich krótkich spodni?

Od końca lata przestałem chodzić w krótkich spodenkach, od tego też czasu nie wystąpił rumor KZFR. Czy to znaczy, że silnik reaguje na brak moich krótkich spodni?


- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Bardziej obstawiam,że olej jest troszkę gęstszy i dzięki temu więcej go w kzfr zostaje i nie ma tego dźwięku.
O partsy pisz PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
- maro
- Profesjonalista
- Posty: 920
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 02:39
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Cruze 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Może to nie byl rumor kzfr tylko samochód rechotał jak Cie widział w krotkich portkachwszim pisze:Zdecydowanie za wcześnie a wręcz nielogiczne. Bo jak dla mnie ceramizer nie może mieć związku z zaprzestaniem odpływania oleju z komór lub prawidłowym ustawianiem się bolca. O ile, wg producenta tworzy jakąś powłokę/film ochronny przez wiązanie się z powierzchnią pracującą stali, to jednak nie jest to czarodziejska różdżka na wszystko.![]()
Od końca lata przestałem chodzić w krótkich spodenkach, od tego też czasu nie wystąpił rumor KZFR. Czy to znaczy, że silnik reaguje na brak moich krótkich spodni?

Tak jak napisalem poobserwuje i wyciagne wnioski.

- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Chociaż muszę się spytać czy zostały mechanikowi koła i zawór. By może doszedł co tak chrobocze??
O partsy pisz PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Pewnikiem takmaro pisze: Może to nie byl rumor kzfr tylko samochód rechotał jak Cie widział w krotkich portkach![]()

A to co TIS podaje, nie wiem czy było


- maro
- Profesjonalista
- Posty: 920
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 02:39
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Cruze 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Filtr z funkcją powrotu 

- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Filtr z zaworem zwrotnym,filtr z zaworem przelewowym. Nie dotyczy Was, wkład filtra w systemie bocznikowym.
O partsy pisz PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości