Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: barus » 30 wrz 2015, o 21:37

Nie masz zamiaru ich demontowć? Może coś pomoże :zastanawiasie:

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Avatar » 30 wrz 2015, o 23:11

Nie planuje przy tym grzebać, od zawsze chyba tak było wiec nie poprawiam fabryki w tym zakresie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 30 wrz 2015, o 23:22

Od zawsze ci się tłukło? I nic się nie zmieniło tzn nie pogorszyło z czasem?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Avatar » 1 paź 2015, o 00:03

Wydaje mi sie ze nie, jest to moje subiektywne odczucie.
Kiedys to zauwazylem juz wczesniej (w zeszlym roku) ale zignorowalem z zalozeniem ze jest to sytuacja ktora ma miejce nim olej sie rozejdzie po instalacji.
Slychac to jedynie przy otwartych drzwiach/wylaczonym radiu czyli rzadko przy normalnej eksploatacji mozna to uchwycic, teraz sytuacja jest inna bo zwracam za kazdym razem na to uwage.
Ale trzymam sie wersji ze nie jest to nic co pojawilo sie teraz, raczej bylo tak od zawsze.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: barus » 1 paź 2015, o 19:18

wszim pisze:Ty masz silnik 1,6 ale rozwiązanie KZFR zapewne bliźniacze. Ciekawe co się wyrabia, że ten olej zaczyna szybciej spływać. A jak wyglądała historia objawów u ciebie? Sitka demontowałeś?

Olej z pompy pod ciśnieniem tłoczony jest m/i dwoma kanałami olejowymi umieszczonymi w głowicy wraz z dwoma kulowymi zaworami zwrotnymi ze sprężyną. Dalej kanałami olej doprowadzony jest do, elektrozaworów, a w nich przełączany do odpowiednich kanałów i doprowadzony do łożyska ślizgowego wałka rozrządu, w którym wykonane są dwa rowki w jego obwodzie w i dwa niezależne otwory wydrążone w wałku rozrządu, dzięki którym olej sterujący doprowadzony zostaje do odpowiednich komór olejowych kół KZFR.
Z kół KZFR olej tą samą drogą (jednym kanałem napływa do koła a drugim odpływa i odwrotnie) wraca do elektrozaworów a dzięki nim przekierowany jest do miski olejowej.
Intersujące jest to, że część oleju dostarczanego do sterowania KZFR „podkradana” jest do smarowania łożyska ślizgowego wałka rozrządu, z którego wpływa do klawiatury. Luz występujący na tym łożysku ma bardzo istotny wpływ na ilość oleju potrzebnego do jego smarowania. Pozostałe 4 łożyska wałka rozrządu smarowane są z oddzielnego obiegu.
Aby łożysko to się nie zatarło układ sterowania KZFR musi być cały czas pod ciśnieniem nawet wtedy, gdy elektrozawór odciął wszystkie kanały. Taka sytuacja jest możliwa, gdy jedziemy ze stałą prędkością a pedał przyśpieszenia nie zmienia swojej pozycji.
Teraz wiem, dlaczego otwór, w którym umieszczony jest elektrozawór wykonany jest z dużym nadmiarem w stosunku do umieszczonego w nim elektrozaworu, bo mimo odcięcia przez niego dopływu oleju do dwóch kanałów zasilających KZFR, szczelina powstała miedzy wewnętrzną ścianą otworu a elektrozaworem nadal powoduje dopływ oleju do tych kół/łożyska, ale z mniejszą intensywnością.
Kto osobiście nie demontował elektrozaworu to nie zrozumie, w czym rzecz?

Podczas postoju olej może odpłynąć z KZFR w trzech punktach.
- przez łożysko ślizgowe do klawiatury ( najbliższa droga)
- przez nietrzymający elektrozawór spływ do miski olejowej ( na postoju zamknięty)
- przez przepuszczające zawory zwrotne umieszczone w kanałach głowicy ( zasilanie olejem)
Jnnej możliwości nie ma.
284780651_1_1000x700_astra-h-glowica-16-xer-warszawa.jpg
284780651_1_1000x700_astra-h-glowica-16-xer-warszawa.jpg (179.09 KiB) Przejrzano 5275 razy
Opis fotki.
A - spływ oleju do miski olejowej.
B, C - napływ oleju z pompy.
D – niezależne otwory/kanały olejowe w wałku rozrządu.
E – uszczelnienie wałka od strony koła pasowego.
F – kanały doprowadzające olej sterujący do otworów wałka.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 1 paź 2015, o 20:39

Barus jesteś niezmordowany. Codziennie nowa dawka ciekawej lektury. :ok:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: konradoo » 16 paź 2015, o 16:50

Hmmm tak wygląda z bliska co jest w produktach aftermarketu INA.
Jest oryginał itp, dziś zamontowane w Astra H Z16XER :) gościu ponoć bulwers łapał, bo niedawno kupił na oleju 10w40 :D

Więc wychodzi panowie, że półsyntetyk jest zabójcą KZFR. Tak duża część świeższych aut wymaga tylko i wyłącznie syntetyka (np nieszczęsny ALT grupy VAG)
Załączniki
IMAG0048_copy.jpg
IMAG0048_copy.jpg (195.86 KiB) Przejrzano 5243 razy
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 16 paź 2015, o 21:34

INA CHINA. Cóż za poezja :( Chińczy są już dobrzy w elektronice., ale czy w mechanice też?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: huri_khan » 16 paź 2015, o 23:32

barus co siedzi u Ciebie ?
INA CHINA ?
barus pisze:Huri, całkowita zgoda. Będę musiał zerknąć pod osłonę, jeśli mi się uda do nich dostać, jakie kółka u mnie siedzą. INA czy made in China.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: konradoo » 27 paź 2015, o 13:31

Strona wydechowa i sterownik.
Tutaj też zamiennik RUVILLE - który teraz już należy do grupy Schaeffler.
Jak każdy zauważy jest już bez znaczników oryginalnych, ale za to INA GERMANY.
Załączniki
IMAG0056_copy.jpg
IMAG0056_copy.jpg (239.45 KiB) Przejrzano 5197 razy
O partsy pisz PW.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: barus » 28 paź 2015, o 16:40

huri_khan pisze:barus co siedzi u Ciebie ?
INA CHINA ?
Przeoczyłem Twoje pytanie :|
Nie zaglądałem jeszcze :) ale wkrótce z ciekawości zaglądnę.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 28 paź 2015, o 20:40

U mnie od lata cisza. Tak sobie konkluduję, że te pojedyncze głośne odpalenia ewidentnie miały związek z wysoką temperaturą zewnętrzną (letnie upały) i dłuższy postój auta w słońcu na parkingu. :zastanawiasie:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
maro
Profesjonalista
Posty: 920
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 02:39
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: maro » 29 paź 2015, o 11:42

Teraz jak temp spadla rowniez sie zdarzały. Obecnie zmienilem olej. Po 2 dniach uslyszalem ten magiczny dźwięk. Kupilem za 70zl ceramizer zalalem i przejechalem lagodnie 200km. Od ponad tygodnia cisza. Dalej bede obserwował.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: barus » 30 paź 2015, o 14:56

Jak to, Liqui Moly nie pomógł :o Przecież on czyni cuda :ocochodzi: Wygląda na to, że to ceramizer czyni cuda ;)

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: barus » 30 paź 2015, o 18:55

huri_khan pisze:barus co siedzi u Ciebie ?
INA CHINA ?
Dzisiaj zdjąłem osłonę z KZFR i niestety koła są produkcji INA CHINA :(
KZFR.jpg
KZFR.jpg (45.29 KiB) Przejrzano 5129 razy

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: konradoo » 30 paź 2015, o 19:33

Zamiennik jest INA Germany,może ma to jakieś znaczenie... Tylko w tym oplu był olej 10W40,to mogło spowodować agonie...
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
maro
Profesjonalista
Posty: 920
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 02:39
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: maro » 30 paź 2015, o 20:23

barus pisze:Jak to, Liqui Moly nie pomógł :o Przecież on czyni cuda :ocochodzi: Wygląda na to, że to ceramizer czyni cuda ;)

W tym roku juz w cuda nie wierzę. Ceramizer zalalem zeby zobaczyc czy wycieszy kzfr i jak narazie nic przy odpalaniu nie stuka. Za wczesnie jednak na wnioski. Poczekam rok i ocenie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 30 paź 2015, o 21:20

Zdecydowanie za wcześnie a wręcz nielogiczne. Bo jak dla mnie ceramizer nie może mieć związku z zaprzestaniem odpływania oleju z komór lub prawidłowym ustawianiem się bolca. O ile, wg producenta tworzy jakąś powłokę/film ochronny przez wiązanie się z powierzchnią pracującą stali, to jednak nie jest to czarodziejska różdżka na wszystko. :|
Od końca lata przestałem chodzić w krótkich spodenkach, od tego też czasu nie wystąpił rumor KZFR. Czy to znaczy, że silnik reaguje na brak moich krótkich spodni? ;)
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: konradoo » 30 paź 2015, o 21:26

Bardziej obstawiam,że olej jest troszkę gęstszy i dzięki temu więcej go w kzfr zostaje i nie ma tego dźwięku.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 30 paź 2015, o 21:28

:tak:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
maro
Profesjonalista
Posty: 920
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 02:39
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: maro » 30 paź 2015, o 21:31

wszim pisze:Zdecydowanie za wcześnie a wręcz nielogiczne. Bo jak dla mnie ceramizer nie może mieć związku z zaprzestaniem odpływania oleju z komór lub prawidłowym ustawianiem się bolca. O ile, wg producenta tworzy jakąś powłokę/film ochronny przez wiązanie się z powierzchnią pracującą stali, to jednak nie jest to czarodziejska różdżka na wszystko. :|
Od końca lata przestałem chodzić w krótkich spodenkach, od tego też czasu nie wystąpił rumor KZFR. Czy to znaczy, że silnik reaguje na brak moich krótkich spodni? ;)
Może to nie byl rumor kzfr tylko samochód rechotał jak Cie widział w krotkich portkach :ocochodzi:

Tak jak napisalem poobserwuje i wyciagne wnioski. ;)

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: konradoo » 30 paź 2015, o 21:32

Chociaż muszę się spytać czy zostały mechanikowi koła i zawór. By może doszedł co tak chrobocze??
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 30 paź 2015, o 21:51

maro pisze: Może to nie byl rumor kzfr tylko samochód rechotał jak Cie widział w krotkich portkach :ocochodzi:
Pewnikiem tak :D
A to co TIS podaje, nie wiem czy było :zastanawiasie:
tis_kzfr-objawy.jpg
tis_kzfr-objawy.jpg (130.95 KiB) Przejrzano 5102 razy
Oczywizda, że trzeci punkt odpada, bo nasz silnik nie ma kompensatorów. Czwarty też nie bierzemy pod uwagę.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
maro
Profesjonalista
Posty: 920
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 02:39
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: maro » 30 paź 2015, o 22:17

Filtr z funkcją powrotu :ocochodzi:

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: konradoo » 30 paź 2015, o 22:26

Filtr z zaworem zwrotnym,filtr z zaworem przelewowym. Nie dotyczy Was, wkład filtra w systemie bocznikowym.
O partsy pisz PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości