Check Engine - P2096

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 9 kwie 2018, o 21:49

może przy lepszej diagnostyce pokazał jakiś nie wiem "błąd komfortu". Ale elm silnikowych błędów mi nie pokazuje. Może pada jakiś czujnik ABSu w kole? a może zapłon wypad losowo? Choć jak cewka padła to mi 2 ikonki świeciły. Jak to przy awarii cewki..
ps, no u mnie błąd też generowało na trasie przy 120km /h, i tam pod 3k obr. Wtedy jeszcze ECU czyta sondy. Przy wariactwie to przechodzi w open loop. Ale błędy też dostawał u mnie jak robiłem krótkie trasy po mieście..
pps. Cały czas skłaniam się ku kolejnej regulacji. Zastanawiam się czy jechać do ASO po wgranie oryginalnych map, czy lepiej strojenie sondą AFR...

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 19 kwie 2018, o 12:29

Od świąt zjechałem około bak benzyny i błąd nie pojawił się, nawet w tych do potwierdzenia. Obecnie już ze 150km na lpg i błędu brak. Były już na lpg trasy dłuższe niż po mieście.
Zdurnieć idzie.
Przed świętami na lpg sypało co paręnaście km, teraz cisza.
Co daje mi tylko do myślenia, to:
1/ obecnie znacznie cieplej się zrobiło
2/ Ecu się poukładał na benzynie i puki co teraz na lpg też jest ok.
3/ na benzynie obie korekty raczej były na minus (dodawał Ecu paliwa)
na lpg długie korekty plus 6. (Pewnie po regulacji w Czekramie) krótkie korekty na lpg latają. Czasem wydaje mi się że na plus czasem, że próbują na minusie korygować długie korekty..

Edit:
Termostat u mnie otwiera się przy 105, nie wiem czy są inne czujniki temperatury idące do ECU. Na wyświetlaczu wydaje mi się, że też poprawnie pokazuje temp. otoczenia. Gdzieś 2 krotnie znalazłem w internecie pytanie czy ten błąd pojawia się jak na zewnątrz zrobiło się zimno. Oczywiście nie wyjasnione dlaczego..

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 19 kwie 2018, o 13:31

Czyli problem jest w źle zestrojonej lub niestabilnie pracującej instalacji LPG powodującej wyjeżdżanie korekt długoterminowych poza dopuszczalny stan (wtedy jest błąd check).
Niestabilnie mam na myśli, że ci ja stroją i w tym momencie jest ok, ale na drugi dzień już jest do bani, bo na przykład kaprysi już reduktor i zmienia ciśnienia na każdej dziurze lub wtryski zawodzą. Gdy są takie problemy, że jakby nie stroił to ciągle jest coś źle - znaczy że komponenty są już do luftu.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 19 kwie 2018, o 13:50

Ok 45k km na sequent 24, stosunkowo niewiele

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Bunioopl » 19 kwie 2018, o 21:45

Reduktor oraz wtryski mogą być już na wykończeniu. Ale nie jest to na 100% pewne. Warto posprawdzać.

Wysłane z mojego SM-T533 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 19 kwie 2018, o 21:59

Wtryski BRC nie powinny, ale już reduktory genius do długowiecznych nie należą i zdarzały serie z wadą fabryczną .
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

czapeczka50
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 9 lip 2017, o 11:32
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: brak,Opel Insignia
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: czapeczka50 » 21 kwie 2018, o 14:08

U mnie 137tkm ogólnie,104tkm na LPG,instalacja Agis sterownik P13 z niepodłączonym OBD.raz sprawdzone luzy przy 134tkm,bez rewelacji 0,2 na wydechu na 3-cim cylindrze.Specjalnie nic się nie dzieje.Czasami walnie P0171,ale tylko na LPG.Kasuje błąd drobna regulacja na +gazu i dalej wio.Skład mieszanki zawsze lekko na bogato.

daktyl35
Aktywny
Posty: 54
Rejestracja: 22 sty 2018, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: cruze 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: daktyl35 » 3 maja 2018, o 11:37

U mnie też sie zaswieciła kontrolka silnika i problem jest taki że na diagnostyce komputerowej powiedzieli że to katalizator i lampka check engine będzie się włączac co jakis czas że to przez gaz i katalizator ma problemy hmmm Akurat tylu mam znajomych z autami na gazie i akurat u mnie cos takiego .Wykasowali błeda na diagnostyce ale po 3 dniach znowu się zapaliła . Myslicie ze może jakies wyregulowanie gazu cos pomoże :)

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2346
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: szczuplin » 3 maja 2018, o 11:47

No u mnie pomogą za każdym razem. Na wiosnę mi gazownik podregulował i teraz spokój. Pewnie temat wróci na jesień.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 3 maja 2018, o 12:39

Dlaczego uważasz że na jesień? Temperatury?

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2346
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: szczuplin » 3 maja 2018, o 20:04

Temperatura, wilgoć?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Regulus » 3 maja 2018, o 20:46

daktyl35 pisze:
3 maja 2018, o 11:37
...na diagnostyce komputerowej powiedzieli że to katalizator...
Następnym razem poproś o kod(y) błędu, lub kup elm 327 za 20 zł i sam sczytaj.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 3 maja 2018, o 21:04

szczuplin pisze:
3 maja 2018, o 20:04
Temperatura, wilgoć?
Nie wiem w czym to wiązać temperatura to może nie wiem z membraną parownika że LPG nie wyrabia przy niższych temperaturach albo że nie jest dobrze wystrojona instalacja w momencie rozgrzewania silnika? A wilgoć to jedynie mi się z elektryką kojarzy Styki przewody złączki..sondy?

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Bunioopl » 3 maja 2018, o 21:39

Na zimę zmieniają skład propanu i butanu.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 3 maja 2018, o 22:51 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: zminiają

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 3 maja 2018, o 22:20

Mniej wybuchowa w lecie. A ja mam za ubogo w zimie..

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 12 cze 2018, o 14:15

No i po 2 miesiącach znowu na gazie w trasie błąd się pojawił. Inaczej niż poprzednio, po skasowaniu, dosłownie od razu pojawiał się w "do potwierdzenia". I mało tego, nie dało się go skasować (ten do potw.). Jechałem w ten dzień "eko" tak sobie kontrolując chwilowe spalanie. Długie korekty plus 6-7 krótkie sobie latały. To było wczoraj.
Dziś, zrobiłem kilkadziesiąt km po mieście w chłodniejszy deszczowy dzień i zero błędów, nawet tych do potwierdzenia. Gaz pomału się kończy, znowu zatankuję zbiornik i dalej będę patrzył. Dziś korekty długie plus 5 krótkie jak zwykle, ale kilka razy skakały krótkie do plus kilkanaście. A jedną krótką trasę dziś korekty prawie obie na zero..
Już się umówiłem na kontrolę luzów żeby spać spokojnie i na regulację. Ostatnia pomogła na 1700km na lpg. potem bak benzyny i znowu spokój z 700km. i teraz to..

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 13 cze 2018, o 21:17

Dziś na szybko przejechałem 25km i jak stawałem na światłach długie korekty na plus 10. Kończył się gaz, zatankowałem, ale te korekty na oczekiwaniu na zielone wskakiwały dalej na plus 10. Błąd znajdował Torque w do potwierdzenia i uwaga, zapaliła się kontrolka trakcji ta na lewym zegarze.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 13 cze 2018, o 21:22

Instalacja LPG jest twoim problemem. Reduktor? Wtryskiwacze już żyją swoim życiem? Generalnie tutaj tkwi awaria.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 13 cze 2018, o 21:26

Podejrzewasz coś dokładniej? czekam na termin, ale na pewno kontrola luzów, i regulacja składu mieszanki. Gazownik nie był rozmowny tylko kazał się umówić i tyle.. Mogę go pokierować jak bym miał jakiś trop..

ps. Sorry, Uprzedziłeś mnie. Czyli uważasz, że nie regulacja raczej a pada któryś z w/w podzespołów instalacji? Ta kontrolka trakcji, to trochę jak przy cewce.. wtryskiwacz mi się podsuwa, może jakiś zapaćkany lewym gazem.

Postaram się go namówić, żeby skontrolował reduktor i wtryskiwacze...

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 13 cze 2018, o 21:32

Objawy są bardzo rozmyte. Nie nawaliło nic totalnie ale działa bardzo niestabilnie. Niestabilność wykazuje się w wydatku paliwa, więc albo ciśnienie w reduktorze robi co co chce albo z którymś wtryskiwaczem jest jakaś jazda (przycina się , nie domyka). Przypomnij przebieg na gazie i kiedy robiłeś serwisy, bo już wiem że masz BRC :) .
Czy może to być wpływ siadającego luzu zaworowego, nie wiem bo nie do końca określone są objawy takich sytuacji.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 13 cze 2018, o 21:46

luz sprawdzę dla św. spokoju a ja mam tak: KL7 ok. 90kkm, i przy ok 45kkm założone Sequent 24.11 Zestaw jak dla salonów.

Spalanie po ostatnim tankowaniu 11l/100km. Ogólnie spalanie poprawiło mi się znacznie - zmniejszyło po zmianie sondy nr2. Z litrę może 2l.
Edit, serwisy co rok, ostatni trochę przeciągnąłem bo miałem problem z sondą. Ale tak w roku jak 12kkm zrobię to wszystko. Serwisy w Czekramie co drugi serwis wymieniali filtr fazy ciekłej, lotny co roku. Ciekaw jestem czy na 100% wymieniali ten ciekłej fazy bo jest do niego ciężki dostęp.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2018, o 21:48 przez pool80, łącznie zmieniany 1 raz.

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pawelwaw84 » 13 cze 2018, o 21:48

Sonda nr 2 to jest sonda kontrolna, sonda nr 1 jest sonda regulacyjna majaca wplyw na spalanie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 13 cze 2018, o 21:49

Jedyne co siada po takim przebiegu w BRC to reduktory genius.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 13 cze 2018, o 21:50

Też kiedyś tak myślałem dopóki, po zmianie s2 przestało pooszarpywać przy odpuszczaniu gazu i zmniejszyło się spalanie. A S2 wymieniałem bo szwankowała grzałka. (p0141)

Edit: Wszim, no właśnie kiedyś to pisałeś, ale może zanieczyszczenie mazutem czy co tam w gazie jest? filtr wtrysk, szlam w reduktorze...

Edit 2 mam Genius 1200, taki na styk do mocy 1.8 w Cruze..

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 13 cze 2018, o 21:53

pawelwaw84 pisze:
13 cze 2018, o 21:48
Sonda nr 2 to jest sonda kontrolna, sonda nr 1 jest sonda regulacyjna majaca wplyw na spalanie.
Niestety ale w cruze sonda 2 też ma wpływ na kontrolę mieszanki.

Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
pool wróżką nie jestem, zapodaję tylko to co mi się logicznie nasuwa
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość