Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Gruszką podciśnienie i przesuwa ale dane do ECU idą z tego czujnika .
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
A podciśnienie? Solenoid N75?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Na VXDiag sprawdzilem ciśnienie doładowania i jest niższe niż żądane. Sprawdziłem to w czasie jazdy. Średnio niższe o ok 20kPa od żądanego no ale skoro czujnik podaje inne wartyści to może być przyczyna wtórna .
Dodano po 3 minutach 6 sekundach:
Dodano po 3 minutach 6 sekundach:
Gdzie jest ten N75 ? Można go łatwo wyjąć bez demontażu turbiny ?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Jakie masz max ciśnienie doładowania ?
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Jutro podam. Podłączę VXDiag i przejadę się . Postaram się nagrać filmik jak to wygląda na żywo ( parametry z VXDiag).
Ile powinno być przy poszczególnych obrotach ?
VXDiag podaje wartość żądaną ale wartość rzeczywistą miałem średnio o 20kPa (?) niższą. Nie pamiętam ile było przy obrotach poszczegolnych .
Ile powinno być przy poszczególnych obrotach ?
VXDiag podaje wartość żądaną ale wartość rzeczywistą miałem średnio o 20kPa (?) niższą. Nie pamiętam ile było przy obrotach poszczegolnych .
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva LTZ 2.2 2013
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Czyli to może być wina albo czujnik przy gruszce albo n75?
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Nie miałem dziś jak tego wszystkiego nagrać . Z tego co pamiętam podczas jazdy z podpiętym VXDiag to jak mocniej nacisnąłem pedał gazu to żądane ciśnienie wskazywało na ok 240 kPa a czujnik podawał ok 170. Generalnie między żądanym a z czujnika wynosiło średnio mniej o 20. Wskazuje za zaniżone ciśnienie doładowania .
Odłaczylem też dziś ponownie na próbę przepływomierz powietrza . Powiem Wam ,że nie widzę żadnej różnicy z podpiętym lub bez . Komp wywalił błąd po odpięciu ale praca silnika bez zmian . Żadnego falowania obrotów i jeszcze słabszej pracy VXDiag pokazał ,że po odpięciu przeplywki jest ustawiony stały pomiar powietrza na 236.
Jestem umówiony na najbliższy czwartek na 7.30 rano w warsztacie w Elblągu . Szkoda mi tego silnika bo słyszę jak się męczy w czasie jazdy . Jakby zawory grały , zero odczucia turbo , pedał przyspieszenia bardzo słaba reakcja na gaz , można czasem do połowy wcisnac i nic się nie dzieje lub bardzo ślamazarnie, gra przy tym silnik...
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva LTZ 2.2 2013
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Czekam na diagnozę, bo chyba u mnie jest to samo. Niestety moja captiva puściła dzisiaj biały dym z rur i padła. Wróciła do mechanika na lawecie...
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Oczywiście ,że dam znać bo to auto " spędza mi już sen z powiek "
. Jak wszystko chodziło jak należy to przyjemność z jazdy niesamowita , aktualnie tylko " nerwica " .
Właśnie przeglądam możliwości VXdiag i GDS2 . Widzę ,że jest możliwość sprawdzenia akumulacji sadzy w DPF w % oraz czujnik różnicy ciśnien DPF , kiedy ostatnio się regenerował itp. Dużo jest tu funkcji , przeglądam . Może uda mi się ustalic czy filtr DPF jest ok.
Dodano po 1 godzinie 7 minutach 10 sekundach:
Odczytałem programem GDS2 akumulację sadzy w DPF . Podaje 87% a przebieg od ostatniej regeneracji to 326km. Jest tez info ,że przy przebiegu 99830km ostatnia wymiana DPF a przecież nic takiego nie miało miejsca . Aktualny przebieg 101308.
Co o tym sądzić ?
Dodano po 2 minutach 57 sekundach:
Szlak , nie mogę odczytać czujnika różnicy ciśnien DPF bo mi zrywa połączenie VxDiag

Właśnie przeglądam możliwości VXdiag i GDS2 . Widzę ,że jest możliwość sprawdzenia akumulacji sadzy w DPF w % oraz czujnik różnicy ciśnien DPF , kiedy ostatnio się regenerował itp. Dużo jest tu funkcji , przeglądam . Może uda mi się ustalic czy filtr DPF jest ok.
Dodano po 1 godzinie 7 minutach 10 sekundach:
Odczytałem programem GDS2 akumulację sadzy w DPF . Podaje 87% a przebieg od ostatniej regeneracji to 326km. Jest tez info ,że przy przebiegu 99830km ostatnia wymiana DPF a przecież nic takiego nie miało miejsca . Aktualny przebieg 101308.
Co o tym sądzić ?
Dodano po 2 minutach 57 sekundach:
Szlak , nie mogę odczytać czujnika różnicy ciśnien DPF bo mi zrywa połączenie VxDiag
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
zapytaj się ping'a on ten problem zrywania rozwiązał.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Ok dzięki . Już się pytam .
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Panowie , właśnie przejechałem się chcąc sprawdzić wartości czujnika różnicy cisnien DPF. Otóż przy prędkości 100 km/h podaje ok 2-3 kPa a nawet spada do 1 !!! Przy mocniejszym wcisnieciu gazu nie przekroczy 5 kPa a powinno dochodzić do 15 kPa spokojnie .
Chyba mam źródło problemu .
Dodano po 41 sekundach:
Dodam jeszcze że przed ruszeniem miałem akumulację sadzy na poziomie 87% , po przejechaniu 10 km już mam 94%>
Dodano po 47 sekundach:
Auto co raz gorzej jedzie. Jakby miał z 50KM i terkocze silnik .
Dodano po 1 godzinie 13 minutach 30 sekundach:
Teraz mnie jeszcze zastanawiają czujniki temperatury powietrza dolotowego 1 i 2
Chyba mam źródło problemu .
Dodano po 41 sekundach:
Dodam jeszcze że przed ruszeniem miałem akumulację sadzy na poziomie 87% , po przejechaniu 10 km już mam 94%>
Dodano po 47 sekundach:
Auto co raz gorzej jedzie. Jakby miał z 50KM i terkocze silnik .
Dodano po 1 godzinie 13 minutach 30 sekundach:
Teraz mnie jeszcze zastanawiają czujniki temperatury powietrza dolotowego 1 i 2
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Ale że co ? dpf chyba ok. 15 kpa to wartość max... a może się mylę 

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Czujnik nr 1 na trasie pokazuje ok 28 stopni a czujnik nr 2 ok 65 stopni .
Przy akumulacji sadzy 100% włączylo się wypalanie DPF i trwało ok 10km ( jechałem na 4 biegu , obroty 2500). Akurat padł mi laptop i nie miałem jak odczytac akumulacji sadzy po wypalaniu. Jak tylko naładuje go to pójdę do auta i sprawdzę ile teraz podaje .
Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
Przy akumulacji sadzy 100% włączylo się wypalanie DPF i trwało ok 10km ( jechałem na 4 biegu , obroty 2500). Akurat padł mi laptop i nie miałem jak odczytac akumulacji sadzy po wypalaniu. Jak tylko naładuje go to pójdę do auta i sprawdzę ile teraz podaje .
Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
No właśnie sam już nie wiem . Zgłupiałem do reszty bo brak dokumentacji technicznej .
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Wiesz ja specem nie jestem ale kiedyś jak miałem jeszcze DPF to troszkę czytałem.
Cytat z forum mechanika, i te wartości powtarzają się na wielu forach.
"Na wolnych przy czystym dpfie obrotach powinieneś mieć około 5mbar, przy jeździe ze stałą prędkością ok 100km/h ta wartość powinna wynosić ok 50mbar-100mbar, przy full obciążeniu nie powinna przekroczyć 150mbar."
150mbr=15kpa
Cytat z forum mechanika, i te wartości powtarzają się na wielu forach.
"Na wolnych przy czystym dpfie obrotach powinieneś mieć około 5mbar, przy jeździe ze stałą prędkością ok 100km/h ta wartość powinna wynosić ok 50mbar-100mbar, przy full obciążeniu nie powinna przekroczyć 150mbar."
150mbr=15kpa
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Po przeczytaniu tej lektury
https://www.autoexpert.pl/technika-i-se ... ych,9603,1
już nie jest to oczywiste .
Na wolny obrotach mam poniżej 1kPa , czujnik pokazuje 0 kPa. Przy prędkości ok 100 km/h wartość to 2-3 kPa lub czasem 1kPa. Przy mocnym dodaniu gazu wartość dochodzi maks do 5 kPa i nie ma szans na więcej . Graniczna wartość .
Dodano po 24 minutach 50 sekundach:
Sprawdziłem teraz akumulację sadzy w DPF po wypalaniu 11 km temu . Komp podaje wartość 1%. Żadnej różnicy w pracy silnika i mocy.
Ciekawi mnie też , że odłączenie przepływomierza powietrza praktycznie nie wpływa na pracę silnika .
https://www.autoexpert.pl/technika-i-se ... ych,9603,1
już nie jest to oczywiste .
Na wolny obrotach mam poniżej 1kPa , czujnik pokazuje 0 kPa. Przy prędkości ok 100 km/h wartość to 2-3 kPa lub czasem 1kPa. Przy mocnym dodaniu gazu wartość dochodzi maks do 5 kPa i nie ma szans na więcej . Graniczna wartość .
Dodano po 24 minutach 50 sekundach:
Sprawdziłem teraz akumulację sadzy w DPF po wypalaniu 11 km temu . Komp podaje wartość 1%. Żadnej różnicy w pracy silnika i mocy.
Ciekawi mnie też , że odłączenie przepływomierza powietrza praktycznie nie wpływa na pracę silnika .
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
TIS mówi ze różnica ma być 0 do 10. Maks i nie powinno przekraczać 10
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Czyli rozumiem im wyższe ciśnienie na tym czujniku różnicy cisnien DPF ( powyżej 10 kPa) to zapchany DPF.
Tak jeszcze myślę o klapach wirowych . Może one się poblokowaly . Czy można to jakos skontrolować bez większego demontazu silnika w Cruze 120kW?
http://opc-tuning.pl/electronics/opel-a ... i-dcm-3-7/
Tak jeszcze myślę o klapach wirowych . Może one się poblokowaly . Czy można to jakos skontrolować bez większego demontazu silnika w Cruze 120kW?
http://opc-tuning.pl/electronics/opel-a ... i-dcm-3-7/
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Auto jest aktualnie sprawdzanie w warsztacie w Elblągu .
Dodano po 1 godzinie 40 minutach 5 sekundach:
Twierdzą ,że wtryskiwacz . Przelewa.
Z komputera wychodziło,że pierwszy a po podłączeniu jakiś rurek do wtrysków wyszło ,że drugi ( rurka pełna ropy).
Dodano po 1 godzinie 40 minutach 5 sekundach:
Twierdzą ,że wtryskiwacz . Przelewa.
Z komputera wychodziło,że pierwszy a po podłączeniu jakiś rurek do wtrysków wyszło ,że drugi ( rurka pełna ropy).
- kucis30
- Bywalec
- Posty: 131
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 10:41
- Reputacja: 0
- Imię: Mati
- Samochód: Cruze 2.0 CDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
eh te wtryski
relacjonuj, kibicuję żeby to była trafna diagnoza i porządna naprawa

Cruze LS 2011, 2.0 CDI LNP 120kW
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Klapy można kamerka jakoś podejrzeć, chyba
.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Póki co auto zabralem do domu z diagnozą do wymiany jeden wtryskiwacz ( drugi od lewej, przelewa ). W Elblągu nikogo nie polecali do regeneracji a że ja nie jestem z Elbląga to nie opłacało mi się zostawiać tam auta i później wracać jak nie wiem jeszcze gdzie zregeneruje część .
Powstaje teraz pytanie gdzie zregenerować wtryskiwacz aby zrobiono to fachowo i bez oszustwa . Ceny nowego to od 1800 do 4000zl ( Delphi 28264952).Regeneracja 500-700zł.
Na tej stronie wygląda to dość rzetelnie :
www.wtryskiwacz.com
Powstaje teraz pytanie gdzie zregenerować wtryskiwacz aby zrobiono to fachowo i bez oszustwa . Ceny nowego to od 1800 do 4000zl ( Delphi 28264952).Regeneracja 500-700zł.
Na tej stronie wygląda to dość rzetelnie :
www.wtryskiwacz.com
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Ja kupowałem tu 3 wtryski https://allegro.pl/wtryskiwacz-e-2-0crd ... 13505.html gwarancja 12 miesięcy ale obwarowana warunkami typu montaż w serwisie itp. Zdrożały były po 699.
Tak jak już pisałem wtryski w tym silniku to najsłabszy punkt. Najlepiej wymontuj wszystkie i daj do sprawdzenia.

Tak jak już pisałem wtryski w tym silniku to najsłabszy punkt. Najlepiej wymontuj wszystkie i daj do sprawdzenia.

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Dzięki za linka
Kurcze cena atrakcyjna w porównaniu do sklepów internetowych . Najtaniej znalazłem za ok 1300zl.
Hmmm czy to na pewno oryginalne nowe a nie jakieś regenerowane na podzespołach zamiennikach ... Cena trochę wątpliwa jak na nówki ...
Właśnie się zastanawiam czy nie sprawdzić wszystkich 4.... Problem tylko gdzie . No nic poczytam , popytam , pomyślę gdzie oddać pacjenta
aby nie naciągnęli .

Hmmm czy to na pewno oryginalne nowe a nie jakieś regenerowane na podzespołach zamiennikach ... Cena trochę wątpliwa jak na nówki ...
Właśnie się zastanawiam czy nie sprawdzić wszystkich 4.... Problem tylko gdzie . No nic poczytam , popytam , pomyślę gdzie oddać pacjenta

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości