Wibracje na wolnych obrotach

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
koninka
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 7 kwie 2016, o 00:36
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Chevrolet Cruze 2.0
Silnik:
Lokalizacja: Banbury
Kontakt:

Wibracje na wolnych obrotach

Post autor: koninka » 12 kwie 2016, o 19:22

Jako że to mój pierwszy post chciałbym sie serdecznie przywitac :witam: i prosić o poradę. Mianowicie od 3 tygodni jestem posiadaczem Cruza 2.0 VCDI 163km Hatchback z 2011r przebieg 40kk. Zauważylem niedawno ze samochód wpada w wibrację na postoju przy obrotach od ok 1300rpm do 1700rpm, jest to dość odczuwalne trzęsie całą kabiną, i teraz pytanie do użytkowników szczególnie tych silników czy zaobserwowali coś podobnego u siebie, czy możliwe że dwumas się zużył przy tak niskim przebiegu (dodam tylko że innych objawów zużycia dwumasu nie zaobserwowalem ,żadnych stuków, klekotania nic autko podczas jazdy zachowuje sie nienagannie). I jezeli to nie dwumas to czy owe wibracje nie wpłyna na jego szybsze zyżycie? Z gory dziękuje za jakiekolwiek informację na ten temat.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wibracje na wolnych obrotach

Post autor: etac » 12 kwie 2016, o 19:26

Szarpanie w tym zakresie jest typowe dla tego silnika.

Ja pozbyłem się ich poprzez zmianę oprogramowania.

Drugą szansą jest tez podlewanie wtryskiwaczy. Jak często masz wypalanie DPF'a, jakie trasy robisz?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

koninka
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 7 kwie 2016, o 00:36
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Chevrolet Cruze 2.0
Silnik:
Lokalizacja: Banbury
Kontakt:

Re: Wibracje na wolnych obrotach

Post autor: koninka » 12 kwie 2016, o 19:41

Dziękuje za szybką odpowiedz, trochę mnie uspokoiłeś :ok: , dodam tylko ze jest to angielska wersja nie wiem czy jest jakaś różnica poza kierownicą. Przejechalem ok 2,5tys kilometrów 40/60 trasa i drogi podmiejskie i trochę to dziwne ale wypalanie czy raczej jakby jego objaw zauważylem tylko raz na trasie i to na krótko okolo kilu minut (2-3) powyższone spalanie średnie. Jest to mój pierwszy samochód z DPF, naczytałem sie sporo o wypalaniu i jego objawach ale jakoś nie mogę zaobserwować ich u siebie w pełni :ocochodzi: może jeszcze za krótko jeżdze. Można wiedzieć jakie oprogramowanie masz na myśli czy można to zrobić w ASO czy prywatnie w firmach zajmujących się tymi rzeczami?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wibracje na wolnych obrotach

Post autor: etac » 12 kwie 2016, o 19:45

Niestety poza ASO, tylko. 8-)

U mnie silne drgania, skończyły się regeneracja 4 wtryskiwaczy, potem były wyczuwalne drobne wahania, które znikły dopiero tuningu silnika, razem z zmniejszeniem turbodziury
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

koninka
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 7 kwie 2016, o 00:36
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Chevrolet Cruze 2.0
Silnik:
Lokalizacja: Banbury
Kontakt:

Re: Wibracje na wolnych obrotach

Post autor: koninka » 12 kwie 2016, o 20:00

Hmm czyli mogą być odpowiedzialne za to wtryski? Chyba powinno się to odbić na częstszym wypalaniu DPFu. Chyba muszę jeszcze pojezdzić i poobserwować zachowanie samochodu. Przez najbliższe 2 tyg szykują mi się głownie drogi podmiejskie ok 60km dziennie zobaczymy czy zaobserwuje wypalanie. Dzieki jeszcze raz za informację i pozdrawiam.

byq84
Stały bywalec
Posty: 214
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 08:07
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI 163KM
Silnik:
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wibracje na wolnych obrotach

Post autor: byq84 » 13 kwie 2016, o 15:27

U mnie jest to samo, auto z 2011 roku, wibracje przy 1200-1300 obr/min. Wypalanie DPF w mieście w lato co 500 km, w zimę co 1000 km.

koninka
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 7 kwie 2016, o 00:36
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Chevrolet Cruze 2.0
Silnik:
Lokalizacja: Banbury
Kontakt:

Re: Wibracje na wolnych obrotach

Post autor: koninka » 13 kwie 2016, o 20:38

Czyli wychodzi na to ze "te typy tak mają", bo już się bałem że przy moim szczęściu mimo małego przebiegu trafiłem na walniętą dwumasę albo coś. A można wiedziec jakie przebiegi koledzy maja w swoich dieselach i czy sprawiały jakieś poważne problemy czyt "kosztowne" ?

byq84
Stały bywalec
Posty: 214
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 08:07
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI 163KM
Silnik:
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wibracje na wolnych obrotach

Post autor: byq84 » 15 kwie 2016, o 08:59

Ciężko powiedzieć, na innym forum osoby pisały że miały takie wibracje od nowości. Na moje to dwumas się kończy, ale zobaczymy.
U mnie na pewno powyżej 200 tyś, ciężko stwierdzić.

Auto z końca 2011 roku, sprowadzone z Włoch w 2014 roku. Zrobiłem:
- Komplet sprzęgła z wysprzęglikiem TRW
- Wysprzęglik Sachs, TRW się rozleciał.
- Chłodnica wody [rozszczelniła się]

koninka
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 7 kwie 2016, o 00:36
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Chevrolet Cruze 2.0
Silnik:
Lokalizacja: Banbury
Kontakt:

Re: Wibracje na wolnych obrotach

Post autor: koninka » 15 kwie 2016, o 21:10

byq84 pisze:Na moje to dwumas się kończy, ale zobaczymy
Nawet mnie tym dwumasem nie strasz :nerwy ;) wolę raczej wersje ze te typy tak mają, przebieg raczej pewny 40tys niestety już po zakupie doszedłem że samochód lizingowy z firmy wypożyczającej samochody, tak że dużo się nie najezdził ale pewnie przez wiele rąk przeszedł. W przyszły piątek jade do serwisu na wymianę zbiornika płynu chłodzącego akcja serwisowa dopatrzyłem sie na stronie "My Chewrolet" (na gwarancj jeszcze), to napomknę o tych wibracjach ale raczej znając tutejsze metody napraw samochodów to jak jezdzi to jest dobry.....

byq84
Stały bywalec
Posty: 214
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 08:07
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI 163KM
Silnik:
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wibracje na wolnych obrotach

Post autor: byq84 » 20 kwie 2016, o 09:11

Etac, przy jakich obrotach miałeś te drgania. Jakieś inne objawy uszkodzonych wtryskiwaczy? W Fordzie objawiało się to sławną sprzeżynką, utratą mocy i trybem awaryjnym.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wibracje na wolnych obrotach

Post autor: etac » 20 kwie 2016, o 11:15

1500-1700 przy lagodnym przyspieszaniu
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości