Turbosprężarka - gruszka

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zulkas
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 5 lut 2015, o 18:19
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze 1.7 VCDi 130KM
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Turbosprężarka - gruszka

Post autor: zulkas » 16 sie 2015, o 22:24

Witam,

Panowie piszę, bo mam już nóż na gardle... wiecie może czy dam radę kupić gdzieś gruszkę do trubiny 1.7 VCDI (130KM) może być nowa, może być używana ważne aby od CRUZE (bo ponoć od ASTRY nie pasują bo są 4 pinowe).
Jeśli nigdzie jej nie znajdę to czeka mnie wymiana turbiny, a tego wolałbym uniknąć.
Obecnie kłopot mam taki, że przez gruszkę wywala mi check engine i co jakiś czas potrafi się wyłączyć turbina w drodze...
Zawory i wszystko już sprawdzone (padło na nieszczęsną gruszkę, której nigdzie nie mogę dostać).
Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Turbosprężarka - gruszka

Post autor: konradoo » 16 sie 2015, o 23:34

A jakaś reanimacja jej?? Jutro zadzwonię i popytam.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Turbosprężarka - gruszka

Post autor: etac » 17 sie 2015, o 06:48

A mozesz powiedziec jaki blad wyskakuje? Sama gruszka jak nie jest uszkodzona mechanicznie to rzadko sie psuje.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
zulkas
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 5 lut 2015, o 18:19
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze 1.7 VCDi 130KM
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Turbosprężarka - gruszka

Post autor: zulkas » 29 sie 2015, o 18:05

Dziękuję za odpowiedzi i zainteresowanie a zarazem przepraszam za zwłokę w mojej odpowiedzi, ale miałem małą przygodę (noga w gipsie).

Reanimacja była, nawet cała turbina sprawdzona w specjalistycznym serwisie, geometria również, gruszka okazuje się też sprawna...
Mała aktualizacja po odbiorze auta od mechanika:
Sprawdzone wszystkie przewody (czy nie było, żadnych przepięć), sprawdzone czujniki, dodatkowo była założona nowa turbina z gruszką co również nie przyniosło rezultatu -> check engine zapala się od razu na wolnych obrotach, po wykasowaniu błędu to samo.
Błąd który obecnie wyświetla to:
"P2565 Turbocharger Boost Control Position Sensor 'A' Circuit High"
dodatkowo pojawiła mi się kontrolka od poduszek powietrznych, ale błędu w komputerze żadnego nie wyświetliło... (jedynie informacja sprawdź system poduszek powietrznych - czy to znaczy, że nie działają?)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Turbosprężarka - gruszka

Post autor: etac » 29 sie 2015, o 19:23

To masz w TIS:

Diagnostyczny Kod Usterki P2564 lub P2565
Instrukcje diagnostyczne
•Wykonać Diagnostyczna kontrola systemowa - Pojazd przed rozpoczęciem procedury diagnostycznej.
•Powtórzyć Diagnostyka oparta na strategii w celu sprawdzenia sposobu wykonania diagnostyki.
•Instrukcje procedur diagnostycznych zawiera przegląd wszystkich kategorii diagnostycznych.
Deskryptory DTC
DTC P2564 00
Niskie napięcie obwodu czujnika pozycji łopatki turbosprężarki

DTC P2565 00
Wysokie napięcie obwodu czujnika pozycji łopatki turbosprężarki

Informacje diagnostyczne o usterkach
Obwód
Zwarcie do masy
Przerwa/wysoka rezystancja
Zwarcie do napięcia
Charakterystyka sygnału

Napięcie referencyjne 5V
P0641
P2564 00
P0641
-

Sygnał
P2564 00
P2564 00
P2565 00
-

Odniesienie masy
-
P2565 00
-
-


Opis obwodu/układu
Czujnik położenia łopatek turbosprężarki jest zamontowany na elemencie nastawczym podciśnienia turbosprężarki. Do czujnika położenia łopatek turbosprężarki jest podłączone napięcie referencyjne 5 V oraz napięcie odniesienia masy. Czujnik dostarcza sygnał o aktualnym położeniu drążka sterującego turbosprężarki do modułu sterującego silnika (ECM).

Warunki generowania DTC
P2564 00 i P2565 00

Zapłon jest włączony lub silnik pracuje.


Warunki ustawień DTC
P2564 00

Moduł ECM wykrywa przerwanie obwodu lub zwarcie do masy przez ponad 1 sekundę.


P2565 00

ECM wykrywa zwarcie do napięcia przez ponad 1 s.


Działania podejmowane podczas ustawiania DTC
Kody DTC P2564 i P2565 są kodami DTC typu B.

Warunki kasowania DTC
Kody DTC P2564 i P2565 są kodami DTC typu B.

Informacje referencyjne
Odnośniki na schematach
Schemat zespołu sterowania silnika

Odnośniki do widoku przyłączy
Widok przyłączy elementu konstrukcyjnego

Odnośniki do informacji elektrycznych
•Sprawdzanie obwodu
•Naprawy przyłączy
•Sprawdzanie stanów występujących okresowo oraz słabych połączeń
•Naprawy przewodów instalacji elektrycznej
Odnośnik typu DTC
Definicje rodzajów diagnostycznych kodów usterek układu napędowego (DTC)

Odnośnik do testera diagnostycznego
Informacje dotyczące testera diagnostycznego można znaleźć w Odnośniki modułu sterującego

Weryfikacja obwodu/układu
1. Zapłon włączony, zweryfikować za pomocą testera diagnostycznego, czy parametr czujnika położenia łopatek turbosprężarki mieści się w przedziale 0,5–4,5 V i zmienia się odpowiednio do prędkości obrotowej silnika.
⇒ Jeżeli parametry czujnika położenia łopatek turbosprężarki nie mieszczą się w przedziale 0,5–4,5 V i nie zmieniają się odpowiednio do prędkości obrotowej silnika
Przejdź do Sprawdzanie obwodu/układu

⇓ Jeżeli parametry czujnika położenia łopatek turbosprężarki mieszczą się w przedziale 0,5–4,5 V i zmieniają się odpowiednio do prędkości obrotowej silnika
2. Wszystko w porządku
Sprawdzanie obwodu/układu
1. Wyłączyć zapłon, odłączyć przyłącze wiązki przewodów na czujniku pozycji łopatki turbosprężarki B112. Wyłączenie zasilania wszystkich układów pojazdu może potrwać do 2 min.
2. Zapłon wyłączony, sprawdzić rezystancję mniejszą niż 10Ω między zaciskiem 1 obwodu odniesienia niskonapięciowego a masą.
⇒ Jeżeli rezystancja wynosi 10 Ω lub więcej
2.1. Wyłączyć zapłon.
2.2. Sprawdzić czy rezystancja całego obwodu odniesienia masy jest mniejsza od 2 Ω.
⇒ Jeżeli rezystancja wynosi 2 Ω lub więcej, naprawić przerwę/wysoką rezystancję w obwodzie.
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od 2 Ω, wymienić moduł sterujący silnika K20.
⇓ Jeżeli rezystancja jest niższa niż 10 Ω
3. Włączyć zapłon, sprawdzić, czy napięcie między zaciskiem 3 obwodu referencyjnego 5 V a masą wynosi 4,8-5,2 V.
⇒ Jeżeli jest mniejsze niż 4,8 V
3.1. Wyłączyć zapłon.
3.2. Sprawdzić, czy rezystancja całego obwodu napięcia odniesienia 5 V jest mniejsza od 2 Ω.
⇒ Jeżeli rezystancja wynosi 2 Ω lub więcej, naprawić przerwę/wysoką rezystancję w obwodzie.
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od 2 Ω, wymienić moduł sterujący silnika K20.
⇒ Jeśli jest większe od 5,2 V
3.1. Wyłączyć zapłon.
3.2. Odłączyć przyłącze wiązki przewodów X2 do modułu sterującego silnika K20
3.3. Zapłon WŁĄCZONY, sprawdzić, czy napięcie między obwodem napięcia referencyjnego 5 V a masą wynosi mniej niż 1 V
⇒ Jeżeli wartość wynosi 1 V lub więcej, naprawić zwarcie do napięcia w obwodzie.
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od 1 V, wymienić moduł sterujący silnika K20.
⇓ Jeśli mieści się w zakresie 4,8-5,2 V
4. Zweryfikować, czy parametr czujnika położenia łopatki turbosprężarki na testerze diagnostycznym jest mniejszy od 0,3 V.
⇒ Jeśli jest większe od 0,3 V
4.1. Wyłączyć zapłon.
4.2. Odłączyć przyłącze wiązki przewodów X2 do modułu sterującego silnika K20
4.3. Zapłon WŁĄCZONY, sprawdzić, czy napięcie między obwodem sygnału a masą wynosi mniej niż 1 V
⇒ Jeżeli wartość wynosi 1 V lub więcej, naprawić zwarcie do napięcia w obwodzie.
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od 1 V, wymienić moduł sterujący silnika K20.
⇓ Jeżeli jest mniejsze niż 0,3 V
5. Zamontować przewód mostkowy z bezpiecznikiem3 A między zaciskiem 2 obwodu sygnału i zaciskiem 3 obwodu napięcia odniesienia 5 V.
6. Zweryfikować, czy parametr czujnika położenia łopatki turbosprężarki na testerze diagnostycznym jest większy od 4,8 V.
⇒ Jeżeli jest mniejsze niż 4,8 V
6.1. Wyłączyć zapłon.
6.2. Sprawdzić, czy rezystancja całego obwodu sygnałowego jest mniejsza od 2 Ω.
⇒ Jeżeli rezystancja wynosi 2 Ω lub więcej, naprawić przerwę/wysoką rezystancję w obwodzie.
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od 2 Ω, wymienić moduł sterujący silnika K20.
⇓ Jeśli jest większe od 4,8 V
7. Wymienić czujnik położenia łopatek turbosprężarki B112.
Instrukcje napraw
Po zakończeniu naprawy wykonać Weryfikacja diagnostyczna naprawy.

•Wymiana turbosprężarki
•Wymiana, programowanie i konfiguracja modułu sterującego silnika Odnośniki modułu sterującego.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

DARO81C
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 31 sie 2015, o 22:04
Reputacja: 0
Imię: DAREK
Samochód: CRUZE 1.7 VCDI 170KM
Silnik:
Lokalizacja: Pilczyca/METZ
Kontakt:

Re: Turbosprężarka - gruszka

Post autor: DARO81C » 31 sie 2015, o 22:16

Witam jestem nowym posiadaczem cruze 1.7 vcdi 130km problem mam z błedem p003a coś z kalibracją turbiny ale nie wiem czy jechać do mechanika na tą kalibracje czy najpierw wymienić gruszke gdyż autko kupiłem pukniete i widać że gruszka jest skrzywiona w strone silnika dołem ramie odchodzące od turbiny jest ok tylko gruszka wygieta. Prosze o porade.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Turbosprężarka - gruszka

Post autor: etac » 31 sie 2015, o 22:24

Ja proponuje usunąć uszkodzenia mechaniczne.
Niestety wymiana gruszki samemu może być trudna, bo nastawy tego cięgna, muszą byc sprawdzone przez specjaliste od turbo. Moze lepiej poszukac całej turbiny i przełożyc.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

DARO81C
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 31 sie 2015, o 22:04
Reputacja: 0
Imię: DAREK
Samochód: CRUZE 1.7 VCDI 170KM
Silnik:
Lokalizacja: Pilczyca/METZ
Kontakt:

Re: Turbosprężarka - gruszka

Post autor: DARO81C » 3 wrz 2015, o 20:55

Witam ponownie czy może mi ktoś z Was sprawdzić jak u Was pracuje na wyłączonym silniku to cięgło od turbiny do gruszki czy lekko się wciska czy bardzo ciężko (u mnie bardzo ciężko). Jestem zagranicą i raczej tu bym nie chciał tego robić duże koszty.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Turbosprężarka - gruszka

Post autor: etac » 3 wrz 2015, o 21:08

To cięgno się prawie nie rusza.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

DARO81C
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 31 sie 2015, o 22:04
Reputacja: 0
Imię: DAREK
Samochód: CRUZE 1.7 VCDI 170KM
Silnik:
Lokalizacja: Pilczyca/METZ
Kontakt:

Re: Turbosprężarka - gruszka

Post autor: DARO81C » 3 wrz 2015, o 21:24

ja dam rade wcisnąć do oporu do ogranicznika, na odpalonym silniku zasysa u mnie do samego dołu ale nie wiem jak dodam gazu bo samemu nie da rady tego sprawdzić, dzięki za szybką odpowiedź

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Turbosprężarka - gruszka

Post autor: etac » 3 wrz 2015, o 21:43

Ja mowie o jego funkcyjnym ruchu, a jaki efekt jest bez pracy, jaki poziom ruchu i jaką ma bezwładność to nie wiem
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
zulkas
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 5 lut 2015, o 18:19
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze 1.7 VCDi 130KM
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Turbosprężarka - gruszka

Post autor: zulkas » 4 wrz 2015, o 15:34

Mały update po podłączeniu "profesjonalnego chińskiego OBD-II" dodatkowy błąd to P0299-Turbocharger/Supercharger 'A' Underboost Condition
Zresztą załączę to co ukazało się na ekranie:
OBDII-SCAN
OBDII-SCAN
cruze.jpg (432.53 KiB) Przejrzano 5972 razy

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Turbosprężarka - gruszka

Post autor: etac » 4 wrz 2015, o 18:59

Ciekawe, cos tu zaprzestało sterowania w pozycji otwarty zawór.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
zulkas
Świeżak
Posty: 46
Rejestracja: 5 lut 2015, o 18:19
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze 1.7 VCDi 130KM
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Turbosprężarka - gruszka

Post autor: zulkas » 4 kwie 2016, o 22:30

Prawie 1,5 roku zmian w różnych warsztatach (chyba 6,7 miejscówek różnych poleceń) i uwaga... Naprawione:)
W skrócie pomogła wymiana siłownika wraz z zaworem sterującym gruszką (może nie do końca fachowo to ująłem, ale mniej więcej tak to brzmiało)
Ostatni Serwis (w Zgierzu) MEGA profesjonalny i chyba wiedzą wszystko o turbinach, jeśli ktoś miałby kiedyś problem to służę kontaktem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości