Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
- Kaczy
- Stały bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 8 sie 2013, o 11:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Black Cruze SW 2.0D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
Załóżmy taką sytuację: wyjeżdżam rano do pracy (zimny silnik) i jadę spokojnie drogą. Przede mną zapala się w oddali czerwone światło więc puszczam gaz, ale w pewnym momencie obroty są już tak niskie że wciskam sprzęgło i hamuję (nie 'wyjmuję' biegu). I teraz obroty silnika zamiast spaść do np. 800-900obr, spadają do 650-700 i delikatnie falują. Czuć delikatne drgania auta i słychać zupełnie inną pracę. Jak się zatrzymam, to po około 1-2 sek, obroty podskakują na 800-850. Jeśli podczas zwalniania wrzucę luz (nieważne czy sprzęgło jest czy nie jest wciśnięte), wówczas obroty są normalne (spadają do tych 800-850). Jak auto się rozgrzeje (mniej-więcej od 'ćwiartki' na wskaźniku temp), wówczas wszystko wraca do normy. Nagrałem filmik na którym to widać. To akurat poranna jazda w korku ale efekt jest ten sam - ruszam, chwilę jadę i wszyscy hamują. Wciskam sprzęgło i hamuję (choć za pierwszym razem się nawet nie zatrzymywałem). Dodam tylko że auto nigdy nie zgasło. Czy miał tak od nowości? Nie jestem pewien w 100% ale na pewno jest tak od przebiegu 2000 km.
I jeszcze jedno ciekawe zachowanie (też na zimnym silniku). Jak już zatrzymam auto i obroty się ustabilizują to dosłownie po chwili, samoczynnie, powoli rosną do 1100. Tak jakby miał ssanie. Jak silnik się już rozgrzeje (2-3 kreska na wskaźniku) to efekt zanika. Może to wymuszone, szybsze dogrzewanie silnika? Poniżej filmik:
I teraz pytanie: to typowa przypadłość tego silnika czy coś jest 'nie ten-teges'?
I jeszcze jedno ciekawe zachowanie (też na zimnym silniku). Jak już zatrzymam auto i obroty się ustabilizują to dosłownie po chwili, samoczynnie, powoli rosną do 1100. Tak jakby miał ssanie. Jak silnik się już rozgrzeje (2-3 kreska na wskaźniku) to efekt zanika. Może to wymuszone, szybsze dogrzewanie silnika? Poniżej filmik:
I teraz pytanie: to typowa przypadłość tego silnika czy coś jest 'nie ten-teges'?


- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
Pociesze cię ze u mnie jest tak samo, a wkurza jak jedziesz rano w korku, bo nie da się toczyć, na 1 biegu. Samochód nagle sam zaczyna przyspieszac.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Kaczy
- Stały bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 8 sie 2013, o 11:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Black Cruze SW 2.0D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
Wiemetac_owiec pisze:Pociesze cię ze u mnie jest tak samo, a wkurza jak jedziesz rano w korku, bo nie da się toczyć, na 1 biegu. Samochód nagle sam zaczyna przyspieszac.

Niestety, porównywanie mojego auta do Twojego jest o tyle śmieszne, że prawdopodobnie zjechały z taśmy montażowej tego samego dnia



- KoM
- Profesjonalista
- Posty: 537
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
- Reputacja: 1
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
Co do podbijania obrotow do ok. 1000-1100 na zimnym, u mnie też to jest.
650-700, nie zauważyłem.
650-700, nie zauważyłem.
-
- Świeżak
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 paź 2013, o 21:20
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze 2.0 vdci 163KM
- Silnik:
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
Dziwne. Kolega pisze, że hamuje silnikiem, ale po spalaniu widać, że spalanie nie spada do 0.Kaczy pisze:Załóżmy taką sytuację: wyjeżdżam rano do pracy (zimny silnik) i jadę spokojnie drogą. Przede mną zapala się w oddali czerwone światło więc puszczam gaz, ale w pewnym momencie obroty są już tak niskie że wciskam sprzęgło i hamuję (nie 'wyjmuję' biegu). I teraz obroty silnika zamiast spaść do np. 800-900obr, spadają do 650-700 i delikatnie falują. Czuć delikatne drgania auta i słychać zupełnie inną pracę. Jak się zatrzymam, to po około 1-2 sek, obroty podskakują na 800-850. Jeśli podczas zwalniania wrzucę luz (nieważne czy sprzęgło jest czy nie jest wciśnięte), wówczas obroty są normalne (spadają do tych 800-850). Jak auto się rozgrzeje (mniej-więcej od 'ćwiartki' na wskaźniku temp), wówczas wszystko wraca do normy. Nagrałem filmik na którym to widać. To akurat poranna jazda w korku ale efekt jest ten sam - ruszam, chwilę jadę i wszyscy hamują. Wciskam sprzęgło i hamuję (choć za pierwszym razem się nawet nie zatrzymywałem). Dodam tylko że auto nigdy nie zgasło. Czy miał tak od nowości? Nie jestem pewien w 100% ale na pewno jest tak od przebiegu 2000 km.
I jeszcze jedno ciekawe zachowanie (też na zimnym silniku). Jak już zatrzymam auto i obroty się ustabilizują to dosłownie po chwili, samoczynnie, powoli rosną do 1100. Tak jakby miał ssanie. Jak silnik się już rozgrzeje (2-3 kreska na wskaźniku) to efekt zanika. Może to wymuszone, szybsze dogrzewanie silnika? Poniżej filmik:
I teraz pytanie: to typowa przypadłość tego silnika czy coś jest 'nie ten-teges'?
Wygląda to tak jakby trwał proces wypalania, co zresztą by się zgadzało z opisem w instrukcji, że podczas wypalania dpf-a podnoszone są obroty i czuć lekkie szapranie. U mnie w roczniku 2011 takie coś się nigdy nie zdarzało. Ani przed ani po wycięciu filtra. Aha. takie falowanie na zimnym silniku czasem występuje na biegu jałowym jak stoje np na światłach i mam wciśniete sprzegło. Ale u mnie to raczej wygląda na podbijanie obrotów przez "ssanie"
- Kaczy
- Stały bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 8 sie 2013, o 11:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Black Cruze SW 2.0D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
Jakbym hamował silnikiem to by obroty 'schodziły' - wtedy faktycznie spalanie spada do 'zera' (choć nie od razu - jest pewne opóźnienie pomiędzy wskazaniem kompa a faktycznym zachowaniem auta). To jest jazda na wciśniętym sprzęgle, w korku. Silnik spala wówczas paliwo (podtrzymanie obrotów) - inaczej by przecież zgasł. Chciałem tylko pokazać zachowanie wskazówki, bo jest takie same jak podczas opisywanej na początku posta sytuacji. Co do wypalania DPF - wierz mi, wiem jak to rozpoznać i to nie jest moment wypalania DPFa.


- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
Ja dlatego, wciaz poczekam z ta zmiana softu. Ten silnik sie na prawde zachowuje inaczej niz poprzedni. Nawet mape silnika jak przegladalismy ma tez inna
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- KoM
- Profesjonalista
- Posty: 537
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
- Reputacja: 1
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
Wypalanie filtra nigdy nie włączy się na zimnym silniku, więc ta opcja na pewno odpada.
Ja miałem wczoraj ciekawą sytuacje.
2 dni temu wypalałem DPF, wczoraj na wieczór wyszedłem z dom, musiałem trochę hamulce przytrzeć, bo coś mi buczało, zrobiłem jakieś 15 minut dość ostrej jazdy, wracam do domu, zostawiłem auto odpalone, coby turbo schłodzić i oglądam tarcze i klocki. W tym czasie filtr tak raz na 10-20 sekund jakby beknął
i bekał co chwilę.
Dzisiaj już tego nie ma.
Ja miałem wczoraj ciekawą sytuacje.
2 dni temu wypalałem DPF, wczoraj na wieczór wyszedłem z dom, musiałem trochę hamulce przytrzeć, bo coś mi buczało, zrobiłem jakieś 15 minut dość ostrej jazdy, wracam do domu, zostawiłem auto odpalone, coby turbo schłodzić i oglądam tarcze i klocki. W tym czasie filtr tak raz na 10-20 sekund jakby beknął

Dzisiaj już tego nie ma.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
Najwidoczniej mu się wreszcie odbiło po wypalaniuKoM pisze:Wypalanie filtra nigdy nie włączy się na zimnym silniku, więc ta opcja na pewno odpada.
Ja miałem wczoraj ciekawą sytuacje.
2 dni temu wypalałem DPF, wczoraj na wieczór wyszedłem z dom, musiałem trochę hamulce przytrzeć, bo coś mi buczało, zrobiłem jakieś 15 minut dość ostrej jazdy, wracam do domu, zostawiłem auto odpalone, coby turbo schłodzić i oglądam tarcze i klocki. W tym czasie filtr tak raz na 10-20 sekund jakby beknąłi bekał co chwilę.
Dzisiaj już tego nie ma.

Czasami tak jest jak się napijesz i już ma się odbić i cofka i tak w kółko, a potem tak samoistnie wychodzi gardłowy bek

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- KoM
- Profesjonalista
- Posty: 537
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
- Reputacja: 1
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)

Lol. My tu poważne tematy poruszamy, a ty musisz

- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
KoM pisze:
Lol. My tu poważne tematy poruszamy, a ty musisz


Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Kaczy
- Stały bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 8 sie 2013, o 11:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Black Cruze SW 2.0D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
Tak - TorquePro. Zero błędów.


- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
Ten torque to i tak dla mnie zagadka, jest tam pełno różnych opcji, ale nie wszystkie zadziałają. Może trzeba pcmscan, zaraz w TIS zerknę czy coś tam jest na ten temat napisane.
W TIS różne są rzeczy, ale nie ma konkretnie o tym, są pośrednie.
W TIS różne są rzeczy, ale nie ma konkretnie o tym, są pośrednie.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
KOM kilka moich spostrzeżeń:KoM pisze:Wypalanie filtra nigdy nie włączy się na zimnym silniku, więc ta opcja na pewno odpada.
Ja miałem wczoraj ciekawą sytuacje.
2 dni temu wypalałem DPF, wczoraj na wieczór wyszedłem z dom, musiałem trochę hamulce przytrzeć, bo coś mi buczało, zrobiłem jakieś 15 minut dość ostrej jazdy, wracam do domu, zostawiłem auto odpalone, coby turbo schłodzić i oglądam tarcze i klocki. W tym czasie filtr tak raz na 10-20 sekund jakby beknąłi bekał co chwilę.
Dzisiaj już tego nie ma.
- DPF potrafi się właczyc na zimnym silniku, bo trudno zeby po 3 km silnik sie zagrzal w marcu, a wypalanie wystapilo
- nigdy nie zostawiaj wypalania bez poruszania sie czyli cos na zasadzie niech sie wypali na postoju. Na bank masz przyrost poziomu oleju z tego powodu, bo ilosc paliwa dostarczona nie wypala sie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Kaczy
- Stały bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 8 sie 2013, o 11:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Black Cruze SW 2.0D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
Tak swoją drogą - jakie macie wolne obroty na rozgrzanym silniku? Dałbym sobie rękę obciąć, że jeszcze do niedawna u mnie było coś około 850 obr/min. Teraz jest 800 obr/min. Różnica niby niewielka, ale to czuć - auto wyraźnie mocniej drży i ma takie specyficzny przydźwięk. Jak delikatnie dodam gazu i ustawie je na około 850, to chodzi zdecydowanie ciszej i praktycznie nie ma żadnych drgań.
Co do DPF'a i zimnego silnika - u mnie potrafi rozpocząć wypalanie jak wskazówka od temperatury wskoczy już na 1 kreskę.
Co do DPF'a i zimnego silnika - u mnie potrafi rozpocząć wypalanie jak wskazówka od temperatury wskoczy już na 1 kreskę.


- Kaczy
- Stały bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 8 sie 2013, o 11:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Black Cruze SW 2.0D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
Nikt z posiadaczy 2.0 VCDI nie wie jakie ma 'wolne obroty' ?


- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
Nie mogę znaleźć w informacji technicznej, ale u mnie jest to w normalnej pracy 800-850 obr-1.Kaczy pisze:Nikt z posiadaczy 2.0 VCDI nie wie jakie ma 'wolne obroty' ?
Obroty jednak po jezdzie autostradowej i wyhamowaiu spadaja do 600-650 obr-1, trzeba wtedy dodac gazu kilak razy i wraca do normalnosci
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- KoM
- Profesjonalista
- Posty: 537
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
- Reputacja: 1
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
U mnie na zimnym silniku mam jakies 950-1000 rpm.
Natomiast ciepły silnik to 750-800.
Po dojechaniu do świateł i zwolnieniu do 0, potrafią czasami delikatnie przyfalować.
Natomiast ciepły silnik to 750-800.
Po dojechaniu do świateł i zwolnieniu do 0, potrafią czasami delikatnie przyfalować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości