Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: XaRaDaS » 22 lip 2014, o 15:08

Ok, a więc tak o zamulaniu można poczytać na autokąciku , są różne teorie, ale najlepiej to chyba opisał w 7 poście nie jaki Sztywny i dalej Lucyfer. Tak jak pisałem wcześniej, nie tylko ja miałem odczucie, że strasznie mułowato auto się zbiera, ale i moja żona, która nie ma prawka i jeździ ze mną okazjonalnie na zakupy lub jakieś wypady weekendowe, więc na motoryzacji się nie zna. Po miesiącu może ciut dłużej auto znacznie lepiej przyśpieszało. Może nie jest to jakaś adaptacja komputera czy czegoś innego, ale oczyszczenie silnika. W necie jest pełno różnych opinii i czy jest to fakt czy mit nie mi oceniać ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
maro
Profesjonalista
Posty: 920
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 02:39
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: maro » 22 lip 2014, o 17:11

Jestem po teście obniżenia spalania i mułowatej jazdy. 3 tygodnie jazdy jak emeryt. Spalanie 7,6l tylko miasto + S8/S2 na trasie bemowo okęcie. Tydzień czasu zastanawiałem się stało źe cruzak stracił dynamikę i zamula. Zacząłem go kręcic na 4-5 tys i nie jest to moje odczucie że zaczął chodzić lepiej. Tylko pali 10,6...

pawel

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: pawel » 22 lip 2014, o 18:13

Bo komputer ma tzw. krótką i długotrwałą adaptację. Komputer zbiera dane z jazdy i później steruje pracą silnika - na tej samej zasadzie działają również niektóre instalacje gazowe.
Ja również próbowałem kilkakrotnie robić testy w Sparku. Jeździłem np. dwa tygodnie jak emeryt - zmiana biegu przy 2400 albo 2600 - spalanie super, ale samochód w ogóle nie reagował na pedał gazu. Jak zaczynałem jeździć dynamiczniej po takiej emeryckiej jeździe to samochód nie wiedział co ma robić jak to napisał jfx.
Moje spostrzeżenia również tyczą się jazdy na trasie. W tym roku testowałem to na trasie Kamieńsk - Mysłowice. Cały czas na trasie stała prędkość 100 km/h bez przyspieszeń - auto po dwóch tygodniach zamulone - nawet nie miał zamiaru wkręcić się do 6000 obrotów, ale po jednym przejeździ już ok.

Następny argument za sprawą nauki komputera to fakt, że za każdym razem liczyłem sobie spalanie. Np. jeździłem ostro a później następny bak emerycko i nigdy (a kilka razy próbowałem) nie osiągnąłem dobrego = niskiego spalania. Samochód osiągał to spalanie dopiero na drugim zbiorniku gazu.
Jak z kolei jeździłem emerycko a później dynamicznie to pierwszy bak to ogromne spalanie a następne trochę lepsze, więc coś jest z tą autoadaptacją komputera.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: wszim » 22 lip 2014, o 18:47

pawel pisze:Bo komputer ma tzw. krótką i długotrwałą adaptację. Komputer zbiera dane z jazdy i później steruje pracą silnika - na tej samej zasadzie działają również niektóre instalacje gazowe.
Tak LPG II i III generacji. Ale adaptacja map czasów wtrysków LongTerm i ShortTerm zawsze tyczy doprowadzania do spalania stechiometrycznego. Nie ma nic wspólnego z adaptacją do strategi jazdy. Akurat te algorytmy są ładnie w necie opisane.
Nadal to są subiektywy i jednorazowe obliczenia spalania na 1 baku czyli statystyka z dużym błędem. Brak faktów. Dlaczego producenci nie chwalą się takimi detalami? Bo wg mnie tego nie ma bo jest nie potrzebne.Każdy z zaimplementowanych algorytmów ma sens. Ten nie ma. Tzn ja go nie widzę.

Odnośnie wątku na AK to trafiają do mnie te argumenty Sztywnego,( ale to jest to co napisałem wcześniej), reszta to też snucie teorii.
Myślę ,że takie coś jest możliwe przy naprawdę "kapeluszniczym stylu jazdy" IMO:
1) Wolny przepływ spalin powoduje zatykanie wydechu przez osiadające cząstki sadzy (to nawet czuć kiedy pojeżdzi się przez tydzień na krótkich trasach w miescie albo stojąc w korkach - przegonienie poza miastęm z pracą w optymalnym zakresie obrotów poprawia stan rzeczy)
4) Adaptacja komputera (choćby przepustnicy - jezeli nie jest wykorzystywany górny zakres kąta wycylenia przepustnicy to czy komp z czasem nie uznaje,że go nie ma ?)
Nie o to mi chodzi żebyśmy się licytowali kto po zmianie stylu jazdy mniej czy bardziej odczuwa zmianę czy to na skórze czy w okolicach lędźwi, lecz o to by jeżeli się ktoś spotkał z bardziej rzeczowym opracowaniem ntt, to zapodał linka lub skan. Bo obracamy się ciągle w zakresie teorii przypuszczeń a nie chodzi o wiarę w gumowe wilki lecz fakty.

Ja cobym nie robil to zawsze auta mi jeżdżą tak samo. Palą więcej jak butuję i mniej ja jadę z kapeluchem. Natomiast zdecydowanie mniej pali jak umyję a jak odkurzę to już w ogóle z 10KM dochodzi. I co? Uważam że to jest taka sama teoria jak te inne.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: XaRaDaS » 22 lip 2014, o 20:29

Wszim ja mam akurat odczucie, bo auto kupiłem jak miało jakieś 70k przebiegu i ten przebieg był w większości kapeluszowy niestety. A ja lanosem mocniej kręciłem niż 2000-2500 obr. a miał mniej kucy i to znacznie. Bodajże jakieś 90 KM vs. 113 KM i tutaj niestety miałem zamulony organ. Jakiś miesiąc większego gazowania i było znacznie lepiej. Nie wiem czy to komputer czy też zasyfiony silnik. Dodatkowo zawór EGR u mnie powinien wytrzymać ponad 100 tyś km, a ja już przy niespełna 80 tyś. musiałem zaślepić bo check wyskoczył. Więc coś leży na temacie. Możliwe, że w nowszych silnikach będzie się to inaczej objawiało, ale w starszych odczucie niedostatku mocy jest spore.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: Sebastian » 22 lip 2014, o 23:10

Coś w tym jest - zauważone kilkakrotnie, gdy brat wsiądzie do laćka (lub kierowniczce/kierownikowy się śpieszy) - po 50-100km robi się trochę żwawszy. Już nawet kiedyś potkałem się z stwierdzeniem, że ktoś kto zmienił jazdę z "emeryckiej" na "przedstawiciel handlowy", auto lepiej jeździ i pali tyle samo :D

Tutaj podobny temat z Autokacika: http://forum.autokacik.pl/showflat.php? ... =284867517
i ciekawy post mechanika:
[...]Adaptacja, jak sama nazwa mówi, powoduje, że ECU zmienia nastawy, czyli wyprzedzenie zapłonu i czasy otwarcia wtryskiwaczy względem podciśnienia w układzie dolotowym. Auto, które dłuższy czas jeździ do 3 krpm, a przepustnica w ekstremalnych przypadkach była otwarta na 50%, ma prawo mieć zmienioną mapę wtrysku i zapłonu na niekorzyść mocy. Nie w każdym silniku tak się dzieje.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: wszim » 22 lip 2014, o 23:36

Seba pisze:
[...]Adaptacja, jak sama nazwa mówi, powoduje, że ECU zmienia nastawy, czyli wyprzedzenie zapłonu i czasy otwarcia wtryskiwaczy względem podciśnienia w układzie dolotowym. Auto, które dłuższy czas jeździ do 3 krpm, a przepustnica w ekstremalnych przypadkach była otwarta na 50%, ma prawo mieć zmienioną mapę wtrysku i zapłonu na niekorzyść mocy. Nie w każdym silniku tak się dzieje.
Po pierwsze to nie adaptacja powoduje że ECU zmienia nastawy wyprzedzenia i czasy otwarcia tylko mapa. Mechanikowi w którymś kościele dzwoni ale nie wie w którym.
Pytanie po co ta moc ma być ograniczana? Co do wyprzedzenia zapłonu nie zgodzę się gdyż temat kiedyś studiowałem i w zdecydowanej większości komercyjnych silników nie ma adaptacji dodatniej. Jest tylko ujemna. Tzn jest fabryczna mapa dla danego rodzaju paliwa i tylko sterownik opóźnia zapłon na dany cylinder po wykryciu stuku z czujnika piezoelektrycznego (oczywiście jest cały do tego algorytm, mam gdzieś w zasobach jakieś wykresy i opis).Opóźnienie zapłonu raczej nie daje efektu zwiększenia mocy. Dodatnią adaptację stosuje się tylko w silnikach rajdowych ale tam i czujniki są precyzyjniejsze a sondy lambda szerokopasmowe. I tak na marginesie legend. Często popełniany błąd ludzi, że do silnika na LO95 ktoś zalewa LO98 i twierdzi że auto mu da więcej mocy. Niestety dup@, dało by gdyby wyprzedził fabryczny zapłon a tak tylko moc spadnie bo wyższa LO pogarsza właściwości rozprężne mieszanki (wolniej i dłużej się spala) a efekt znów jest subiektywny-psychologiczny bo silnik na wysokiej LO ciszej pracuje.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: Avatar » 23 lip 2014, o 08:17

Dokładnie kiedyś czytałem artykuł który wlewanie 98 do silnika pod 95 opisał w ten sam sposób dlatego nie stosuje tego :) szkoda kasy.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: XaRaDaS » 23 lip 2014, o 09:35

Co do Pb95 czy Pb98, zawsze lałem Pb95, skoro silnik jest na takie paliwo to po co lać droższe. Znajomy uparcie lał Pb98 i do lanosa i do laczka :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
maro
Profesjonalista
Posty: 920
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 02:39
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: maro » 23 lip 2014, o 10:40

Dobrze wiedzieć :D

piflo127
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 8 maja 2015, o 09:10
Reputacja: 0
Imię: Pawel
Samochód: Orlando
Silnik: 1,8
LPG: Tak
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: piflo127 » 24 sie 2015, o 15:06

nie do konca sie zgadzam, leje od wielu lat pb98 orlena i nie zalezalo mi na mocy a na jakosci paliwa. po diagnostyce mechanika stwierdzenie bylo zadowalajace: silnik czysty i bez nagaru. co mam powiedziec: POLECAM pb98 bo polskie pb95 jest po prostu nizszej jakosci.

Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze -> Tucson
Silnik:
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: rwicik » 24 sie 2015, o 15:09

Czasem zdarzało mi się lać 98, ale nie odczuwałem polepszenia osiągów ani kultury pracy silnika.
Od dłuższego czasu leję wyłącznie 95. Tankuję tylko na markowych stacjach. Z 95 IMO najładniej silnik pracuje po zatankowaniu na Orlenie.
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: rajtkezjusz » 24 sie 2015, o 16:10

LO 95 czy 98 ? Pytanie ,czy twoje auto wymaga takiego paliwa-w dobie skomputeryzowanych aut odpowiedź na to pytanie wydaje sie oczywista . Dlaczego niemieckie LO95 jest jakieś takie inne niż polskie? Od pracownika Shell dostałem info mniej więcej takie-ich liczba 95 jest wynikiem obróbki paliwa,a polskie tylko w części ,reszta to dodatki zwiększające -byle dociągnąć do tych LO95, Co i jak jest prawdą,to nie wiem,ale faktycznie nasze paliwa sa jakby mniej wydajne niż zagramaniczne .

"Liczba oktanowa (LO) – liczba określająca odporność na niekontrolowany samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który może powodować jego spalanie stukowe (detonacyjne)."

jak już stosować paliwa o większej liczbie LO,to lepiej ...lpg -wynosi ponad 100 .

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: pawelwaw84 » 24 sie 2015, o 20:37

Dla mnie to jest jakaś kolejna legenda. Przejeździłem po Europie kilkanaście tys km na różnych paliwach i żadnych różnic nie odczułem, spalanie również na podobnym poziomie co w Polsce, a lałem zarówno 95-tki jak i te shellowskie najdroższe paliwa. Podobnie jeśli chodzi o olej napędowy. Prawdą jest, że polskie rafinerie biorą ropę głównie ze wschodu, a ta jest bardziej zasiarczona, niż ta "słodka" którą skupuje zachód. Jednak trzeba pamiętać, że polskie rafinerie są jednymi z najnowocześniejszych w Europie i bez problemu radzą sobie z uzdatnianiem. Jeśli jest problem w paliwach z polski to na pewno ten problem nie pojawia się na etapie rafinerii, tylko gdzieś w drodze na stacje albo na nich samych.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: etac » 24 sie 2015, o 20:40

No to masz jakiś dziwny ten samochód. Ja mając podobne doświadczenie w jazdach mam odmienne zdanie na temat paliwa w Polsce i Europie
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: rajtkezjusz » 24 sie 2015, o 21:35

ma doświadczenie na aucie czułym na paliwo,a mianowicie na ..polonezie truck :tak: ,jeździłem jakiś czas do Niemiec i prędkości max na polskim pb to 135 kmh,na ichniejszym ponad 140 i więcej,także sprawdziłem to pare razy ,dlatego to piszę. Truck ma już 300 tys km i idzie niedługo ...do remontu,ma jeździc,bo to tanie i odporne auto ,jedynie silnik ma dostać dieslowski niestety.

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: rajtkezjusz » 24 sie 2015, o 21:39

pawelwaw84 pisze:Jednak trzeba pamiętać, że polskie rafinerie są jednymi z najnowocześniejszych w Europie i bez problemu radzą sobie z uzdatnianiem. Jeśli jest problem w paliwach z polski to na pewno ten problem nie pojawia się na etapie rafinerii, tylko gdzieś w drodze na stacje albo na nich samych.
tankowałem tylko na stacjach tej nowoczesnej rafinerii jaką jest Orlen. Zimą w moim służbowym dieslu zamroziło się podobno zimowe paliwo orlenowskie-taka to rafineria dziwna widać. Gdybym nie musiał,to bym ten koncern omijał z daleka,ale szef ma zniżki u nich jakieś.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: wszim » 24 sie 2015, o 22:13

etac pisze:No to masz jakiś dziwny ten samochód. Ja mając podobne doświadczenie w jazdach mam odmienne zdanie na temat paliwa w Polsce i Europie
Możesz rozwinąć?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: etac » 24 sie 2015, o 22:20

mój rekord w spalaniu to na paliwie niemieckim, mój rekord w zasięgu na DPF to na paliwie niemieckim.

Nie dotyczy to tylko obecnego Chevrolet Cruze.

Opel Corsa 1.0 12V na polskim paliwie nie jechała szybciej niz 160, paliwo inne to i osiagi lepsze byly.

W Polsce to i na LPG różnice były. Tankowanie na Auchan zasięg 280 km, tankowanie na Shell to 315-325 km. Trasa ta sama i prędkości te same

Ostatnio nawet paliwo z Bośni było lepsze niż na polskim :)

Kazdy produkt ma swoja specyfikacje, ale mozna go dostarczyc w dolnej partii specyfikacji jak i w gornej. Efekt kontroli - paliwa takie same, ale efekty inne.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: wszim » 24 sie 2015, o 22:21

piflo127 pisze:nie do konca sie zgadzam, leje od wielu lat pb98 orlena i nie zalezalo mi na mocy a na jakosci paliwa. po diagnostyce mechanika stwierdzenie bylo zadowalajace: silnik czysty i bez nagaru. co mam powiedziec: POLECAM pb98 bo polskie pb95 jest po prostu nizszej jakosci.
Dlaczego twierdzisz, że 98 jest lepszej jakości od 95? Przecież to jest paliwo z tych samych frakcji tylko inaczej domieszkowane związkami antystukowymi (np eterem tert-butylowo-metylowym).
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: rajtkezjusz » 25 sie 2015, o 00:04

etac pisze: W Polsce to i na LPG różnice były. Tankowanie na Auchan zasięg 280 km, tankowanie na Shell to 315-325 km. Trasa ta sama i prędkości te same
lpg to pole do popisu większe od pb-wystarczy zmienić stosunek propanu do butanu i zaniechać usunięcia ile się da propylenu

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?

Post autor: pawelwaw84 » 25 sie 2015, o 10:18

rajtkezjusz pisze:
pawelwaw84 pisze:Jednak trzeba pamiętać, że polskie rafinerie są jednymi z najnowocześniejszych w Europie i bez problemu radzą sobie z uzdatnianiem. Jeśli jest problem w paliwach z polski to na pewno ten problem nie pojawia się na etapie rafinerii, tylko gdzieś w drodze na stacje albo na nich samych.
tankowałem tylko na stacjach tej nowoczesnej rafinerii jaką jest Orlen. Zimą w moim służbowym dieslu zamroziło się podobno zimowe paliwo orlenowskie-taka to rafineria dziwna widać. Gdybym nie musiał,to bym ten koncern omijał z daleka,ale szef ma zniżki u nich jakieś.
No tak, tylko że z tym zamarznięciem nie miała nic wspólnego rafineria, ani produkt jaki z niej wyjechał. Przecież oni dostarczają paliwa do 80% wszystkich stacji w Polsce (także Shell, BP, Statoil, Lukoil itd.), a pozostałe 20% zasila Lotos. Gdyby to był problem w ich paliwie to połowę samochodów w Polsce by stanęło w ciągu tygodnia tak jak Twój służbowy. Problem leży w konkretnej stacji, stanie ich zbiorników, ilości skroplonej w nich wody, ewentualnie kombinatorstwie w czasie transportu. Trzecia opcja to częsta jazda jesienią z niepełnym bakiem. Wtedy w powietrzu jest dużo wilgoci, a jeśli jest dużo powietrza w baku, to i robi się coraz więcej wody w baku. Potem to wszystko gromadzi się w dieslowskim filtrze paliwa i po przyjściu mrozów można zacząć zwalać na rafinerię.
Jeżdżę od 14 lat, ostatnimi laty robię po 50kkm rocznie i NIGDY nie miałem problemu z paliwem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości