
Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
Ok, a więc tak o zamulaniu można poczytać na autokąciku , są różne teorie, ale najlepiej to chyba opisał w 7 poście nie jaki Sztywny i dalej Lucyfer. Tak jak pisałem wcześniej, nie tylko ja miałem odczucie, że strasznie mułowato auto się zbiera, ale i moja żona, która nie ma prawka i jeździ ze mną okazjonalnie na zakupy lub jakieś wypady weekendowe, więc na motoryzacji się nie zna. Po miesiącu może ciut dłużej auto znacznie lepiej przyśpieszało. Może nie jest to jakaś adaptacja komputera czy czegoś innego, ale oczyszczenie silnika. W necie jest pełno różnych opinii i czy jest to fakt czy mit nie mi oceniać 

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- maro
- Profesjonalista
- Posty: 920
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 02:39
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Cruze 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
Jestem po teście obniżenia spalania i mułowatej jazdy. 3 tygodnie jazdy jak emeryt. Spalanie 7,6l tylko miasto + S8/S2 na trasie bemowo okęcie. Tydzień czasu zastanawiałem się stało źe cruzak stracił dynamikę i zamula. Zacząłem go kręcic na 4-5 tys i nie jest to moje odczucie że zaczął chodzić lepiej. Tylko pali 10,6...
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
Bo komputer ma tzw. krótką i długotrwałą adaptację. Komputer zbiera dane z jazdy i później steruje pracą silnika - na tej samej zasadzie działają również niektóre instalacje gazowe.
Ja również próbowałem kilkakrotnie robić testy w Sparku. Jeździłem np. dwa tygodnie jak emeryt - zmiana biegu przy 2400 albo 2600 - spalanie super, ale samochód w ogóle nie reagował na pedał gazu. Jak zaczynałem jeździć dynamiczniej po takiej emeryckiej jeździe to samochód nie wiedział co ma robić jak to napisał jfx.
Moje spostrzeżenia również tyczą się jazdy na trasie. W tym roku testowałem to na trasie Kamieńsk - Mysłowice. Cały czas na trasie stała prędkość 100 km/h bez przyspieszeń - auto po dwóch tygodniach zamulone - nawet nie miał zamiaru wkręcić się do 6000 obrotów, ale po jednym przejeździ już ok.
Następny argument za sprawą nauki komputera to fakt, że za każdym razem liczyłem sobie spalanie. Np. jeździłem ostro a później następny bak emerycko i nigdy (a kilka razy próbowałem) nie osiągnąłem dobrego = niskiego spalania. Samochód osiągał to spalanie dopiero na drugim zbiorniku gazu.
Jak z kolei jeździłem emerycko a później dynamicznie to pierwszy bak to ogromne spalanie a następne trochę lepsze, więc coś jest z tą autoadaptacją komputera.
Ja również próbowałem kilkakrotnie robić testy w Sparku. Jeździłem np. dwa tygodnie jak emeryt - zmiana biegu przy 2400 albo 2600 - spalanie super, ale samochód w ogóle nie reagował na pedał gazu. Jak zaczynałem jeździć dynamiczniej po takiej emeryckiej jeździe to samochód nie wiedział co ma robić jak to napisał jfx.
Moje spostrzeżenia również tyczą się jazdy na trasie. W tym roku testowałem to na trasie Kamieńsk - Mysłowice. Cały czas na trasie stała prędkość 100 km/h bez przyspieszeń - auto po dwóch tygodniach zamulone - nawet nie miał zamiaru wkręcić się do 6000 obrotów, ale po jednym przejeździ już ok.
Następny argument za sprawą nauki komputera to fakt, że za każdym razem liczyłem sobie spalanie. Np. jeździłem ostro a później następny bak emerycko i nigdy (a kilka razy próbowałem) nie osiągnąłem dobrego = niskiego spalania. Samochód osiągał to spalanie dopiero na drugim zbiorniku gazu.
Jak z kolei jeździłem emerycko a później dynamicznie to pierwszy bak to ogromne spalanie a następne trochę lepsze, więc coś jest z tą autoadaptacją komputera.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
Tak LPG II i III generacji. Ale adaptacja map czasów wtrysków LongTerm i ShortTerm zawsze tyczy doprowadzania do spalania stechiometrycznego. Nie ma nic wspólnego z adaptacją do strategi jazdy. Akurat te algorytmy są ładnie w necie opisane.pawel pisze:Bo komputer ma tzw. krótką i długotrwałą adaptację. Komputer zbiera dane z jazdy i później steruje pracą silnika - na tej samej zasadzie działają również niektóre instalacje gazowe.
Nadal to są subiektywy i jednorazowe obliczenia spalania na 1 baku czyli statystyka z dużym błędem. Brak faktów. Dlaczego producenci nie chwalą się takimi detalami? Bo wg mnie tego nie ma bo jest nie potrzebne.Każdy z zaimplementowanych algorytmów ma sens. Ten nie ma. Tzn ja go nie widzę.
Odnośnie wątku na AK to trafiają do mnie te argumenty Sztywnego,( ale to jest to co napisałem wcześniej), reszta to też snucie teorii.
Nie o to mi chodzi żebyśmy się licytowali kto po zmianie stylu jazdy mniej czy bardziej odczuwa zmianę czy to na skórze czy w okolicach lędźwi, lecz o to by jeżeli się ktoś spotkał z bardziej rzeczowym opracowaniem ntt, to zapodał linka lub skan. Bo obracamy się ciągle w zakresie teorii przypuszczeń a nie chodzi o wiarę w gumowe wilki lecz fakty.Myślę ,że takie coś jest możliwe przy naprawdę "kapeluszniczym stylu jazdy" IMO:
1) Wolny przepływ spalin powoduje zatykanie wydechu przez osiadające cząstki sadzy (to nawet czuć kiedy pojeżdzi się przez tydzień na krótkich trasach w miescie albo stojąc w korkach - przegonienie poza miastęm z pracą w optymalnym zakresie obrotów poprawia stan rzeczy)
4) Adaptacja komputera (choćby przepustnicy - jezeli nie jest wykorzystywany górny zakres kąta wycylenia przepustnicy to czy komp z czasem nie uznaje,że go nie ma ?)
Ja cobym nie robil to zawsze auta mi jeżdżą tak samo. Palą więcej jak butuję i mniej ja jadę z kapeluchem. Natomiast zdecydowanie mniej pali jak umyję a jak odkurzę to już w ogóle z 10KM dochodzi. I co? Uważam że to jest taka sama teoria jak te inne.

- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
Wszim ja mam akurat odczucie, bo auto kupiłem jak miało jakieś 70k przebiegu i ten przebieg był w większości kapeluszowy niestety. A ja lanosem mocniej kręciłem niż 2000-2500 obr. a miał mniej kucy i to znacznie. Bodajże jakieś 90 KM vs. 113 KM i tutaj niestety miałem zamulony organ. Jakiś miesiąc większego gazowania i było znacznie lepiej. Nie wiem czy to komputer czy też zasyfiony silnik. Dodatkowo zawór EGR u mnie powinien wytrzymać ponad 100 tyś km, a ja już przy niespełna 80 tyś. musiałem zaślepić bo check wyskoczył. Więc coś leży na temacie. Możliwe, że w nowszych silnikach będzie się to inaczej objawiało, ale w starszych odczucie niedostatku mocy jest spore.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
Coś w tym jest - zauważone kilkakrotnie, gdy brat wsiądzie do laćka (lub kierowniczce/kierownikowy się śpieszy) - po 50-100km robi się trochę żwawszy. Już nawet kiedyś potkałem się z stwierdzeniem, że ktoś kto zmienił jazdę z "emeryckiej" na "przedstawiciel handlowy", auto lepiej jeździ i pali tyle samo
Tutaj podobny temat z Autokacika: http://forum.autokacik.pl/showflat.php? ... =284867517
i ciekawy post mechanika:

Tutaj podobny temat z Autokacika: http://forum.autokacik.pl/showflat.php? ... =284867517
i ciekawy post mechanika:
[...]Adaptacja, jak sama nazwa mówi, powoduje, że ECU zmienia nastawy, czyli wyprzedzenie zapłonu i czasy otwarcia wtryskiwaczy względem podciśnienia w układzie dolotowym. Auto, które dłuższy czas jeździ do 3 krpm, a przepustnica w ekstremalnych przypadkach była otwarta na 50%, ma prawo mieć zmienioną mapę wtrysku i zapłonu na niekorzyść mocy. Nie w każdym silniku tak się dzieje.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
Po pierwsze to nie adaptacja powoduje że ECU zmienia nastawy wyprzedzenia i czasy otwarcia tylko mapa. Mechanikowi w którymś kościele dzwoni ale nie wie w którym.Seba pisze:[...]Adaptacja, jak sama nazwa mówi, powoduje, że ECU zmienia nastawy, czyli wyprzedzenie zapłonu i czasy otwarcia wtryskiwaczy względem podciśnienia w układzie dolotowym. Auto, które dłuższy czas jeździ do 3 krpm, a przepustnica w ekstremalnych przypadkach była otwarta na 50%, ma prawo mieć zmienioną mapę wtrysku i zapłonu na niekorzyść mocy. Nie w każdym silniku tak się dzieje.
Pytanie po co ta moc ma być ograniczana? Co do wyprzedzenia zapłonu nie zgodzę się gdyż temat kiedyś studiowałem i w zdecydowanej większości komercyjnych silników nie ma adaptacji dodatniej. Jest tylko ujemna. Tzn jest fabryczna mapa dla danego rodzaju paliwa i tylko sterownik opóźnia zapłon na dany cylinder po wykryciu stuku z czujnika piezoelektrycznego (oczywiście jest cały do tego algorytm, mam gdzieś w zasobach jakieś wykresy i opis).Opóźnienie zapłonu raczej nie daje efektu zwiększenia mocy. Dodatnią adaptację stosuje się tylko w silnikach rajdowych ale tam i czujniki są precyzyjniejsze a sondy lambda szerokopasmowe. I tak na marginesie legend. Często popełniany błąd ludzi, że do silnika na LO95 ktoś zalewa LO98 i twierdzi że auto mu da więcej mocy. Niestety dup@, dało by gdyby wyprzedził fabryczny zapłon a tak tylko moc spadnie bo wyższa LO pogarsza właściwości rozprężne mieszanki (wolniej i dłużej się spala) a efekt znów jest subiektywny-psychologiczny bo silnik na wysokiej LO ciszej pracuje.

- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
Dokładnie kiedyś czytałem artykuł który wlewanie 98 do silnika pod 95 opisał w ten sam sposób dlatego nie stosuje tego
szkoda kasy.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
Co do Pb95 czy Pb98, zawsze lałem Pb95, skoro silnik jest na takie paliwo to po co lać droższe. Znajomy uparcie lał Pb98 i do lanosa i do laczka 

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- maro
- Profesjonalista
- Posty: 920
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 02:39
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Cruze 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
Dobrze wiedzieć 

-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 8 maja 2015, o 09:10
- Reputacja: 0
- Imię: Pawel
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1,8
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Sandomierz
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
nie do konca sie zgadzam, leje od wielu lat pb98 orlena i nie zalezalo mi na mocy a na jakosci paliwa. po diagnostyce mechanika stwierdzenie bylo zadowalajace: silnik czysty i bez nagaru. co mam powiedziec: POLECAM pb98 bo polskie pb95 jest po prostu nizszej jakosci.
- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
Czasem zdarzało mi się lać 98, ale nie odczuwałem polepszenia osiągów ani kultury pracy silnika.
Od dłuższego czasu leję wyłącznie 95. Tankuję tylko na markowych stacjach. Z 95 IMO najładniej silnik pracuje po zatankowaniu na Orlenie.
Od dłuższego czasu leję wyłącznie 95. Tankuję tylko na markowych stacjach. Z 95 IMO najładniej silnik pracuje po zatankowaniu na Orlenie.
Pozdrawiam, http://wicik.eu/
- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
LO 95 czy 98 ? Pytanie ,czy twoje auto wymaga takiego paliwa-w dobie skomputeryzowanych aut odpowiedź na to pytanie wydaje sie oczywista . Dlaczego niemieckie LO95 jest jakieś takie inne niż polskie? Od pracownika Shell dostałem info mniej więcej takie-ich liczba 95 jest wynikiem obróbki paliwa,a polskie tylko w części ,reszta to dodatki zwiększające -byle dociągnąć do tych LO95, Co i jak jest prawdą,to nie wiem,ale faktycznie nasze paliwa sa jakby mniej wydajne niż zagramaniczne .
"Liczba oktanowa (LO) – liczba określająca odporność na niekontrolowany samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który może powodować jego spalanie stukowe (detonacyjne)."
jak już stosować paliwa o większej liczbie LO,to lepiej ...lpg -wynosi ponad 100 .
"Liczba oktanowa (LO) – liczba określająca odporność na niekontrolowany samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który może powodować jego spalanie stukowe (detonacyjne)."
jak już stosować paliwa o większej liczbie LO,to lepiej ...lpg -wynosi ponad 100 .
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
Dla mnie to jest jakaś kolejna legenda. Przejeździłem po Europie kilkanaście tys km na różnych paliwach i żadnych różnic nie odczułem, spalanie również na podobnym poziomie co w Polsce, a lałem zarówno 95-tki jak i te shellowskie najdroższe paliwa. Podobnie jeśli chodzi o olej napędowy. Prawdą jest, że polskie rafinerie biorą ropę głównie ze wschodu, a ta jest bardziej zasiarczona, niż ta "słodka" którą skupuje zachód. Jednak trzeba pamiętać, że polskie rafinerie są jednymi z najnowocześniejszych w Europie i bez problemu radzą sobie z uzdatnianiem. Jeśli jest problem w paliwach z polski to na pewno ten problem nie pojawia się na etapie rafinerii, tylko gdzieś w drodze na stacje albo na nich samych.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
No to masz jakiś dziwny ten samochód. Ja mając podobne doświadczenie w jazdach mam odmienne zdanie na temat paliwa w Polsce i Europie
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
ma doświadczenie na aucie czułym na paliwo,a mianowicie na ..polonezie truck
,jeździłem jakiś czas do Niemiec i prędkości max na polskim pb to 135 kmh,na ichniejszym ponad 140 i więcej,także sprawdziłem to pare razy ,dlatego to piszę. Truck ma już 300 tys km i idzie niedługo ...do remontu,ma jeździc,bo to tanie i odporne auto ,jedynie silnik ma dostać dieslowski niestety.

- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
tankowałem tylko na stacjach tej nowoczesnej rafinerii jaką jest Orlen. Zimą w moim służbowym dieslu zamroziło się podobno zimowe paliwo orlenowskie-taka to rafineria dziwna widać. Gdybym nie musiał,to bym ten koncern omijał z daleka,ale szef ma zniżki u nich jakieś.pawelwaw84 pisze:Jednak trzeba pamiętać, że polskie rafinerie są jednymi z najnowocześniejszych w Europie i bez problemu radzą sobie z uzdatnianiem. Jeśli jest problem w paliwach z polski to na pewno ten problem nie pojawia się na etapie rafinerii, tylko gdzieś w drodze na stacje albo na nich samych.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
Możesz rozwinąć?etac pisze:No to masz jakiś dziwny ten samochód. Ja mając podobne doświadczenie w jazdach mam odmienne zdanie na temat paliwa w Polsce i Europie

- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
mój rekord w spalaniu to na paliwie niemieckim, mój rekord w zasięgu na DPF to na paliwie niemieckim.
Nie dotyczy to tylko obecnego Chevrolet Cruze.
Opel Corsa 1.0 12V na polskim paliwie nie jechała szybciej niz 160, paliwo inne to i osiagi lepsze byly.
W Polsce to i na LPG różnice były. Tankowanie na Auchan zasięg 280 km, tankowanie na Shell to 315-325 km. Trasa ta sama i prędkości te same
Ostatnio nawet paliwo z Bośni było lepsze niż na polskim
Kazdy produkt ma swoja specyfikacje, ale mozna go dostarczyc w dolnej partii specyfikacji jak i w gornej. Efekt kontroli - paliwa takie same, ale efekty inne.
Nie dotyczy to tylko obecnego Chevrolet Cruze.
Opel Corsa 1.0 12V na polskim paliwie nie jechała szybciej niz 160, paliwo inne to i osiagi lepsze byly.
W Polsce to i na LPG różnice były. Tankowanie na Auchan zasięg 280 km, tankowanie na Shell to 315-325 km. Trasa ta sama i prędkości te same
Ostatnio nawet paliwo z Bośni było lepsze niż na polskim

Kazdy produkt ma swoja specyfikacje, ale mozna go dostarczyc w dolnej partii specyfikacji jak i w gornej. Efekt kontroli - paliwa takie same, ale efekty inne.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
Dlaczego twierdzisz, że 98 jest lepszej jakości od 95? Przecież to jest paliwo z tych samych frakcji tylko inaczej domieszkowane związkami antystukowymi (np eterem tert-butylowo-metylowym).piflo127 pisze:nie do konca sie zgadzam, leje od wielu lat pb98 orlena i nie zalezalo mi na mocy a na jakosci paliwa. po diagnostyce mechanika stwierdzenie bylo zadowalajace: silnik czysty i bez nagaru. co mam powiedziec: POLECAM pb98 bo polskie pb95 jest po prostu nizszej jakosci.

- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
lpg to pole do popisu większe od pb-wystarczy zmienić stosunek propanu do butanu i zaniechać usunięcia ile się da propylenuetac pisze: W Polsce to i na LPG różnice były. Tankowanie na Auchan zasięg 280 km, tankowanie na Shell to 315-325 km. Trasa ta sama i prędkości te same
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Pedał gazu - jak przyspieszyć reakcję silnika?
No tak, tylko że z tym zamarznięciem nie miała nic wspólnego rafineria, ani produkt jaki z niej wyjechał. Przecież oni dostarczają paliwa do 80% wszystkich stacji w Polsce (także Shell, BP, Statoil, Lukoil itd.), a pozostałe 20% zasila Lotos. Gdyby to był problem w ich paliwie to połowę samochodów w Polsce by stanęło w ciągu tygodnia tak jak Twój służbowy. Problem leży w konkretnej stacji, stanie ich zbiorników, ilości skroplonej w nich wody, ewentualnie kombinatorstwie w czasie transportu. Trzecia opcja to częsta jazda jesienią z niepełnym bakiem. Wtedy w powietrzu jest dużo wilgoci, a jeśli jest dużo powietrza w baku, to i robi się coraz więcej wody w baku. Potem to wszystko gromadzi się w dieslowskim filtrze paliwa i po przyjściu mrozów można zacząć zwalać na rafinerię.rajtkezjusz pisze:tankowałem tylko na stacjach tej nowoczesnej rafinerii jaką jest Orlen. Zimą w moim służbowym dieslu zamroziło się podobno zimowe paliwo orlenowskie-taka to rafineria dziwna widać. Gdybym nie musiał,to bym ten koncern omijał z daleka,ale szef ma zniżki u nich jakieś.pawelwaw84 pisze:Jednak trzeba pamiętać, że polskie rafinerie są jednymi z najnowocześniejszych w Europie i bez problemu radzą sobie z uzdatnianiem. Jeśli jest problem w paliwach z polski to na pewno ten problem nie pojawia się na etapie rafinerii, tylko gdzieś w drodze na stacje albo na nich samych.
Jeżdżę od 14 lat, ostatnimi laty robię po 50kkm rocznie i NIGDY nie miałem problemu z paliwem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości