Dzień Dobry
Od 2 miesięcy rozbijam się po mechanikach niestety żaden nie jest w stanie pomoc.
Od początku, oddałem samochód do mechanika na wymianę filtrów i płynów w samochodzie po zimie i sprawdzenie czy turbina nie wymaga regeneracji. Następnego dnia dostałem telefon ze turbina jest ok ale wymiany wymaga rozrząd. Zaufałem "specjalistą" i mówię dobra robimy jako ze i tak by mnie to czekało prędzej czy później (na liczniku 220k +/-). No i od tej pory zaczęło się. Tydzień po wymianie wszystko idealnie działa. Oddałem do sprawdzenia po tygodniu wszystko okej. 4 dni po sprawdzeniu wyskoczył mi ABS jadąc stałą przędnością po prostej drodze mówię dobra do sprawdzenia. Kilka dni później doszedł check engine, co już mnie mocno zaniepokoiło. Oddałem wiec samochód raz jeszcze do tego samego zakładu. Powiedzieli ze rurka intercoolera. Mówię dobra wymieniamy. No ale to nie rozwiązało problemu. Cały czas ten sam błędy odczytane z ODB (P0171 p1133 p0106 p1101) (ogólnie nie ma reguły na to kiedy błędy wyskakują i na to co robie). Tuż przed oddaniem znów samochodu do mechanika specjalisty na trasie Elbląg - Gdańsk spalanie wyniosło 10l/100km i połowa baku na trasę (co nie jest normalną ilością). Mechanik zarzeka się na swój honor ze chce dalej realizować naprawę. Więc samochód wciąż u mechanika. Dziś dostałem informacje ze od 3 dni dalej nie wiadomo od czego to. Wiec chce spróbować ustalić sam co może być jeszcze do sprawdzenia. Samochód przed oddaniem sprawował się wzorowo, złego słowa powiedzieć nie mogłem super autko.
Czytając o błędach stawiam na sonda lambda. Zaś mechanik upiera się ze to nie jest to. Do tej pory mechanik się sprawdzał z poprzednim samochodem stąd chyba moja "wiara" w jego działania.
Czy ktoś może miał coś podobnego? Albo zna w okolicach Gdańska jakiś dobry serwis?
Chevrolet Cruze 1.4T, check engine.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 wrz 2024, o 12:55
- Reputacja: 0
- Imię: Dastin
- Samochód: Cruze
- Silnik: -
- LPG: NIE
- Inny samochód: Golf V
- Lokalizacja: Stegna
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4T, check engine.
wbij w YouTube "P0171 i P1101 Opel Astra" i zmień mechanika bo ten kiepski jest.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- MrFabulous
- Profesjonalista
- Posty: 511
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
- Reputacja: 17
- Imię: Conradus
- Samochód: 21' Chrysler Voyager
- Silnik: 3.6 Pentastar
- LPG: BRC Sequent P&D
- Inny samochód: 2013' Chevrolet Orlando LT+ 1.4 A14NET
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4T, check engine.
Błędy P0171 i P1101 można łatwo zdiagnozować we własnym zakresie. Tak jak etac mówi, odpalić YouTube i przejrzeć poradniki.
P1133 to akurat może być od sondy, ale nie ma pewności. P0106 raczej na pewno ma powiązanie z P0171 i P1101.
Podwyższone spalanie może powodować błędy związane z sondą, ale przyczyną wzrostu zużycia paliwa mogą być problemy z układem dolotowym (EVAP, odma, zaworek zwrotny - patrz problemy z P0171, P1101).
Ja bym sprawdził zawór EVAP, szczelność dolotu, pokrywę zaworów (lubi się deformować), układ odpowietrzania skrzyni korbowej (odma, zaworek zwrotny w kolektorze). Do turbiny też można zajrzeć chociażby pod kątem sprawdzenia czy gruszka działa poprawnie (jak się zatnie, to są problemy z ciśnieniem).
Czy były jakieś problemy z mocą silnika, wypadanie zapłonów itp?
Ja w zeszłym roku miałem u siebie problem w Orlando, bujałem się przez kilka miesięcy zanim samochód udało się finalnie naprawić.
Życzę wytrwałości, ten silnik jest upierdliwy pod tym względem.
P1133 to akurat może być od sondy, ale nie ma pewności. P0106 raczej na pewno ma powiązanie z P0171 i P1101.
Podwyższone spalanie może powodować błędy związane z sondą, ale przyczyną wzrostu zużycia paliwa mogą być problemy z układem dolotowym (EVAP, odma, zaworek zwrotny - patrz problemy z P0171, P1101).
Ja bym sprawdził zawór EVAP, szczelność dolotu, pokrywę zaworów (lubi się deformować), układ odpowietrzania skrzyni korbowej (odma, zaworek zwrotny w kolektorze). Do turbiny też można zajrzeć chociażby pod kątem sprawdzenia czy gruszka działa poprawnie (jak się zatnie, to są problemy z ciśnieniem).
Czy były jakieś problemy z mocą silnika, wypadanie zapłonów itp?
Ja w zeszłym roku miałem u siebie problem w Orlando, bujałem się przez kilka miesięcy zanim samochód udało się finalnie naprawić.
Życzę wytrwałości, ten silnik jest upierdliwy pod tym względem.

W latach 2010-2025 aktywny użytkownik samochodów marki Chevrolet.
Aktualnie posiadam 2021 Chrysler Voyager LXi

STOP HYBRID, GO V6
Aktualnie posiadam 2021 Chrysler Voyager LXi

STOP HYBRID, GO V6
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 wrz 2024, o 12:55
- Reputacja: 0
- Imię: Dastin
- Samochód: Cruze
- Silnik: -
- LPG: NIE
- Inny samochód: Golf V
- Lokalizacja: Stegna
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4T, check engine.
Czy były jakieś problemy z mocą silnika, wypadanie zapłonów itp?
Takich problemów nie stwierdzono.
Podesłałem "majstrowi" filmik, i rade z odpowiedzi pod postem. Filmik obejrzany i po dwóch tygodniach. Dostałem informacje ze wymieniono pokrywę zaworów i samochód zaczął kopcić na czarno, Co wskazuje z kolei teraz na zbyt bogatą mieszankę. Oczywiście twierdzą ze wszystko było rozbierane sprawdzane i wszystko jest w zajebistym stanie. Tylko coś powoduje dalej ten problem. Sprawdzali czy EGR jest sprawny. Podobno tak i to nie jego wina. Niestety nie wiem czy pojawiają się inne błędy.
Może to być problem z elektroniką?
Oczywiście mechanika zmieniam, teraz czy ktoś poleca kogoś w okolicach Gdańska/Elbląga?
Takich problemów nie stwierdzono.
Podesłałem "majstrowi" filmik, i rade z odpowiedzi pod postem. Filmik obejrzany i po dwóch tygodniach. Dostałem informacje ze wymieniono pokrywę zaworów i samochód zaczął kopcić na czarno, Co wskazuje z kolei teraz na zbyt bogatą mieszankę. Oczywiście twierdzą ze wszystko było rozbierane sprawdzane i wszystko jest w zajebistym stanie. Tylko coś powoduje dalej ten problem. Sprawdzali czy EGR jest sprawny. Podobno tak i to nie jego wina. Niestety nie wiem czy pojawiają się inne błędy.
Może to być problem z elektroniką?
Oczywiście mechanika zmieniam, teraz czy ktoś poleca kogoś w okolicach Gdańska/Elbląga?
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4T, check engine.
jaki to silnik jest?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 wrz 2024, o 12:55
- Reputacja: 0
- Imię: Dastin
- Samochód: Cruze
- Silnik: -
- LPG: NIE
- Inny samochód: Golf V
- Lokalizacja: Stegna
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4T, check engine.
Brand CHEVROLET
Name Cruze Hatchback
Production 16.07.2012
Engine (LUJ) ENGINE Gasoline, 4 Cyl. L4, 1,4Л, MFI, DOHC, Turbo, Alum GME
Transmission (MZ4) МЕХ Transmission 6 speed OPEL, 76,5 MM, 3,82 1-Я, 0,615 6-Я (M32 WR)
Country PL
EngineStyle A14NET
Year 2013
TrimCode 4AA
BodyStyle 68
Name Cruze Hatchback
Production 16.07.2012
Engine (LUJ) ENGINE Gasoline, 4 Cyl. L4, 1,4Л, MFI, DOHC, Turbo, Alum GME
Transmission (MZ4) МЕХ Transmission 6 speed OPEL, 76,5 MM, 3,82 1-Я, 0,615 6-Я (M32 WR)
Country PL
EngineStyle A14NET
Year 2013
TrimCode 4AA
BodyStyle 68
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4T, check engine.
Zawor par paliwa sprawdzony?
Ten mechanik rzeczywiście słaby jak tylko pokrywę zmienił.
Ten mechanik rzeczywiście słaby jak tylko pokrywę zmienił.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 wrz 2024, o 12:55
- Reputacja: 0
- Imię: Dastin
- Samochód: Cruze
- Silnik: -
- LPG: NIE
- Inny samochód: Golf V
- Lokalizacja: Stegna
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4T, check engine.
Dziękuje wszystkim za pomoc.
Problem okazał się trywialny moim zdaniem i wskazywany od początku. Sonda Lambda za katalizatorem.
Problem okazał się trywialny moim zdaniem i wskazywany od początku. Sonda Lambda za katalizatorem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości