Witajcie,
Kilka dni temu mechanik wymienił mi (wspawał nowy element) łącze elastyczne wydechu, czyli popularną "siatkę". Stara była już skorodowana i porwana.
I teraz najciekawsze... Po wymianie w kabinie jest zdecydowanie GŁOŚNIEJ, chociaż mechanik zapewniał, że będzie ciszej i wydech powróci do poziomu głośności niemal, jak w nowym aucie...
Co mogło pójść nie tak? Siatka wygląda na dobrze zamontowaną - wspawana solidnie, pomalowana dodatkowo srebrzanką dla zabezpieczenia przed korozją.
A mimo to, już od najmniejszych obrotów silnika (1-2 tys.) słyszę charakterystyczny warkot pod maską, którego wcześniej nie było lub nie był tak wyeksponowany... To tym bardziej dziwne, bo maskę mam dodatkowo wytłumioną i wcześniej tego dźwięku na 100% nie było...
Auto stało się po prostu głośne. Tak, jakby tłumik był oberwany pod silnikiem. Ale... przecież widzę, patrzę pod spód i wszystko wydaje się być ok! Nie ma żadnych przedmuchów z wydechu, nic nie idzie bokiem, jest szczelny. Tylko dlaczego taki głośny???
Nieoryginalna część i aż taki wpływ na wzrost głośności pracy układu wydechowego???
Wasze opinie?
Tego typu część: https://www.euautoczesci.pl/czesc/fa1/2969070
Łącze elastyczne wydechu (siatka) po wymianie - GŁOŚNY!
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
- Reputacja: 3
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1655
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 41
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Łącze elastyczne wydechu (siatka) po wymianie - GŁOŚNY!
Układ wydechowy dotyka do podwozia...
Układ wydechowy nie wisi na gumowych zawiesiach...
Przytkaj rurę wydechową i posłuchaj czy naprawdę nie ma przedmuchów...
Układ wydechowy nie wisi na gumowych zawiesiach...
Przytkaj rurę wydechową i posłuchaj czy naprawdę nie ma przedmuchów...
- maru22
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
- Reputacja: 4
- Imię: MS
- Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
- Silnik:
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: Łącze elastyczne wydechu (siatka) po wymianie - GŁOŚNY!
Być może, mechanik wspawał Ci łącznik elastyczny podwójnie wzmocniony ( czytaj sztywniejszy ) i drgania przenoszą się na cały układ wydechowy dając efekt głośniejszej pracy silnika ( rezonuje inaczej ).
Druga możliwość to niesymetrycznie wspawany łącznik w stosunku do całości układu wydechowego.
U mnie po wspawaniu nowego łącznika elastycznego też jest trochę inny efekt pracy układu wydechowego w stosunku do oryginału.
Druga możliwość to niesymetrycznie wspawany łącznik w stosunku do całości układu wydechowego.
U mnie po wspawaniu nowego łącznika elastycznego też jest trochę inny efekt pracy układu wydechowego w stosunku do oryginału.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Łącze elastyczne wydechu (siatka) po wymianie - GŁOŚNY!
U mnie po instalacji jakiegoś zamiennika też zrobiło się trochę głośniej.

-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
- Reputacja: 3
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Łącze elastyczne wydechu (siatka) po wymianie - GŁOŚNY!
@wszim @maru22
Nie widziałem tego łącznika z bliska, ale czy on sam w sobie nie jest "dziurawy", jeżeli chodzi o strukturę tej plecionki? Czy pod tą plecionką jest jakiś usztywniony przewód, który ta plecionka okrywa? Bo jeżeli to sama plecionka, to ona ma przecież strukturę durszlaka - na całej długości jest pełna szczelin pomiędzy splotem... No, chyba że pod tą plecionką jest jakiś elastyczny wąż lub stalowa końcówka wydechu, ale to byłoby bez sensu, bo co z elastycznością tego elementu?
Może jednak to ma być "dziurawe" i po wymianie cały wcześniejszy osad wypełniający plecionkę został usunięty i stąd słychać więcej, a z czasem to zniknie, jak plecionka znów się zabrudzi i od środka też pokryje osadem?
Nie widziałem tego łącznika z bliska, ale czy on sam w sobie nie jest "dziurawy", jeżeli chodzi o strukturę tej plecionki? Czy pod tą plecionką jest jakiś usztywniony przewód, który ta plecionka okrywa? Bo jeżeli to sama plecionka, to ona ma przecież strukturę durszlaka - na całej długości jest pełna szczelin pomiędzy splotem... No, chyba że pod tą plecionką jest jakiś elastyczny wąż lub stalowa końcówka wydechu, ale to byłoby bez sensu, bo co z elastycznością tego elementu?
Może jednak to ma być "dziurawe" i po wymianie cały wcześniejszy osad wypełniający plecionkę został usunięty i stąd słychać więcej, a z czasem to zniknie, jak plecionka znów się zabrudzi i od środka też pokryje osadem?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Łącze elastyczne wydechu (siatka) po wymianie - GŁOŚNY!
W plecionce nie ma żadnych dziur, gdyby były dziury to nie słyszałbyś własnych myśli.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- maru22
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
- Reputacja: 4
- Imię: MS
- Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
- Silnik:
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: Łącze elastyczne wydechu (siatka) po wymianie - GŁOŚNY!
Złącze elastyczne układu wydechowego zbudowane jest z kilku elementów. Zasadniczym składnikiem są kołnierze, które umożliwiają wspawanie w układ wydechowy. Jest także przewód zewnętrzny złożony ze stalowego oplotu siatkowego, ( podwójne zabezpieczenie zewnętrzne ), a także wewnętrzny dwuwarstwowy harmonijkowy przewód mieszkowy ( odpowiadający za szczelność złącza ).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości