Wyciek oleju przy rozrządzie i inne problemy

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
MariuszR
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 7 maja 2024, o 14:16
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 benz. 91kW 2011
LPG: Tak STAG
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wyciek oleju przy rozrządzie i inne problemy

Post autor: MariuszR » 7 maja 2024, o 20:20

Witam wszystkich forumowiczów!
Użytkuje Cruza od 6 lat i ostatnio mam pasmo problemów więc postanowiłem się podzielić nimi z Wami na forum. Może uda się Wam jakoś mi pomóc.
Samochód jest z 2011 roku , 1.6 beznyna i od 3 lat w gazie (przejechane 90 tys km). Ma w tej chwili przejechane 380 tyś. km ale 4 lata temu zmieniany był silnik bo wyciekła woda i się mocno zagrzał ;-(
Ale do rzeczy. Mam z nim teraz sporo problemów:
1. Największy, wyciek oleju i olej w zbiorniku wyrównawczym. Olej cieknie dokładnie od przodu pomiędzy głowica a blokiem od strony rozrządu https://mega.nz/file/lBcQSaKD#8_EZaC4VF ... 7CF0P0_sUk https://mega.nz/file/5QVAgYJS#Jb8SfESB3 ... 256bCV6ON4
Samochód był u mechanika i została wymieniona uszczelka pod głowica wraz z jej regeneracją (1600 zł) plus olej, płyn, rozrząd, świece. Niestety nic się nie zmieniło poza tym, że wydałem ponad 5000 zł bo dalej mam olej w zbiorniczku https://mega.nz/file/ZBtjmI7a#XnHeM5kO9 ... eXQIIlTQcE i cieknie przy rozrządzie jak na zdjęciu wyżej. Mechanik ma dużo zleceń i dał mi kontakt do kolegi, który stwierdził, że to uszczelka pompy oleju i jestem z nim umówiony na naprawę. Boje się jednak , że to dalej może nie być to i stracę kolejne pieniądze ;-( Tu jeszcze zdjęcie co pod korkiem oleju https://mega.nz/file/0FNSDaRb#tpJm1RF8X ... 3_pghlabdA
2. Drugi problem to błąd P0365 czyli czujnik wałka rozrządu, który niedawno sie pojawił (jakies 500 km temu). Po zmianie uszczelki zrobiłem już około 1500 km. Nie wiem czy to może mieć cos wspólnego ale przy tych czujnikach wałka wisi wolno taki kabelek https://mega.nz/file/QRkx0AKJ#mdcqWW4Ef ... Y8cF3uUNa0.
3. Po wymianie uszczelki głowicy padła też moc silnika i podjazdy w górach wiążą się czasami do redukcji do 2 biegu czego wcześniej nie było w tych samych górach ;-(
4. Kolejny problem, choć on trwa od dłuższego czasu to takie dziwne szarpanie w trakcie ruszania. Wcześniej było łagodniej ale teraz musze powoli wysprzeglać z powolnym dodawaniem gazu by nie szarpał. Jak czasami ruszam szybko to jest wrażenie jakby silnik chciał wyskoczyć z maski ;-)
nie ukrywam, że najbardziej obawiam się kolejnej naprawy która nie pomoże bo ...
Niedawno ale już od wymianie uszczelki głowicy został również wymieniony czujnik korbowodu (kolejne prawie 500 zł). Jeszcze jak widać owinąłem wąż przy chłodnicy bo zrobił się lekki brzuszek ...pewnie od oleju w płynie chłodniczym ;-(
Troche juz jestem załamany tymi wydatkami i jeżeli macie jakieś pomysły lub rozwiązania to jest wielka prośba o pomoc.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Wyciek oleju przy rozrządzie i inne problemy

Post autor: bubu1769 » 8 maja 2024, o 08:40

Po pierwsze zmień mechanika bo ten kowal puści cię z torbami.
Pokusił się w ogóle zrobić test na uszczelkę głowicy zanim zabrał się za jej wymianę?
Olej w układzie chłodzenia dość często spowodowany jest uszkodzeniem uszczelki w chłodnicy oleju, temat dość obszerne u nas opisywany.
Koszt około 300 zł za komplet oryginalnych uszczelek, zamienników nie polecamy.
Jeśli układ chłodzenia nie był wypłukany po rozstaniu się do niego oleju to zaraz zaczną ci strzelać i żadne owijanie nie pomoże, teraz trzeba te węże wymienić.
Wycieki spod pokrywy zaworów prawdopodobnie związane są z wypaczeniem się samej plastikowej pokrywy, też dość powszechna usterka, trzeba by wymienić pokrywę, polecam zakupić aluminiowy zamiennik z Aliexpress.
P0365 może być powiązany z sitkami na elektrozaworach kół zmiennych faz rozrządu.
Ten luźny przewód wygląda mi jak coś od instalacji LPG, też ktoś musiałby się jej przyjrzeć bo kolejne opisywane problemy mogą być powiązane z rozjechaniem się map w sterowniku silnika przez źle wyregulowaną instalacje.

MariuszR
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 7 maja 2024, o 14:16
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 benz. 91kW 2011
LPG: Tak STAG
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wyciek oleju przy rozrządzie i inne problemy

Post autor: MariuszR » 8 maja 2024, o 09:31

Dziękuje bardzo za odpowiedź :ok: Trochę mnie to uspokoiło. I faktycznie zmieniam mechanika.
A jeżeli chodzi o punkt 4 w sprawie szarpania to gdzie można szukać przyczyny? To szarpanie jest od kiedy mam tego Chevroleta ale kiedyś było mniej uciążliwe. Podczas ruszania ono się zwiększa jak nie odejmę gazu i jest taki stukot w silniku.Występuje przy szybkim puszczaniu sprzęgła jak chce szybko ruszyć bo coś nadjeżdża. Choć wcale szybko nie rusza tylko stukot w silniku się zwiększa.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Wyciek oleju przy rozrządzie i inne problemy

Post autor: bubu1769 » 8 maja 2024, o 09:40

To może też być powiązane ze zmiennymi fazami rozrządu.
Czy rano przy odpaleniu słychać chwilę klekotanie silnika?

MariuszR
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 7 maja 2024, o 14:16
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 benz. 91kW 2011
LPG: Tak STAG
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wyciek oleju przy rozrządzie i inne problemy

Post autor: MariuszR » 8 maja 2024, o 11:52

Rano silnik pracuje poprawnie. Czy na zimnym czy na ciepłym jest podobnie ;-(

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Wyciek oleju przy rozrządzie i inne problemy

Post autor: barus » 8 maja 2024, o 22:49

Co do punktu 4 to u mnie od czasu do czasu to poszarpywanie sprzęgła występuje, raz płynnie zaprzęgła innym razem bardzo szarpie, wtedy muszę delikatnie puszczać sprzęgło przy niskich obrotach a i tak lekko szarpie. Gdybym w takim momencie chciał ruszyć mocno z kopyta to potwornie szarpie silnikiem na poduszkach. Jest to bardzo wykurzające, nie mam pojęcia, dlaczego tak się dzieje, ale przyzwyczaiłem się do tego. Kiedyś, gdy samochód był jeszcze na gwarancji miałem wyciek oleju po wale silnika od strony sprzęgła i chyba od tego momentu tak się dzieje, być może niezbyt starannie odtłuścili tarczę sprzęgła, ale to było z 10 lat temu, do tej pory powinno wszystko wrócić do normy. Na pewno nic z tym wspólnego nie mają KZFR.

MariuszR
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 7 maja 2024, o 14:16
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 benz. 91kW 2011
LPG: Tak STAG
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wyciek oleju przy rozrządzie i inne problemy

Post autor: MariuszR » 12 maja 2024, o 13:47

Chyba mamy to samo. Ciekawe, że to nie jest zawsze z taka sama siłą a czasami mam wrażenie, że jest wszystko okay. Czasami jednak jest masakra i trzeba bardzo wolno puszczać sprzęgło.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Wyciek oleju przy rozrządzie i inne problemy

Post autor: barus » 12 maja 2024, o 17:47

Ale tu na forum wielu posiadaczy Cruze w benzynie opisywało ten problem z szarpaniem przy puszczaniu sprzęgła, który nie za każdym razem występuje. Trudno powiedzieć, czemu tak się dzieje, jedni twierdzili, że zbyt miękkie poduszki zawieszenia silnika, inni, że od temp. otoczenia itp.
Według mnie, jakość tworzywa, z którego jest zrobiona okładzina tarczy sprzęgłowej ma też znaczenie. Kiedyś do produkcji tych okładzin używano azbestu, były bardzo odporne na wysoką temperaturę, nie do zajechania, a teraz stosują jakieś tworzywo, straszne dziadostwo, trzeba bardzo uważać żeby nie spalić sprzęgła. Przy spokojnej jeździe czy to w mieście, czy w trasie nie ma aż takiego znaczenia, ale jak ktoś jeździ w górach to ma ogromne znaczenie.
Kiedyś pod taką stromą górkę musiałem się zatrzymać, a później ruszyć, wcisnąłem pedał gazu i puściłem sprzęgło, bardzo się zdziwiłem, zamiast usłyszeć pisk opon to silnik po puszczeniu sprzęgła dalej miał wysokie obroty, natychmiast noga z gazu i ponowne wciśniecie gazu, wtedy dopiero sprzęgło na 100% zasprzęgliło, samochód ruszył, ale w kabinie pojawił się potworny smród, pomyślałem, że już po sprzęgle, ale jeżdżę na nim do dzisiaj. Po tym zdarzeniu sprzęgło długo sprawowało się bez zarzutu, nie szarpało, ale po jakimś czasie znów wróciło do "normy". Może też być tak, że tarcza była zaolejona i przy tym feralnym ruszaniu pod górę się przytopiła/przypaliła i jakiś czas działała normalnie, i znowu gdzieś na okładziny tarczy dostał się olej i powtórka z rozrywki. Na razie nie zamierzam demontować skrzyni biegów by sprawdzić. Na łączeniu skrzyni biegów z silnikiem pod spodem sucho.

Awatar użytkownika
maru22
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
Reputacja: 4
Imię: MS
Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
Silnik:
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Wyciek oleju przy rozrządzie i inne problemy

Post autor: maru22 » 12 maja 2024, o 22:28

U mnie też występowało czasami szarpanie przy ruszaniu. Najdziwniejsze było to, że nie zdarzało się to zawsze tylko czasami. Wymieniłem cały komplet sprzęgła przy 110 tys. na liczniku na Sachs o ile dobrze pamiętam. Przez jakiś czas było dobrze, lecz po przejechaniu kolejnych 25 tys. czasami ponownie doznaję lekkiego szarpania. I nie ma tu w ogóle powtarzalności tylko występuje losowo. Trzeba delikatnie operować gazem i sprzęgłem jak się to pojawia i z tego co pamiętam to raczej pojawia się przy wyższych temperaturach otoczenia. W porównaniu do innych marek aut uważam, że sprzęgło w Cruzie jest twarde ( mocniej się go wciska ) i może to powoduje taki efekt. Co do KZFR to u mnie nie słychać ich przy starcie silnika, sitek do tej pory nie usuwałem na solenoidach sterujących. Żadne błędy z tym związane jak do tej pory się nie pojawiały.

MariuszR
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 7 maja 2024, o 14:16
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 benz. 91kW 2011
LPG: Tak STAG
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wyciek oleju przy rozrządzie i inne problemy

Post autor: MariuszR » 18 lip 2024, o 17:27

Podsumowując faktycznie olej dostawał sie do płynu chłodniczego ze względu na uszczelkę pompy oleju. Więc jest juz okay. Z powodu błędu został wymieniony wałek rozrządu bo miał pęknięty ząbek oraz czujnik wałka. Do tego doszła za chwile tez wymiana czujnika KZFR bo wyskoczył kolejny błąd.
Niestety szarpanie nie znikło ;-( Zauważyłem jednak, że jak na początku ruszę z dwa razy z dwójki to później jakby tego szarpania już nie było. Po ponownym zapaleniu silnika znowu jest ale ruszanie z dwójki na początku jazdy zmniejsza dość dobrze dolegliwości tego szarpania.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wyciek oleju przy rozrządzie i inne problemy

Post autor: etac » 18 lip 2024, o 18:02

Czyli sprzęgło. Kiedy był wymieniany płyn hamulcowy i odpowietrzanie układ sprzęgła?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

MariuszR
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 7 maja 2024, o 14:16
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 benz. 91kW 2011
LPG: Tak STAG
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wyciek oleju przy rozrządzie i inne problemy

Post autor: MariuszR » 23 lip 2024, o 10:45

Nie wiem kiedy był wymieniany i czy był ale tarcze były robione i klocki z 1,5 roku temu. Odpowietrzenie układu sprzęgła było robione pewnie przy jego wymianie z 4 lata temu.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wyciek oleju przy rozrządzie i inne problemy

Post autor: etac » 23 lip 2024, o 11:02

No pewności nie masz, a płyn wymieniamy co dwa lata.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość