Check Engine - P2096
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Takie posty powinny byc kasowane
"Wiem ale nie powiem"
Ale jak juz wam kiedys o tym mówilem regulacja Lpg ale nikt nie słucha
Jak ustawicie mapki na równo to napewno będzie wyskakiwał blad
Trzebo troszke bardziej wzbogacić względem benzyny
Lacetti, aveo nie ma z tym problemu ale w cruze jezeli przez dluzszy czas napiecie sondy nr2 jest ponizej 0.4v i to monitoruje sobie ecu a nie wy patrząc na wykres
To ecu zglasza bląd
USTAWIAJCIE LPG TROCHE BOGACEJ JAK BENZYNE !!! 5-10% bogacej
bo spamujecie tym tematem juz 33 strone !!
Ustawiając osobicie czy to przez instalatora na równo mapki. LPg sie ogólnie spala troszke inaczej niz benzyna
Sondy to rozpoznają
Dla drugiej sondy napewno jest to za uboga mieszanka aby nastąpił jej prawidlowy rozkład w katalizatorze
Nie bede wam tu teraz wszystkiego tłumaczył bo znajda sie tacy ktorzy wiedzą lepiej i swoje i bedziemy rozciagac temat o kolejne 10-20stron
Ustawcie bogacej i zobaczycie ze nie bedzie problemu
Pod warunkiem ze na zimnym gazie macie tez dobrze ustawione ( korekcja od temperatury gazu)
Bo przyjda zimne dni i znowu bedzie np wywalac blad albo przelewać.
"Wiem ale nie powiem"
Ale jak juz wam kiedys o tym mówilem regulacja Lpg ale nikt nie słucha
Jak ustawicie mapki na równo to napewno będzie wyskakiwał blad
Trzebo troszke bardziej wzbogacić względem benzyny
Lacetti, aveo nie ma z tym problemu ale w cruze jezeli przez dluzszy czas napiecie sondy nr2 jest ponizej 0.4v i to monitoruje sobie ecu a nie wy patrząc na wykres
To ecu zglasza bląd
USTAWIAJCIE LPG TROCHE BOGACEJ JAK BENZYNE !!! 5-10% bogacej
bo spamujecie tym tematem juz 33 strone !!
Ustawiając osobicie czy to przez instalatora na równo mapki. LPg sie ogólnie spala troszke inaczej niz benzyna
Sondy to rozpoznają
Dla drugiej sondy napewno jest to za uboga mieszanka aby nastąpił jej prawidlowy rozkład w katalizatorze
Nie bede wam tu teraz wszystkiego tłumaczył bo znajda sie tacy ktorzy wiedzą lepiej i swoje i bedziemy rozciagac temat o kolejne 10-20stron
Ustawcie bogacej i zobaczycie ze nie bedzie problemu
Pod warunkiem ze na zimnym gazie macie tez dobrze ustawione ( korekcja od temperatury gazu)
Bo przyjda zimne dni i znowu bedzie np wywalac blad albo przelewać.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5082
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 75
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Częściowo masz rację tylko przez pierwsze około 150 000 km problem nie występuje, później już się pojawia. Twoja rada żeby dać 10 % więcej powoduje zwiększenie dawkowania ponad normę ale likwiduje pojawianie się błędu.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
"Twoja rada żeby dać 10 % więcej powoduje zwiększenie dawkowania ponad normę ale likwiduje pojawianie się błędu."
Jak to wywnioskowałeś ? XD
Przecierz to opisałem
Co do drugiego zdania to dziwne bo niektorzy maja problem po zainstalowaniu lpg
Tak dziala system monitorujacy w cruze i to jest jedyny sposób rozwiazania problemu
I nie mówcie prosze ze mozna jeszcze emulator zalożyc lub jakas zlaczke na sonde
Mówie "jedyny sposób" majac na mysli zostawienie oryginalnego stanu pojazdu poza instalacja lpg.
I nie przeskoczycie tego wiec pozostaje wam ustawienie bogacej
I niechodzi tu nawet o zasmiecanie forum, tylko
Chodzi o to ze szkoda waszego czasu na znalezienie problemu
Z mojej strony koniec wszystko co mialem powiedziec powiedzialem pozdrawiam i zycze powodzenia.
Jak to wywnioskowałeś ? XD
Przecierz to opisałem
Co do drugiego zdania to dziwne bo niektorzy maja problem po zainstalowaniu lpg
Tak dziala system monitorujacy w cruze i to jest jedyny sposób rozwiazania problemu
I nie mówcie prosze ze mozna jeszcze emulator zalożyc lub jakas zlaczke na sonde
Mówie "jedyny sposób" majac na mysli zostawienie oryginalnego stanu pojazdu poza instalacja lpg.
I nie przeskoczycie tego wiec pozostaje wam ustawienie bogacej
I niechodzi tu nawet o zasmiecanie forum, tylko
Chodzi o to ze szkoda waszego czasu na znalezienie problemu
Z mojej strony koniec wszystko co mialem powiedziec powiedzialem pozdrawiam i zycze powodzenia.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5082
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 75
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
To nie jest jedyny sposób jak piszesz. Innym jest wymiana katalizatora.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Tak i na nowym katalizatorze to samo katalizator od tak nie pada sam z siebie jezeli sie nie wykruszy albo nie zatka
Ilu juz tu bylo którzy wymienili i nadal byl problem.
Ktos wymienil w tym watku katalizator i napisal ze jest ok ?
Ilu juz tu bylo którzy wymienili i nadal byl problem.
Ktos wymienil w tym watku katalizator i napisal ze jest ok ?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5082
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 75
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Nie pamiętam żeby ktokolwiekw w Cruze wymienił katalizator.
I dlaczego błąd się nie pojawia od nowości tylko po około 150 000 km ?
I dlaczego błąd się nie pojawia od nowości tylko po około 150 000 km ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- etac
- Prezes
- Posty: 23885
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
i w 95% samochodów gdzie jest LPG
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Niestety nie trafiłeś, ten błąd nie miał nic wspólnego z LPGlukaslacetti pisze: ↑29 paź 2023, o 10:19Takie posty powinny byc kasowane
"Wiem ale nie powiem"
Ale jak juz wam kiedys o tym mówilem regulacja Lpg ale nikt nie słucha
Jak ustawicie mapki na równo to napewno będzie wyskakiwał blad
Trzebo troszke bardziej wzbogacić względem benzyny
Lacetti, aveo nie ma z tym problemu ale w cruze jezeli przez dluzszy czas napiecie sondy nr2 jest ponizej 0.4v i to monitoruje sobie ecu a nie wy patrząc na wykres
To ecu zglasza bląd
USTAWIAJCIE LPG TROCHE BOGACEJ JAK BENZYNE !!! 5-10% bogacej
bo spamujecie tym tematem juz 33 strone !!
Ustawiając osobicie czy to przez instalatora na równo mapki. LPg sie ogólnie spala troszke inaczej niz benzyna
Sondy to rozpoznają
Dla drugiej sondy napewno jest to za uboga mieszanka aby nastąpił jej prawidlowy rozkład w katalizatorze
Nie bede wam tu teraz wszystkiego tłumaczył bo znajda sie tacy ktorzy wiedzą lepiej i swoje i bedziemy rozciagac temat o kolejne 10-20stron
Ustawcie bogacej i zobaczycie ze nie bedzie problemu
Pod warunkiem ze na zimnym gazie macie tez dobrze ustawione ( korekcja od temperatury gazu)
Bo przyjda zimne dni i znowu bedzie np wywalac blad albo przelewać.
Chevrolet Cruze 1.8
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Bo zapewne przełączyłeś na pb i Ci nadal wyskakuje i bedzie wyskakiwał chyba ze zresetujesz adaptacje albo bedziesz jezdzil tylko na pb tak długo az sie korekty unormują.
Ogólnie zasada jest taka sprawdzenia sondy lambda nr 2
Po wlaczeniu zaplonu napiecie ma byc 0.45v
Przy hamowaniu silnikiem ma wskazywać 0.0V
Przy pełnym hazie w podlogę w sposób ciagły ma wskazywać 0.90-0.99 v
Jezeli tak jest to sonda jest wporzadku i problem jest z regulacją lpg, jeżeli lpg nie ma to sprawdzamy map sensor i jego wskazania ;
Jezeli powyzsze wskazania odbiegają znacznie wymieniamy sonde na nową razem z wtyczką a nie na sonde do samodzielnego lutowania wtyczki!!!
Map sensor ;
Na zaplonie wskazywac na95-99kpa
Odpalony ciepły silnik bieg jalowy 28-35kpa
Hamujemy silnikiem nie mniej niz 10kpa
Jezeli map jest wporzadku to cos jest z wtryskami to wszystko nie ma innej opcji
Ogólnie zasada jest taka sprawdzenia sondy lambda nr 2
Po wlaczeniu zaplonu napiecie ma byc 0.45v
Przy hamowaniu silnikiem ma wskazywać 0.0V
Przy pełnym hazie w podlogę w sposób ciagły ma wskazywać 0.90-0.99 v
Jezeli tak jest to sonda jest wporzadku i problem jest z regulacją lpg, jeżeli lpg nie ma to sprawdzamy map sensor i jego wskazania ;
Jezeli powyzsze wskazania odbiegają znacznie wymieniamy sonde na nową razem z wtyczką a nie na sonde do samodzielnego lutowania wtyczki!!!
Map sensor ;
Na zaplonie wskazywac na95-99kpa
Odpalony ciepły silnik bieg jalowy 28-35kpa
Hamujemy silnikiem nie mniej niz 10kpa
Jezeli map jest wporzadku to cos jest z wtryskami to wszystko nie ma innej opcji
- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Nic z tych rzeczy.
Przyczyną okazała się nieszczelność układu dolotowego. Jest tam taka gruszka co zmienia geometrię dolotu, na połączeniu gruszki z dolotem jest oring. Tam właśnie zaciągało lewe powietrze. Początkowo była to mała nieszczelność bo nic nie było słychać pod maską, po przejechaniu 400km i zajrzeniu pod maskę było dosyć głośno słychać zasysane powietrze.
Twoje mądrości się nie przydały.
Przeproś
Przyczyną okazała się nieszczelność układu dolotowego. Jest tam taka gruszka co zmienia geometrię dolotu, na połączeniu gruszki z dolotem jest oring. Tam właśnie zaciągało lewe powietrze. Początkowo była to mała nieszczelność bo nic nie było słychać pod maską, po przejechaniu 400km i zajrzeniu pod maskę było dosyć głośno słychać zasysane powietrze.
Twoje mądrości się nie przydały.
Przeproś
Chevrolet Cruze 1.8
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Przepraszam Cię najmocniej Mistrzu Wybacz mi Moje herezje
Ps.
No tak i jeszcze nieszczelność wydechu mozna dopisac do mojego powyższego posta
A dokladnie przed sondą nr2.
A ze ta nieszczelnosć gruszki to nie wiedzialem
W takim razie niech kazdy sobie to sprawdzi w gruzie
Ps.
No tak i jeszcze nieszczelność wydechu mozna dopisac do mojego powyższego posta
A dokladnie przed sondą nr2.
A ze ta nieszczelnosć gruszki to nie wiedzialem
W takim razie niech kazdy sobie to sprawdzi w gruzie
- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Dokładniej nie chodzi o samą gruszkę tylko uszczelnienie między gruszką a kolektorem dolotowym.
Chevrolet Cruze 1.8
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 13 lip 2021, o 11:03
- Reputacja: 0
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- Lokalizacja: --
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Możesz załączyć zdjęcie o jakim elemencie mówisz ?
- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Rak odkręcisz tą gruszkę to miedzy kolektorem a tą gruszką jest oring.
Chevrolet Cruze 1.8
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 13 lip 2021, o 11:03
- Reputacja: 0
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- Lokalizacja: --
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Jest gdzieś jakiś filmik jak ją wymienić ?
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3479
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Trochę zainteresował mnie temat bo od 2 lat walczę z błędem p0661 ( pojawia się tylko gdy jadę pod górę , lub gdy mocno depnę na pedał gazu ) Teoretycznie ten błąd oznacza niski sygnał w obwodzie elektrozaworu sterującego kolektorem dolotowym (IMAC) , ale praktycznie mechanicy rozkładają ręce . Może ma on coś wspólnego z tym oringiem lub nieszczelnością na dolocie .
-
- Stały bywalec
- Posty: 202
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Chevrolet orlando
- Silnik: 1.8, 141KM, benz.
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Też przyłącze się do pytania. Gdzie znajduje się ta gruszka i czy łatwo wymienić samemu ten oring.
-
- Aktywny
- Posty: 91
- Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
- Reputacja: 1
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Czy dla 1.6 już robić luzy (te 19 i 20), czy może przejechać jeszcze ze 30k i zrobić wtedy z rozrządem razem? Krytyczny luz dolotu to pewnie okolice 0,015?
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3479
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
W miejscu zaznaczonym na żółto jest wtyczka w której jeden z dwóch przewodów mam przerwany ( przy samej wtyczce - dojście jest tragiczne ) , czy może to generować błąd p0661 ( niski sygnał w obwodzie elektrozaworu sterującego kolektorem dolotowym (IMAC) ? Za wskazówki dziękuje
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
To na żółto to czujnik pozycji klap.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3479
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Czyli dobry trop czy nie ma to nic wspólnego z takowym błędem?narazie przewód naprawiłem prowizorka ( przedłużyłem spinaczem biurowym i wepchnąłem we wtyczkę) nic lepszego do testów nie przyszło mi do głowy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości