Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
- Ayreon
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 6 lip 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Patryk
- Samochód: Cruze SW 2013
- Silnik: 1.4T, 140 KM, benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
Witam wszystkich. Proszę was o pomoc i poradę.
Od 3,5 miesięcy jestem posiadaczem Chevroleta Cruze'a kombi z 2013 r z silnikiem 1.4 turbo 140 km, z przebiegiem 96 tyś km. Od momentu zakupu udało mi się przejechać jakieś 5 tyś km ale tylko dlatego iż był to sezon wakacyjny i się narobiło troszkę km. Poza sezonem tak jak choćby teraz autko dosyć często stoi i wg moich prognoz miesięcznie może zrobię w granicach 1100 km bądź mniej lub więcej.
Mam termin umówiony na montaż instalacji LPG firmy KME na listopad i jak jeszcze niedawno nie mogłem się doczekać montażu (wcześniej byłem szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic Ufo z instalacją Zavoli) tak teraz z dnia na dzień mam coraz więcej wątpliwości co do opłacalności zakładania instalacji lpg. Do tego silnika instalacja będzie mnie kosztować 3200 zł. Nie liczę dodatkowych pieniążków na serwisy, przeglądy czy inne wydatki. Jednak to co się dzieje z cenami paliw mnie bardzo przeraża. Zawsze z tego co pamiętam cena lpg była 2x niższa od ceny pb95. Obecnie ta różnica się kurczy, gaz drożeje w zastraszającym tempie a wszędzie straszą że to początek podwyżek bo przed nami zima i polityczne potyczki z Nord Stream 2 w tle a co za tym idzie, utrudnionym dostępem do gazu. Dodatkowo inflacja i inne powody które kształtują ceny paliw. Już się nastawiam na ceny benzyny pb95 powyżej 6 zł, natomiast ceny gazu na poziomie 3,50 zł. boję się tylko żeby w takim tempie jakim to idzie ceny z czasem nie wskoczyły na poziom 4 zł za lpg...
Dodatkowo straszą jakimiś przepisami o cofaniu homologacji na butle z gazem i jest obawa czy to nie początek zmierzchu ery lpg.
Czy przy moich przebiegach, cenie samej instalacji oraz okresie jaki zamierzam jeszcze auto użytkować wynoszącym 4 lata opłaca się patrząc ze strachem w przyszłość montować instalację lpg czy lepiej się wstrzymać bądź zapomnieć?
Bardzo proszę o poradę gdyż to forum to jedyne miejsce które pomoże rozwiać moje wątpliwości, a z waszym doświadczeniem mogę podjąć słuszną decyzję. Kalkulatory internetowe ukazujące czas, zwrot kosztów i oszczędności po upływie danego czasu od założenia instalacji są tylko umowne, a ceny z dnia na dzień coraz bardziej rosną i nie wiadomo kiedy się zatrzymają.
Od 3,5 miesięcy jestem posiadaczem Chevroleta Cruze'a kombi z 2013 r z silnikiem 1.4 turbo 140 km, z przebiegiem 96 tyś km. Od momentu zakupu udało mi się przejechać jakieś 5 tyś km ale tylko dlatego iż był to sezon wakacyjny i się narobiło troszkę km. Poza sezonem tak jak choćby teraz autko dosyć często stoi i wg moich prognoz miesięcznie może zrobię w granicach 1100 km bądź mniej lub więcej.
Mam termin umówiony na montaż instalacji LPG firmy KME na listopad i jak jeszcze niedawno nie mogłem się doczekać montażu (wcześniej byłem szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic Ufo z instalacją Zavoli) tak teraz z dnia na dzień mam coraz więcej wątpliwości co do opłacalności zakładania instalacji lpg. Do tego silnika instalacja będzie mnie kosztować 3200 zł. Nie liczę dodatkowych pieniążków na serwisy, przeglądy czy inne wydatki. Jednak to co się dzieje z cenami paliw mnie bardzo przeraża. Zawsze z tego co pamiętam cena lpg była 2x niższa od ceny pb95. Obecnie ta różnica się kurczy, gaz drożeje w zastraszającym tempie a wszędzie straszą że to początek podwyżek bo przed nami zima i polityczne potyczki z Nord Stream 2 w tle a co za tym idzie, utrudnionym dostępem do gazu. Dodatkowo inflacja i inne powody które kształtują ceny paliw. Już się nastawiam na ceny benzyny pb95 powyżej 6 zł, natomiast ceny gazu na poziomie 3,50 zł. boję się tylko żeby w takim tempie jakim to idzie ceny z czasem nie wskoczyły na poziom 4 zł za lpg...
Dodatkowo straszą jakimiś przepisami o cofaniu homologacji na butle z gazem i jest obawa czy to nie początek zmierzchu ery lpg.
Czy przy moich przebiegach, cenie samej instalacji oraz okresie jaki zamierzam jeszcze auto użytkować wynoszącym 4 lata opłaca się patrząc ze strachem w przyszłość montować instalację lpg czy lepiej się wstrzymać bądź zapomnieć?
Bardzo proszę o poradę gdyż to forum to jedyne miejsce które pomoże rozwiać moje wątpliwości, a z waszym doświadczeniem mogę podjąć słuszną decyzję. Kalkulatory internetowe ukazujące czas, zwrot kosztów i oszczędności po upływie danego czasu od założenia instalacji są tylko umowne, a ceny z dnia na dzień coraz bardziej rosną i nie wiadomo kiedy się zatrzymają.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1835
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 39
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
Czyli rocznie około 13-15 tys km zrobisz. Gaz dalej jest tańszy, dalej to mniej więcej połowa ceny benzyny. Przegląd droższy całe 60zł. Sam sobie policz czy się opłaca. Z tymi homologacjami to jakaś kaczka bardziej
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1094
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
A ja myślę, że na tym forum nie ma wróżek i nikt Ci nie powie jaka będzie cena paliw za kilka miesięcy i jak w tym kontekście będzie wyglądała opłacalność montażu instalacji LPG. Według moich szybkich obliczeń to z takim miesięcznym przebiegiem moooże za 3 lata zacznie Ci się zwracać.
-
- Fachman
- Posty: 2855
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 38
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
Przejdź kolego do tematu na naszym forum " Wolne rozmowy o LPG" lub poczytaj tutaj https://lpg-forum.pl/ ( Ooooo widzę , że już tam byłeś
) Moim zdaniem jazda na lpg zawsze będzie tańsza . A jak cena Lpg zrówna się z ceną Pb , to ja dalej z sentymentu będę jeździł na Lpg
Ja bym się jeszcze zorientował w cenach , ile kosztują inne instalacje ? Np. nasz "TECH" z Białegostoku. Program masz darmowy , filtry wymienisz sobie sam , nauczysz się jak się stroi i tyle
Kolega papieju może potwierdzić , że jest to program do ogarnięcia nawet dla przedszkolaka .Ja nie narzekam , a instalacja kosztowała 1700 zł . A może kupić używaną w dobrym stanie ? No i nie trzeba wierzyć w plotki. Wiesz ile zakładów montażu lpg poszło by z torbami? Ilu ludzi starciłoby pracę? To tyle z mojej strony.


Ja bym się jeszcze zorientował w cenach , ile kosztują inne instalacje ? Np. nasz "TECH" z Białegostoku. Program masz darmowy , filtry wymienisz sobie sam , nauczysz się jak się stroi i tyle

Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 4968
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 264
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Scenic 2 1.6, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
Używanej instalacji raczej na legalu nie założy.
Pomóż mi pomóc sobie. 
Katalogi części:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... =Chevrolet <- Trzeba się zalogować
https://7zap.com/en/catalog/cars/Chevrolet/
https://www.gmpartsgiant.com/
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/chevrolet/

Katalogi części:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... =Chevrolet <- Trzeba się zalogować
https://7zap.com/en/catalog/cars/Chevrolet/
https://www.gmpartsgiant.com/
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/chevrolet/
-
- Fachman
- Posty: 2855
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 38
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
Sterownik założy , wtryski , no butla musi być ważna z wielozaworem no i papiery do tego , parownik chyba też . No i odpowiedni monter co to wystroi .
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1835
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 39
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
Musi być wyciąg z homologacji na wszystko, nie da się tego wystawić na używane rzeczy. Legalizacja tego jest praktycznie niemożliwa
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 837
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
Przede wszystkim nie patrzcie na planowane podwyżki gazu ziemnego, bo lpg to co innego, pozyskiwane jest przy okazji wydobycia ziemnego lub przetwarzania ropy. Ceny oczywiście są nakręcane, ale nie ma możliwości żeby lpg drożało, a benzyna i ON nie, zawsze będzie różnica w cenie.
Ja bym od razu wrzucał instalację do samochodu i się nie zastanawiał, bo zacznie się wcześniej zwracać.
Co do kosztu serwisowania instalacji to mądrze założona instalacja ma filtry na wierzchu i nawet amator jest w stanie sam je wymienić, koszt filtrów to max 30zł na rok, nic nie trzeba ustawiać/kalibrować, mapy i korekty robi się porządnie raz i później spokój. Jeśli przez przypadek nie padnie wtrysk lub czujnik ciśnienia to jest spokój na przynajmniej 80-100kkm.
Najważniejsze to dobry montaż, ustawienia i sprawdzone podzespoły.
Ja bym od razu wrzucał instalację do samochodu i się nie zastanawiał, bo zacznie się wcześniej zwracać.
Co do kosztu serwisowania instalacji to mądrze założona instalacja ma filtry na wierzchu i nawet amator jest w stanie sam je wymienić, koszt filtrów to max 30zł na rok, nic nie trzeba ustawiać/kalibrować, mapy i korekty robi się porządnie raz i później spokój. Jeśli przez przypadek nie padnie wtrysk lub czujnik ciśnienia to jest spokój na przynajmniej 80-100kkm.
Najważniejsze to dobry montaż, ustawienia i sprawdzone podzespoły.
- Ayreon
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 6 lip 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Patryk
- Samochód: Cruze SW 2013
- Silnik: 1.4T, 140 KM, benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
Kraviec dzięki, o taką odpowiedź mi właśnie chodziło 

-
- Fachman
- Posty: 2855
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 38
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
papieju, ja pisałem o gratach z ważnymi papierami . To co , nie da się zamontować z innego auta np. jak ktoś je rozwalił a papiery ważne i graty dobre ? Chyba nie są przypisane do VIN-u auta ?
Kolego , zakładaj lpg u dobrego i solidnego gaziarza ( z papierami ) i się nie przejmuj . Ile czasu masz zamiar jeździć tym swoim "bolidem " ? Jak ma dożywocie u ciebie jak mój Laceton , to warto
.Ja co prawda kupiłem "strucla" już z zainstalowanym jedno rocznym lpg , ale sobie chwalę . Pali tyle...........ile mu wleję
, czyli w normie 12-13 litrów po mieście
, na trasie przy 160km/h , też tyle samo.
A graty mam najtańsze zamontowane z TECH-a . Jak bym odkładał z tankowania różnicę pieniężną pomiędzy Pb a Lpg , to bym już jeździł nowym Camaro

Kolego , zakładaj lpg u dobrego i solidnego gaziarza ( z papierami ) i się nie przejmuj . Ile czasu masz zamiar jeździć tym swoim "bolidem " ? Jak ma dożywocie u ciebie jak mój Laceton , to warto



A graty mam najtańsze zamontowane z TECH-a . Jak bym odkładał z tankowania różnicę pieniężną pomiędzy Pb a Lpg , to bym już jeździł nowym Camaro

Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 4968
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 264
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Scenic 2 1.6, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
Technicznie da się przenieść instalacje z jednego samochodu do drugiego, kiedyś sam tak robiłem, ale właśnie homologacja instalacji jest przypisywana do danego samochodu i teraz się dość mocno tego czepiają.
Pomóż mi pomóc sobie. 
Katalogi części:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... =Chevrolet <- Trzeba się zalogować
https://7zap.com/en/catalog/cars/Chevrolet/
https://www.gmpartsgiant.com/
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/chevrolet/

Katalogi części:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... =Chevrolet <- Trzeba się zalogować
https://7zap.com/en/catalog/cars/Chevrolet/
https://www.gmpartsgiant.com/
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/chevrolet/
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1835
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 39
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
Prawnie nie jest dopuszczalne montowanie instalacji LPG używanej, obojętnie czy to butla czy komputer. Jak już masz w dr to luz, robisz co chcesz. Ale żeby wbić to tylko nowa
-
- Profesjonalista
- Posty: 799
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 20
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
Jak koledzy radzą montuj,gaz zawsze bedzie tańszy niż PB,ja załuje że nie zrobiłem tego zaraz po kupnie bo przez dwa lata dawno by sie zwrócił--zamontowałem teraz w maju ,też KME i śmigam.Co do przebiegu który sobie wyliczyłeś to po założeniu zauważalnie wzrośnie.Co do nowej homologacji to tym bym się nie przejmował,jak będzie wystawiana to dla nowych aut.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 maja 2023, o 13:54
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: cruze
- Silnik: 1,4 T
- LPG: nie
- Inny samochód: opel
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
Czy udało się zamontować instalację LPG do Chevrolet cruze kombi 1.4 t jezeli tak to ile zostało przejechane jak sprawuje się silnik i czy jest to silnik KL7 że wzmocnionymi gniazdkami zaworów
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1835
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 39
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
Kl7 to w 1.8, 1.4t jest stworzony do gazu
- MrFabulous
- Specjalista
- Posty: 442
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
- Reputacja: 6
- Imię: Conradus
- Samochód: Malibu | Orlando
- Silnik: LE9 | A14NET
- LPG: BRC SQ32 | BRC SQ32
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Re: Chevrolet Cruze 1.4 T - czy LPG się nadal opłaca?
Posiadam ten silnik w Orlando. Instalacja BRC Sequent 32, zrobione póki co skromne 22 tys. km na gazie, głownie w trasie. Jestem jak najbardziej zadowolony. Silnik sam w sobie jest ekonomiczny, a po dołożeniu gazu to już w ogóle bajka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości