Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ArturPSR
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 6 mar 2020, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Artur
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 DOHC 124KM, benzyna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: ArturPSR » 11 mar 2020, o 20:46

W 800 powinienem się zmieścić na dobrym sprzęcie.

Dedalus4
Profesjonalista
Posty: 641
Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
Reputacja: 20
Imię: Szczepan
Samochód: FORD S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue
Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: Dedalus4 » 11 mar 2020, o 20:57

1000 PLN ASO Rzeszow

Niedzwiedz
Stały bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze
Silnik: 1.4T 140KM
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: Niedzwiedz » 11 maja 2020, o 14:19

Wymieniał ktoś samodzielnie pasek klinowy-wielokrokowy lub łapę od silnika ? Będę chciał wymienić pasek z napinaczem lecz nie mam jak podwiesić silnika i moje pytanie brzmi czy da się podeprzeć silnik jeśli tak to w którym miejscu mowa o A14NET. Żeby wymienić pasek trzeba ściągnąć łapę silnika.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23823
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: etac » 11 maja 2020, o 14:29

podpierasz silnik od spodu, odkręcasz łapę, a potem zdejmujesz pasek z napinacza.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Niedzwiedz
Stały bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze
Silnik: 1.4T 140KM
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: Niedzwiedz » 11 maja 2020, o 16:30

Dzięki ale to wiem :) pytam w którym miejscu mogę podeprzeć, np. o misę olejowa podnośnikiem czy jakieś inne miejsce lepiej ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23823
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: etac » 11 maja 2020, o 17:05

Miska, ale z deska aby zwiększyć powierzchnię podparcia.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Niedzwiedz
Stały bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze
Silnik: 1.4T 140KM
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: Niedzwiedz » 11 maja 2020, o 20:46

Też tak myślałem dzięki za radę.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23823
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: etac » 11 maja 2020, o 21:19

najlepiej szeroka na ile wejdzie, żeby nie spadła.

Po drugie, żeby nie majgać silnikiem, najpierw zluzuj pasek i na lewarku tylko go wyjmij i załóż bez zakładania na koła.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Niedzwiedz
Stały bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze
Silnik: 1.4T 140KM
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: Niedzwiedz » 12 maja 2020, o 05:46

Tak zamierzam zrobić, tylko troszkę unieść silnik wyciągnąć stary włożyć nowy i skręcić łape, a później bawić się z zakładaniem na koła.

szewcio
Profesjonalista
Posty: 581
Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
Reputacja: 27
Imię: Eligiusz
Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: szewcio » 12 maja 2020, o 19:47

ArturPSR pisze:
11 mar 2020, o 18:51
Koledzy, koleżanki,
Moje auto świeżo kupione ma 124tys, 2011 produkcja. Przebieg jest pewny. Dzisiaj mechanik stwierdził, że nie znajduje śladów wymiany rozrządu, więc pewnie mam fabryczny. Wiadomo interwał producenta 150.000 albo 10 lat, czyli w teorii jeszcze trochę. Ale dobra zasada mówi wymień po zakupie. 😃 Tu moje pytanie do Was, czy znacie przypadki żeby w silniku 1.6 124km strzelały paski przed limitami producenta? Chcę wymienić, ale chętnie wstrzymałbym się kilka tygodni a w międzyczasie planuję 3x traskę Gdańsk-Poznań...
Będę wdzięczny za opinię na ile pilny jest ten temat.
Pozdr😎
Wymieniłem właśnie paski przy 148k - 2 z 3ch (rozrządu i wielorowkowy osprzętu). Trzeci pasek wymienię wraz pompą wody przy okazji pomiaru luzów za jakieś 10k. Te wymienione bez śladów zużycia - wg mechanika wytrzymałyby spokojnie następne 50k. Tak... wiem, że zrywają się też te idealnie wyglądające - w końcu to czasy planned obsolescence.........

Pasek rozrządu (ten fabryczny) jest pancerny i musi wytrzymać 150k, bo producent nie może sobie pozwolić na masową wymianę silników w trakcie gwarancji.

Niedzwiedz
Stały bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze
Silnik: 1.4T 140KM
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: Niedzwiedz » 18 maja 2020, o 22:22

Mam jeszcze pytanie, czy ten pasek z napinaczem będzie pasować ? https://m.autodoc.pl/gates/7594142 Ponieważ pisze , że dla samochodów bez klimatyzacji. Silnik 1.4T 140km LUJ.

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: scott » 18 maja 2020, o 23:26

Ten co podałeś wg. producenta części zamiennych jest dla aut bez klimy.
Tutaj masz dokładne info: https://www.gatesautocat.com/search-res ... rce=result

Niedzwiedz
Stały bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze
Silnik: 1.4T 140KM
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: Niedzwiedz » 19 maja 2020, o 05:40

Właśnie pisze , że dla aut bez klimy i pisze też , że pasuje do tego modelu i bądź tu mądry :ocochodzi: Napisałem do autodoc z pytaniem dla pewności.

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: scott » 19 maja 2020, o 09:02

Sugeruję aby strony sprzedawców traktować jako mniej wiarygodnie (często kopiują niepełne informacje) w stosunku do katalogów producentów części.
Osobiście jakbym miał brać zestaw to kupiłbym K015PK1398 (Gates) dla 1.4T LUJ z klimatyzacją.

Niedzwiedz
Stały bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze
Silnik: 1.4T 140KM
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: Niedzwiedz » 19 maja 2020, o 09:38

Tak wiem ale aktualnie jest nie dostępny a ja jestem w Belgii. I znalazłem taki napinacz https://m.autodoc.be/gates/1237509 i pasek https://m.autodoc.be/gates/7181737 . Pasek wiem że pasuje w 100% ale nie jestem pewien co do tego napinacza. Niby na allegro znalazłem ten sam i ma pasować do samochodów z klimatyzacja.

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 331
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Reputacja: 2
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Inny samochód: Lexus IS 300h
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: scott » 19 maja 2020, o 10:32

Dokładnie te same elementy są w wspomnianym zestawie. Napinasz jest ten sam w obu zestawach.
Źródło: katalog Gates.

Niedzwiedz
Stały bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze
Silnik: 1.4T 140KM
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: Niedzwiedz » 19 maja 2020, o 12:02

Ok, wielkie dzięki za pomoc :ok:

BS89
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 25 mar 2022, o 22:38
Reputacja: 0
Imię: Sebastian
Samochód: Cruze Station Wagon
Silnik: 1.7 VCDI 130 KM
Inny samochód: Fiat Stilo SW 1.9 JTD 115 KM 2003 r.
Lokalizacja: Żabia Wola
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: BS89 » 5 mar 2023, o 22:32

Panowie jestem przed zakupem kompletnego rozrządu do Cruze 1.7 diesel. Jaki polecacie komplet, jakiej marki? Auto ma 10 lat i 121 tys. km najechane więc czas wymienjć fabryczne graty.
STOP hybrid GO smog

BS89
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 25 mar 2022, o 22:38
Reputacja: 0
Imię: Sebastian
Samochód: Cruze Station Wagon
Silnik: 1.7 VCDI 130 KM
Inny samochód: Fiat Stilo SW 1.9 JTD 115 KM 2003 r.
Lokalizacja: Żabia Wola
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: BS89 » 15 mar 2023, o 18:41

Jakieś podpowiedzi, sugestie? Nikt nie wymieniał kompletnego rozrządu w 1.7?
STOP hybrid GO smog

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23823
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?

Post autor: etac » 15 mar 2023, o 20:47

Ten silnik to raczej rzadkość. Popytaj na forach Astra J popytaj tam więcej użytkowników z tym silnikiem
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: MrFabulous i 9 gości