Termostat

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2133
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak 1.8
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Red Moon
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: C77 » 9 paź 2019, o 12:27

W tym 1.4T to już absolutnie wszystko może paść i pada w układzie chłodzenia - nie ma żadnych wyjątków.

Atrakcje wciąż pączkują - tylko pytanie kto to później będzie kupował i się z tym bawił (czyt. męczył)
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG PW tylko przez Sekretariat
Obrazek
Obrazek
Ja na Drive2

Rafalisko
Aktywny
Posty: 87
Rejestracja: 20 maja 2017, o 10:59
Imię: Rafał
Chevi: Cruze 1.4 SW
Silnik:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: Rafalisko » 9 paź 2019, o 16:49

Na szczęście/nieszczęście wszystkie 1.4t od gm mają podobne bolączki i względnie łatwo dojść do problemu i części

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2133
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak 1.8
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Red Moon
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: C77 » 9 paź 2019, o 21:29

Co nie zmienia faktu, że układ chłodzenia tego silnika, jego awaryjność, to od początku zupełna porażka GM.

Wyobraź sobie że projektujesz nowy silnik, który zamierzasz wsadzić do swoich nowych modeli na całym świecie,
możesz zrobić praktycznie cokolwiek - masz dość czystą pozycję.

Możesz stworzyć trwały i efektywny układ chłodzenia dla tego silnika ale z jakiś powodów dajesz mu układ chłodzenia który od początku jest ułomny i sypie awariami.
Coś zupełnie niedopracowanego, nietrwałego i niewydolnego, co ciągle potrzebuje ingerencji, napraw, ulepszeń, rozwiązań problemów.
Kurde! jak tak można zrobić?! no jak? :twisted:
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG PW tylko przez Sekretariat
Obrazek
Obrazek
Ja na Drive2

Rafalisko
Aktywny
Posty: 87
Rejestracja: 20 maja 2017, o 10:59
Imię: Rafał
Chevi: Cruze 1.4 SW
Silnik:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: Rafalisko » 9 paź 2019, o 21:45

No tak, że nad projektantem stoi księgowy. Samochód miał wytrzymać gwarancję i później zapewniać zbyt części zamiennych i usług. Druga kwestia to presja czasu często nie pozwalająca na dopracowanie i optymalizację.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


pawelwaw84
Profesjonalista
Posty: 615
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Imię: Paweł
Chevi: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: pawelwaw84 » 10 paź 2019, o 05:50

Zgadza sie, przez ostatnie 100kkm wymienilem juz chyba caly uklad chlodzacy:
chlodnica, pompa, czujnik, termostat (chociaz ten raczej niepotrzebnie), zbiorniczek, korek zbiorniczka oraz przewody chlodzace turbo.
Jednak za wszystkie awarie na 90% odpowiadal wadliwy korek zbiorniczka, poniewaz we wszystkich wypadkach awaria byly wycieki spowodowane nadmiernym cisnieniem w ukladzie. Po wymianie korka spokoj w ukladzie chlodzenia. Zadna z awarii nie unieruchomila auta a koszt na przestrzeni 100kkm wyniosl ponizej 1500zl. Gdyby nie korek pewnie nic by sie nie dzialo, a na pewno nie w takiej skali. Widzialem tutaj tez awarie w Dieslu w postaci peczniejacej chlodnicy, dlatego rozwiazanie bolaczek ukladu chlodzenia GM moze byc banalne - wadliwy korek zbiorniczka...

Rafalisko
Aktywny
Posty: 87
Rejestracja: 20 maja 2017, o 10:59
Imię: Rafał
Chevi: Cruze 1.4 SW
Silnik:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: Rafalisko » 10 paź 2019, o 07:32

Podaj mi proszę numer tego korka, wymienię profilaktycznie

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość