Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Stuka, puka, kapie, cieknie...
mcgawroni
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
Imię: Arkadiusz
Chevi: CRUZE 1.8 LS+, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Rzuchowa
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: mcgawroni » 8 mar 2019, o 15:23

Rodzaj paliwa nie ma znaczenia - objaw ten sam. Taką samą opinię wyrazili dwaj wspominani mechanicy. Drugi z resztą nie uznaje gazu w autach i raczej przeprowadza testy na benzynie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 4176
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: huri_khan » 10 mar 2019, o 07:24

Ja miałem taki problem że silnik dusił się między 3000 a około 3300 obrotów, po przekroczeniu 3500 szedł już bez problemu.

Winnym była pierwsza sonda.

mcgawroni
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
Imię: Arkadiusz
Chevi: CRUZE 1.8 LS+, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Rzuchowa
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: mcgawroni » 11 mar 2019, o 08:33

No to u mnie niestety problem trwa dłużej, bo do około 4000 rpm... Szukam jakiegoś elektryka, który zna te silniki.
W jaki sposób można sprawdzić poprawność sondy?

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 4176
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: huri_khan » 11 mar 2019, o 23:08

Tylko dobrym oscyloskopem ELM327 do tego się nie nadaje. Za wolne próbkowanie.

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11501
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: wszim » 11 mar 2019, o 23:22

Dlaczego się nie nadaje? Wg mnie nadaje się w zupełności.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 4176
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: huri_khan » 11 mar 2019, o 23:28

Sinus bardzo ładnie się rysuje ale problem jest w szybkości reakcji, której za pomocą ELM nie zobaczymy.

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11501
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: wszim » 12 mar 2019, o 08:24

Ale zmienność przebiegu pierwszej sondy nie jest szybsza niż kilka Hz, bez problemu torque da z tym radę. Jedynie rejestracja z pluginem nagrywającym do pliku video powoduje problem z właściwym samplowaniem, ale w zwykłej obserwacji przebiegu sondy torque daje radę. Do oceny prawidłowości działania wystarczające. Reakcja sondy do ok 1Hz uważana jest za prawidłową. Przede wszystkim ważne są wartości napięć, bo wyeksploatowana sonda zaczyna kuleć i nie osiągać napięć np powyżej 0,5V.

mcgawroni
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
Imię: Arkadiusz
Chevi: CRUZE 1.8 LS+, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Rzuchowa
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: mcgawroni » 18 mar 2019, o 14:23

Podrzucicie jakiś dobrej jakości model sondy? Jakie to są koszty?

Awatar użytkownika
pawelwaw84
Specjalista
Posty: 498
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Imię: Paweł
Chevi: Cruze WTCC 1.4T+chip
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: pawelwaw84 » 18 mar 2019, o 15:02

Oczywiscie ze Torque daje sobie z tym rade ale polecam pokasowac wszystkie wskazania i zostawic tylko sondę. Program dziala wtedy bardzo szybko. Ja zalozylem sondę Bosch, czyli taką jaka jest w oryginale w silniku 1.4t.
Nie chce tutaj przekreslac naszego koncenru Lotos ale on sie chyba nie lubi z naszymi autami. Rok temu zatankowalem na Lotosie a po 5km wywalilo blad sondy i poszla do wymiany. W grudniu przez caly miesiac tankowalem na Lotosie bo akurat zmienilem miejsce zamieszkania, a ta stacja byla pod nosem a do tego ceny byly bardzo konkurencyjne. Efekt? Auto sie strasznie zamulilo. Wrocilem na Orlen i nie to auto. 170 koni ożyło...
Sprzedam komplet używanych opon zimowych 215/50r17

Bunioopl
Fachman
Posty: 2571
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: Bunioopl » 18 mar 2019, o 17:11

Z tym Orlenem to raczej Placebo.
Ja mam tak z Lotosem. Może dlatego, że mam kartę rabatową Lotos.

Wracając do tematu. Trzeba sprawdzić. Elektrozawory sterujące ZFR, luzy zaworowe. Przynajmniej na początek.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 18 mar 2019, o 21:10 przez wszim, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: dla tego -> dlatego

mcgawroni
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
Imię: Arkadiusz
Chevi: CRUZE 1.8 LS+, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Rzuchowa
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: mcgawroni » 19 mar 2019, o 13:22

Czyli nie bawić się na razie w sprawdzanie sondy? Piszą, że uszkodzenie sondy pogarsza również spalanie - czego u mnie nie ma (7,5-8 l/100km benzyny).

Bunioopl
Fachman
Posty: 2571
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: Bunioopl » 19 mar 2019, o 14:34

Zacznij od sprawdzenia błędów. Dobrym skanerem. Sondę zostaw sobie na trochę później.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


mcgawroni
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
Imię: Arkadiusz
Chevi: CRUZE 1.8 LS+, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Rzuchowa
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: mcgawroni » 20 mar 2019, o 12:51

Co znaczy dobrym skanerem? Rozumiem, podpinam OBDII - i co dalej? Co polecacie?

Bunioopl
Fachman
Posty: 2571
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: Bunioopl » 20 mar 2019, o 13:56

Dobry czyli taki co czyta wszystkie błędy
Ja mam ELM327 i OPL DTC Reader.
Ale ważne..... ELM 327musi być naprawdę dobry.

Albo koledzy może polecą coś innego.
Albo ASO

mcgawroni
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
Imię: Arkadiusz
Chevi: CRUZE 1.8 LS+, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Rzuchowa
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: mcgawroni » 2 kwie 2019, o 07:59

Cześć,
Zakupiłem ELM 327 Vgate iCar2, zainstalowałem OPL DTC Reader - ale tam mało co jest... Raptem odczyt błędów z silnika i hamulców...
Auto czeka cierpliwie na wizytę u specjalisty od chevroletów - ale wstępne podejrzenia to właśnie rozrząd...

Bunioopl
Fachman
Posty: 2571
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: Bunioopl » 2 kwie 2019, o 09:23

Ja mam jeszcze wspomaganie i bcm. Bcm chyba też powinieneś mieć. Jakie błędy były?

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


mcgawroni
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
Imię: Arkadiusz
Chevi: CRUZE 1.8 LS+, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Rzuchowa
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: mcgawroni » 2 kwie 2019, o 10:19

Właśnie - BCM tez jest.
Po południu będę miał dostęp do auta, to wrzucę jakieś info. Ale w samym silniku brak błędów. BCM wszystkie ze statusem "historyczny". Ostatni błąd jaki był, to z czujnika poziomu paliwa w baku - raz na jakiś czas wskazówka spada na 0 i wyskakuje błąd. Po kilku godz. wszystko wraca do normy.

Bunioopl
Fachman
Posty: 2571
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: Bunioopl » 2 kwie 2019, o 10:57

Błąd wskaźnika paliwa to standard przy LPG.

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11501
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: wszim » 2 kwie 2019, o 11:59

Nie dotyczy auta w opcji KL7.

Bunioopl
Fachman
Posty: 2571
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: Bunioopl » 2 kwie 2019, o 12:01

Ja miałem KL7 błąd wyskakuje.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11501
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: wszim » 2 kwie 2019, o 12:02

Od początku wyskakiwał czy po twoich wymianach oprogramowania i BCM?

Bunioopl
Fachman
Posty: 2571
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: Bunioopl » 2 kwie 2019, o 12:03

Od początku. Jak tylko trochę więcej km przejechałem na gazie.
Błąd związany z opadającą wskazówką paliwa.

mcgawroni
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
Imię: Arkadiusz
Chevi: CRUZE 1.8 LS+, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Rzuchowa
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: mcgawroni » 2 kwie 2019, o 15:41

U mnie pojawia się to z częstotliwością 1/miesiąc, więc nie jest to uciążliwy błąd.

mcgawroni
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
Imię: Arkadiusz
Chevi: CRUZE 1.8 LS+, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Rzuchowa
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: mcgawroni » 15 kwie 2019, o 13:27

Drodzy koledzy, przedstawiona mi została oficjalna przyczyna braku mocy. Otóż mechanik, który ma już doświadczenie z chevroletem, po jeździe próbnej stwierdził, że to auto w ogóle nie jedzie - a nie tylko w określonym zakresie obrotów (cóż - ja nie byłem tego w stanie określić, z powodu braku odniesienia). Na wstępie znalazł rozjechane dawkowania paliwa (podobno ustawione - cytuję: "... jak dla Seicento". Brnąc nadal w temat dotarł aż do czujnika sprzęgła, który podawał wartość wciśnięcia pedału w 60% w trakcie jazdy, co powodowało ograniczenie parametrów mieszanki. Czujnik został wymieniony za 110 zł. Auto pozostaje jeszcze w warsztacie, w celu sprawdzenia sondy lambda oraz niższej temperatury czynnika (około 96 stopni).
Wrażenia z jazdy przedstawię prawdopodobnie jutro.

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11501
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8

Post autor: wszim » 15 kwie 2019, o 14:10

Dziwne. Jeżeli system decyduje o ograniczeniu mocy silnika to jest to wejście w tzw tryb awaryjny. Wtedy raczej na pewno powinna zaświecić się na desce kontrolka check engine.
Na wstępie znalazł rozjechane dawkowania paliwa (podobno ustawione - cytuję: "... jak dla Seicento".
To chodzi o ustawienia instalacji LPG. Dziwne, że nie zasugerowaliśmy wcześniej zabawy w "jazda tylko na NoPB" , z reguły w takich przypadkach to pierwsze co się robi. Odłączenie LPG i wyjechanie kilkudziesięciu..kilkuset km żeby mapy wtrysku się ponownie ułożyły. Jak auto odzyskuje moc to wiadomo gdzie przyczyna. Być może nałożyły się na siebie 2 problemy.

Dodano po 10 minutach 24 sekundach:
A jednak było, sam sugerowałem :/
wszim pisze:
8 mar 2019, o 14:34
O kurcze dopiero teraz zauważyłem, że w temacie jest LPG. Warto doddać ten fakt do podpisu lub w polu opisu posiadanego auta. Skoro jest lubryfikacja zapewne silnik bez opcji KL7, czyli nie przystosowany do LPG, więc luz zaworowy do pomierzenia i to szybciutko. Równolegle wyłączyć LPG i zweryfikować po kilkudziesięciu km czy problem ustąpił (o ile to nie jest objaw skasowanych luzów zaworowych).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość