Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
kochar
Bywalec
Posty: 192
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: JAN
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 27 lis 2018, o 10:39

Jak go wymontujesz to napisz czy należy spuszczać czy nie, ja uważam że należy.

Awatar użytkownika
wojtas01
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 27 lis 2018, o 13:07

Rozumiem. Podałem tylko to co instrukcja serwisowa mówi na ten temat :piwo: . Przy demontażu chłodnicy EGR już jest mowa o spuszczeniu płynu chłodniczego.
Poniżej przedstawiam nagrane parametry z GDS2 w czasie jazdy. Są różne dane (przełączam w trakcie), nagranie ma kilkadziesiąt minut... Może ktoś coś wypatrzy lub proszę :wilekiedzieki: o wskazówki na co szczególnie zwrócić uwagę podczas kolejnego testu diagnostycznego z użyciem GDS2 (jakie parametry szczególnie wyeksponować) :zastanawiasie:

NAGRANE PARAMETRY SILNIKA W CZASIE JAZDY

toldek
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 8 paź 2018, o 07:07
Imię: Witek
Chevi: Cruze 2.0 163Km
Lokalizacja: Glinik
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: toldek » 28 lis 2018, o 18:04

EGR/ sam zawór / można wymontować bez spuszczania płynu, wymontowanie z chłodnicą wymusza spust płynu.
Co do parametrów: logować obroty silnika, doładowanie żądane i rzeczywiste, wartości z przepływki, pozycję EGR, i ciśnienie paliwa żądane i rzeczywiste, te 9 wskazań wystarczy inaczej jest chaos. Najlepiej widać to w formie wykresów . Postaram się wkleić swoje parametry, jak dopadnę czasu.

Awatar użytkownika
wojtas01
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 28 lis 2018, o 23:01

Dobrze by było właśnie móc porównać parametry, np. przepływomierz powietrza bo GDS2 nie podaje w tym wypadku wartości żądanej do faktycznej.
W czasie przeglądania zapisanych parametrów zauważyłem , że:
1. Czujnik pozycji pedału przyśpieszenia nr 1 pokazuje przy 0% otwarcia napięcie 0.96V. Wg instrukcji serwisowej powinno być poniżej 0.7V.
2. Czujnik pozycji pedału przyśpieszenia nr 2 przy 0% otwarcia pokazuje 0.47V a instrukcja wskazuje powyżej 0,3V (niby ok) . Co ciekawe zauważyłem moment, że przez chwilę przy 0% pokazał 0V . Również w czasie jazdy przez chwilkę spada do 0.0V i to przy kilkudziesięciu procentach otwarcia :shock: Widać to doskonale podczas odtwarzania parametrów ( od 22min 10sek do 24min 18 sek).

LINK do instrukcji serwisowej

Ciśnienie doładowania też pozostawia wiele do życzenia w stosunku do żądanego. Przepływomierz jest z wyjściem częstotliwościowym i tak obserwując wskazania Hz można mieć wątpliwości co do jego właściwej pracy (stabilność) ale niestety nie mam punktu odniesienia.
W weekend nagram ponownie parametry i postaram się aby były w pełnych zakresach.

Awatar użytkownika
wojtas01
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 1 gru 2018, o 14:42

Myślałem, że czujnik pozycji pedału przyśpieszenia można dostać jako samodzielną część za niewielkie pieniądze . Info z ASO Miniewski w Warszawie - część tylko z całym pedałem koszt 1317 zł :shock:
Nie mam pewności co do tego zwarcia do masy czujnika nr 2 ale wg odczytu z testera diagnostycznego raptowne spadki do 0V świadczą o jakiejś jego bolączce.

Awatar użytkownika
wojtas01
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 1 gru 2018, o 21:27

Dziś przyjrzałem się m.in. temu czujnikowi pozycji pedału przyśpieszenia. Widać po wykresie, że na czujniku nr 2 są piki zwarcia do masy (napięcie 0V). Raczej nie może to być normalne w jego pracy. Napięcie powinno liniowo wzrastać i opadać w zależności od nacisku na pedał przyśpieszenia. Co o tym sądzicie ?
Kolor zielony to czujnik nr 1, kolor brązowy to właśnie czujnik nr 2 , kolor niebieski to pedał przyśpieszenia (procent naciśnięcia).
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
wojtas01
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 2 gru 2018, o 01:07

Nagranie parametrów czujników pozycji pedału przyśpieszenia od 0 do 100%.
LINK

Wg mnie z tych parametrów wynika , że uszkodzony jest czujnik pozycji pedału przyśpieszenia lub nawet sterownik silnika... Jak inaczej wytłumaczyć gwałtowne piki , spadek napięcia (0V) ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14813
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: etac » 2 gru 2018, o 14:37

dlatego potencjometr ma dwa rezystory, aby się uzupełniać.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
wojtas01
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 2 gru 2018, o 19:40

Dorzucam parametry ciśnienia doładowania (żądane i z czujnika) i przepływomierza powietrza (g/s i Hz) zarejestrowane w czasie jazdy.
Kolor niebieski - żądane ciśnienie doładowania
Kolor zielony - ciśnienie z czujnika ciśnienia doładowania
Kolor brązowy - przepływomierz powietrza wartość g/s
Kolor żółty - przepływomierz powietrza wartość Hz

LINK

Dodam też dziś zawór EGR na postoju a także zawór sterujący kanału ssącego kolektora dolotowego.
Ostatnio zmieniony 2 gru 2018, o 20:20 przez wojtas01, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14813
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: etac » 2 gru 2018, o 20:06

nie wiem jak innych, ale żaden film mi nie działa.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
wojtas01
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 2 gru 2018, o 20:19

Wszystkie działają. Sprawdziłem po wylogowaniu się z google drive.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14813
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: etac » 2 gru 2018, o 20:27

u mnie się nie ładują.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
wojtas01
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 2 gru 2018, o 21:20

Wszystkie linki działają bez zarzutu . Sprawdzone u kilku znajomych . To są pliki MP4 wrzucone na google drive i udostępnione dla wszystkich.
Proszę o przejrzenie .Może ktoś zauważy niewłaściwe parametry ...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14813
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: etac » 2 gru 2018, o 21:27

a na youtube nie da rady?

U mnie, kreci, kreci, kreci i nic.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
wojtas01
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 2 gru 2018, o 21:35

Oczywiście mogę dodatkowo wrzucić na YT ale niestety dopiero po 23-ciej .Aktualnie jestem w podróży .

Dodano po 55 minutach 37 sekundach:
Tak śledziłem te parametry ciśnienia doładowania vs przepływomierz i jak na moje oko to przeplywomierz działa z opóźnieniem .

kochar
Bywalec
Posty: 192
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: JAN
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 2 gru 2018, o 22:58

U mnie wszystkie linki działają :ok:

Awatar użytkownika
wojtas01
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 2 gru 2018, o 23:58

Dorzucam sprawdzenie EGR i zaworu sterującego kanału ssącego kolektora dolotowego i ponownie także ciśnienie doładowania vs przepływomierz powietrza. Wg mnie patrząc na wykresy przepływomierz reaguje z opóźnieniem... Gaz był wciskany różnie, to taka jazda testowa. Szkoda, że nie widać tu obrotów ale chodzi mi bardziej o porównanie do przepływomierza.
Kolor niebieski - żądanie ciśnienie doładowania
Kolor zielony - czujnik ciśnienia doładowania
Kolor bordowy - przepływomierz powietrza g/s
Kolor żółty - przepływomierz powietrza Hz

1. EGR
2. Zawór sterujący kanału ssącego kolektora dolotowego.
3. Ciśnienie doładowania vs przepływomierz powietrza


Wersja na YT:
EGR


Zawór sterujący kanału ssącego kolektora dolotowego


Ciśnienie doładowania vs przepływomierz powietrza

Awatar użytkownika
wojtas01
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 5 gru 2018, o 13:28

etac pisze:
2 gru 2018, o 14:37
dlatego potencjometr ma dwa rezystory, aby się uzupełniać.
No ma dwa ale sterownik silnika porównuje oba i jeden działa nieprawidłowo... Zamówiłem używany pedał gazu na podmiankę. Zobaczymy.

Rickss83
Specjalista
Posty: 339
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze SW
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: Rickss83 » 5 gru 2018, o 22:41

Coraz to więcej atrakcji temat nam daje.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
wojtas01
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 8 gru 2018, o 19:24

Dziś podmieniłem pedał gazu na inny używany i on też wskazywał chwilami wartość 0V. I teraz nie wiem czy ten typ tak ma (czujnik nr2) czy ten używany ma taką samą przypadłość jak mój w samochodzie. Czy jest ktoś w stanie sprawdzić to u siebie w pełni sprawnym aucie ? Czy czujnik nr 2 w pedale gazu wskazuje chwilami wartość 0V...(takie cykliczne piki do wartości 0V ).

Awatar użytkownika
wojtas01
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 8 gru 2018, o 23:29

Cena pedału gazu w Polsce do Cruze 2.0 163KM 2012 - 1300zł (cena podana przez ASO Miniewski w Wawie) . Cena zagranicą i np. w Korei - 104zł. Bez komentarza.

Awatar użytkownika
wojtas01
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Imię: Wojciech
Chevi: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Lokalizacja: Warm.-mazur./Mazowieckie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 9 gru 2018, o 16:36

Znalazłem opis złącza czujnika pedału gazu, taki sam jest w Cruze. Tutaj link .
Można sprawdzić czy spadek (zwarcie do masy) występuje przed dojściem do czujnika czy powoduje to już sam pedał gazu. Mam nadzieję, że wystarczy multimetr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości