Przełącznik liczby oktanowej.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Przełącznik liczby oktanowej.
Czy ktoś kojarzy czy w Aveo T255 1.4 16V, F14D4, na sterowniku MT80, przełącznik liczby oktanowej ma jakieś zastosowanie?
Jeśli tak to jak powinien być ustawiony dla poszczególnych parametrów, czy jest to rozwiązane całkowicie softwerowo?
U mnie w tej wtyczce jest po prostu wstawiona zaślepka.
Jeśli tak to jak powinien być ustawiony dla poszczególnych parametrów, czy jest to rozwiązane całkowicie softwerowo?
U mnie w tej wtyczce jest po prostu wstawiona zaślepka.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Przełącznik liczby oktanowej.
No jeżeli jest możliwość ustawienia wyższego LO to na LPG możesz dodać kilka kucyków, bo z pewnością to ustawienie wiąże się z większym wyprzedzeniem kąta zapłonu.
Dodano po 1 minucie 47 sekundach:
Wadą że na NoPb może stukać, chyba żeby lać 98 albo dać przekaźnik który będzie przełączał w zależności czy praca na LPG.
Dodano po 1 minucie 47 sekundach:
Wadą że na NoPb może stukać, chyba żeby lać 98 albo dać przekaźnik który będzie przełączał w zależności czy praca na LPG.

- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Przełącznik liczby oktanowej.
Dołożenie przekaźnika to by nie był żaden problem.
Pytanie czy rzeczywiście idzie coś tutaj przełączyć i jeśli tak to która konfiguracja odpowiada której liczbie oktanowej.
Dodano po 32 minutach 56 sekundach:
Tu jest wzmianka o tej wtyczce, tyle że chyba w starszym egzemplarzu i 1,2
https://www.drive2.ru/l/7821155/
Pytanie czy rzeczywiście idzie coś tutaj przełączyć i jeśli tak to która konfiguracja odpowiada której liczbie oktanowej.
Dodano po 32 minutach 56 sekundach:
Tu jest wzmianka o tej wtyczce, tyle że chyba w starszym egzemplarzu i 1,2
https://www.drive2.ru/l/7821155/
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Przełącznik liczby oktanowej.
A to się nie tyczy ruskiej benzyny? Oni coś kombinowali z tym przełącznikiem w 1.6
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Przełącznik liczby oktanowej.
Na tej stronie co wcześniej podałem jest odnośniki do innego forum które niestety już jest nie aktywne, ale od czego jest Wayback Machine:
https://web.archive.org/web/20190905021 ... 379s0.html
A tu fragment wypluty z Google Translatora:
Zworki można umieścić na stykach tego złącza.
Celem tych zworek jest dostarczenie do jednostki sterującej informacji o rodzaju benzyny użytej do zapewnienia optymalnej regulacji silnika.
W sterowniku nie ma przełącznika do korekcji benzyny. Ale obok złącza diagnostycznego znajduje się kolejne małe trzy pinowe złącze. Wstawiany jest do niej trzyczęściowy „matka” stubka. W zależności od sposobu podłączenia przewodów do tej wtyczki zmienia się czas zapłonu.
Styki złącza nie są numerowane, ale to nie ma znaczenia. Bierzemy wtyczkę w dłonie z drutami do siebie, z zatrzaskiem do góry. Średni (2) kontakt z ziemią. Dwa skrajne (1 i 3) styki można podłączyć do środkowego przewodu lub nie. Istnieją cztery możliwe opcje przełączania:
1. Benzyna A-76: czy wszystkie trzy styki są zamknięte zworką? 83
2. Benzyna A-80: zwarte styki B i C? 87.
3. Benzyna AI-92: wszystkie kontakty są wolne, nie ma zworki.
4. Gaz AI-95: styki A i B są zwarte zworką? 95
Każdy krok regulacji przesuwa czas zapłonu o około pół stopnia.
https://web.archive.org/web/20190905021 ... 379s0.html
A tu fragment wypluty z Google Translatora:
Zworki można umieścić na stykach tego złącza.
Celem tych zworek jest dostarczenie do jednostki sterującej informacji o rodzaju benzyny użytej do zapewnienia optymalnej regulacji silnika.
W sterowniku nie ma przełącznika do korekcji benzyny. Ale obok złącza diagnostycznego znajduje się kolejne małe trzy pinowe złącze. Wstawiany jest do niej trzyczęściowy „matka” stubka. W zależności od sposobu podłączenia przewodów do tej wtyczki zmienia się czas zapłonu.
Styki złącza nie są numerowane, ale to nie ma znaczenia. Bierzemy wtyczkę w dłonie z drutami do siebie, z zatrzaskiem do góry. Średni (2) kontakt z ziemią. Dwa skrajne (1 i 3) styki można podłączyć do środkowego przewodu lub nie. Istnieją cztery możliwe opcje przełączania:
1. Benzyna A-76: czy wszystkie trzy styki są zamknięte zworką? 83
2. Benzyna A-80: zwarte styki B i C? 87.
3. Benzyna AI-92: wszystkie kontakty są wolne, nie ma zworki.
4. Gaz AI-95: styki A i B są zwarte zworką? 95
Każdy krok regulacji przesuwa czas zapłonu o około pół stopnia.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Przełącznik liczby oktanowej.
No to nic z tego, bo to tylko dla niższych LO .

- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Przełącznik liczby oktanowej.
No to teraz mam pewną ciekawostkę.
Po demontażu zbiornika wyrównawczego znalazłem takie coś I teraz według D2 to jest przełącznik liczby oktanowej.
https://www.drive2.ru/l/488837098346905615/
W takim czym jest ta pierwsza wtyczka?
Po demontażu zbiornika wyrównawczego znalazłem takie coś I teraz według D2 to jest przełącznik liczby oktanowej.
https://www.drive2.ru/l/488837098346905615/
W takim czym jest ta pierwsza wtyczka?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Przełącznik liczby oktanowej.
Poniekąd dowiedziałem się do czego jest to pierwsze złącze.
Według schematu jest to "Oil Feeding Connector" i w sumie jest w nim jedynie zasilanie i linia komunikacji ze sterownikiem ABS. Tu już kiedyś było debetowane o nim
http://www.chevi.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=695
Po przejrzeniu instrukcji serwisowej sądzę że jest ono wykorzystywane przy napełnianiu i odpowietrzaniu układu ABS?
Według schematu jest to "Oil Feeding Connector" i w sumie jest w nim jedynie zasilanie i linia komunikacji ze sterownikiem ABS. Tu już kiedyś było debetowane o nim
http://www.chevi.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=695
Po przejrzeniu instrukcji serwisowej sądzę że jest ono wykorzystywane przy napełnianiu i odpowietrzaniu układu ABS?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości