Przełącznik liczby oktanowej.

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Przełącznik liczby oktanowej.

Post autor: bubu1769 » 23 kwie 2020, o 11:56

Czy ktoś kojarzy czy w Aveo T255 1.4 16V, F14D4, na sterowniku MT80, przełącznik liczby oktanowej ma jakieś zastosowanie?
Jeśli tak to jak powinien być ustawiony dla poszczególnych parametrów, czy jest to rozwiązane całkowicie softwerowo?
U mnie w tej wtyczce jest po prostu wstawiona zaślepka.
sketch-1587635519453.png
IMG_20200423_115835~01.jpg
IMG_20200423_115901~01.jpg

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Przełącznik liczby oktanowej.

Post autor: wszim » 23 kwie 2020, o 17:54

No jeżeli jest możliwość ustawienia wyższego LO to na LPG możesz dodać kilka kucyków, bo z pewnością to ustawienie wiąże się z większym wyprzedzeniem kąta zapłonu.

Dodano po 1 minucie 47 sekundach:
Wadą że na NoPb może stukać, chyba żeby lać 98 albo dać przekaźnik który będzie przełączał w zależności czy praca na LPG.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Przełącznik liczby oktanowej.

Post autor: bubu1769 » 23 kwie 2020, o 18:30

Dołożenie przekaźnika to by nie był żaden problem.
Pytanie czy rzeczywiście idzie coś tutaj przełączyć i jeśli tak to która konfiguracja odpowiada której liczbie oktanowej.

Dodano po 32 minutach 56 sekundach:
Tu jest wzmianka o tej wtyczce, tyle że chyba w starszym egzemplarzu i 1,2
https://www.drive2.ru/l/7821155/

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Przełącznik liczby oktanowej.

Post autor: krzych1b » 23 kwie 2020, o 19:12

A to się nie tyczy ruskiej benzyny? Oni coś kombinowali z tym przełącznikiem w 1.6
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Przełącznik liczby oktanowej.

Post autor: bubu1769 » 23 kwie 2020, o 19:27

Na tej stronie co wcześniej podałem jest odnośniki do innego forum które niestety już jest nie aktywne, ale od czego jest Wayback Machine:
https://web.archive.org/web/20190905021 ... 379s0.html

A tu fragment wypluty z Google Translatora:

Zworki można umieścić na stykach tego złącza.
Celem tych zworek jest dostarczenie do jednostki sterującej informacji o rodzaju benzyny użytej do zapewnienia optymalnej regulacji silnika.


W sterowniku nie ma przełącznika do korekcji benzyny. Ale obok złącza diagnostycznego znajduje się kolejne małe trzy pinowe złącze. Wstawiany jest do niej trzyczęściowy „matka” stubka. W zależności od sposobu podłączenia przewodów do tej wtyczki zmienia się czas zapłonu.
Styki złącza nie są numerowane, ale to nie ma znaczenia. Bierzemy wtyczkę w dłonie z drutami do siebie, z zatrzaskiem do góry. Średni (2) kontakt z ziemią. Dwa skrajne (1 i 3) styki można podłączyć do środkowego przewodu lub nie. Istnieją cztery możliwe opcje przełączania:

1. Benzyna A-76: czy wszystkie trzy styki są zamknięte zworką? 83

2. Benzyna A-80: zwarte styki B i C? 87.

3. Benzyna AI-92: wszystkie kontakty są wolne, nie ma zworki.

4. Gaz AI-95: styki A i B są zwarte zworką? 95

Każdy krok regulacji przesuwa czas zapłonu o około pół stopnia.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Przełącznik liczby oktanowej.

Post autor: wszim » 23 kwie 2020, o 19:44

No to nic z tego, bo to tylko dla niższych LO .
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Przełącznik liczby oktanowej.

Post autor: bubu1769 » 10 mar 2021, o 14:17

No to teraz mam pewną ciekawostkę.
Po demontażu zbiornika wyrównawczego znalazłem takie coś
wtyczka 1.jpg
I teraz według D2 to jest przełącznik liczby oktanowej.
https://www.drive2.ru/l/488837098346905615/
W takim czym jest ta pierwsza wtyczka? 🤔

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Przełącznik liczby oktanowej.

Post autor: bubu1769 » 12 mar 2021, o 17:19

Poniekąd dowiedziałem się do czego jest to pierwsze złącze.
Według schematu jest to "Oil Feeding Connector" i w sumie jest w nim jedynie zasilanie i linia komunikacji ze sterownikiem ABS.
T8B15042.png
Tu już kiedyś było debetowane o nim
http://www.chevi.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=695
Po przejrzeniu instrukcji serwisowej sądzę że jest ono wykorzystywane przy napełnianiu i odpowietrzaniu układu ABS?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości