Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 29 mar 2017, o 21:27
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Aveo1.2 T250 2009
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Cześć,
Widziałem w niektórych wątkach na forum pytacie o błędy takie jak:
P0304 - Podsystem - Układ zapłonowy - Cylinder 4 - Wykryte wypadanie zapłonu
P0301 - Podsystem - Układ zapłonowy - Cylinder 1 - Wykryte wypadanie zapłonu
P0300 - Podsystem - Układ zapłonowy - Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach
P0131 - Podsystem - Układ paliwowy i dolotowy
Objawy dodatkowe:
# na gazie jeździ aż miło
#na benzynie - czuć wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów, brak takiej pełnej mocy, chce jechać ale no nie może, jak doszedł drugi cylinder (wypadanie zapłonu) to już była kaplica bo prawie nie chciał ciągnąć, byle do przełączenia na gaz i rura!
Sprawdzone:
- świece i kable (i tak zmieniłem bo na gazie czuć jak po średnio 15k km zaczyna tak hmm rwać, ciężko powiedzieć, czuje się że to nie jest to)
- kompresja (w tym przypadku w porządku, wyeliminowane w ten sposób luzy lub brak luzów na zaworach albo wypalenie gniazd zaworowych), kompresja sprawdzona i na wszystkich ok
- dokładne oględziny świec raz jeszcze po pracy silnika, świece na 1 i 4 cylindrze były suche (może zdążyło odparować nie wiem, ale powinny być trochę mokre gdyby było podawane paliwo a np zapłonu mieszanki by nie było, w tedy stawiałbym na coś dalej z zapłonem/elektryką)
- padło dalej na wtryskiwacze do sprawdzenie (opis poniżej)
I tu już trochę rozbierania było, bo nie tak prosto się do nich dobrać. Kolektor dolotowy do jest jeden taki odlew plastiku. Jak ktoś ma dodatkowo wężyki od gazu to się napatyczkuje z tym tak jak ja.
Po wyciągnięciu pierwszego i czwartego wtryskiwacza okazało się że to one są sprawcami awarii pracy silnika.
Pierwszy wtryskiwacz wygląda tak jak by na niego skądś delikatnie woda zaciekała do środka tylko po jednej ze ścianek.
Czwarty wtryskiwacz cały zawalony syfem. Od razu chciałbym uprzedzić wszelkie hejty domysły itd, paliwo nie tankowane po kątach, zazwyczaj był to orlen lub shell. Jeżdżone do minimum 1/3 baku i ponownie do pełna ładowane.
Przepuściłem trochę paliwa przez ostanie wyjście na listwie to było dla 4 wtryskiwacza paliwa do baniaka. Paliwo usyfione w pierwszym rzucie potem raczej ok.
Filtr paliwa zmieniany w zeszłym roku
Stawiam na syfiącą pompę. Nie wiem czy ktoś się wcześniej dobierał do pompy paliwa i czy widział jak jej chyba dwa elementy metalowe wręcz rdzawo gniją.
Gdzieś mam starą pompę to może jeszcze wrzucę jakieś foto jej.
Ale na koniec fotki tych dwóch wtryskiwaczy.
Mam nadzieję że tym postem komuś w przyszłości pomogę czy coś, bo sami mechanicy mnie próbowali w konia robić, z brakiem kompresji i wypalonymi gniazdami zaworów etc.
Pierwsza fotka w załączniku to wtryskiwacz nr4, druga to wtryskiwacz nr1.
Jak jakieś pytania to piszcie śmiało, ale ekspertem nie jestem, mechanikiem też nie .
Jakieś uwagi lub pomysły to walcie śmiało, też jeszcze muszę się wiele nauczyć.
Widziałem w niektórych wątkach na forum pytacie o błędy takie jak:
P0304 - Podsystem - Układ zapłonowy - Cylinder 4 - Wykryte wypadanie zapłonu
P0301 - Podsystem - Układ zapłonowy - Cylinder 1 - Wykryte wypadanie zapłonu
P0300 - Podsystem - Układ zapłonowy - Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach
P0131 - Podsystem - Układ paliwowy i dolotowy
Objawy dodatkowe:
# na gazie jeździ aż miło
#na benzynie - czuć wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów, brak takiej pełnej mocy, chce jechać ale no nie może, jak doszedł drugi cylinder (wypadanie zapłonu) to już była kaplica bo prawie nie chciał ciągnąć, byle do przełączenia na gaz i rura!
Sprawdzone:
- świece i kable (i tak zmieniłem bo na gazie czuć jak po średnio 15k km zaczyna tak hmm rwać, ciężko powiedzieć, czuje się że to nie jest to)
- kompresja (w tym przypadku w porządku, wyeliminowane w ten sposób luzy lub brak luzów na zaworach albo wypalenie gniazd zaworowych), kompresja sprawdzona i na wszystkich ok
- dokładne oględziny świec raz jeszcze po pracy silnika, świece na 1 i 4 cylindrze były suche (może zdążyło odparować nie wiem, ale powinny być trochę mokre gdyby było podawane paliwo a np zapłonu mieszanki by nie było, w tedy stawiałbym na coś dalej z zapłonem/elektryką)
- padło dalej na wtryskiwacze do sprawdzenie (opis poniżej)
I tu już trochę rozbierania było, bo nie tak prosto się do nich dobrać. Kolektor dolotowy do jest jeden taki odlew plastiku. Jak ktoś ma dodatkowo wężyki od gazu to się napatyczkuje z tym tak jak ja.
Po wyciągnięciu pierwszego i czwartego wtryskiwacza okazało się że to one są sprawcami awarii pracy silnika.
Pierwszy wtryskiwacz wygląda tak jak by na niego skądś delikatnie woda zaciekała do środka tylko po jednej ze ścianek.
Czwarty wtryskiwacz cały zawalony syfem. Od razu chciałbym uprzedzić wszelkie hejty domysły itd, paliwo nie tankowane po kątach, zazwyczaj był to orlen lub shell. Jeżdżone do minimum 1/3 baku i ponownie do pełna ładowane.
Przepuściłem trochę paliwa przez ostanie wyjście na listwie to było dla 4 wtryskiwacza paliwa do baniaka. Paliwo usyfione w pierwszym rzucie potem raczej ok.
Filtr paliwa zmieniany w zeszłym roku
Stawiam na syfiącą pompę. Nie wiem czy ktoś się wcześniej dobierał do pompy paliwa i czy widział jak jej chyba dwa elementy metalowe wręcz rdzawo gniją.
Gdzieś mam starą pompę to może jeszcze wrzucę jakieś foto jej.
Ale na koniec fotki tych dwóch wtryskiwaczy.
Mam nadzieję że tym postem komuś w przyszłości pomogę czy coś, bo sami mechanicy mnie próbowali w konia robić, z brakiem kompresji i wypalonymi gniazdami zaworów etc.
Pierwsza fotka w załączniku to wtryskiwacz nr4, druga to wtryskiwacz nr1.
Jak jakieś pytania to piszcie śmiało, ale ekspertem nie jestem, mechanikiem też nie .
Jakieś uwagi lub pomysły to walcie śmiało, też jeszcze muszę się wiele nauczyć.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Ciekawe dlaczego tylko jeden wtrysk zawalony syfem a pozostałe czyste
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5799
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 341
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Dość często grubszy syf leci do najbardziej oddalonego punktu.
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 29 mar 2017, o 21:27
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Aveo1.2 T250 2009
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Inwestygacji tego syfu ciąg dalszy.
Paliwo ze zbiornika zlane. Zbiornik u jego podstawy cały skorodowany
Ktoś ma jakieś pomysły co z tym zbiornikiem dalej zrobić?
Jeśli go przepłuczę to co mi po tym jak zaraz znowu pompa syfem będzie lać.
Ale mam jeszcze jeden pomysł na dodatkowy filtr.
Musiałbym zakupić jakiś dodatkowy akcesoryjny filtr paliwa przed oryginalnym filtrem w jakiś łatwo dostępnym miejscu z tyłu. W tedy wszystko by się na nim zatrzymywało (być może). Ale to pieśń niedalekiej przyszłości.
Trochę lipa z tym zbiornikiem. Używki do mojego t250 brak w polskiej części internetu
Zresztą pompa paliwa też uwielbia korodować. Tutaj mi jeszcze jej ruda nie je, ale pokażę wam zdjęcia poprzedniej co wymieniłem. Trochę słabo widać wnętrze ale coś widać
Paliwo ze zbiornika zlane. Zbiornik u jego podstawy cały skorodowany
Ktoś ma jakieś pomysły co z tym zbiornikiem dalej zrobić?
Jeśli go przepłuczę to co mi po tym jak zaraz znowu pompa syfem będzie lać.
Ale mam jeszcze jeden pomysł na dodatkowy filtr.
Musiałbym zakupić jakiś dodatkowy akcesoryjny filtr paliwa przed oryginalnym filtrem w jakiś łatwo dostępnym miejscu z tyłu. W tedy wszystko by się na nim zatrzymywało (być może). Ale to pieśń niedalekiej przyszłości.
Trochę lipa z tym zbiornikiem. Używki do mojego t250 brak w polskiej części internetu
Zresztą pompa paliwa też uwielbia korodować. Tutaj mi jeszcze jej ruda nie je, ale pokażę wam zdjęcia poprzedniej co wymieniłem. Trochę słabo widać wnętrze ale coś widać
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5799
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 341
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Pisząc filtr paliwa masz na myśli to sitko w zbiorniku czy ten filtr przy tylnej belce?
Jeśli wymieniłeś ten od spodu to trochę dla mnie dziwne że przepuścił taki gruz, chyba że dość szybko się zabrudził i ciśnienie paliwa go przerwało, bądź był wadliwy.
Ja bym się pokusił o zdemontowanie filtra i jego otwarcie w celu weryfikacji stanu wkładu filtrującego.
Swoją drogą muszę pamiętać żeby przy rezerwie sprawdzić u siebie co tam w zbiorniku siedzi.
Jeśli wymieniłeś ten od spodu to trochę dla mnie dziwne że przepuścił taki gruz, chyba że dość szybko się zabrudził i ciśnienie paliwa go przerwało, bądź był wadliwy.
Ja bym się pokusił o zdemontowanie filtra i jego otwarcie w celu weryfikacji stanu wkładu filtrującego.
Swoją drogą muszę pamiętać żeby przy rezerwie sprawdzić u siebie co tam w zbiorniku siedzi.
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 29 mar 2017, o 21:27
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Aveo1.2 T250 2009
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
No ja przy weekendzie już nigdzie nie mogłem kupić filtra do puszki co siedzi pod spodem.
Z pompy paliwa teraz tylko zlałem syf, paliwo się odstało no i niestety z braku laku spowrotem do zbiornika bo do roboty trzeba jakoś dojechać.
Czym szybciej zmienię filtr i zobaczę ten syf jaki w nim siedzi. Ale też dziwne, bo nie powinien się przerwać a zapchać. Ciśnienie paliwa za nim powinno spaść do zera. Kijowe te filtry jak widać
Z pompy paliwa teraz tylko zlałem syf, paliwo się odstało no i niestety z braku laku spowrotem do zbiornika bo do roboty trzeba jakoś dojechać.
Czym szybciej zmienię filtr i zobaczę ten syf jaki w nim siedzi. Ale też dziwne, bo nie powinien się przerwać a zapchać. Ciśnienie paliwa za nim powinno spaść do zera. Kijowe te filtry jak widać
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Ten zbiornik też jest już do wyrzucenia.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Dlaczego zardzewiał? Benzyna nie ma właściwości korozyjnych, wręcz odwrotnie.
Jakie jest pochodzenie tego auta?
Jakie jest pochodzenie tego auta?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
jak jest kiepska benzyna, albo tankowane za 50 zł, to taki jest efekt w zbiorniku.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 29 mar 2017, o 21:27
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Aveo1.2 T250 2009
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Proszę nie opierać się na domysłach i dywagacjach o tankowaniu za 5dych. Tu nie chodzi o podadanie w paranoję i przy każdym tankowaniu pobieranie próbki ze stacji.
Istnieje duża szansa na felernie zatankowane paliwo z zaciągniętą wodą ale też i szansa na ciągnięcie wody przez samą benzynę z powietrza. Przypominam że auto jest zagazowane i średnio zjechanie u mnie połowy baku zajmuje około 4tygodni. I tak, tutaj niektórych zaskoczę, tankowane do końca. A korozja jest widoczna pod linią połowy baku.
Możliwe że mogło się też w jakiś sposób do tego przyczynić korozja elektrochemiczna dlatego nie warto od razu wyrokować bo możliwości jest naprawdę wiele włącznie z nieprawidłowo zabezpieczonym bakiem już na etapie produkcji.
Istnieje duża szansa na felernie zatankowane paliwo z zaciągniętą wodą ale też i szansa na ciągnięcie wody przez samą benzynę z powietrza. Przypominam że auto jest zagazowane i średnio zjechanie u mnie połowy baku zajmuje około 4tygodni. I tak, tutaj niektórych zaskoczę, tankowane do końca. A korozja jest widoczna pod linią połowy baku.
Możliwe że mogło się też w jakiś sposób do tego przyczynić korozja elektrochemiczna dlatego nie warto od razu wyrokować bo możliwości jest naprawdę wiele włącznie z nieprawidłowo zabezpieczonym bakiem już na etapie produkcji.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Zignorowałeś moje drugie pytanie. Jakie jest pochodzenie tego auta? Czy jesteś pierwszym właścicielem? Jeżeli nie, to którym? Ile lat masz to auto?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 29 mar 2017, o 21:27
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Aveo1.2 T250 2009
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Podobno francuz płakał jak sprzedawał. W Polsce jest u mnie od 4 lat. Nie jest to też dystrybucja azjatycka.
Może we Francji mają benzyne bogatą w bio dodatki co też mogło przekładać się na większe zbieranie wody ale to dalej tylko domysły.
Faktem jest uwalony zbiornik
Dodano po 9 minutach 46 sekundach:
Kurcze, może z tymi zbiornikami do t250 faktycznie coś nie tak, biorąc pod uwagę to że następny t300 miał już plastkiowy odlew.
Może we Francji mają benzyne bogatą w bio dodatki co też mogło przekładać się na większe zbieranie wody ale to dalej tylko domysły.
Faktem jest uwalony zbiornik
Dodano po 9 minutach 46 sekundach:
Kurcze, może z tymi zbiornikami do t250 faktycznie coś nie tak, biorąc pod uwagę to że następny t300 miał już plastkiowy odlew.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
No właśnie nie znasz jego historii a w tym zapewne jest praprzyczyna stanu wnętrza baku. Być może to auto robiło za yellow submarine w którymś z zalanych parkingów. Na pewno nie jest problemem paliwo.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 29 mar 2017, o 21:27
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Aveo1.2 T250 2009
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Dla ewentualnych zainteresowanych.
Co zrobiłem i dzięki czemu działa
Zbiornik paliwa, spuścić benzynę i oczyścić zbiornik z parchów i innych brudów.
Wyciągniętą pompę paliwa też oczyścić. Pompa jest rozbieralna.
Ściągasz pływak, otwierasz zatrzaski, ściągasz ten liniał oporowy i dobierasz się do środka czyli pompka oraz ten filterek zaraz pod nią.
W moim przypadku wszędzie był syf straszny.
Ten filtr zapchany na maksa (da się wypłukać). Tak samo da się przepłukać pompkę.
Po tych czynnościach wszystko poskładać. Zmienić filtr paliwa!
Zanim odpalimy pompę przez stacyjkę wypada również przepłukać przewód doprowadzający paliwo do komory silnika.
Przed listwą wtryskiwaczową po lewej stronie idzie taki czarny wąż. Wypust od listwy wtryskiwaczy, wchodzi w niego na takie ząbki.
Wyciągnąć i przepchnąć syf do jakieś butelki.
Jak ktoś ma możliwość to niech też sprawdzi czy ma dobre ciśnienie na pompie.
Podobno oryginały mają po 3.5 bara.
Do płukania idealnie nadają się do tego gotowe spreje penetracyjne/płukające/odrdzewiające. Ja czymś takim robiłem plus nafta.
A na koniec jeszcze dolną część pompy (ona zaciąga sobie dołem) owinąłem taką stalową siateczką o bardzo drobnych oczkach. Liczę że cały syf ten większy będzie się na niej osadzać. Szybciej będzie to oczyścić niż rozbierać pompę
Mam nadzieję że pomogę tym wątkiem innym posiadaczom Aveo t250 ze stalowymi bakami
Co zrobiłem i dzięki czemu działa
Zbiornik paliwa, spuścić benzynę i oczyścić zbiornik z parchów i innych brudów.
Wyciągniętą pompę paliwa też oczyścić. Pompa jest rozbieralna.
Ściągasz pływak, otwierasz zatrzaski, ściągasz ten liniał oporowy i dobierasz się do środka czyli pompka oraz ten filterek zaraz pod nią.
W moim przypadku wszędzie był syf straszny.
Ten filtr zapchany na maksa (da się wypłukać). Tak samo da się przepłukać pompkę.
Po tych czynnościach wszystko poskładać. Zmienić filtr paliwa!
Zanim odpalimy pompę przez stacyjkę wypada również przepłukać przewód doprowadzający paliwo do komory silnika.
Przed listwą wtryskiwaczową po lewej stronie idzie taki czarny wąż. Wypust od listwy wtryskiwaczy, wchodzi w niego na takie ząbki.
Wyciągnąć i przepchnąć syf do jakieś butelki.
Jak ktoś ma możliwość to niech też sprawdzi czy ma dobre ciśnienie na pompie.
Podobno oryginały mają po 3.5 bara.
Do płukania idealnie nadają się do tego gotowe spreje penetracyjne/płukające/odrdzewiające. Ja czymś takim robiłem plus nafta.
A na koniec jeszcze dolną część pompy (ona zaciąga sobie dołem) owinąłem taką stalową siateczką o bardzo drobnych oczkach. Liczę że cały syf ten większy będzie się na niej osadzać. Szybciej będzie to oczyścić niż rozbierać pompę
Mam nadzieję że pomogę tym wątkiem innym posiadaczom Aveo t250 ze stalowymi bakami
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 22:46
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.2
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Łódz
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Witam mam ten problem ,a mianowicie błąd 4 cylindra...
Wymienione kable, świece,cewka, filtr paliwa od spodu auta,pompa paliwa czysta i bak również zero syfu...
Błąd nadal się pojawia auto chodzi jak traktor przy MINUSOWYCH temperaturach...jak się rozgrzeje jest lepiej... przebieg 160 tys. LPG BRC. Auto nie sprawiało wcześniej problemów...
Zostało sprawdzić wtrysk 4 cylindra ? Myślicie że tam faktycznie leży przyczyna ???
Pozdrawiam
Wymienione kable, świece,cewka, filtr paliwa od spodu auta,pompa paliwa czysta i bak również zero syfu...
Błąd nadal się pojawia auto chodzi jak traktor przy MINUSOWYCH temperaturach...jak się rozgrzeje jest lepiej... przebieg 160 tys. LPG BRC. Auto nie sprawiało wcześniej problemów...
Zostało sprawdzić wtrysk 4 cylindra ? Myślicie że tam faktycznie leży przyczyna ???
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2020, o 14:17 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunieto duplikat.
Powód: Usunieto duplikat.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Wyjęcie wtrysku to 10 minut roboty.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 22:46
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.2
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Łódz
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Cały kolektor trzeba zdjąć żeby mieć dojście?
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
daj zdjęcie tego silnika.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 22:46
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.2
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Łódz
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
taki sam model jak w linku...
https://archiwum.allegro.pl/oferta/chev ... 72572.html
https://archiwum.allegro.pl/oferta/chev ... 72572.html
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Nie trzeba demontować kolektora.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 22:46
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.2
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Łódz
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
jak powinien wyglądać ten wtrysk bo są różne..
czy taki jak tutaj ?
https://www.bm-carparts.pl/produkt/546, ... a-25186566
lub krótki inny
https://www.pkwteile.de/ackojap/13699176
czy ten bedzie pasował z linku ponizej ?
Boscha
https://www.ebay.de/itm/Einspritzduse-E ... Swn2lef4Du
czy taki jak tutaj ?
https://www.bm-carparts.pl/produkt/546, ... a-25186566
lub krótki inny
https://www.pkwteile.de/ackojap/13699176
czy ten bedzie pasował z linku ponizej ?
Boscha
https://www.ebay.de/itm/Einspritzduse-E ... Swn2lef4Du
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
A czy działa tak samo na benzynie i na gazie?gsx01 pisze: ↑1 kwie 2020, o 13:44Witam mam ten problem ,a mianowicie błąd 4 cylindra...
Wymienione kable, świece,cewka, filtr paliwa od spodu auta,pompa paliwa czysta i bak również zero syfu...
Błąd nadal się pojawia auto chodzi jak traktor przy MINUSOWYCH temperaturach...jak się rozgrzeje jest lepiej... przebieg 160 tys. LPG BRC. Auto nie sprawiało wcześniej problemów...
Zostało sprawdzić wtrysk 4 cylindra ? Myślicie że tam faktycznie leży przyczyna ???
Pozdrawiam
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 22:46
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.2
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Łódz
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Na benzynie ma głównie problemy...gaz jest okej
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 29 mar 2017, o 21:27
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Aveo1.2 T250 2009
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
hej
szkoda że wcześniej nie widziałem tematu
sprawdzałeś może w jakim stanie jest zbiornik?
bo wyciąganie wtryskiwaczy to jednak jest trochę zabawy i warto było by zobaczyć faktycznie jaki stan jest w baku,
jeśli syf podobny jak u mnie to warto rozebrać pompę paliwa i wyczyścić ją oraz ten jej wstępny filterek
Dodano po 1 minucie 58 sekundach:
fajnie już od razu też się zapatrzeć w filtr paliwa nowy, przy okazji do zmiany
pamiętaj o podstawowych środkach ostrożności jak odpięcie akumulatora i gaśnica gdzieś pod ręką, to jest jednak benzyna
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 29 mar 2017, o 21:27
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Aveo1.2 T250 2009
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Aveo 1.2 P0304 P0301 P0300 P0131
Jeszcze chciałbym napisać dwa słowa o pompce (tym wkładzie) w zespole pompy paliwa który siedzi pod tylnią kanapą.
Otóż, hurtownie motoryzacyjne po numerach wyszukują niby pasujące wkłady pompy do tego modelu. One oscylują wokół ciśnień 3 bar. Dokładnie nie zacytuje katalogowego ciśnienia ale u mnie nie zagrało do końca z takim wkładem.
Otóż przy niskim stanie paliwa tj. około 1/4 baku i niżej miał dziwne objawy jak: ciężkie zapalanie na zimnym oraz takie przyduszanie silnika na zimnym przy dodawaniu gazu w opór tj gwałtowne wciskanie gazu.
Różne były domniemania ale winowajcą okazała się być źle dobrany wkład tej pompy. Szukałem pompy w obudowie jak do Aveo ale o ciśnieniu 3.8 bara.
Ja u siebie użyłem takiej o numerach 508 949 i tym razem to działa. Oczywiście nie od strzała bo się układ zapowietrzył a później jeszcze klemy ściągane z akumulatora na reset.
Wybaczcie że odgrzebuję temat ale pomyślałem że może przydać się ta wiedza komuś jeszcze.
Aveo same w sobie jest naprawdę fajnym, zwinnym małym miejskim autkiem, ale męczą go takie właśnie dziwne przypadłości.
Otóż, hurtownie motoryzacyjne po numerach wyszukują niby pasujące wkłady pompy do tego modelu. One oscylują wokół ciśnień 3 bar. Dokładnie nie zacytuje katalogowego ciśnienia ale u mnie nie zagrało do końca z takim wkładem.
Otóż przy niskim stanie paliwa tj. około 1/4 baku i niżej miał dziwne objawy jak: ciężkie zapalanie na zimnym oraz takie przyduszanie silnika na zimnym przy dodawaniu gazu w opór tj gwałtowne wciskanie gazu.
Różne były domniemania ale winowajcą okazała się być źle dobrany wkład tej pompy. Szukałem pompy w obudowie jak do Aveo ale o ciśnieniu 3.8 bara.
Ja u siebie użyłem takiej o numerach 508 949 i tym razem to działa. Oczywiście nie od strzała bo się układ zapowietrzył a później jeszcze klemy ściągane z akumulatora na reset.
Wybaczcie że odgrzebuję temat ale pomyślałem że może przydać się ta wiedza komuś jeszcze.
Aveo same w sobie jest naprawdę fajnym, zwinnym małym miejskim autkiem, ale męczą go takie właśnie dziwne przypadłości.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości