Trakcja
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 16 sty 2017, o 11:59
- Reputacja: 0
- Imię: ewa
- Samochód: aveo t300
- Silnik:
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Trakcja
Witam, jadąc autkiem, włączyła mi się kontrola trakcji i lampka od hamulca ręcznego, sygnał akustyczny też się włączył , trwało to może z 10 sekund, potem wróciło wszystko do normy - możliwe , że to w związku z mrozem któryś czujnik trochę powariował .
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Trakcja
Jaki sygnał akustyczny?
Czy poziomy płynów masz OK ?
Czy poziomy płynów masz OK ?
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 16 sty 2017, o 11:59
- Reputacja: 0
- Imię: ewa
- Samochód: aveo t300
- Silnik:
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Trakcja
Sygnał akustyczny taki, kiedy podczas jazdy zaciągnie się ręczny, płyn hamulcowy jest na normalnym poziomie, normalnie hamuje .
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Trakcja
Nie zwróciłaś uwagi czy nie zapalał się wskaźnik poślizgu auta ?
Może któryś czujnik ABS ?
Może któryś czujnik ABS ?
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 16 sty 2017, o 11:59
- Reputacja: 0
- Imię: ewa
- Samochód: aveo t300
- Silnik:
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Trakcja
Rano miałam znowu to samo, piszczenie , czerwona lampka hamulca i żółta od trakcji, po paru sekundach czerwona zgasła, żółta paliła się cały czas, po ponownym zapaleniu samochodu wszystko wróciło do normy, cały dzień jeździłam i nic się nie dzieje, chyba jakiś czujnik nie lubi mrozu .
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Trakcja
Podpiąć pod kompa i sprawdzić, bo inaczej wróżka więcej ci powie niż my.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 16 sty 2017, o 11:59
- Reputacja: 0
- Imię: ewa
- Samochód: aveo t300
- Silnik:
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Trakcja
I już wiadomo co dolega autku - chwilowy spadek napięcia, poniżej dopuszczalnego poziomu - tak twierdzą w Aso, dlatego elektryka wariuje - czyli akumulator do wymiany .
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Trakcja
To nie zauważyłaś związku np. ze spadkiem obrotów silnika ???
Problem powinien się pojawiać gdy alternator ma małą wydajność a obciążenie jest duże, czyli w szczególności przy niskich obrotach.
Problem powinien się pojawiać gdy alternator ma małą wydajność a obciążenie jest duże, czyli w szczególności przy niskich obrotach.
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 lis 2013, o 18:40
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Aveo T300 LT
- Silnik: 1,2 (86 KM)
- Lokalizacja: Zbrosławice, Śląskie
- Kontakt:
Re: Trakcja
Witam, podepnę się pod stary temat bo mam niemal identyczne objawy w Aveo T300.
W trakcie jazdy (raczej jak jest wilgotno) pojawiają się kotrolki:
1. trakcji
2. ABS (+dźwięk jak przy zaciągniętym hamulcu ręcznym)
3. wspomagania kierownicy (przestaje faktycznie działać)
4. Przestaje działać prędkościomierz
Czasem kończy się na punkcie 1. Po wyłączeniu silnika (nawet na ok minutę) i ruszeniu wszystko wraca (na razie) do normy.
Torque czasem pokaże błędy czujników ABS (C1225 i C1226). Pierwsze co wymieniłem akumulator (stary już był) - pomogło na jakieś 200 km (znaczy się myślałem, że pomogło).
Złamałem się i zawiozłem do ASO, diagnostyka + sprawdzenie kabli, czyszczenie styków, skasowanie błędów - podobno dodatkowo był jeszcze C056D wykazującym na sterownik ABS lub okablowanie właśnie.
No i tu mam problem bo nie wiem co dalej... koszt w ASO to coś ok 3k. Numer części sterownika to 95230593, który w USA jest dostępny za jakieś 130$. Tylko czy wymiana, rzeczywiście pomoże no i jak wygląda ta wymiana? Z tego co widzę sterownik połączony jest z pompą ABSu. Które są dostępne na licznych aukcjach Allegro (tylko nie wiadomo w jakim stanie).
Pytanie, co najlepiej teraz zrobić i czy można sterownik wymienić samodzielnie (dostęp nie jest najlepszy), czy ewentualnie poza ASO mi to ktoś zrobi. No i co kupić? Niestety za bardzo jeździć tak nie jest bezpiecznie.
W trakcie jazdy (raczej jak jest wilgotno) pojawiają się kotrolki:
1. trakcji
2. ABS (+dźwięk jak przy zaciągniętym hamulcu ręcznym)
3. wspomagania kierownicy (przestaje faktycznie działać)
4. Przestaje działać prędkościomierz
Czasem kończy się na punkcie 1. Po wyłączeniu silnika (nawet na ok minutę) i ruszeniu wszystko wraca (na razie) do normy.
Torque czasem pokaże błędy czujników ABS (C1225 i C1226). Pierwsze co wymieniłem akumulator (stary już był) - pomogło na jakieś 200 km (znaczy się myślałem, że pomogło).
Złamałem się i zawiozłem do ASO, diagnostyka + sprawdzenie kabli, czyszczenie styków, skasowanie błędów - podobno dodatkowo był jeszcze C056D wykazującym na sterownik ABS lub okablowanie właśnie.
No i tu mam problem bo nie wiem co dalej... koszt w ASO to coś ok 3k. Numer części sterownika to 95230593, który w USA jest dostępny za jakieś 130$. Tylko czy wymiana, rzeczywiście pomoże no i jak wygląda ta wymiana? Z tego co widzę sterownik połączony jest z pompą ABSu. Które są dostępne na licznych aukcjach Allegro (tylko nie wiadomo w jakim stanie).
Pytanie, co najlepiej teraz zrobić i czy można sterownik wymienić samodzielnie (dostęp nie jest najlepszy), czy ewentualnie poza ASO mi to ktoś zrobi. No i co kupić? Niestety za bardzo jeździć tak nie jest bezpiecznie.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Trakcja
Chłopie a silnik jaki masz mamy wywróżyć czy rzucić monetą? 


-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 lis 2013, o 18:40
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Aveo T300 LT
- Silnik: 1,2 (86 KM)
- Lokalizacja: Zbrosławice, Śląskie
- Kontakt:
Re: Trakcja
Faktycznie nie napisałem - 1,2 (86 KM) wersja modelu chyba LT
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 lis 2013, o 18:40
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Aveo T300 LT
- Silnik: 1,2 (86 KM)
- Lokalizacja: Zbrosławice, Śląskie
- Kontakt:
Re: Trakcja
Szkoda, że zamiast porady zostałem jedynie zbesztany, ale nic to, mam nowe spostrzeżenia (niestety problem nie zniknął).
Błąd pojawia się najczęściej jak samochód przez kilka dni nie jeździł, no i do tego jest chłodno i wilgotno. Pojawia się w rożnym stopniu dzisiaj np. miałem tylko kontrolkę trakcji i to już od startu silnika, po przejechaniu 20 km i wyłączeniu na chwilę silnika, następna jazda była już bez błędów... Torque na razie nie czyta żadnych błędów.
Obawiam się, że jak nawet wydam te 3k zł w ASO, to może się okazać, że nic się nie zmieni i co dalej? Inna sprawa, że takie ceny części zamiennych wartych może 10% ceny żądanej to jest zwyczajna granda, szczególnie gdy patrzymy na ekologię... ile osób uzna, że nie warto już tak drogich napraw robić co chwilę i kupi coś nowego.
Pozdrawiam Wszystkich i mam nadzieję, że ktoś jednak coś poradzi, albo poleci jakiegoś elektryka/elektronika samochodowego na Górnym Śląsku.
Błąd pojawia się najczęściej jak samochód przez kilka dni nie jeździł, no i do tego jest chłodno i wilgotno. Pojawia się w rożnym stopniu dzisiaj np. miałem tylko kontrolkę trakcji i to już od startu silnika, po przejechaniu 20 km i wyłączeniu na chwilę silnika, następna jazda była już bez błędów... Torque na razie nie czyta żadnych błędów.
Obawiam się, że jak nawet wydam te 3k zł w ASO, to może się okazać, że nic się nie zmieni i co dalej? Inna sprawa, że takie ceny części zamiennych wartych może 10% ceny żądanej to jest zwyczajna granda, szczególnie gdy patrzymy na ekologię... ile osób uzna, że nie warto już tak drogich napraw robić co chwilę i kupi coś nowego.
Pozdrawiam Wszystkich i mam nadzieję, że ktoś jednak coś poradzi, albo poleci jakiegoś elektryka/elektronika samochodowego na Górnym Śląsku.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Trakcja
Pierwsze info ze Torque nie jest idealnym narzędziem do diagnostyki.
Jesteś pierwszym właścicielem?
Jesteś pierwszym właścicielem?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Trakcja
Zadam głupie pytanie, czy kontrolujesz ciśnienie w oponach ?
Czy wszystkie opony są takie same i mają dokładnie to samo ciśnienie?
Czy wszystkie opony są takie same i mają dokładnie to samo ciśnienie?
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 lis 2013, o 18:40
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Aveo T300 LT
- Silnik: 1,2 (86 KM)
- Lokalizacja: Zbrosławice, Śląskie
- Kontakt:
Re: Trakcja
Tak jestem pierwszym właścicielem,
Opony są takie same (zresztą w trakcie trwania problemu zmieniałem na zimowe) i wiem, że Torque nie jest idealnym narzędziem diagnostycznym, ale takim dysponuje -błędy czujników ABS wykrył podobnie jak w ASO, błędu C056D nie widziałem, w serwisie jednak wszystkie błędy skasowali więc mógł być przez Torque widoczny, pamiętam, że miałem jakieś narzędzia dla Fiata, które miały ciut większe możliwości.
Opony są takie same (zresztą w trakcie trwania problemu zmieniałem na zimowe) i wiem, że Torque nie jest idealnym narzędziem diagnostycznym, ale takim dysponuje -błędy czujników ABS wykrył podobnie jak w ASO, błędu C056D nie widziałem, w serwisie jednak wszystkie błędy skasowali więc mógł być przez Torque widoczny, pamiętam, że miałem jakieś narzędzia dla Fiata, które miały ciut większe możliwości.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Trakcja
Jeszcze raz...
Jakie ciśnienie masz w oponach i jak je kontrolujesz ?
Pytam, bo wystarczy niewielka różnica obwodu kół i trakcja zaczyna wariować.
Być może różnica ciśnień w kołach jest w stanie spowodować taką różnicę obwodów.
U mnie np. trakcja chwilami wariuje podczas jazdy na dojazdówce.
***
Jeszcze sugestia.
Może czas odłożyć smartfona i Torque i wejść pod auto, aby obejrzeć swoim okiem stan kół ABS-u oraz okablowania i złączek czujników.
Uwierz, też mam Torque i nie traktuję go poważnie ... no może do awaryjnego skasowania błędów aby checka zgasić ...
Nie zastanawia cię dlaczego szanujący się mechanicy kupują narzędzia diagnostyczne po kilka tysięcy zł, a nie zadowalają się Torquem ?
Dlaczego wymieniłeś akumulator ? Jaki konkretnie problem miałko to rozwiązać i dlaczego diagnostyka poszła w tym kierunku ?
Jaki jest rocznik twojego auta ?
Jakie ciśnienie masz w oponach i jak je kontrolujesz ?
Pytam, bo wystarczy niewielka różnica obwodu kół i trakcja zaczyna wariować.
Być może różnica ciśnień w kołach jest w stanie spowodować taką różnicę obwodów.
U mnie np. trakcja chwilami wariuje podczas jazdy na dojazdówce.
***
Jeszcze sugestia.
Może czas odłożyć smartfona i Torque i wejść pod auto, aby obejrzeć swoim okiem stan kół ABS-u oraz okablowania i złączek czujników.
Uwierz, też mam Torque i nie traktuję go poważnie ... no może do awaryjnego skasowania błędów aby checka zgasić ...
Nie zastanawia cię dlaczego szanujący się mechanicy kupują narzędzia diagnostyczne po kilka tysięcy zł, a nie zadowalają się Torquem ?
Dlaczego wymieniłeś akumulator ? Jaki konkretnie problem miałko to rozwiązać i dlaczego diagnostyka poszła w tym kierunku ?
Jaki jest rocznik twojego auta ?
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 lis 2013, o 18:40
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Aveo T300 LT
- Silnik: 1,2 (86 KM)
- Lokalizacja: Zbrosławice, Śląskie
- Kontakt:
Re: Trakcja
Czytałeś opis? Samochód z roku 2013, jeżdżę nim od tego czasu (niecałe 100 kkm), ciśnienie jest OK, sprawdzane tak samo od lat miernikiem cyfrowym... zresztą teraz wrócił od wulkanizatora bo drugie koła były wyważane... to nie ten problem, poza tym trakcja może wariować - przez chwilę... ale nie do wyłączenia prędkościomierza i skaczących wskazań prędkości na postoju (to był skrajny przypadek - co ciekawe przed zmianą aku).
Smartfon jest dodatkowym narzędziem - samochód był na diagnostyce w ASO w Przyszowicach k. Gliwic i twierdzą, że sprawdzili okablowanie i przeczyścili wtyki. Przy domu nie mam jak przeczołgać się pod samochodem.
Akumulator wymieniłem, bo spotkałem się z opisami przypadków, gdy elektronika wariowała przy spadkach napięć przy uszkodzonym akumulatorze i lub altenratorze. Poza tym był jeszcze fabryczny i już w zimie zaczynał robić problemy (nie miałem całkowitego faila, ale w zeszłym roku było już blisko) - tak więc i tak należało go wymienić, a mogło pomóc.
Trochę za dużą wiarę miałem w ASO, a oni stwierdzili usterkę wziętą z tabelki: C056D => sprawdzić okablowanie ABS, jeśli nie pomoże wymienić sterownik (95230593). Gorzej jak to nie pomorze a będę 3000 zł w plecy.
Liczyłem, że na tym forum może ktoś miał podobny problem i zna jakieś potencjalne rozwiązanie, ewentualnie może polecić kogoś kto potrafi to zdiagnozować i naprawić inną metodą niż wymienianie kolejnych części.
Dodam, że pani, która rozpoczęła wątek miała niemal identyczne objawy (o ile nie identyczne) i diagnoza dotyczyła właśnie spadków napięcia i wymiana aku pomogła (podobno), zresztą na ten wątek trafiłem w już z nowym akumulatorem - zresztą zaraz po wymianie wydawało się, że jest OK.
Może się tak skończyć, że wymienię moduł sterowania ABS i np. po 500 km problem wróci... niestety błędy pojawiające się sporadycznie i na chwilę nie są łatwe do diagnostyki.
Dodam, że narzędzi typu Torque nie można całkiem przekreślać, bo jednak czasem jakieś info dają, np. padła mi kiedyś cewka, to wiedziałem nawet która świeca nie pali (właściwie zaczynała padać).
Smartfon jest dodatkowym narzędziem - samochód był na diagnostyce w ASO w Przyszowicach k. Gliwic i twierdzą, że sprawdzili okablowanie i przeczyścili wtyki. Przy domu nie mam jak przeczołgać się pod samochodem.
Akumulator wymieniłem, bo spotkałem się z opisami przypadków, gdy elektronika wariowała przy spadkach napięć przy uszkodzonym akumulatorze i lub altenratorze. Poza tym był jeszcze fabryczny i już w zimie zaczynał robić problemy (nie miałem całkowitego faila, ale w zeszłym roku było już blisko) - tak więc i tak należało go wymienić, a mogło pomóc.
Trochę za dużą wiarę miałem w ASO, a oni stwierdzili usterkę wziętą z tabelki: C056D => sprawdzić okablowanie ABS, jeśli nie pomoże wymienić sterownik (95230593). Gorzej jak to nie pomorze a będę 3000 zł w plecy.
Liczyłem, że na tym forum może ktoś miał podobny problem i zna jakieś potencjalne rozwiązanie, ewentualnie może polecić kogoś kto potrafi to zdiagnozować i naprawić inną metodą niż wymienianie kolejnych części.
Dodam, że pani, która rozpoczęła wątek miała niemal identyczne objawy (o ile nie identyczne) i diagnoza dotyczyła właśnie spadków napięcia i wymiana aku pomogła (podobno), zresztą na ten wątek trafiłem w już z nowym akumulatorem - zresztą zaraz po wymianie wydawało się, że jest OK.
Może się tak skończyć, że wymienię moduł sterowania ABS i np. po 500 km problem wróci... niestety błędy pojawiające się sporadycznie i na chwilę nie są łatwe do diagnostyki.
Dodam, że narzędzi typu Torque nie można całkiem przekreślać, bo jednak czasem jakieś info dają, np. padła mi kiedyś cewka, to wiedziałem nawet która świeca nie pali (właściwie zaczynała padać).
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Trakcja
Jak dla mnie to raczej wina modułu ABS.
Teraz pozostaje kwestia co dalej.
Jeśli naprawisz to w ASO to masz jakąś tam gwarancja że w razie powrotu usterki musza to poprawić bądź zwrócić pieniądze.
Możesz na własną rękę wymienić moduł czy to na nowy czy używany ale czy nie będzie to wymagało jakiegoś programowania to nie jestem w stanie stwierdzić.
Osobiście bym spróbował otworzyć moduł i przyjrzał się czy nie ma widocznych zimnych łutów.
Teraz pozostaje kwestia co dalej.
Jeśli naprawisz to w ASO to masz jakąś tam gwarancja że w razie powrotu usterki musza to poprawić bądź zwrócić pieniądze.
Możesz na własną rękę wymienić moduł czy to na nowy czy używany ale czy nie będzie to wymagało jakiegoś programowania to nie jestem w stanie stwierdzić.
Osobiście bym spróbował otworzyć moduł i przyjrzał się czy nie ma widocznych zimnych łutów.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Trakcja
W Aveo nie kojarzę podobnych przypadków, dlatego pewnie masz dość indywidualną przypadłość i trudno o konkretną podpowiedź. Z ABS mamy opisy usterek w lacetti, możesz poczytać viewtopic.php?f=56&t=1912&p=90245&hilit=Abs#p46382
może ci to podsunie jakiś koncept.
Co do Torque nie zgodzę się z Tomkiem, że jest narzędziem tylko do zabawy bo wersja pro pozwala w wielu sprawach się wspomóc, ale głównie dotyczących pracy silnika i jego osprzętu .
może ci to podsunie jakiś koncept.
Co do Torque nie zgodzę się z Tomkiem, że jest narzędziem tylko do zabawy bo wersja pro pozwala w wielu sprawach się wspomóc, ale głównie dotyczących pracy silnika i jego osprzętu .

- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Trakcja
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz.
Serwis podał numer modułu 95230593 a według tego:
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/ ... /rj04-048/
ten moduł stosowany był do 5/23/11.
Serwis podał numer modułu 95230593 a według tego:
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/ ... /rj04-048/
ten moduł stosowany był do 5/23/11.
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 lis 2013, o 18:40
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Aveo T300 LT
- Silnik: 1,2 (86 KM)
- Lokalizacja: Zbrosławice, Śląskie
- Kontakt:
Re: Trakcja
@bubu1769 to bardzo ciekawe, szczególne , że dostałem to e uwagach do zlecenia serwisowego, chyba, że mechanik pojechał po bandzie i spisał z tabelki, nie koniecznie zgodnej z samochodem. Być może zakładając, że i tak do nich wrócę.
Niestety mówił od góry jest słabo widoczny, ale może uda się dojrzeć jakieś oznaczenia.
Jeśli jednak to jest inny moduł to nie wiem czy należy dawać im samochód do naprawy.
Inna sprawa, że w bazach bywają błędy np. wszystkie wyszukiwarki akumulatorów proponują mi akumulator o odwrotnej biegunowosci.
Co ciekawe, jak jeżdżę codziennie to błąd wydaje się nie pojawiać.
Dzięki za wszelkie pomysły i uwagi.
Gdybym miał jak zdemontować moduł to dawno bym to zrobil - niestety samochód stoi na podwórku, a pogoda nie sprzyja takiej zabawie.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Niestety mówił od góry jest słabo widoczny, ale może uda się dojrzeć jakieś oznaczenia.
Jeśli jednak to jest inny moduł to nie wiem czy należy dawać im samochód do naprawy.
Inna sprawa, że w bazach bywają błędy np. wszystkie wyszukiwarki akumulatorów proponują mi akumulator o odwrotnej biegunowosci.
Co ciekawe, jak jeżdżę codziennie to błąd wydaje się nie pojawiać.
Dzięki za wszelkie pomysły i uwagi.
Gdybym miał jak zdemontować moduł to dawno bym to zrobil - niestety samochód stoi na podwórku, a pogoda nie sprzyja takiej zabawie.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 lis 2013, o 18:40
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Aveo T300 LT
- Silnik: 1,2 (86 KM)
- Lokalizacja: Zbrosławice, Śląskie
- Kontakt:
Re: Trakcja
Udało mi się pstryknąć numer części na sterowniku, ale wygląda na to, że jest wspólny z pompą:
95104537
Co nie zmienia faktu, że nijak to się ma do tego co podał serwisant. Niestety po tym numerze nic mi nie znajduje poza szrotem
95104537
Co nie zmienia faktu, że nijak to się ma do tego co podał serwisant. Niestety po tym numerze nic mi nie znajduje poza szrotem

- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Trakcja
Wydaje mi się że u ciebie sterownik powinien być 95176124.
Tu masz aukcje:
https://www.ebay.com/itm/2013-Chevy-Son ... 7675.l2557
gdzie na zdjęciach zestawu widać że jest numer 95104537 a w opisie są podane oddzielne numery na sterownik 95176124 i pompę 95230592
Tu masz aukcje:
https://www.ebay.com/itm/2013-Chevy-Son ... 7675.l2557
gdzie na zdjęciach zestawu widać że jest numer 95104537 a w opisie są podane oddzielne numery na sterownik 95176124 i pompę 95230592
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 lis 2013, o 18:40
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Aveo T300 LT
- Silnik: 1,2 (86 KM)
- Lokalizacja: Zbrosławice, Śląskie
- Kontakt:
Re: Trakcja
Dzięki, to bu też pasowało do katalogu, który zalinkowałeś wcześniej. W każdym razie utwierdza mnie to w przekonaniu, że lepiej się od nich trzymać z daleka (mówię o ASO Opla). Zresztą ostatnio trafiłem na dyskusję klienta serwisu, która była raczej zniechęcająca (sprowadzało się do tego, że nie wiedzą po wielu próbach naprawy co jest zepsute w prawie nowym samochodzie... kasują błędy, czyszczą złącza i każą szybko wracać jak znowu pojawią się błędy).
Jak już pisałem... gdybym miał pewność co do fachowości serwisu i pewności ich diagnozy to odżałowałbym te 3 tys. zł dla samego spokoju i by nie marnować czasu na poszukiwania.
Obejrzałem sobie jak to jest zamontowane i dojście wydaje się być po demontażu aku razem z mocowaniem....
Mam jeszcze głupie pytanie - czy przypadkiem w wersji US z automatu nie będę miał prędkości w milach? W którym miejscu określana jest prędkość i przeliczana na odpowiednie jednostki?
Jak już pisałem... gdybym miał pewność co do fachowości serwisu i pewności ich diagnozy to odżałowałbym te 3 tys. zł dla samego spokoju i by nie marnować czasu na poszukiwania.
Obejrzałem sobie jak to jest zamontowane i dojście wydaje się być po demontażu aku razem z mocowaniem....
Mam jeszcze głupie pytanie - czy przypadkiem w wersji US z automatu nie będę miał prędkości w milach? W którym miejscu określana jest prędkość i przeliczana na odpowiednie jednostki?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Trakcja
nie, ale moduł ABS jest programowalny i wizyta w ASO będzie wymagana.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości