Zegarek
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 4 wrz 2018, o 18:18
- Reputacja: 0
- Imię: Sławek
- Samochód: Aveo T255 5D + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
- Kontakt:
Zegarek
Mam problem z zegarkiem.
Czasami, po wyjęciu kluczyka i ponownym odpaleniu, zegar sie resetuje i startuje od godziny 13:00.
Czy ktoś wie, na którym bezpieczniku pracuke zegzrek? W opisie bezpiecznuków nie znalazłem zegara .
Nie mam pojecia co z tym zegarem jest ale od czegoś trzeba zacząć .
Czasami, po wyjęciu kluczyka i ponownym odpaleniu, zegar sie resetuje i startuje od godziny 13:00.
Czy ktoś wie, na którym bezpieczniku pracuke zegzrek? W opisie bezpiecznuków nie znalazłem zegara .
Nie mam pojecia co z tym zegarem jest ale od czegoś trzeba zacząć .
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Zegarek
Do zegarka dochodzą dwa napięcia. Jedno jest po kluczyku a drugie cały czas. Sprawdź czy się nie poluzowała wtyczka z tyłu zegarka. Możliwe też, że masz bardzo słaby akumulator i podczas kręcenia napięcie nadmiernie spada.
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 4 wrz 2018, o 18:18
- Reputacja: 0
- Imię: Sławek
- Samochód: Aveo T255 5D + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
- Kontakt:
Re: Zegarek
Dzieki z zainteresowanie.
Miałem chwilkę i z ciekawości, żeby sprawdzić wizualnie bezpieczniki, wyciągałem każdego z gniazda i wstawiałem go na miejsce. I pomogło, do dziś jest OK. Może na którymś styki sie utleniły i operacja "wyjmij-wsadź" poskutkowała.
Jednak i tak nie doszedłem, z którego bezpieczika zasilany jest zegarek.
Miałem chwilkę i z ciekawości, żeby sprawdzić wizualnie bezpieczniki, wyciągałem każdego z gniazda i wstawiałem go na miejsce. I pomogło, do dziś jest OK. Może na którymś styki sie utleniły i operacja "wyjmij-wsadź" poskutkowała.
Jednak i tak nie doszedłem, z którego bezpieczika zasilany jest zegarek.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 4 wrz 2018, o 18:18
- Reputacja: 0
- Imię: Sławek
- Samochód: Aveo T255 5D + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
- Kontakt:
Re: Zegarek
No niestety, znowu zegar sie resetuje. Ale wiem troszke więcej - zaobserwowałem, że zegar resetuje się w trakcie postoju, przy wyłączonym silniku, np.: w nocy. Rano wsiadam, odpalam i zegar pokazuje np. 6:15. A samochód stał nieużywany od 17 dnia poprzedniego - wskazania były OK.
Bateria raczej OK - kręci bez problemów i odpala od 1 razu.
Bateria raczej OK - kręci bez problemów i odpala od 1 razu.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Zegarek
Diody do wymiany
viewtopic.php?p=107734#p107734
https://www.drive2.ru/l/4157070/
https://blamper.ru/auto/chevrolet/aveo/ ... b62c8b45f2
viewtopic.php?p=107734#p107734
https://www.drive2.ru/l/4157070/
https://blamper.ru/auto/chevrolet/aveo/ ... b62c8b45f2
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 4 wrz 2018, o 18:18
- Reputacja: 0
- Imię: Sławek
- Samochód: Aveo T255 5D + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
- Kontakt:
Re: Zegarek
Dzięki za podpowiedzi.
Tylko które diody są do wymiany i na jakie, bo z tych radzieckich opisów nie jest jasne.
Raz wymieniają D2 a na drugim ZD2.
I jakie to sa diody, bo raz piszą FR307 /301/ i mylą? ją z d. scgottky'ego 1N5822.
MOżesz podrzucić więcej informacji?
I jeszcze jedno: jak wymontować zegarek? MOntowany jest "na wcisk" i wystarczy go wyszarpnąc czy jest przykręcany ukrytymi wkrętami?
Tylko które diody są do wymiany i na jakie, bo z tych radzieckich opisów nie jest jasne.
Raz wymieniają D2 a na drugim ZD2.
I jakie to sa diody, bo raz piszą FR307 /301/ i mylą? ją z d. scgottky'ego 1N5822.
MOżesz podrzucić więcej informacji?
I jeszcze jedno: jak wymontować zegarek? MOntowany jest "na wcisk" i wystarczy go wyszarpnąc czy jest przykręcany ukrytymi wkrętami?
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Zegarek
Jeśli dobrze pamiętam to zewnętrzna obudowa jest na 4 zatrzaskach a sam moduł zegarka trzymają 2 śruby po bokach.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 4 wrz 2018, o 18:18
- Reputacja: 0
- Imię: Sławek
- Samochód: Aveo T255 5D + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
- Kontakt:
Re: Zegarek
Nabywszy diody w/g rad Kolegi Sebastiana i podpierając się linkiem https://www.drive2.ru/l/4157070/, zkupiłem odpowiednie diody i zabrałaem sie za naprawę zegarka.
Po wymontowaniu i rozłożeniu - niespodzianka : mam inny zegarek niż ten w powyższym linku. Płytka zasilajaca wygląda zupełnie inaczej:
Po numerze z płyki googlem znalazłem to:
https://www.drive2.com/l/5978088/
i to
https://a.d-cd.net/8069c82s-960.jpg
I to jest właśnie mój zegar.
Diody Z1-Z7 wydaja się być ok - pomierzyłem bez wylutowywania omomierzem - przewodzą w jedną stronę /ok. 600 Ohmów/.
Zastanawiam sie naz Zenerami ZD7, 9, 8 i 6. Czy da się je sprawdzić omomierzem?
Pomierzyłem i dla każdej mam różne wskazania .
Czy ktoś coś może poradzić?
Po wymontowaniu i rozłożeniu - niespodzianka : mam inny zegarek niż ten w powyższym linku. Płytka zasilajaca wygląda zupełnie inaczej:
Po numerze z płyki googlem znalazłem to:
https://www.drive2.com/l/5978088/
i to
https://a.d-cd.net/8069c82s-960.jpg
I to jest właśnie mój zegar.
Diody Z1-Z7 wydaja się być ok - pomierzyłem bez wylutowywania omomierzem - przewodzą w jedną stronę /ok. 600 Ohmów/.
Zastanawiam sie naz Zenerami ZD7, 9, 8 i 6. Czy da się je sprawdzić omomierzem?
Pomierzyłem i dla każdej mam różne wskazania .
Czy ktoś coś może poradzić?
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Zegarek
Że co ??? Ohmów ??? A może to były miliwolty ?
Zlituj się i wylutuj chociaż jeden koniec diody do pomiaru.
Bez tego pomiar może być niemiarodajny (choć najczęściej udaje się wykluczyć zwarcie).
Może.
Nie da się sensownie pomierzyć omomierzem, choć wynik taki sam jak dla normalnej diody raczej dowodzi sprawności diody Zenera.
Chcąc dokładnie przetestować wylutuj, podłącz przez odpowiedni opornik (rzędu 100 omów) pod zasilacz stabilizowany o regulowanym napięciu i najeżdżaj powoli. W kierunku przewodzenia zenerka zachowuje się jak normalna dioda, w kierunku zaporowym dostaje jakby przebicia przy napięciu Zenera (napisane na obudowie diody) i zaczyna puszczać prąd.
Osobiście bardzo bym się zdziwił, gdyby którakolwiek z diod była uszkodzona.
Zdecydowanie poprawiłbym luty i wymienił elektrolity (dla zasady, ponieważ spośród wszystkich części elektronicznych uszkadzają się wielokrotnie częściej niż inne elementy, a szczególnie nie znoszą wysokiej temperatury).
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 4 wrz 2018, o 18:18
- Reputacja: 0
- Imię: Sławek
- Samochód: Aveo T255 5D + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
- Kontakt:
Re: Zegarek
"Że co ??? Ohmów ??? A może to były miliwolty ?"
Rzeczywiście, głupoty wypisałem. Ustawiłem miernik na pomiar diod i wskazania były 660 / 1......
" Zlituj się i wylutuj chociaż jeden koniec diody do pomiaru. "
Na łątwizne chciałem pójść, żeby nie nabrambulić na płytce.
A na skróty, czasem jeś najdłuższa droga
Dzięki za wskazówki.
Rzeczywiście, głupoty wypisałem. Ustawiłem miernik na pomiar diod i wskazania były 660 / 1......
" Zlituj się i wylutuj chociaż jeden koniec diody do pomiaru. "
Na łątwizne chciałem pójść, żeby nie nabrambulić na płytce.
A na skróty, czasem jeś najdłuższa droga
Dzięki za wskazówki.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 4 wrz 2018, o 18:18
- Reputacja: 0
- Imię: Sławek
- Samochód: Aveo T255 5D + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
- Kontakt:
Re: Zegarek
I sprawa zakończona /mam nadzieję/.
Kolega tdon miał całkowitą rację.
Wszystkie diody okazały sie sprawne, a wystaczyła wymiana kondensatorów elektrolitycznych.
Tu juz się nie bawiłem w żadne prowizorki i wymieniłaem oba (C9 i C10).
Od 4 dni żadnych problemów z czasomierzem.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Kolega tdon miał całkowitą rację.
Wszystkie diody okazały sie sprawne, a wystaczyła wymiana kondensatorów elektrolitycznych.
Tu juz się nie bawiłem w żadne prowizorki i wymieniłaem oba (C9 i C10).
Od 4 dni żadnych problemów z czasomierzem.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Zegarek
I oby tak dalej.
Polecam się na przyszłość
Polecam się na przyszłość
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości