P0337 podsystem-układ zapłonowy
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 lip 2018, o 21:53
- Reputacja: 0
- Imię: Iriusz
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
P0337 podsystem-układ zapłonowy
Witam. Próbuje doprowadzić aveo 1.2 benzyna/gaz 2004r do ładu.
Pierwsze podpięcie pod komp to jakieś 15 różnych błędów. i tak;
Sprawdziłem masę karoserii,
Przeczyściłem wszystkie wtyczki, posprawdzałem kable w wiązkach i przy wtyczkach.
Przeczyściłem przepustnicę i układ dolotowy, który był bardzo zaolejony.
Zaglądnąłem do egr.
Wymieniłem świecę.
Sprawdziłem ładowanie.
Po ponownym podpięciu pod komp został błąd jak w temacie zweryfikowany i niezweryfikowany.
Auto podczas gorących dni odpalałem na 3 razy. Odpalał łapał 3 tyś i od razu gasł. Bieg jałowy to obroty 1500-3000. Obroty bardzo szybko falują np 1500-1700.
Czasem podczas odpalania zadymi tak że "światu nie widać"
Teraz gdy jest zimniej (10-15stopni) ciężko pali, trzeba długo kręcić.
Podczas jazdy z góry, na biegu, bez gazu(hamowanie silnikiem) czuć, że albo silnik ciągnie jak po dodaniu gazu, albo hamuje, - te stany się szybko zmieniają.
Jak wyczytałem jest to błąd czujnika położenia wału, tylko wszędzie była mowa o jego niskim lub wysokim stanie.
Jak sprawdzić czujnik? Jakie napięcia powinny być na wtyczce czujnika? Co mogę jeszcze sprawdzić? Wszelkie sugestie będą mile widziane.
Czy czujnik jest już do wymiany? i czy opisane problemy auta wynikają awarii tego czujnika?
Pierwsze podpięcie pod komp to jakieś 15 różnych błędów. i tak;
Sprawdziłem masę karoserii,
Przeczyściłem wszystkie wtyczki, posprawdzałem kable w wiązkach i przy wtyczkach.
Przeczyściłem przepustnicę i układ dolotowy, który był bardzo zaolejony.
Zaglądnąłem do egr.
Wymieniłem świecę.
Sprawdziłem ładowanie.
Po ponownym podpięciu pod komp został błąd jak w temacie zweryfikowany i niezweryfikowany.
Auto podczas gorących dni odpalałem na 3 razy. Odpalał łapał 3 tyś i od razu gasł. Bieg jałowy to obroty 1500-3000. Obroty bardzo szybko falują np 1500-1700.
Czasem podczas odpalania zadymi tak że "światu nie widać"
Teraz gdy jest zimniej (10-15stopni) ciężko pali, trzeba długo kręcić.
Podczas jazdy z góry, na biegu, bez gazu(hamowanie silnikiem) czuć, że albo silnik ciągnie jak po dodaniu gazu, albo hamuje, - te stany się szybko zmieniają.
Jak wyczytałem jest to błąd czujnika położenia wału, tylko wszędzie była mowa o jego niskim lub wysokim stanie.
Jak sprawdzić czujnik? Jakie napięcia powinny być na wtyczce czujnika? Co mogę jeszcze sprawdzić? Wszelkie sugestie będą mile widziane.
Czy czujnik jest już do wymiany? i czy opisane problemy auta wynikają awarii tego czujnika?
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
Czym to diagnozowałeś? P0337 to nie błąd tak jak opisujesz.
Prawidłowy opis to: Kod diagnostyczny usterki (DTC) P0337 - Brak sygnału czujnika położenia wału korbowego
Wymień czujnik i tyle roboty
Prawidłowy opis to: Kod diagnostyczny usterki (DTC) P0337 - Brak sygnału czujnika położenia wału korbowego
Wymień czujnik i tyle roboty
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 lip 2018, o 21:53
- Reputacja: 0
- Imię: Iriusz
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
Taki komunikat wyświetlił się po podpięcia interfejsu elm 327, dokładnie taki jak napisałem.
Czyli zacząć od wymiany czujnika położenia wału.
Po wymianie trzeba skasować błąd/komunikat, żeby było ok ?
Czyli zacząć od wymiany czujnika położenia wału.
Po wymianie trzeba skasować błąd/komunikat, żeby było ok ?
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
Widzę ze te wszystkie ELM to zło. Kazdy producent opisuje inaczej niektóre błędy. Dlatego trzeba odczytać błąd, a jego identyfikacje znaleźć w google z dopiskiem marki pojazdu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 lip 2018, o 21:53
- Reputacja: 0
- Imię: Iriusz
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
No właśnie i nie mogłem nigdzie znaleźć tego dopisku "podsystem - układ zapłonowy" więc nie byłem/ nie jestem, pewny awarii tego czujnika
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
sprawdź wtyczkę, bo czasem wtyczka jest zaśniedziała tylko.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 lip 2018, o 21:53
- Reputacja: 0
- Imię: Iriusz
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
wszystkie wtyczki przeleciałem już wcześniej, ale jeszcze rzucę okiem
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
teraz od czujnika wału korbowego. Jak już sprawdzałeś to zamów czujnik, bo to czeta usterka w tym aucie z tego rocznika
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 lip 2018, o 21:53
- Reputacja: 0
- Imię: Iriusz
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
Dla jasności jest to czujnik położenia wału korbowego nie wałka rozrządu, usytuowany pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, łatwy dostęp od przodu auta???
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 lip 2018, o 21:53
- Reputacja: 0
- Imię: Iriusz
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
Witam po krótkiej przerwie.
W sobotę wymieniłem czujnik położenia walu korbowego, delphi. Odłączyłem aku na godzinę. Po podłączeniu aku, chodził sobie, aż złapał 90 stopni. Obroty 800 ale co jakiś czas podwyższał do 1200 na chwilę.
Zmieniło się to, że teraz odpala na dotyk, ale nie zmiennie zaraz po odpaleniu, łapie 3tyś obrotów, po czym obroty szybko spadają i gaśnie. Podczas jazdy nie szarpie już jak było to wcześniej.
Gdy po odpaleniu próbuje utrzymać obroty w przedziale 2-3tyś tak, aby nie zgasł, auto poddymia.
Obroty biegu jałowego na nagrzanym 1200-1500, rzadko 800.
Moje podejrzenia to awaria
--przepustnicy????, lub
--przepustnica dostaje niewłaściwy sygnał np z czujnika temperatury???
-- lub czujnika temperatury cieczy???
Lewego powietrza szukałem dwa razy.
Do czego najbardziej pasują objawy? żeby nie wymieniać wszystkiego po kolei.
jak mógłbym sprawdzić te czujniki.
Dodano po 6 minutach 20 sekundach:
Temperatura cieczy jest pokazywana prawidłowo obok zegarów, więc czujnik temperatury cieczy mogę wykluczyć?
W sobotę wymieniłem czujnik położenia walu korbowego, delphi. Odłączyłem aku na godzinę. Po podłączeniu aku, chodził sobie, aż złapał 90 stopni. Obroty 800 ale co jakiś czas podwyższał do 1200 na chwilę.
Zmieniło się to, że teraz odpala na dotyk, ale nie zmiennie zaraz po odpaleniu, łapie 3tyś obrotów, po czym obroty szybko spadają i gaśnie. Podczas jazdy nie szarpie już jak było to wcześniej.
Gdy po odpaleniu próbuje utrzymać obroty w przedziale 2-3tyś tak, aby nie zgasł, auto poddymia.
Obroty biegu jałowego na nagrzanym 1200-1500, rzadko 800.
Moje podejrzenia to awaria
--przepustnicy????, lub
--przepustnica dostaje niewłaściwy sygnał np z czujnika temperatury???
-- lub czujnika temperatury cieczy???
Lewego powietrza szukałem dwa razy.
Do czego najbardziej pasują objawy? żeby nie wymieniać wszystkiego po kolei.
jak mógłbym sprawdzić te czujniki.
Dodano po 6 minutach 20 sekundach:
Temperatura cieczy jest pokazywana prawidłowo obok zegarów, więc czujnik temperatury cieczy mogę wykluczyć?
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
Sprawdź kolejny raz błędy. Być może coś nie zostało podłączone przy poprzedniej naprawie, lub uszkodzone.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 lip 2018, o 21:53
- Reputacja: 0
- Imię: Iriusz
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
Więc na kompie został P0172 podsystem - układ paliwowy i dolotowy
czujnik 02 (bank 1) mieszanka zbyt bogata.
Po skasowaniu go, przy odpalaniu nie wyrzuca błędu od razu. Widocznie wyrzuca przy jeździe na gazie. Na benzynie odpalam i przejeżdżam kilkaset metrów. Gaz ustawiony na sztukę ze względu na różne obroty na benzynie.
Gdzieś na jakimś forum, na innym aucie gość przy tym błędzie wymieniał przepływomierz i pomogło, tylko u mnie nie ma czegoś takiego,
Bardzo poważnie myślę o wymianie przepustnicy. Przepustnica piszczy po załączeniu zapłonu???
Myślę też o zaślepieniu Egr? ale ewentualnie jego awaria byłaby widoczna na kompie?
Dla sprostowania auto zapala i gaśnie po dłuższym postoju. Po odpaleniu i przejechaniu 300 metrów, gaszę i odpala normalnie, -silnik nie zdąży się nagrzać.
Odrzucam awarię pompki/układu paliwowego, bo po odpaleniu i "przygazowywaniu", mogę utrzymać wysokie obroty silnika.
czujnik 02 (bank 1) mieszanka zbyt bogata.
Po skasowaniu go, przy odpalaniu nie wyrzuca błędu od razu. Widocznie wyrzuca przy jeździe na gazie. Na benzynie odpalam i przejeżdżam kilkaset metrów. Gaz ustawiony na sztukę ze względu na różne obroty na benzynie.
Gdzieś na jakimś forum, na innym aucie gość przy tym błędzie wymieniał przepływomierz i pomogło, tylko u mnie nie ma czegoś takiego,
Bardzo poważnie myślę o wymianie przepustnicy. Przepustnica piszczy po załączeniu zapłonu???
Myślę też o zaślepieniu Egr? ale ewentualnie jego awaria byłaby widoczna na kompie?
Dla sprostowania auto zapala i gaśnie po dłuższym postoju. Po odpaleniu i przejechaniu 300 metrów, gaszę i odpala normalnie, -silnik nie zdąży się nagrzać.
Odrzucam awarię pompki/układu paliwowego, bo po odpaleniu i "przygazowywaniu", mogę utrzymać wysokie obroty silnika.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
ten bład wskazuje na zły sklad mieszanki i to jak sie pojawia na gazie, to on jest winny.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 lip 2018, o 21:53
- Reputacja: 0
- Imię: Iriusz
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
No tak. Tego błędu raczej nie wiążę z trudnościami z odpalanie.
Dodam także, że przed gaszeniem auta przerzucałem na benzynę na chwilę, też nic nie dało
Dodam także, że przed gaszeniem auta przerzucałem na benzynę na chwilę, też nic nie dało
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
ale to nie jest wina pracy na wolnych obrotach.
Błędy nie tworzą sie bo tak chcą, tyko zgodnie z opisanym powodem.
Błędy nie tworzą sie bo tak chcą, tyko zgodnie z opisanym powodem.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 lip 2018, o 21:53
- Reputacja: 0
- Imię: Iriusz
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 lip 2018, o 21:53
- Reputacja: 0
- Imię: Iriusz
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
jest to czujnik temperatury w układzie dolotowym. , po jego odłączeniu na komputerze pokazuje temp -40
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
Dokładnie to czujnik IAT (temperatury powietrza dolotowego).
Próbowałeś wykluczyć LPG ? Zakręcić zawór na butli, wypalić cały gaz i pojeździć z tydzień ?
Świece, filtry (powietrza, paliwa), przewody zmieniane ?
Próbowałeś wykluczyć LPG ? Zakręcić zawór na butli, wypalić cały gaz i pojeździć z tydzień ?
Świece, filtry (powietrza, paliwa), przewody zmieniane ?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 lip 2018, o 21:53
- Reputacja: 0
- Imię: Iriusz
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
Wymieniłem przepustnicę, odłączyłem aku na godzinę po czym auto zagrzało się na benzynie, na wolnych obrotach do 90stopni, niestety problem został.
Auto raczej nie szaleje już na wolnych obrotach, tylko trzyma sobie 800-900obr, ale działo się tak już przed wymianą przepustnicy.
Próbowałem jeździć na benzynie, dzień czy dwa, ale zaworu nie zakręcałem.
Wymieniłem świece, jeździłem trochę bez filtra i jego obudowy.
Może źle myślę, ale odrzucałbym awarię paliwo-cewka-przewody, bo po odpaleniu mogę utrzymać wysokie obroty silnika, ale może źle myślę???
Wygląda mi to tak, że po odpaleniu chodzi chwileczkę, po czym tak jakby wyłączał sobie ssanie i auto natychmiastowo gasło, ale to tylko takie odczucię.
Silnik po zgaśnięciu znowu odpala na dotyk, więc nie jest zalewany.
Auto raczej nie szaleje już na wolnych obrotach, tylko trzyma sobie 800-900obr, ale działo się tak już przed wymianą przepustnicy.
Próbowałem jeździć na benzynie, dzień czy dwa, ale zaworu nie zakręcałem.
Wymieniłem świece, jeździłem trochę bez filtra i jego obudowy.
Może źle myślę, ale odrzucałbym awarię paliwo-cewka-przewody, bo po odpaleniu mogę utrzymać wysokie obroty silnika, ale może źle myślę???
Wygląda mi to tak, że po odpaleniu chodzi chwileczkę, po czym tak jakby wyłączał sobie ssanie i auto natychmiastowo gasło, ale to tylko takie odczucię.
Silnik po zgaśnięciu znowu odpala na dotyk, więc nie jest zalewany.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
jazda na benzynie, bez zakręcania nie ma sensu dla tego testu. Zakręć zawór.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
Nie sądzę żeby nawaliły wszystkie 3 elektrozawory po drodze gazu z butli do kolektora. Zakręcanie mechaniczne nie jest do końca konieczne, choć eliminuje w 100% dostęp gazu.
Iriusz, zapytam czy mierzyłeś kompresję na gorącym silniku? Czy ten silnik ma hydroregulatory luzu zaworowego? Jeżeli nie to czy był wykonany pomiar luzu zaworowego. Może po zagrzaniu podpiera zawory.
Iriusz, zapytam czy mierzyłeś kompresję na gorącym silniku? Czy ten silnik ma hydroregulatory luzu zaworowego? Jeżeli nie to czy był wykonany pomiar luzu zaworowego. Może po zagrzaniu podpiera zawory.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 lip 2018, o 21:53
- Reputacja: 0
- Imię: Iriusz
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
No tak. Dzięki wszystkim zainteresowanym, tropie i rozważam wszystkie sugestie.
Byłem ostatnio u znajomego mechanika, który również zauważył, że silnik po odpaleniu chodzi 2-3sekundy i jakby gwałtownie wyłączał ssanie i gasł.
Co do zaworów, podobno gdyby miały luz "klekotały" by, a tego nie słychać - tą informację będę jeszcze tropił. Pomyślę też o sprawdzeniu ciśnienia na cylindrach.
Sprawdzę też jeszcze raz połączenie komputer czujnik wału, jak sugeruje link od kolegi Marcinek
Zauważyłem że w komorze silnika występuje podciśnienie, po przyłożeniu gumowej rękawicy do wlewu oleju, rękawicę zasysa???
O tym podciśnieniu nic wyczytać nie mogę, bo na ogół ludziom dmucha spod pokrywy.
Posprawdzałem drożność gumowych rurek i niby jest ok.
Tylko jak wygląda/gdzie szukać odmy w tym aucie?? 1.2 8v
https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q= ... 3355619074
Teraz z innej beczki. Awaria wskaźnika paliwa, czyli wskaźnik pokazuje tylko wysoki i niski stan.
Powodem jest wytarcie płytki drukowanej w pompie paliwa. Może się komuś przyda.
Byłem ostatnio u znajomego mechanika, który również zauważył, że silnik po odpaleniu chodzi 2-3sekundy i jakby gwałtownie wyłączał ssanie i gasł.
Co do zaworów, podobno gdyby miały luz "klekotały" by, a tego nie słychać - tą informację będę jeszcze tropił. Pomyślę też o sprawdzeniu ciśnienia na cylindrach.
Sprawdzę też jeszcze raz połączenie komputer czujnik wału, jak sugeruje link od kolegi Marcinek
Zauważyłem że w komorze silnika występuje podciśnienie, po przyłożeniu gumowej rękawicy do wlewu oleju, rękawicę zasysa???
O tym podciśnieniu nic wyczytać nie mogę, bo na ogół ludziom dmucha spod pokrywy.
Posprawdzałem drożność gumowych rurek i niby jest ok.
Tylko jak wygląda/gdzie szukać odmy w tym aucie?? 1.2 8v
https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q= ... 3355619074
Teraz z innej beczki. Awaria wskaźnika paliwa, czyli wskaźnik pokazuje tylko wysoki i niski stan.
Powodem jest wytarcie płytki drukowanej w pompie paliwa. Może się komuś przyda.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: P0337 podsystem-układ zapłonowy
Jeżeli to jest ocena tego mechanika to już do niego nie zaglądaj. Sam się w tym kierunku doedukuj bo luz zaworowy to podstawy konstrukcji silnika. Luz zaworowy jest konieczny, gdyż zapewnia prawidłowe domykanie zaworów a więc kompresję a także ich stabilizację temperaturową. Brak luzu jest wielokrotnie bardziej niszczący niż jego ponadnormatywna wartość. Na klepiących zaworach można jeździć i prócz hałasu i lekko mniejszej mocy nic wielkiego się nie dzieje. Przy braku luzu doprowadzającym do podparcia to 1..3tys km i głowica do remontu.
search.php?keywords=luz+zaworowy&terms= ... mit=Szukaj
Do poduszki:
https://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja ... ,9676.html
Tematy z innej beczki proponuję wstawiać do odpowiedniego wątku
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości