Zegary skaczą, brak zapłonu
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 kwie 2016, o 08:20
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zegary skaczą, brak zapłonu
Witam wszystkich serdecznie,
Otóż mam kolejny problem ze swoim Chevym... (zaczynam już mieć dość tego samochodu )
W dniu dzisiejszym po wejściu do samochodu chciałem go odpalić, natomiast pokręcił przez niecałą sekundę i cisza nagle zaczął zegar wariować i schodził poniżej 0, a przebiegi i spalanie się resetowało. Słychać również głośno pracującą pompe paliwa z tyłu. Po wejściu do samochodu radio się nie włącza, natomiast jak z niego wyjde i zamknę samochód to radio nagle się włącza. Nie wiem już co mam robić, rozłączałem akumulator, mierzyłem napięcie 11-12V, rozrusznika w ogóle nie słychać. Dodam, że ta stacyjka też jakoś dziwnie chodzi, zacząłem przekręcać kluczykiem do siebie i z powrotem i co chwile się pulpit resetował jak wyżej i tam gdzie jest już zapłon (rozrusznik) to dopiero podało napięcie? Sam już nie wiem... Nawet nie mam jak podjechać ani odholować do mechanika, bo układ kierowniczy nie działa...
Proszę o pomoc.
Aveo (1.3 D 95km)
Otóż mam kolejny problem ze swoim Chevym... (zaczynam już mieć dość tego samochodu )
W dniu dzisiejszym po wejściu do samochodu chciałem go odpalić, natomiast pokręcił przez niecałą sekundę i cisza nagle zaczął zegar wariować i schodził poniżej 0, a przebiegi i spalanie się resetowało. Słychać również głośno pracującą pompe paliwa z tyłu. Po wejściu do samochodu radio się nie włącza, natomiast jak z niego wyjde i zamknę samochód to radio nagle się włącza. Nie wiem już co mam robić, rozłączałem akumulator, mierzyłem napięcie 11-12V, rozrusznika w ogóle nie słychać. Dodam, że ta stacyjka też jakoś dziwnie chodzi, zacząłem przekręcać kluczykiem do siebie i z powrotem i co chwile się pulpit resetował jak wyżej i tam gdzie jest już zapłon (rozrusznik) to dopiero podało napięcie? Sam już nie wiem... Nawet nie mam jak podjechać ani odholować do mechanika, bo układ kierowniczy nie działa...
Proszę o pomoc.
Aveo (1.3 D 95km)
Chevrolet Aveo T300 1.3 - 95 KM VCDI
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
Posprawdzaj wszystkie kable masowe.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
Wymień akumulator, podmień na sprawny na próbe.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
U mnie podobnie gdy aku padł,resetował się licznik,zanikały ceferki,zero odpalenia,ale do tego cisza w aucie . Aku miał 3 lata i zwarcie w środku . Jeszcze pytanie,czy załapałeś się na akcję z wymianą stacyjki w AVEO? Zapytaj w ASO,albo zaloguj na mychevrolet i tam podają gdy sa akcje serwisowe danego nr VIN
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 kwie 2016, o 08:20
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
Ok, spróbuję.
Strasznie dziwna sprawa, bo jeszcze 2 dni temu go odpalałem pod domem i było okej. Dziwi mnie strasznie to radio, że włącza się jak zamykam samochód. Mam jeszcze takie urządzenie jak ELM327 pod gniazdo OBD i podpiąłem je właśnie 2 dni temu, żeby sobie sprawdzić parametry, natomiast wątpię żeby to była wina tego. Ta stacyjka mi jeszcze nie pasuje, bo co zmienię pozycję kluczyka to się resetuje. Sprawdzę z tym akumulatorem, natomiast te kable masowe to może być ciężko, bo niestety nie mam warunków (ogródek) ani schematu.
@edit
Pytanko jeszcze odnośnie akumulatora. Jeżeli okaże się, że jest wadliwy to jaki akumulator mógłbym kupić do tego modelu? Jest w nim system Start/Stop
Strasznie dziwna sprawa, bo jeszcze 2 dni temu go odpalałem pod domem i było okej. Dziwi mnie strasznie to radio, że włącza się jak zamykam samochód. Mam jeszcze takie urządzenie jak ELM327 pod gniazdo OBD i podpiąłem je właśnie 2 dni temu, żeby sobie sprawdzić parametry, natomiast wątpię żeby to była wina tego. Ta stacyjka mi jeszcze nie pasuje, bo co zmienię pozycję kluczyka to się resetuje. Sprawdzę z tym akumulatorem, natomiast te kable masowe to może być ciężko, bo niestety nie mam warunków (ogródek) ani schematu.
@edit
Pytanko jeszcze odnośnie akumulatora. Jeżeli okaże się, że jest wadliwy to jaki akumulator mógłbym kupić do tego modelu? Jest w nim system Start/Stop
Chevrolet Aveo T300 1.3 - 95 KM VCDI
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
Musi być dedykowany do układu start/stop i trzeba go programować
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
Zacznij od aku
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 kwie 2016, o 08:20
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
Panowie,
Jesteście wielcy! Jakbym mógł to bym każdemu piwo postawił (ewentualnie wysłać mogę pocztą )
Wziąłem drugi akumulator z renówki, wsadzam do cheviego i wszystko pięknie -> działa. Także teraz muszę zakupić jakiś dedykowany dla systemu START/STOP. Czy możecie mi jakiś polecić (firma, model)? Ewentualnie kupić taki sam jak miałem przedtem?
Pozdrawiam,
I jeszcze raz dziękuję!
Jesteście wielcy! Jakbym mógł to bym każdemu piwo postawił (ewentualnie wysłać mogę pocztą )
Wziąłem drugi akumulator z renówki, wsadzam do cheviego i wszystko pięknie -> działa. Także teraz muszę zakupić jakiś dedykowany dla systemu START/STOP. Czy możecie mi jakiś polecić (firma, model)? Ewentualnie kupić taki sam jak miałem przedtem?
Pozdrawiam,
I jeszcze raz dziękuję!
Chevrolet Aveo T300 1.3 - 95 KM VCDI
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 kwie 2016, o 08:20
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
Zdecydowałem się na:
Akumulator 70Ah 760A AGM Centra CK700 START STOP
Pytanko odnośnie programowania,
Czy robi to tylko autoryzowany serwis na swoim akumulatorze czy może to np. zrobić mechanik ze specjalnym sprzętem? Czy bez tego programowania wszystko będzie działać jak powinno?
Akumulator 70Ah 760A AGM Centra CK700 START STOP
Pytanko odnośnie programowania,
Czy robi to tylko autoryzowany serwis na swoim akumulatorze czy może to np. zrobić mechanik ze specjalnym sprzętem? Czy bez tego programowania wszystko będzie działać jak powinno?
Chevrolet Aveo T300 1.3 - 95 KM VCDI
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
Teoretycznie dobry warsztat z sprzętem zrobi to tak samo jak Aso.
Są też informacje, że bez tego też działa. Pamiętaj że ładowanie 14,8V to normalne w tym aucie z układem inteligentnego ładowania.
Są też informacje, że bez tego też działa. Pamiętaj że ładowanie 14,8V to normalne w tym aucie z układem inteligentnego ładowania.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 kwie 2016, o 08:20
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
Wymieniłem aku i nic nie programowałem,bo w T300 jest prosty S/S bez odzysku energii itd ,zwyczajne urządzenie ,które dopuszcza załączenie S/S gdy spełnisz listę warunków . Np wystarczy mieć odemkniętą maskę i już S/S nie działa itd . Spis jest zdaje się w instrukcji. Jest tutaj też gdzieś post ode mnie ,gdy padł mi aku na autostradzie,co szukałem ,co kupiłem itd
http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... 816#p67816
http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... 816#p67816
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 kwie 2016, o 08:20
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
Potwierdzam, tak jak wyżej @rajtkezjusz napisał
Dzisiaj przyszedł nowy akumulator AGM z technologią VRLA (tak jak miałem na poprzednim) i wszystko ładnie śmiga System S/S działa bez zarzutu. Natomiast nie przywiązywałem dużej wagi do tego czy świeci się kontrolka naciśnięcia sprzęgła jak się system S/S włącza i silnik gaśnie? U mnie się nie świeci, tak samo podczas przekręcenia kluczyka wszystko się świeci, ale bez tej kontrolki. W sumie to pierdoła, ale jakoś tak mnie naszło
Dzisiaj przyszedł nowy akumulator AGM z technologią VRLA (tak jak miałem na poprzednim) i wszystko ładnie śmiga System S/S działa bez zarzutu. Natomiast nie przywiązywałem dużej wagi do tego czy świeci się kontrolka naciśnięcia sprzęgła jak się system S/S włącza i silnik gaśnie? U mnie się nie świeci, tak samo podczas przekręcenia kluczyka wszystko się świeci, ale bez tej kontrolki. W sumie to pierdoła, ale jakoś tak mnie naszło
Chevrolet Aveo T300 1.3 - 95 KM VCDI
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
A kiedyś świeciała?
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
no właśnie miałem wersję 95 KM (może masz moje byłe auto ) i nie widywałem kontrolki sprzęgła . Wkurzało mnie to ciągłe pamiętanie o wyłączeniu S/S -w teraźniejszym aucie mam tak,że raz wyłączę i zapominam o temacie .
W ASO zawołali za oryginalny aku zdaje się ok 800 zł ,ale po co mi AGM i kupiłem Vartę EFB za duzo mniejszą kasę. Z ciekawości dla potomnych-dużo dałeś za AGM ?
W ASO zawołali za oryginalny aku zdaje się ok 800 zł ,ale po co mi AGM i kupiłem Vartę EFB za duzo mniejszą kasę. Z ciekawości dla potomnych-dużo dałeś za AGM ?
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 kwie 2016, o 08:20
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
@Bunioopl
Właśnie dobre pytanie, bo wydawało mi się że tak, aczkolwiek może mi się przywidziało i w instrukcji to tylko widziałem.
@rajtkezjusz
Z przesyłką 510zł -> Akumulator 70Ah 760A AGM Centra CK700 START STOP w CenterCar (Kraków), bez przesyłki 475zł.
Troszkę wyższy o jakieś 5mm, ale to nie przeszkadza
Właśnie dobre pytanie, bo wydawało mi się że tak, aczkolwiek może mi się przywidziało i w instrukcji to tylko widziałem.
@rajtkezjusz
Z przesyłką 510zł -> Akumulator 70Ah 760A AGM Centra CK700 START STOP w CenterCar (Kraków), bez przesyłki 475zł.
Troszkę wyższy o jakieś 5mm, ale to nie przeszkadza
Chevrolet Aveo T300 1.3 - 95 KM VCDI
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
Dopytaj kolegów z podobnym modelem czy mają coś takiego. W moim autku nie świeciły dwie kontrolki. Pomogła wymiana licznika i programowanie
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
Dobra cenaMajkel92 pisze:@Bunioopl
Właśnie dobre pytanie, bo wydawało mi się że tak, aczkolwiek może mi się przywidziało i w instrukcji to tylko widziałem.
@rajtkezjusz
Z przesyłką 510zł -> Akumulator 70Ah 760A AGM Centra CK700 START STOP w CenterCar (Kraków), bez przesyłki 475zł.
Troszkę wyższy o jakieś 5mm, ale to nie przeszkadza
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 25 lis 2015, o 19:32
- Reputacja: 0
- Imię: Mirosław
- Samochód: Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
U mnie objawy jak opisane powyżej. Najciekawsze jest to, że Aku wyzionął ducha po przejechaniu 160 km, na 40 km przed celem podróży. Włączona klima, ruszanie pod wzniesienie na skręconych kołach, trochę bagażu... Trochę za delikatnie chciałem to zrobić. Silnik zgasł i na tym się skończyło. W związku z tym, że nie wiedziałem co się dzieje, a niedziela była niehandlowa, to nie mogłem kupić Aku na podmianę. Lawetowanie 160 km do domu.
Dzisiaj z samego rana nowe aku, silnik żwawiej odpala, znów działa start/stop. A co ciekawe, wygląda, że zniknął Code 89, który doskwierał szaremu od niemalże 3 lat (pojawił się tuż po gwarancji). Ale to są póki co ostrożne przypuszczenia po 1 dniu eksploatacji z nowym aku (400 km z kilkoma postojami).
A najciekawsze, że wczoraj już w trakcie jazdy mówiłem, że coś ten silnik inaczej odpala, jakby słabiej, z większym mozołem.
Nowe aku to Bosch AGM 70Ah 760A, koszt 520 zł z dowozem i montażem, zamówiony w niedzielę wieczorem, dostarczony w poniedziałek rano na godzinę 9.
Dzisiaj z samego rana nowe aku, silnik żwawiej odpala, znów działa start/stop. A co ciekawe, wygląda, że zniknął Code 89, który doskwierał szaremu od niemalże 3 lat (pojawił się tuż po gwarancji). Ale to są póki co ostrożne przypuszczenia po 1 dniu eksploatacji z nowym aku (400 km z kilkoma postojami).
A najciekawsze, że wczoraj już w trakcie jazdy mówiłem, że coś ten silnik inaczej odpala, jakby słabiej, z większym mozołem.
Nowe aku to Bosch AGM 70Ah 760A, koszt 520 zł z dowozem i montażem, zamówiony w niedzielę wieczorem, dostarczony w poniedziałek rano na godzinę 9.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 25 lis 2015, o 19:32
- Reputacja: 0
- Imię: Mirosław
- Samochód: Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Zegary skaczą, brak zapłonu
A jednak Code 89 dzisiaj powrócił, chociaż rzadziej niż przed wymianą aku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości