Strona 1 z 2
Cewka zapłonowa
: 18 mar 2017, o 18:19
autor: Maciej_87
Witam wszystkich;
Dzisiaj postanowiłem wymienić świece zapłonowe w Aveo 1,2 86KM. Po odkręceniu dwóch śrub dociskających cewkę do świec zapłonowych zacząłem podnosić cewkę. Wszystko szło dobrze do momentu kiedy cewka wyszła z 3 gumowymi osłonami, które nachodzą na świece zapłonowe. Jedna osłona pozostała na świecy. Złapałem za gumowy element, który pozostał na jednej świecy i pociągnąłem. Niestety guma się urwała

Nie majstrowałem dalej ponieważ postanowiłem, że dokończę wymianę w momencie kiedy kupię nowy gumowy element. Oderwaną część gumy dopasowałem do tej która została na świecy i już miałem zakładać cewkę kiedy ukazała mi się sprężynka, która jak się domyślam przekazuje napięcie z cewki na świecę. Sprężynka oraz jej końcowy element, który jest osadzany w gnieździe cewki był całkowicie zasiedziały, skorodowany - rozpadający się. Gniazdo cewki (tam gdzie wchodzi ta sprężynka okopcone). Pozostałe gniazda (3szt) czyste - aż się świeciły i sprężynki też jak nowe.
Po złożeniu wszystkiego (świec nie wymieniłem) samochód nie pali na jeden cylinder - silnik pracuje nierówno. Dodam, że przed cała czynnością samochód naprawdę dobrze chodził. I tu pytanie do wszystkich:
1) Czy można kupić ten jeden gumowy element, który nachodzi na świece zapłonową i cewkę? - jak on się nazywa?
2) Czy można kupić tą sprężynkę i jak ona fachowo się nazywa?
Pomóżcie proszę

Re: Cewka zapłonowa
: 18 mar 2017, o 20:03
autor: Sebastian
Jeśli Twoja cewka wygląda tak:
To ten "gumowy element" jest integralną częścią cewki i jest niewymienny. W grę wchodzi tylko nowa (ew. pewna używana), cewka.
Re: Cewka zapłonowa
: 18 mar 2017, o 20:09
autor: Maciej_87
Dziękuje za odpowiedź.
Mam jedną wątpliwość. Skoro każdy z tych gumowych elementów można zdjąć, wyciągnąć "sprężynkę" to nie można tego kupić? Te gumowe elementy nie są na stałe przyczepione do zasadniczej części cewki....
Możesz mi wyjaśnić dlaczego samochód przestał działać poprawnie?
Re: Cewka zapłonowa
: 18 mar 2017, o 20:26
autor: Sebastian
Nigdy jeszcze nie spotkałem się, żeby ta część była wymienna.
Samochód przestał działać poprawnie, bo nie ma styku na połączeniu cewka-świeca (sprężynka, ew. słaby kontakt), więc świeca nie dostaje WN, i nie ma iskry.
Re: Cewka zapłonowa
: 18 mar 2017, o 20:46
autor: Maciej_87
Ok. Też tak myślę....tylko skoro ta sprężynka od początku była w stanie jakim jest.....To czemu teraz wyszła ta usterka (po wyjęciu i ponownym włożeniu). W zasadzie to jeszcze wyczyściłem gniazdo tej sprężynki i jej końcówkę która dotyka świecy. Samochód zawsze działał bezbłędnie....Czy możliwe jest że ten pęknięty gumowy element wywołuje jakieś przebicie?
Ehhhh człowiek chciał tylko świece wymienić, żeby właśnie zadbać o cewkę a tu okazuje się, że ją uszkodziłem. Nowa cewka min. 500zł

Re: Cewka zapłonowa
: 18 mar 2017, o 20:49
autor: Marcoo
Kiedy pytałem w serwisie o przegląd powiedzieli mi, że może być konieczna wymiana cewki, czyli tego zespołu na zdjęciu powyżej i podali cenę tej części- 2000 zł.

Ponoć występuje zjawisko zapiekania się tego elementu na świecach i wtedy konieczna jest wymiana. Na szczęście realna cena to od 250 (jakiś no name zamiennik z alle) do ok. 430 za cewkę z DELPHI czyli chyba OK.
Re: Cewka zapłonowa
: 18 mar 2017, o 20:58
autor: Maciej_87
I nie można wymienić samej fajki (znalazłem wreszcie fachową nazwę tego elementu) tylko trzeba od razu kupić całą cewkę?
No właśnie musiało się na tej jednej zapiec. Pozostałe 3 zeszły razem z cewką i są czyste. Ta jedna została. Chciałem ją wyjąć i pękła. Sprężynki nie uszkodziłem. Całość wyczyściłem. Złożyłem ponownie i nie działa

Re: Cewka zapłonowa
: 18 mar 2017, o 20:59
autor: etac
Przykro nam, ale to jest cały moduł cewki, z 4 fajkami

Re: Cewka zapłonowa
: 18 mar 2017, o 21:02
autor: Maciej_87
Dzięki.
Tylko nie rozumiem co w niej uszkodziłem - tzn. dlaczego auto nie działa poprawnie. Przyczyną jest przerwana fajka (sprężynka nie została przerwana)? Która stanowi jakąś izolację? Cewka działała przed przerwaniem fajki.....Pytam ponieważ zawsze istnieje opcja zakupu używanej cewki (150zł) z fajkami i po prostu wyciągniecie z zakupionej cewki 1 fajki i wymiana w dotychczasowym działającym komplecie tylko tego elementu. Dlatego pytam o istotę tej fajki w działaniu całej cewki. Przecież to tylko gumowa izolacja....
Re: Cewka zapłonowa
: 18 mar 2017, o 23:05
autor: Marcoo
Maciej_87 pisze:I nie można wymienić samej fajki (znalazłem wreszcie fachową nazwę tego elementu) tylko trzeba od razu kupić całą cewkę?
No właśnie musiało się na tej jednej zapiec. Pozostałe 3 zeszły razem z cewką i są czyste. Ta jedna została. Chciałem ją wyjąć i pękła. Sprężynki nie uszkodziłem. Całość wyczyściłem. Złożyłem ponownie i nie działa

"Fajki" były w "maluchu"

Niestety w dzisiejszych czasach auta projektują nie tylko inżynierowie ale i księgowi. W każdym (chyba) w miarę współczesnym samochodzie jest tendencja integracji modułów (nie wspomnę o downsizingu pojemności silników). Także zapomnij, że zakupisz te elementy o których piszesz jako części zamienne.
Re: Cewka zapłonowa
: 19 mar 2017, o 10:14
autor: Maciej_87
Witam wszystkich jeszcze raz. Auto działa jak przed przystąpieniem do wymiany świec - silnik pracuje równo.
Wyjąłem cewkę z "fajkami", wziąłem to na stół i dokładnie wyczyściłem jedno gniazdo cewki w którym siedzi sprężyna - było tam sporo brudu (takiego popiołu). Później zająłem się "fajką":P (bez skojarzeń

). Posklejałem ją na koniec zaizolowałem od zewnątrz taśmą izolacyjną. W następnej kolejności wyczyściłem sprężynkę i tu moim oczom ukazał się kolejny element, którego nie potrafię nazwać

Jest to element kończący sprężynkę, który osadza się w gnieździe cewki - chyba rezystor. No i ten element nie wygląda najlepiej - w dużej części zdegradowany. Poszukam tego elementu u mechaników, których znam i wymienię go razem ze świecami - mam nadzieje, że przyszły tydzień.
Jeżeli będziecie wymieniać świece w swoich autkach to zwróćcie uwagę na gniazda cewek, sprężynki i te końcówki sprężynek (rezystory).
Zdam jeszcze raport po wymianie świec i mam nadzieje kompletnej fajki (izolator, sprężynka i jej końcówka).
Re: Cewka zapłonowa
: 21 mar 2017, o 20:47
autor: wojbur
Nie chcę być złą wróżką, ale chyba liczba forumowych Aveo T300 mających problem z cewką wzrośnie. Siostra ma problemy ze swoim - strasznie szarpie na 2 i 3 biegu, świecą się kontroli od ABSu,kontroli trakcji i check engine. Podjechała do ASO (pracuje w sąsiedztwie), nie było już mechaników, doradca serwisowy obejrzał kable zapłonowe i stwierdził że "chyba" są OK ale to musiałby potwierdzić mechanik (zaznaczył że on jest tylko doradcą serwisowym, więc przyjmuje/wydaje auta klientom). Zasugerował, że to coś z układu zapłonowego: cewka,świece, lub kable. Cena cewki w ASO - 1100 zł. Jutro auto idzie na diagnostykę do sprawdzonego serwisu specjalizującego się w Oplach.
Re: Cewka zapłonowa
: 21 mar 2017, o 21:25
autor: Maciej_87
U mnie skończyło się na nowej cewce delphi. Zgodnie z tym co mówili koledzy nie da się kupić jednej "fajki" i/lub rezystora ze sprężyną. Rozmawiając z fachowcami i sprzedawcami wszyscy jak jeden mówili, że cewka wytrzymuje ok. 50tys. (oczywiście sporo zależy od warunków jazdy - miasto trasa). Cena cewki 418 zł. Świece już wymienione jutro ma przyjść cewka. Zgodnie z tym co ktoś pisał na forum po zdjęciu obudowy cewki trzeba uważać na wodę, która nie wiadomo skąd się tam bierze.
Benny86 przecież Aveo T300 nie ma kabli zapłonowych....Może lepiej wymienić najpierw świece zapłonowe i zobaczyć czy pomoże.
Re: Cewka zapłonowa
: 21 mar 2017, o 21:30
autor: wojbur
No właśnie też mi się kojarzyło z analogicznego wątku o Cruzach, ze jak jest cewka to nie ma kabli, ale nie chciałem się mądrzyć. W takim razie nie mam pojęcia co "doradca serwisowy" sprawdzał. Przebieg 38 kkm, jak mówiłem - jutro idzie auto na diagnostykę, zobaczymy. Jednak cena cewki 418 zł a 1100 zł to już konkretna różnica...
Re: Cewka zapłonowa
: 21 mar 2017, o 21:35
autor: Maciej_87
Jak coś dam namiar na Pana, który ma takie cewki. Daje 2 lata gwarancji i 50tys. przebiegu - konkretny Pan (ciekawe jak by przyszło do reklamacji - oby nie trzeba było). Całość niby oryginalnie zapakowana itd. Jutro zdam relację jak wszystko będzie ok.
Re: Cewka zapłonowa
: 21 mar 2017, o 21:38
autor: wojbur
Z góry dzięki, każdy kontakt cenny. Z drugiej strony nigdy mnie na częściach nie skroili we wspomnianym warsztacie. O ile olej, filtry i drobne akcesoria zawsze biorę od Konrada, o tyle części do zawieszenia/hamulce zawsze od nich - trochę drożej, ale tylko wtedy udzielają pełnej gwarancji gdy zarówno części jak i robota jest od nich.
Re: Cewka zapłonowa
: 21 mar 2017, o 21:56
autor: etac
Re: Cewka zapłonowa
: 21 mar 2017, o 22:03
autor: wojbur
Dzięki:) Przy cenie tej Delphi 418 zł to za 4 stówki z alliexpress raczej kiepski biznes (przesyłka+czas+ewentualnie cło bo z tym różnie bywa podobno).
Re: Cewka zapłonowa
: 21 mar 2017, o 22:22
autor: etac
ale jak chcesz Delphi, to zrobią DELPHI

Re: Cewka zapłonowa
: 21 mar 2017, o 22:37
autor: wojbur
Że niby te na pierwszy montaż lepsze? Sądząc po przebiegu to jakoś nie widzę...
Re: Cewka zapłonowa
: 21 mar 2017, o 22:39
autor: etac
Jestem tylko ciekawy jakości tych za 450 zł i podejścia do reklamacji sprzedawcy.
Bo jak w ASO 1100 zł -15% rabatu, to jest 990 zł i do tego pewne 2 lata gwarancji.
Re: Cewka zapłonowa
: 21 mar 2017, o 22:42
autor: wojbur
Fijałkowski i rabaty... chyba na kawę w oczekiwaniu na rachunek

Re: Cewka zapłonowa
: 21 mar 2017, o 22:47
autor: etac
To nie dziwie się ze Pan szukał kabli zapłonowych w T300
Re: Cewka zapłonowa
: 22 mar 2017, o 15:44
autor: Sebastian
Najtańsza cewka to ok 260-270zł (jakaś dziwna firma meteor) do tego auta

Re: Cewka zapłonowa
: 22 mar 2017, o 20:08
autor: Maciej_87
Cały zestaw cewka DELPHI + świece NGK wymieniony - koszt 500zł. Przejechałem 10km tak żeby zagrzać autko i wydaje się, że działa poprawnie. Wcześniej zagrzany lekko przerywał. Zobaczymy jak całość będzie się spisywać z czasem. Teraz trzeba usunąć przyczynę dostawania niewielkiej ilości wody w okolicę cewki.