Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
asamer
Bywalec
Posty: 166
Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
Reputacja: 2
Imię: Remigiusz
Samochód: Aveo T300
Silnik: 1.2 86KM
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: asamer » 11 kwie 2016, o 15:02

Dzisiaj przystąpiłem do pracy, wszystko cacy, ale okazuje się, że nie mam kompa ale mam powiadomienia o żarówkach (kod 118), jak mogłem tego nie sprawdzić :H
Teraz pozostaje symulować opór rezystorami, co moim zdaniem mija się z celem, albo zrobić tak jak tdon, co też mi się średnio podoba, muszę to przemyśleć.
Ewentualnie jeździć z błędem, w sumie tylko!w czasie włączonych drl.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2669
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 55
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: tdon » 11 kwie 2016, o 15:14

asamer pisze: ... Ewentualnie jeździć z błędem, w sumie tylko!w czasie włączonych drl.
Czyli non-stop w sezonie letnim :D)

Ja mam zachowaną kontrolę żarówek, również dziennych :-)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: wszim » 11 kwie 2016, o 15:31

Tomek a kojarzysz jaka jest maksymalna wartość rezystora dla której nie pokazuje błędu? Bawiłeś się tak? Bo jak by to było rzędu kilkudziesięciu omów to straty na takim rozwiązaniu są drobne. Ja gdy dopasowywałem rezystory do kierunkowskazów LEDowych(gdy miałem jeszcze DRL w kierunkach) to przy wartości 75ohm już nie miałem błędu a włókno żarowe oryginalnie ma ok 8ohm. Oczywiście halogen lampy mijania ma zdecydowanie mniejszy opór i tak różowo może już nie być, no fakt, że odprowadzanie większej energii może być kłopotem i cała koncepcja bierze w łeb, traci sens.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
asamer
Bywalec
Posty: 166
Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
Reputacja: 2
Imię: Remigiusz
Samochód: Aveo T300
Silnik: 1.2 86KM
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: asamer » 24 kwie 2016, o 22:21

Dzisiaj zmontowałem układ zgodnie z moim wcześniejszym schematem. Wszystko działa zgodnie z przewidywaniami. Oczywiście wyskakują trzy błędy 18, 20 i 24, ale wystarczy nacisnąć guzik na liczniku i znikają. Teraz wystarczy podłączyć ledy pod przygotowane wyprowadzenia.
Jedyny problem jaki wyszedł w trakcie to brzęczący przekaźnik w momencie otwierania samochodu i po jakimś czasie po jego zamknięciu, wszystko przez to, że tylko w tym przypadku podświetlenie kokpitu nie zapala się od razu, tylko powoli i w ten sam sposób gaśnie. Myślę jakby rozwiązać ten problem. Nie jest to nic takiego, ale śmieszny ten dźwięk.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: wszim » 24 kwie 2016, o 22:40

A pamiętasz co sugerowałem?
wszim pisze:Strzelam bo nie wglądałem w schematy. Wg mnie podaje to bezpośrednio BCM. Nie ma przekaźnika. Podaje sygnałem komutowanym PWM bo jest regulacja jasności.
:tak:
To PWM tak brzęczy i dla przekaźnika to nie będzie zdrowe bo może wypalić styki. Można to ominąć np zastosowaniem takiego przekaźnika
http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p24 ... cy-3spp150
podłączonego do stałego napięcia 12V a sygnał podświetlenia na wejście sterujące, wystarczy ustawienie najkrótszej zwłoki. Dla mnie bez sensu jak pojawiają się błędy. Nie lepsze rozwiązanie tdona?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2669
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 55
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: tdon » 24 kwie 2016, o 22:48

wszim pisze:Tomek a kojarzysz jaka jest maksymalna wartość rezystora dla której nie pokazuje błędu? ...
Do żarówki 21W musiałem jeszcze "dowiązać" rezystor 33omy.
Około 5W się na nim wydziela dodatkowo.

Awatar użytkownika
asamer
Bywalec
Posty: 166
Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
Reputacja: 2
Imię: Remigiusz
Samochód: Aveo T300
Silnik: 1.2 86KM
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: asamer » 24 kwie 2016, o 22:56

wszim Pamiętam co sugerowałeś, dzieje się tak tylko przy otwieraniu samochodu, na to wtedy nie zwróciłem uwagi, ale styki raczej się nie wypalą bo nie płynie przez nie w tym momencie żaden prąd. Dopiero po uruchomieniu silnika przekaźnik zaczyna przełączać napięcie, ale wtedy podświetlenie kokpitu działa zero-jedynkowo, więc problemu nie ma, tylko ten dźwięk taki nie fajny.

Błędy mi wcale nie przeszkadzają, tzn. może nie do końca, ale wole błędy niż pozorną oszczędność energi, która i tak musi odłożyć się na rezystorach.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: wszim » 24 kwie 2016, o 23:40

Kilkanaście wat w jedną albo drugą stronę, nie ma żadnego znaczenia, tzn będzie niemierzalne na paliwie.
No wyjątkowo upierdliwe to Aveo. A tak z ciekawości - przy zastosowaniu przełącznika z pozycją AUTO - nic się w ogóle nie dzieje jak przekręcamy w pozycję OFF? Nawet gdy klikamy tak kilka razy? :zastanawiasie:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2669
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 55
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: tdon » 25 kwie 2016, o 10:42

W moim przełączniku (od Opla) pozycja OFF jest niestabilna. Pokrętło automatycznie wraca do pozycji AUTO. Nie rozkminiałem jednak łączenia pozycji OFF, bo jest mi ona zbędna. Co ciekawe, zakupiony przełącznik nie dawał żadnego sygnału w pozycji AUTO i konieczne było jego rozebranie i wlutowanie mostka w odpowiednie punkty lutownicze (były gotowe). Dopiero po tym zaczął podawać masę na jeden z pinów, który właśnie wykorzystałem do załączania czujnika natężenia światła.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: wszim » 25 kwie 2016, o 10:56

tdon pisze:W moim przełączniku (od Opla) pozycja OFF jest niestabilna.
Idealnie tak samo jak w cruze/orlando. Przekręcenie w pozycję OFF jedynie zwiera na chwilę pin 5 do masy. Daje tym samym informację do BCM tylko w postaci impulsu. Dlatego pytanie czy BCM w AVEO te sygnały totalnie zlewa? Bo w niektórych wersjach cruze/orlando jednym przekręceniem gasi a w innych trzeba dwukrotnie (dwa impulsy) przekręcić w OFF żeby światła zgasły (taka ukryta opcja tymczasowego wyłączania skadynawi). Może tu trzeba np 3..5 razy :D Sprawdzał to ktoś? Wydaje mi się, że etac mógł sprawdzać ale nie jestem pewny w jakim zakresie, tzn czy więcej niż jedno przekręcenie na OFF :zastanawiasie: .
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2669
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 55
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: tdon » 25 kwie 2016, o 11:18

Ja miałem fabrycznie przełącznik bez AUTO, a więc ze stabilnym OFF. Prób manewrowania przełącznikiem nie wykonywałem. Pozbyłem się go przy pierwszej okazji, gdyż nie miał rolki regulacji jasności podświetlenia deski, co mnie złościło. Z tego co pamiętam dzięki Krzysiowi rozwiązałem ten problem sprawnie i szybko.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23774
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: etac » 25 kwie 2016, o 11:29

W samochodach poniżej wersji LTZ, nie ma kabla, który podaje minus do BCM. Taki kabel dorobił sobie tdon
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: wszim » 25 kwie 2016, o 12:06

Czyli wygląda, że nikt tego w aveo nie sprawdzał czy ten sygnał idący od pinu 5 przełącznika do BCM, klikany do masy nie spowoduje identycznego efektu jak w cruze czyli wyłączenia skandynawii. :zastanawiasie:

edit:
Wg TIS. Jest przewidziane podłączenie pinu 5 do złacza T1 pin11, powinien iść kabelkiem zielono-brązowym
aveo 2012 przel swiatel.jpg
aveo 2012 przel swiatel.jpg (15.13 KiB) Przejrzano 6947 razy
Może warto zanurkować do BCM (jeżeli dostęp jest taki prosty jak w cruze/orlando nie powinien być problem) i zobaczyć czy ten kabelek jest tam obsadzony w złączce X1. Może warto sprawdzić moją teorię. Czyli wymusić na tym pinie X1-11 masę i obserwować czy BCM wygasi skandynawię. Ze schematu widać, że jest to pullupowane wejście sygnałowe. Mierząc na nim napięcie zapewne będzie tam 5V wyprowadzane tym wewnętrznym rezystorkiem.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23774
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: etac » 25 kwie 2016, o 13:04

wymuszałem w mój sposób bezpośrednio na BCM i nic.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: wszim » 25 kwie 2016, o 14:37

Na czym polegał twój sposób?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23774
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: etac » 25 kwie 2016, o 15:21

Rozebranie pol deski rozdzielczej, wcisniecie oskubany przewód w pin z wtyczki i dotykanie masy
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: wszim » 25 kwie 2016, o 15:41

Znaczy do Aveo trzeba rozebrać deskę żeby do BCM się dostać? I jesteś pewny że ci ten oskubany kontaktował z pinem gniazda BCM i nie pomyliłeś pinu we wtyczce?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23774
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: etac » 25 kwie 2016, o 15:46

niestety BCM w Aveo jest w takim śmiesznym miejscu, a co do PINa to mam tutaj wątpliwości.

Ale robiłem, tez testy z AVEO gdzie jest przełącznik AUTO i tam 1,2,3,4 przekręcenia nie powodowały żadnej porzadanej akcji, poza gaszeniem deski po pierwszym przekręceniu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: wszim » 25 kwie 2016, o 15:54

Dlatego tak zasugerowałem bo tam jest dziwaczna numeracja pinów w tych kostkach, łatwo się pomylić.
etac pisze: Ale robiłem, tez testy z AVEO gdzie jest przełącznik AUTO i tam 1,2,3,4 przekręcenia nie powodowały żadnej porzadanej akcji, poza gaszeniem deski po pierwszym przekręceniu.
Czyli zachowywało się dokładnie jak w cruze/orlando LT+ i LTZ z czujnikiem światła :tak: Dokładnie takie same wersje cruze/orlando nie udało się załatwić skandynawii inaczej jak tylko kodami VCI w serwisie. Natomiast wersje uboższe bez problemu obeszliśmy włącznikiem AUTO (a potem kto chciał domontowaniem jakiejś automatyki bazującej na tym fakcie) .
Czyżby czyżyk? 8-)
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

mirek833
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 25 lis 2015, o 19:32
Reputacja: 0
Imię: Mirosław
Samochód: Spark
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: mirek833 » 12 lut 2018, o 20:06

A teraz w aveo już nie da się wyłączyć w serwisie. Ponoć.

Awatar użytkownika
asamer
Bywalec
Posty: 166
Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
Reputacja: 2
Imię: Remigiusz
Samochód: Aveo T300
Silnik: 1.2 86KM
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: asamer » 21 lut 2018, o 12:15

Już od dłuższego czasu się nie da, serwisy sie boją nie wiadomo czego, a teraz podejrzewam, że mają już na nas całkiem wywalone. Na szczęście osoby które bardzo chciały mieć dzienne rozwiązały problem, każda na swój sposób.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23774
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: etac » 17 mar 2019, o 18:53

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

robbo32
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 17 cze 2020, o 19:51
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Aveo 1,3
Silnik: 1,3 LTZ
Lokalizacja: Radom Polska
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: robbo32 » 17 cze 2020, o 23:09

Nie rozumiem
Temat był w 2013 i od tamtego czasu nikt tego nie rozwiązał ostatecznie???
Jaj wyłączyć te światła skandynawskie?
Mam dzienne w kierunkowskazach, ale chcę aby nie świeciły mi się mijania. Po ustawieniu przełącznika na pozycyjne, deska świeci tak słabo, że jest mało czytelna.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: wszim » 17 cze 2020, o 23:14

To ja nie rozumiem czego ty nie rozumiesz z informacji 2 posty wcześniej?
asamer pisze:
21 lut 2018, o 12:15
Już od dłuższego czasu się nie da, serwisy sie boją nie wiadomo czego, a teraz podejrzewam, że mają już na nas całkiem wywalone. Na szczęście osoby które bardzo chciały mieć dzienne rozwiązały problem, każda na swój sposób.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

cannibal2000
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 12 lut 2017, o 21:05
Reputacja: 1
Imię: Mark
Samochód: AVEO T300
Silnik: 1.2 86KM
LPG: KiNG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...

Post autor: cannibal2000 » 18 paź 2020, o 17:04

Montowanie świateł dziennych ma sens w samochodach z ksenonami, a nie z żarówkami halogenowymi po 7 zł sztuka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości