Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
-
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 20 paź 2013, o 11:35
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: AVEO T300 Sedan 1,2
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Witam, czy jest możliwość zamontowania świateł LED do jazdy dziennej w AVEO t300 i w jaki sposób to zrobić , bo jak wiemy światła zawsze się palą nawet po wyłączeniu pokrętłem na off (może ktoś z was ma zamontowane takie światła).
---------------------------------------------------------------
AVEO T300 1,2 16V 86KM LS+ Sedan.
2013
Yanosik
LPG BRC
AVEO T300 1,2 16V 86KM LS+ Sedan.
2013
Yanosik
LPG BRC
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Jestem w trakcie walki z Chevrolet Polska w tym temacie, i po kontakcie z ITS okazuje się ze jest to bezprawne to co otrzymaliśmy od importera. (patrz dział Cruze - Światła w Cruzekiel11 pisze:Witam, czy jest możliwość zamontowania świateł LED do jazdy dziennej w AVEO t300 i w jaki sposób to zrobić , bo jak wiemy światła zawsze się palą nawet po wyłączeniu pokrętłem na off (może ktoś z was ma zamontowane takie światła).
Problem jest ze jest to zablokowane w module BCM i tylko w niektórych modelach da sie wyłączyć światła po dodaniu wyłącznika z funkcja AUTO, ale tylko dla aut produkowanych do 1.1.2013. Czemu tak, nie wiem ale czekam na realne odpowiedzi z CHP
A mozna cos tak fajnego założyć

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Przepisy dopuszczają uzyskanie tylko częściowej homologacji nowego modelu na podstawie dokumentów dopuszczających do ruchu drogowego poprzednią generację. Większość koncernów wykorzystuję tę furtkę w prawie, aby jak najdłużej odłożyć w czasie przejście na warunki nowej Dyrektywy.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Nie zmienia to faktu ze ITS podaje taka interpretacje:jfx pisze:Przepisy dopuszczają uzyskanie tylko częściowej homologacji nowego modelu na podstawie dokumentów dopuszczających do ruchu drogowego poprzednią generację. Większość koncernów wykorzystuję tę furtkę w prawie, aby jak najdłużej odłożyć w czasie przejście na warunki nowej Dyrektywy.
Obowiązek automatycznego włączania świateł po uruchomieniu silnika pojazdu dotyczy tylko świateł do jazdy dziennej, jeżeli pojazd jest w nie wyposażony. Dla świateł mijania zawsze musi być możliwość ich wyłączenia, niezależnie od tego czy jest zamontowany układ ich automatycznego włączania i wyłączania.
co nie zgadza się z stanem w naszych pojazdach
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Znając Chevrolet Polska to odpowiedzą, że jak włączasz postojowe to się mijania nie świecą 
Nawiązując do obsługi klienta, to za Paulinki chociaż odpisywali na maile. Ostatnio coś do nich pisałem ponad tydzień temu i w ogóle nie odpisują

Nawiązując do obsługi klienta, to za Paulinki chociaż odpisywali na maile. Ostatnio coś do nich pisałem ponad tydzień temu i w ogóle nie odpisują

- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
pwalczak pisze:Znając Chevrolet Polska to odpowiedzą, że jak włączasz postojowe to się mijania nie świecą
Nawiązując do obsługi klienta, to za Paulinki chociaż odpisywali na maile. Ostatnio coś do nich pisałem ponad tydzień temu i w ogóle nie odpisują
Ja także napisałem dwa maile i obydwa bez odpowiedzi.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 18:28
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Witam. Tez mam problem z tym wyłączeniem, praktycznie każdy gada ze jest to nie zgodne z homologacja a jednak znajomemu zrobili to.. także sprawa sporna.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 18:28
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Tak to wygląda. Po prostu przyjść z tym pismem i pokazać
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Jak maja wątpliwości w innych serwisach to im to pokazać. Problem ze nie wszystkie serwisy wiedza jak to zrobić. Pytanie ile za to programowanie chcą w Tychach.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 18:28
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Ceny rózne przeważnie gadają od 250 - 350zł....
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
To dla CTP ma byc cena specjalna 100 zł w MMCars
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
A ja mam "głęboko" fanaberie importera.
Właśnie podłączyłem przekaźniki, polutowałem moduł pomiaru światła i lada dzień "odpalam" dzienne "po swojemu", z automatyczną zmianą świateł i zachowaniem kontroli zarówek
Przyznaję, że najwięcej trudu kosztowało mnie rozsądne powyłączanie zbytecznego oświetlenia, ale dzięki schematowi od kol. etac_owiec było to możliwe - przy okazji jeszcze raz dziękuję
Za to satysfakcja - bezcenna.
Właśnie podłączyłem przekaźniki, polutowałem moduł pomiaru światła i lada dzień "odpalam" dzienne "po swojemu", z automatyczną zmianą świateł i zachowaniem kontroli zarówek

Przyznaję, że najwięcej trudu kosztowało mnie rozsądne powyłączanie zbytecznego oświetlenia, ale dzięki schematowi od kol. etac_owiec było to możliwe - przy okazji jeszcze raz dziękuję

Za to satysfakcja - bezcenna.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Uparty jesteś.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1655
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 41
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
kiedy będzie można ?etac_owiec pisze:To dla CTP ma byc cena specjalna 100 zł w MMCars
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Jutro zajrzę do Nich, bo Seba N. znowu nie odpisuje.
Zawsze możecie pisać PW do Seby - SerwisChevi
Zawsze możecie pisać PW do Seby - SerwisChevi
Ostatnio zmieniony 23 mar 2014, o 21:20 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1655
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 41
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
to zajrzyj, jestem umówiony na przegląd 27 to może by mi to zrobili...
edyta: w cruzie też to zrobią?
edyta: w cruzie też to zrobią?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
No to juz mamy prawie pewne, opcja z wyłącznikiem z funkcja AUTO nie działa w Aveo nawet w rocznikach starszych jak MY2012. Czyli tylko przeprogramowanie rozwiązuję nasz temat
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 18:28
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Posiada ktoś schemat elektryczny do tego samochodu?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Mów co potrzebujesz, bo schematów nie ma. Chevrolet rozdziela to na podzespoły i funkcje i tak tworzy schematy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 18:28
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Aaa myślałem ze znajde kompletny schemat elektryki samochodu.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 18:28
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Kolego możesz dokładniej opisac jak to zrobiłeś?tdon pisze:A ja mam "głęboko" fanaberie importera.
Właśnie podłączyłem przekaźniki, polutowałem moduł pomiaru światła i lada dzień "odpalam" dzienne "po swojemu", z automatyczną zmianą świateł i zachowaniem kontroli zarówek
Przyznaję, że najwięcej trudu kosztowało mnie rozsądne powyłączanie zbytecznego oświetlenia, ale dzięki schematowi od kol. etac_owiec było to możliwe - przy okazji jeszcze raz dziękuję![]()
Za to satysfakcja - bezcenna.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Mijacz - daj mi kilka dni.
Nie zdążyłem jeszcze zamontować modułu (mam chwilowo inny problem z autem, ale o tym jest inny wątek).
Jak uruchomię całość, to się pochwalę i udostępnię wszystkie szczegóły wraz z samodzielnie zaprojektowanym i wykonanym modułem pomiaru światła.
Na razie opisałem Ci temat ogólnie na priv.
Układ będzie automatycznie zmieniał światła w zależności od oświetlenia zewnętrznego i dostosuje podświetlenie deski do załączonego rodzaju świateł, zachowa też funkcję kontroli żarówek (oczywiście uszkodzenie żarówki światła dziennego zostanie odczytane przez komputer jako uszkodzenie światła mijania, jeśli akurat zapalone będą dzienne).
Jasność przełączania (czułość) układu jest regulowana w dość szerokich granicach - muszę dobrać doświadczalnie.
Układ ma histerezę, aby nie głupiał przy oświetleniu na granicy przełączania oraz opóźnienie czasowe przy zapalaniu dziennych (przełączenie na mijania następuje natychmiast, np. przy wjeździe do tunelu).
Stopień zaawansowania projektu określiłbym jako "montaż w trakcie, po pozytywnych testach na biurku"
Nie zdążyłem jeszcze zamontować modułu (mam chwilowo inny problem z autem, ale o tym jest inny wątek).
Jak uruchomię całość, to się pochwalę i udostępnię wszystkie szczegóły wraz z samodzielnie zaprojektowanym i wykonanym modułem pomiaru światła.
Na razie opisałem Ci temat ogólnie na priv.
Układ będzie automatycznie zmieniał światła w zależności od oświetlenia zewnętrznego i dostosuje podświetlenie deski do załączonego rodzaju świateł, zachowa też funkcję kontroli żarówek (oczywiście uszkodzenie żarówki światła dziennego zostanie odczytane przez komputer jako uszkodzenie światła mijania, jeśli akurat zapalone będą dzienne).
Jasność przełączania (czułość) układu jest regulowana w dość szerokich granicach - muszę dobrać doświadczalnie.
Układ ma histerezę, aby nie głupiał przy oświetleniu na granicy przełączania oraz opóźnienie czasowe przy zapalaniu dziennych (przełączenie na mijania następuje natychmiast, np. przy wjeździe do tunelu).
Stopień zaawansowania projektu określiłbym jako "montaż w trakcie, po pozytywnych testach na biurku"

-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 18:28
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
układ kontroli zarówek można zastąpić rezystorem który nie będzie wykrywany przez sterownik. Czekam z niecierpliwością:)
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Odświeżę temat ... niestety na razie mało optymistycznie.
Podczas uruchamiania świateł dziennych napotkałem nieoczekiwany problem. Po rozłączeniu przekaźnikami wszystkich czterech świateł pozycyjnych oraz oświetlenia tablicy rejestracyjnej uparcie występują komunikaty 24 ("usterka oświetlenia tablicy rejestracyjnej") oraz 16 ("światła hamowania wymagają serwisowania"). Jednocześnie razem z komunikatem 16 sterownik WYŁĄCZA ŚWIATŁA "STOP" pozostawiając tylko trzecie ( !!!!!) pomimo, że nie dokonałem żadnej ingerencji w obwody świateł "stop" - dobre, prawda ?
Czujecie? Sterownik unieruchamia światła hamowania na skutek rozpięcia zupełnie innych obwodów !!!
Poza tym nie występuje żaden komunikat dotyczący świateł pozycyjnych, pomimo rozwarcia wszystkich.
Teraz będzie jeszcze lepiej ... komunikaty nie dają się usunąć poprzez symulację obciążenia wypiętych żarówek opornikami - użyłem oporników 33omy i nie wywołało to żadnej reakcji. Oporniki zostały wpięte tuż przy sterowniku na przewodach wyjściowych do odbiorników i wszystkie razem do masy.
Teraz coś pozytywnego - mój moduł z fotorezystorem mierzący poziom światła pracuje bez zarzutu i pięknie przełącza światła mijania na dzienne i z powrotem. Podmiana tych świateł nie powoduje skutków ubocznych.
Tylko co z tego reszta na razie jest do doopy ...
Może ktoś pomoże ? Co się tu u licha dzieje ?
Podczas uruchamiania świateł dziennych napotkałem nieoczekiwany problem. Po rozłączeniu przekaźnikami wszystkich czterech świateł pozycyjnych oraz oświetlenia tablicy rejestracyjnej uparcie występują komunikaty 24 ("usterka oświetlenia tablicy rejestracyjnej") oraz 16 ("światła hamowania wymagają serwisowania"). Jednocześnie razem z komunikatem 16 sterownik WYŁĄCZA ŚWIATŁA "STOP" pozostawiając tylko trzecie ( !!!!!) pomimo, że nie dokonałem żadnej ingerencji w obwody świateł "stop" - dobre, prawda ?
Czujecie? Sterownik unieruchamia światła hamowania na skutek rozpięcia zupełnie innych obwodów !!!
Poza tym nie występuje żaden komunikat dotyczący świateł pozycyjnych, pomimo rozwarcia wszystkich.
Teraz będzie jeszcze lepiej ... komunikaty nie dają się usunąć poprzez symulację obciążenia wypiętych żarówek opornikami - użyłem oporników 33omy i nie wywołało to żadnej reakcji. Oporniki zostały wpięte tuż przy sterowniku na przewodach wyjściowych do odbiorników i wszystkie razem do masy.
Teraz coś pozytywnego - mój moduł z fotorezystorem mierzący poziom światła pracuje bez zarzutu i pięknie przełącza światła mijania na dzienne i z powrotem. Podmiana tych świateł nie powoduje skutków ubocznych.
Tylko co z tego reszta na razie jest do doopy ...
Może ktoś pomoże ? Co się tu u licha dzieje ?
Ostatnio zmieniony 30 mar 2014, o 13:29 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości