Nie jestem pewna, czy w dobrym dziale piszę, bo na samochodach kompletnie się nie znam, także w razie co z góry przepraszam i proszę, miejcie na uwadze, że jestem kompletnym laikiem

Jakoś na koniec listopada przestała mi działać wentylacja. Z dnia na dzień, nie działa w ogóle, żaden bieg. Oddałam do mechanika, twierdził, że wymienił silnik i rezystor. Podziałało na 3 przejazdy samochodem, potem był mróz, zamarzła mi szyba, więc dałam max mocy do odmrożenia szyby, wysiadłam z samochodu oskrobać szybę, jak wróciłam nawiew już nie działał, poczułam tylko jakby smrodek spalenizny. Oddałam z powrotem do mechanika, zamówił rezystor tym razem z Chin, więc "naprawa" przeciągnęła się do miesiąca. Po miesiącu mechanik rozłożył ręce, podobno działało, ale po złożeniu wszystkiego z powrotem (żeby się tam dostać trzeba zdaje się rozebrać kokpit) znowu przestało działać. Odebrałam samochód, zadzwoniłam do innego mechanika, opisałam sytuację, stwierdził, że to do elektryka trzeba. Zadzwoniłam do elektryka, ten z kolei stwierdził, że to na pewno wina silnika, że daje za dużą moc czy coś i pali rezystor. Oddałam samochód do innego serwisu, zajrzeli, rezystor faktycznie spalony, do tego okazało się, że ten pierwszy mechanik wymontował jakąś kostkę elektryczną i coś polutował.
Jak mówię, nie znam się, więc szukam porady. Kilka pytań:
1) wiadome jest, że muszę wymienić rezystor skoro ten jest spalony, ale obecnie ciężko dostać części do tej wersji T300, szukam po różnych stronach, ale chciałabym mieć pewność, że zamówię odpowiednią część, bo topienie kolejnych setek złotych mnie nie rajcuje - jak znaleźć odpowiedni rezystor? Znalazłam 2 chevrolety na części na otomoto, ale rocznik 2013 i w dieslu - czy to może powodować, że rezystor czy ten silnik nie będą odpowiednie? Jak szukałam np. na iparts to tam nie ma wylistowanych roczników, tylko aveo t300 (2011-...), więc na jakiej zasadzie dobrać właściwą część?