Strona 1 z 1

Problem z przepustnica Kod P2104

: 10 lut 2015, o 09:56
autor: pst85
Witam
Chevrolet Aveo
2009
Silnik 1.4

Zaswieca sie kontrolka "Check Engine" i auto nie reaguje na pedal gazu. Odpala normalnie, trzyma wolne obroty ale po wcisnieciu pedalu gazu zadnej reakcji.
Po wylaczeniu stacyjki i ponownym uruchomienu czasem problem jest dalej, a czasem silnik normalnie pracuje, ale swieci kontrolka "Check Engine", po kilku odpaleniach problem znow wraca.
Po podlaczeniu do kompa wyswietla kod P2104 "Throttle Actuattor Ctrl Sys - Forced Idle"

Przepustnica wymieniona na nowa, org z serwisu Chevroleta, problem dalej ten sam.

Prosze o pomoc w zlokalizowaniu problemu, oraz informacje jak przeprowadzic adaptacje przepustnicy.
Posiadam urzadzenie diagnostyczne firmy "Lunch"

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

: 10 lut 2015, o 10:13
autor: XaRaDaS
Diagnostyczny kod usterki (DTC) P2104, P2105, P2106, P2110

Opis kodu DTC

DTC P2104 : Układ sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC) - wymuszony bieg jałowy
DTC P2105: Układ sterowania siłownika przepustnicy (TAC) - wymuszone zatrzymanie pracy silnika
DTC P2106 : Działanie układu sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC) - aktywne ograniczenie przepustnicy
DTC P2110 : Układ sterowania siłownika nastawczego przepustnicy (TAC) - wymuszona ograniczona prędkość silnika

Opis obwodu

Ten test diagnostyczny wykazuje, że wygenerowany został kod DTC układu sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC), który powoduje, że moduł sterujący silnika (ECM) zleca włączenie jednego z następujących trybów zredukowanej mocy:

* Wymuszony bieg jałowy silnika
* Wymuszone wyłączenie silnika
* Ograniczenie przepustnicy
* Ograniczona prędkość silnika

Warunki powstania kodu DTC

* Zapłon jest w pozycji ON.

Warunki generowania kodu DTC

* Moduł ECM wykrywa usterkę w układzie TAC.

Czynności po wygenerowaniu kodu DTC

* DTC P2104, P2105, P2106 i P2110 są kodami DTC typu A.

Patrz "Definicje typów diagnostycznych kodów usterek (DTC)"

Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC

* DTC P2104, P2105, P2106 i P2110 są kodami DTC typu A.

Patrz "Definicje typów diagnostycznych kodów usterek (DTC)"

Pomoce diagnostyczne

* Moduł ECM generuje kody DTC P2106 i P2110, aby zapobiec wystąpieniu usterek siłownika przepustnicy z powodu ciągłego stanu niskiego napięcia. Jeśli wraz z tymi dwoma kodami wystąpią inne kody DTC, wymiana systemu zarządzania silnikiem (EMS) części nie rozwiąże problemu.
* DTC P2104, P2105, P2106 i P2110 są kodami informacyjnymi DTC. Zlikwidować przyczynę wystąpienia kodów DTC układu sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC).

DTC P2104, P2105, P2106, P2110
kod P2104.jpg
kod P2104.jpg (275.06 KiB) Przejrzano 3534 razy

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

: 10 lut 2015, o 11:12
autor: pst85
Napiecie ladowania alternatora sprawdzone
Kostka / przewody przy przepustnicy, czujnika polozenia pedalu gazu i ECU sprawdzone.
Szczelnosc kolektora ssacego i ukladu dolotowego sprawdzone.

Problem polega na tym, ze uruchamiajac i wylaczajac silnik, po kilku poprawnych probach, przy kolejnej przestanie reagowac na pedal gazu, a przy nastepnej, lub kilku kolejnych probach problem znika. Zostaje tylko swiecaca kontrolka "Check engine"

Czy nowa przepustnice w tym aucie trzeba zaadaptowac? Jesli tak jaka jest procedura adaptacji?

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

: 10 lut 2015, o 18:18
autor: etac
Może spróbować użyć procedury z Lacetti

viewtopic.php?f=79&t=944&view=unread#unread

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

: 10 lut 2015, o 21:21
autor: Sebastian
A tutaj procedura do AVEO:
Procedura wuczania biegu jałowego
Poniższą procedurę uczenia się biegu jałowego wykonywać należy wtedy, gdy wykonywane będą jedna lub więcej czynności opisanych poniżej:
- wymiana modułu ECM na nowy
Wymiana korpusu przepustnicy na nowy
- usuwanie osadu węglowego z korpusu przepustnicy
Zanik zasilania (kabel akumulatora, bezpiecznik ECM, itd.)
Włączyć zapłon.
Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 15 sekund.
Włącz zapłon (ZAŁ) na 5 sekund.
Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 15 sekund.
Uruchom silnik na przełożeniu postojowym/neutralnym (P/N).
Rozgrzać silnik aż do osiągnięcia przez ciecz chłodzącą temperatury powyżej 85 °C.
Przełącz na A/C ZAŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Jeżeli samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, włącz hamulec postojowy. Trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na D (jazda) na 10 sekund.
Przełącz na A/C WYŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Jeśli pojazd wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na pozycję parkowania/neutralną.
Wyłącz zapłon (WYŁ). Procedura przyuczania do trybu pracy biegu jałowego jest zakończona.


A teraz pytania poza powyższym:
Jak w aveo jest rozwiązana przepustnica ? Na linkę czy elektroniczna ? Podczas wciskania gazu przepustnica wcale nie reaguje (otworzyć dolot i zerknąć)?

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

: 11 lut 2015, o 11:18
autor: XaRaDaS
W aveo jest przepustnica elektryczna.

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

: 12 lut 2015, o 14:02
autor: pst85
Przepustnica jest calkowicie elektroniczna +do tego pedal elektronczny.

Robilem adaptacje w ten sposob, ale problem jest dalej.
Poza tym problem nie tkwi w wolnych obrotach... Wolne obroty sa prawidlowe. Brak reakcji na gaz, przepustnica wogole nie reaguje.

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

: 12 lut 2015, o 15:06
autor: XaRaDaS
Miałem się pytać, czy jak zadziała prawidłowo to podczas jazdy też występują podobne objawy ? Bo coś mi w TIS śmignęło dodatkowo z brakiem reakcji na pedał gazu.

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

: 12 lut 2015, o 19:10
autor: pst85
Nie zauwazylem tego.
Zawsze po uruchomieniu sie to dzieje

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

: 12 lut 2015, o 23:51
autor: pst85
W jaki sposob mozna sprawdzic czy adaptacja przepustnicy sie powiodla?