Witam,
Ponownie diagnozuję mojego Chevroleta Aveo 2009, silnik 1.2, benzyna + LPG, checkback.
Borykam się z problemem rwania i szarpania silnika przy przyśpieszaniu, po między 2000 a 3000 obrotów.
Objawia się to jedynie na rozgrzanym silniku od temperatur większych od 50 - 60 stopni C.
Odpala ładnie na zimnym.
Brak problemów odpalania na ciepłym.
Wymienione świeca i cewka na nowe.
Brak błędów w komputerze od ostatniego razu.
Objawy identyczne na LPG jak i na benzynie.
Podrzucam wykresy O2 dla biegu jałowego, 2000 obr/min i >=3000 obr/min.
Badanie robione na benzynie.
Na wykresach linia niebieska to czujnik 1, linia pomarańczowa to czujnik 2.
Na wykresie dla 2000 obr/min, w drugiej połowie czujnik O2 nr 1, zaprzestał "szerokiej" oscylacji. Czy to wygląda na zbyt bogatą mieszankę?
Zastanawiająca jest jeszcze praca czujnika 2, diagnostycznego za katalizatorem.
Powinien on wskazywać i oscylować bliżej bogatej mieszanki ( o ile katalizator jest sprawny).
Jakieś pomysły co może nie działać?
Aveo 2009 1.2, rwanie mocy na rozgrzanym silniku
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 29 mar 2017, o 21:27
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Aveo1.2 T250 2009
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Aveo 2009 1.2, rwanie mocy na rozgrzanym silniku
Swiece i cewka były wymieniane bo szarpało czy szarpanie nastąpilo po wymianie tych elementów?.
Wykresy wporządku
Sonda nr 1 przy 3000obr weszła na bogato rzeczywiście
Tak poza tym jednym incydentem jej wskazania są poprawne wiadomo to nie pomoar oscyloskopem ale wg tego co apka pokazuje można przyjąć ze jej praca jest w szerokim zakresie prawidłowo.
Sonda nr 2 bardzo dobre wskazania
Na biegu jałowym katalizator nadal pełni swoją funkcję więc jest super
Reszta pomiarów sondy nr 2 bez zarzutu
Pytam o ten uklad zapłonowy bo bardzoej byl by to problem z jego strony
Jezeli mowa o rwaniu czyli takim przerywaniu szybkim,
Czy dzieje sie to podczas hazu w podłogę czy nawet tak średnio.
Wykresy wporządku
Sonda nr 1 przy 3000obr weszła na bogato rzeczywiście
Tak poza tym jednym incydentem jej wskazania są poprawne wiadomo to nie pomoar oscyloskopem ale wg tego co apka pokazuje można przyjąć ze jej praca jest w szerokim zakresie prawidłowo.
Sonda nr 2 bardzo dobre wskazania
Na biegu jałowym katalizator nadal pełni swoją funkcję więc jest super
Reszta pomiarów sondy nr 2 bez zarzutu
Pytam o ten uklad zapłonowy bo bardzoej byl by to problem z jego strony
Jezeli mowa o rwaniu czyli takim przerywaniu szybkim,
Czy dzieje sie to podczas hazu w podłogę czy nawet tak średnio.
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 29 mar 2017, o 21:27
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Aveo1.2 T250 2009
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Aveo 2009 1.2, rwanie mocy na rozgrzanym silniku
Cześć,
Świece i cewka zostały zmienione ponieważ rwanie występowało.
Poprawiło to sytuację jak np z odczuciem maksymalnej mocy Aveo (brak problemu z osiągnięciem prędkości autostradowej).
Ale przy przyspieszaniu tak jak powyżej, epizody z przerwaniem mocy i pojedynczymi szarpaniami.
W międzyczasie, wyciągnąłem i uszczelniłem kanał powietrza pomiędzy filtrem a przepustnicą.
Przepustnica ładna czysta.
Wyciągnięty przy okazji egr, również w akceptowalnym stanie. Zawór EGR w miarę swobodnie się podnosił.
Filtr powietrza OK.
Jazda próbna na benzynie prawie przebiegła pomyślnie. Możliwe że to lewe powietrze między filtrem a przepustnicą. Ale za to jazda próbna na gazie niestety dawała wzmocnione wcześniejsze objawy.
Możliwe, że problem z gazem nałożył się z dziurą w dolocie i cewką.
Teraz zamierzam zacząć od filtrów gazu, ciekły i lotnego stanu do zmiany. Jak nie pomoże to albo regulacja albo wizyta u gazownika. Chociaż do tej pory, wszystko na szczęście swoimi siłami ogarniam
Świece i cewka zostały zmienione ponieważ rwanie występowało.
Poprawiło to sytuację jak np z odczuciem maksymalnej mocy Aveo (brak problemu z osiągnięciem prędkości autostradowej).
Ale przy przyspieszaniu tak jak powyżej, epizody z przerwaniem mocy i pojedynczymi szarpaniami.
W międzyczasie, wyciągnąłem i uszczelniłem kanał powietrza pomiędzy filtrem a przepustnicą.
Przepustnica ładna czysta.
Wyciągnięty przy okazji egr, również w akceptowalnym stanie. Zawór EGR w miarę swobodnie się podnosił.
Filtr powietrza OK.
Jazda próbna na benzynie prawie przebiegła pomyślnie. Możliwe że to lewe powietrze między filtrem a przepustnicą. Ale za to jazda próbna na gazie niestety dawała wzmocnione wcześniejsze objawy.
Możliwe, że problem z gazem nałożył się z dziurą w dolocie i cewką.
Teraz zamierzam zacząć od filtrów gazu, ciekły i lotnego stanu do zmiany. Jak nie pomoże to albo regulacja albo wizyta u gazownika. Chociaż do tej pory, wszystko na szczęście swoimi siłami ogarniam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość