Witam.
Chevrolet Kalos 1.4 94 KM, 2005 rok automat.
Od jakiegoś czasu walczę z wypadaniem zapłonu na 2 cylindrze i po takim wypadaniu wywala bład skrzyni. Problem występuje przez chwilę podczas nagrzewania się silnika. Przeważnie jak jest zimno i wilgotno. Wykluczyłem już świece, przewody, cewkę, ciśnienie sprężania. Zostały podmienione wtryski żeby sprawdzić jeszcze czy to wtrysk, czy instalacja, bo już tylko taka możliwość została. Niestety, wyszło, że instalacja gdzieś albo zwiera do masy, albo ma przebicie. Postanowiłem zrobić bypas z wtyczki przy komputerze do wtyczki przy wtrysku. Po podłączeniu na około, auto umarło . Powróciłem do starej instalacji, ale już nic to nie dało. Aktualnie, szukam jakiegoś elektronika, żeby sprawdził komputer czy czegoś nie spaliłem, ewentualnie kto jest w stanie taki komputer sklonować, żeby podmienić.
Okolice Lublina, Puław.
Z góry dziękuję za namiary
Dodano po 2 godzinach 38 minutach 23 sekundach:
Problem z martwym autem, nieaktualny :>, spalony BEZPIECZNIK! pozostaje wypadanie zapłonów na 2 cylindrze. Miał ktoś coś podobnego?
Auto nie odpala, komputer, wiązka
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 sie 2021, o 19:11
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Kalos
- Silnik: 1.4, 94KM, Benzyna
- Lokalizacja: Kurów
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 23889
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Auto nie odpala, komputer, wiązka
świece, kable, cewka, pomiar kompresji - taka kolejność
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Auto nie odpala, komputer, wiązka
Tylko to już ponoć było zrobione.
Jeśli ze sprawdzonych rzeczy wszystko jest dobrze to rzeczywiście pozostaje chyba do sprawdzenia tylko instalacja, łącznie z wtyczkami, oraz sam sterownik silnika.
Z doświadczenia wiem że te sterowniki z czasem padają, urywają się wewnątrz druciki między płytką a złączem.
Jest to do naprawy, sam to robiłem w sterowniku od Z16XE w Vectrze B który jest taki sam jak w Kalos 1.4.
Jeśli ze sprawdzonych rzeczy wszystko jest dobrze to rzeczywiście pozostaje chyba do sprawdzenia tylko instalacja, łącznie z wtyczkami, oraz sam sterownik silnika.
Z doświadczenia wiem że te sterowniki z czasem padają, urywają się wewnątrz druciki między płytką a złączem.
Jest to do naprawy, sam to robiłem w sterowniku od Z16XE w Vectrze B który jest taki sam jak w Kalos 1.4.
- etac
- Prezes
- Posty: 23889
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Auto nie odpala, komputer, wiązka
no to instalacja elektryczna zasilania cewki i sygnałów z czujników do sprawdzenia, czyli prucia, a potem sterownik do podmiany
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Auto nie odpala, komputer, wiązka
Ja bym najpierw dał sterownik do sprawdzenia komuś ogarniętemu żeby zobaczył czy nie ma luźnych połączeń.
Będzie to mniej pracochłonne aniżeli prucie wiązki.
Tak jak pisałem jeśli to będzie typowa przypadłość tych sterowników to w większości przypadków jest on do odratowania bez konieczności klonowania.
Będzie to mniej pracochłonne aniżeli prucie wiązki.
Tak jak pisałem jeśli to będzie typowa przypadłość tych sterowników to w większości przypadków jest on do odratowania bez konieczności klonowania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość