[T200] Stopień otwarcia przepustnicy - TPS - 1.2 8V 2004
: 30 kwie 2022, o 20:26
Jako, że to mój pierwszy post na tym forum to na początek witam wszystkich serdecznie.
Przechodząc do problemu:
Pacjent:
Aveo 1.2 8V rocznik 2004 + LPG
Stałem się niedawno właścicielem ww. pojazdu, od początku walczę z dość wyraźnym brakiem mocy który w takim samym stopniu występuje ns PB i LPG. Aktualnie rozpędzenie się do 100km/h do naprawę duże wyzwanie, przyśpieszenie do 80km/h zajmuje ponad 20 sek.
Co już zostało sprawdzone/wymienione (z tych lub innych względów)
- świece + kable
- regulacja zaworów (0,20mm wydechowe, 0,15 ssące)
- rozrząd
- kpl. remont głowicy
- wymieniony uszczelniony wydech
- nowy reduktor + wtryski LPG
- zawór zwrotny odmy
Po tych zabiegach dynamika nie uległa istotnej poprawie.
Na chwilę obecną moja uwaga skupia się na przepustnicy, zaobserwowałem że przy jej maksymalnym otwarciu wartość TPS w programie diagnostycznym (właściwie dwóch: ScanMaster i ScanTool) nie przekracza 71% (dla biegu jałowego jest to 10-12%). Podmieniałem przepustnicę na inna i wynik jest dokładnie taki sam. Przy ręcznym wychyleniu klapki ponad maksimum wartość wzrasta maksymlanie do 80%. Sprawdzałem napięcie na wtyczce przepustnicy (jasno żółty przewód) przy zamkniętej pokazuję 3,75V przy maks. otwarciu 0,50V takie samo napięcie jest na wtyczce przy ECU.
Moje pytania są następujące:
- Czy napięcia na wtyczce przepustnicy są prawidłowe?
- Czy dla się w jakiś sposób zaprogramować w ECU parametry TPS dla min i maks otwarcia?
- Gdzie jeszcze szukać problemu z błędnym wskazaniem TPS?
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
Przechodząc do problemu:
Pacjent:
Aveo 1.2 8V rocznik 2004 + LPG
Stałem się niedawno właścicielem ww. pojazdu, od początku walczę z dość wyraźnym brakiem mocy który w takim samym stopniu występuje ns PB i LPG. Aktualnie rozpędzenie się do 100km/h do naprawę duże wyzwanie, przyśpieszenie do 80km/h zajmuje ponad 20 sek.
Co już zostało sprawdzone/wymienione (z tych lub innych względów)
- świece + kable
- regulacja zaworów (0,20mm wydechowe, 0,15 ssące)
- rozrząd
- kpl. remont głowicy
- wymieniony uszczelniony wydech
- nowy reduktor + wtryski LPG
- zawór zwrotny odmy
Po tych zabiegach dynamika nie uległa istotnej poprawie.
Na chwilę obecną moja uwaga skupia się na przepustnicy, zaobserwowałem że przy jej maksymalnym otwarciu wartość TPS w programie diagnostycznym (właściwie dwóch: ScanMaster i ScanTool) nie przekracza 71% (dla biegu jałowego jest to 10-12%). Podmieniałem przepustnicę na inna i wynik jest dokładnie taki sam. Przy ręcznym wychyleniu klapki ponad maksimum wartość wzrasta maksymlanie do 80%. Sprawdzałem napięcie na wtyczce przepustnicy (jasno żółty przewód) przy zamkniętej pokazuję 3,75V przy maks. otwarciu 0,50V takie samo napięcie jest na wtyczce przy ECU.
Moje pytania są następujące:
- Czy napięcia na wtyczce przepustnicy są prawidłowe?
- Czy dla się w jakiś sposób zaprogramować w ECU parametry TPS dla min i maks otwarcia?
- Gdzie jeszcze szukać problemu z błędnym wskazaniem TPS?
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.