Kreci a nie odpala i raczej nie pompa ani świece

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
p1974
Świeżak
Posty: 26
Rejestracja: 30 lip 2015, o 15:42
Reputacja: 0
Imię: Tom
Samochód: aveo T300 1,2 63kW
Silnik: benzyna 1.2 63kW 86KM
LPG: nie
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Kreci a nie odpala i raczej nie pompa ani świece

Post autor: p1974 » 14 sty 2022, o 20:37

Witam. Tematu z takimi dokładnie objawami jak ja mam nie znalazłem. Może ktoś z kolegów pomoże? Aveo T300 2011 sedan 1,2 benzyna 63kW. Objawy: 1. jak przekręcam kluczyk w zapłon to słychać pompe ze buczy pare sekund 2. akuś mocno kręci a silnik nie zaskakuje. Dwa razy odpalił po 20 sekundach kręcenia 3. jak już odpalił to nierówno pracuje, dławi sie i co dziwne jak nacisne gaz i obroty skoczą np do 3000 to na nich zawiesza sie i utrzymuje je (obroty nie spadają do 900). Jak tak króciutko depne gaz to po troche spadają te obroty. Benzyna jest ok na pewno, bo po dolewce na BP pare razy normalnie odpalił i jeździł a dzis znowu padł. Podpiąłem ELM 327 pod OBD2 i żadnych błędów ECU ani nic w zamrożonych ramkach. Zdjęcie klemy z aku na 3 minuty nie pomogło. Jakieś pomysły ? :nerwy
Jeszcze dopisze że problem pojawił sie świeżo po podładowaniu akumulatora prostownikiem. Ładownie poza autem. Auto stało 2 dni bez aku.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2022, o 20:57 przez p1974, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23823
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kreci a nie odpala i raczej nie pompa ani świece

Post autor: etac » 14 sty 2022, o 20:43

wiesz jakbyś wypełnij podstawowe prawo w Regulaminie

viewtopic.php?f=23&t=11627

ELM nie czyta wszystkich błędów.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

p1974
Świeżak
Posty: 26
Rejestracja: 30 lip 2015, o 15:42
Reputacja: 0
Imię: Tom
Samochód: aveo T300 1,2 63kW
Silnik: benzyna 1.2 63kW 86KM
LPG: nie
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Kreci a nie odpala i raczej nie pompa ani świece

Post autor: p1974 » 14 sty 2022, o 20:51

Hello. Dzięki za odp. Te moje auto to bez LPG jest. Wtyczką modułu zapłonu ruszałem i nie dało to rezultatu. Miałem kiedyś astre i tam podobne problemy jak ta cewka zespolona padła. Jutro rano wykręce cewke (nawet nie wiem czy w tym T300 też jest zespolona) i spr świece choć powinny być ok bo 30 tys temu wymieniane. Pytanie czy może to być problem z pompą jak silnik potrafi 20 sekund utrzymać obroty na poziomie 3000 obr/min. Szukać raczej w zapłonie ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23823
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kreci a nie odpala i raczej nie pompa ani świece

Post autor: etac » 14 sty 2022, o 21:30

przeczytaj od deski do deski i powiązane z tym tematem od kolegi tdon. LPG nie ma wpływu na to objawy, o tym się dowiedzieliśmy po długich analizach.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

p1974
Świeżak
Posty: 26
Rejestracja: 30 lip 2015, o 15:42
Reputacja: 0
Imię: Tom
Samochód: aveo T300 1,2 63kW
Silnik: benzyna 1.2 63kW 86KM
LPG: nie
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Kreci a nie odpala i raczej nie pompa ani świece

Post autor: p1974 » 18 sty 2022, o 20:09

UPDATE: cewka wymieniona ale dalej na ciepłym nie odpala. Po podpięciu kompa pojawił się błąd P0118 i P0119 czyli ETC czujnik temperatury płynu chłodniczego (high input i przerwany obwód). Czy ktoś wie ile takich czujników jest w 1.2 8V 86kW i gdzie one się znajdują ?

p1974
Świeżak
Posty: 26
Rejestracja: 30 lip 2015, o 15:42
Reputacja: 0
Imię: Tom
Samochód: aveo T300 1,2 63kW
Silnik: benzyna 1.2 63kW 86KM
LPG: nie
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Kreci a nie odpala i raczej nie pompa ani świece

Post autor: p1974 » 19 sty 2022, o 13:08

OK temat do zamknięcia. Problem opisany powyżej (nie odpala za drugim razem) powodował czujnik temperatury płynu chłodniczego. Był uszkodzony. W nim jest zwykły termistor i ten chyba padł. Na ELM327 pokazywały się dziwne wartości że temperatura płynu to -30 stopni i to robiło problem dalej. Czujnik Febi 50 zł roboty 2 minuty. Dostęp łatwy bo czujnik jest na prawo od pokrywy zaworów. Odpina sie wtyczke, wypina metalową spinkę i wyciąga czujnik. Dodam tylko że polecam do diagnozy apke Car Scanner bo ona mi wylapała te błędy P0118 i P0119 a w apce Torque nie były one widoczne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości