Strona 1 z 1

T255 "OLEDOWANIE"

: 27 paź 2014, o 22:32
autor: flebuss
Nie jest to manual a opis doświadczeń więc umieszczam to tu

PRZÓD:
w pierwszej wersji użyłem do pozycyjnych zwykłe W5WT10 -efekt żaden więc wymieniłem na W5WT10 5xSMD 5050 kolor biały zimny, świeciły dużo lepiej ale drażnił mnie dysonans barwy tych ledów z barwą drogowych osramów -wymieniłem je na W5WT10 9xSMD 5050 kolor biały ciepły-strzał w 10! świetnie wypełniają odbłyśnik i wspólnie z drogowymi dają sporo więcej światła - szkoda ale w tym formacie nie znalazłem silniejszych w tej barwie- wniosek -dobierać ledy barwowo pod kolor drogowych
WNĘTRZE
znów w pierwszej wersji wziąłem zimną barwę C10W- światła dużo więcej niż fabryczna rurkowa ale barwa nieprzyjemna dla mnie więc wymieniłem na C10W6xSMD biała ciepła i efekt jest znakomity
BAGAŻNIK
zagospodarowałem ledówkę barwy zimnej która mi została po wyjęciu z kabiny bo tu barwa ma mniejsze znaczenie -dołożyłem drugą lampkę od Lanosa z drugą zimnąC10W 6xSMD i mam widno jak w dzień komora bagażnika jest czarna i lepszy efekt był by przy barwie ciepłej no ale wzrost kosztu a efekt i tak dobry
OTR :roll: by ETAC(oświetlenie tablicy rejestr.)
zagospodarowałem zwykłe ledy W5W wyjęte z przodu efekt dobry i wystarczający
LAMPY TYLNE
tu było sporo zamieszania w pierwsze wersji zainstalowałem Ba15s oraz Bay15d 19xDIP barwy zimnej i fatalnie! :evil: świeciły reflektorowo do przodu nie wypelniajac odbłyśnika -zmieniłem na 24DIP z diodami na obwodzie ale to samo 6 diod obwodowych nie dawało kąta świecenia więcej niż180 stopni i dodatkowy problem za duża średnica musiałem rozpiłować otwór na oprawkę ! -kolejna wymiana na 27xSMD5050 kolor 4300 K i biały ciepły, wreszcie porządany efekt - odbłyśnik wypełniony a efekt wizualny tak jak oryginalny a nawet lepszy bo 27 diod daje dodatkowy wzorek
WAŻNA UWAGA -kolor biały zimny z czerwonym kolorem klosza wzajemnie się redukują dając brudną barwę o fioletowym odcieniu - natomiast kolor ciepły dopełnia się z kolorem czerwonym
DRUGA WAŻNA UWAGA - włożenie żarówki led do kierunkowskazu powoduje zjawisko migotania jak przy przepalonej żarówce bo przerywacz kierunkowskazu jest obliczony na obciążenie ok 45W na stronę- włożenie dwóch żarówek prawdopodobnie dało by światło ciągłe bez migania ;)

Re: T255 "OLEDOWANIE"

: 28 paź 2014, o 15:14
autor: tdon
flebuss pisze:
DRUGA WAŻNA UWAGA ... ;)
TRZECIA WAŻNA UWAGA:
Też dość znacznie zLEDowałem swoje auto - jest nieco o tym w moich manualach, i o ile zgadzam się z większością Twoich uwag, to jednak jest kilka "świętości", których jako człowiek względnie rozumny nie odważyłbym się tknąć - są to kierunkowskazy i światła "stop". Pomyśl o aspekcie prawnym - możesz być pewnym, że gdyby (nie daj Boże) doszło między nami do kolizji, a ja zorientowałbym się, że masz takie wynalazki, to dalsze poszukiwanie winnego nie miałoby sensu - natychmiast poproszę policję o zabezpieczenie Twoich LED-ów na dowód, że miałeś oświetlenie samochodu niezgodne z homolacją (czyli po prostu niesprawne), i nie zauważyłem Twoich sygnałów. W życiu się nie wykręcisz ...
Sam z pasją zmodyfikowałem oświetlenie wnętrza, bagażnika, rejestracji i lampki postojowe, doradzałem też moim kolegom w kwestiach oświetlenia schowków, przestrzeni pod nogami oraz po otwarciu drzwi, ale dalej się nie posunę - świadomie.

Re: T255 "OLEDOWANIE"

: 28 paź 2014, o 15:20
autor: XaRaDaS
Jeszcze zrozumiem jakieś światło wstecznego, ale zwykłe żarówki tylne zamieniać na ledy, tak jak tdon podał, w takich przypadkach lepiej mieś standardowe. Można modyfikować sobie inne oświetlenie.

Re: T255 "OLEDOWANIE"

: 30 paź 2014, o 21:03
autor: flebuss
Mając na uwadze zasadę ostrożności procesowej wezmę pod uwagę : - Trzecią Ważną Uwagę :H :zastanawiasie: