Zimny gaśnie i dławi

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
michanio91
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 5 maja 2021, o 13:08
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Aveo
Silnik: B12S1
LPG: nie
Lokalizacja: oswiecim
Kontakt:

Zimny gaśnie i dławi

Post autor: michanio91 » 5 maja 2021, o 13:21

Witam, mój pierwszy post WITAM WSZYSTKICH :) :piwo3:

Problem podobny jak w temacie :
viewtopic.php?p=42753#p42753

Posiadam Aveo T200 B12S1, zawory wyregulowane rok temu, nowe świece, (cewka,map sensor ,czujnika wałka,czujnik wału ,przepustnica) podmieniana z innego samochodu....
Wyczyszczona pompa paliwa. Brak LPG.
Auto zawsze odpala jak złoto, lecz po odpaleniu - gaśnie lub obroty falują. Przy próbie jazdy gdy zimne auto straszeni muli, nie chce jechać przy wciskaniu gazu - po 200 metrach jedzie jak złoto. Błędów brak. Auto pozostawione ciepłe na parę h i znów odpalone również ma ten problem.
Próbowałem kilkakrotnie pompować pompką bez odpalenia auta ( przekręcać kluczyk ) po czym odpalić - również problem pozostaje.

Ktoś pomoże ?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5809
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: bubu1769 » 5 maja 2021, o 14:54

Ciśnienie oraz wtryski paliwa sprawdzane?

michanio91
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 5 maja 2021, o 13:08
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Aveo
Silnik: B12S1
LPG: nie
Lokalizacja: oswiecim
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: michanio91 » 6 maja 2021, o 07:05

Niestety te dwie rzeczy puki co nie było okazji. Do wtrysków się dostać jest trochę rozbierania , do ciśnienia nie mogę znaleźć trójnika.
Jest jakiś sposób na obejście tych szybkozłączek ?
Auto mam 3 lata,silnik jeździ na 5w30 i nie bierze oleju - tyle mogę powiedzieć o jednostce.
Ostatnio zmieniony 6 maja 2021, o 09:39 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto cytat.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: lukaslacetti » 6 maja 2021, o 09:40

Wyczyść Egr ewentualnie na próbę zaślep i sprawdź w kolejny poranek
Może się niedomykać.

W Sumie to u mnie to samo jest a mam zaslepiony egr także niekoniecznie u Ciebie może to być to ale sprawdz
U mnie jest tak samo z tym że silnik 1.6 Lacetti
Po porannym odpaleniu i odrazu jak chce ruszyć obroty spadają i silnik sie sam próbuje ratować dodawanie gazu przez 1-2 sek nic nie daje po 3 sek. wszystko ok i juz normalnie jest
Wszystkie czujniki sprawne zreszta po parametrach na żywo raz na miesiac wszystko sobie przeglądam i jest ok
Poprostu nauczylem sie ze odpalam otwieram brame daje mu te 10sek zawsze na stabilizacje i nie ma z tym problemów a nie doszukuje sie bo wszystko jest sprawne i na czas wymieniane
Nawet myslalem ze to przez lpg ale po wymianie membram i wtrysków jednocześnie tak samo sie działo jak chcialem odrazu ruszyć takze nie tykam nie szukam jeżdzę 😉

michanio91
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 5 maja 2021, o 13:08
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Aveo
Silnik: B12S1
LPG: nie
Lokalizacja: oswiecim
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: michanio91 » 6 maja 2021, o 09:55

Do czyszczenia konieczna jakaś uszczelka ? idzie przez niego płyn chłodniczy ?

Jeżeli silnik przy zimnym starcie jedzie na sztywnej mapie i nie patrzy na czujniki, to faktem jest że zostaje tylko problem z powietrzem lub/i paliwem.

Dzięki za rady :)

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: lukaslacetti » 6 maja 2021, o 10:10

W moim silniku Oryginalnie pod egr Była uszczelka Taka jak by Papierowa gruba do dwóch czyszczeń udawało mi sie ją bez uszkodzenia sciągnąć później soe uszkodziła a Egr zaślepilem
Raczej w tych silnikach nie ma Chłodzenia wodą Egr wiec odkrecasz dwie śrubki odpinasz wtyczke i czyscisz wnetrze egr jakims odtluszczaczem do hamulców lub gaźników mozesz poruszac też delikatnie tym Egr jednoczesnie przy czyszczeniu aby go rozruszać ale delikatnie aby nie przeciągnąć maksymalnego uchylenia
i tyle montujesz w kolejności odwrotnej

michanio91
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 5 maja 2021, o 13:08
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Aveo
Silnik: B12S1
LPG: nie
Lokalizacja: oswiecim
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: michanio91 » 6 maja 2021, o 10:39

Wyczyszczę może jeszcze dziś, z tego co kojarzę dostęp jest spoko. W porównaniu do wtrysków :)

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: flebuss » 6 maja 2021, o 22:24

Witam po długiej nieobecności spowodowanej przyczynami o charakterze zdrowotnym i organizacyjnymi ogólnie mówiąc - moje auto dla przypomnienia to Aveo t255 2012 silnik B12D1 ,1,2 62kW - mam usterkę -cholera WADĘ!! polegającą na tym że na zimnym silniku po długim postoju np po nocy , po odpaleniu silnik przerywa obroty falują bardzo mocno, przy próbie jazdy przy dodawaniu gazu dławi się - w miare rozgrzewania objawy słabną i po ok 10 km jedzie prawie dobrze ale jakby niepewnie - na gorącym silniku na wolnych obrotach np pod światłami wypada zapłon - krótkie przerywania, dla wyeliminowania zjawiska wykonano:
-wymiana świec,przewodów zapłonowych,cewki zapłonowej
-regulacja luzów zaworowych w głowicy na stole warsztatowym-płytki szklanki itp
-nie wyskakują żadne błędy
- podejrzewano sondę lambda ale wykluczono
- teraz szukają przyczyny w cewce zapłonowej(Bremi) co uważam za błąd bo co ma do cewki zimny silnik

Pytam starych fachowców pionierów forum i nowych ale doświadczonych co mu do licha dolega?

Ukłony dla weteranów forum - Wszima ,Etaca,Sebastiana,XaRaDasa,Konradoo,i pozostałych z 2014 roku - Wasz stary Flebuss

PS wykonany kompletny okresowy sewis gazowy filtry,reduktor itp
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

arnie3
Specjalista
Posty: 394
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Reputacja: 30
Imię: Darek
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: arnie3 » 6 maja 2021, o 22:53

A ta cewka była wymieniana na nową czy podmianka na używkę? Wcale bym jej nie wykluczył, ma ciężej lub lżej w zależności od tego czy silnik jest zimny czy ciepły (ale nie pamiętam co jest kiedy). Oprócz tego bym się zastanowił nad przepustnicą czy nie robi psikusa. Jeśli jest gaz to myślę, że warto byłoby zakręcić butle, wyjeździć gaz i zobaczyć czy wtedy będzie jakaś różnica po odpaleniu

michanio91
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 5 maja 2021, o 13:08
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Aveo
Silnik: B12S1
LPG: nie
Lokalizacja: oswiecim
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: michanio91 » 7 maja 2021, o 09:51

Egr wyczyszczony i zaślepiony - na warsztacie po podaniu napięcia działał poprawnie.
Przy okazji na noc zdjąłem klemę i próbowałem ponownie zrobić adaptację przepustnicy.
Cewka byłą podmieniana na używaną.

Dziś próba na zimnym silniku :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: wszim » 7 maja 2021, o 21:33

Flebuss. Do wyłapania takich upierdliwych awarii trzeba na czas diagnozy problemu wyłączyć jednen z czynników - gaz (zaktualizuj sobie info w profilu bo przez lata twojej nieobecności coś tam ewoluowaliśmy). To może ułatwić poszukiwania. Niestety LPG to ingerencja w fabrykę. LPG często jest przyczyną niedomagania np powodując skrajne przestawienie mapy korekty wtrysków benzyny lub ułatwiając tworzenie kanałów przebiciowych w izolacji elementów wysokiego napięcia (powodem niższa konduktancja mieszanki LPG-powietrze) . Choć świece i cewkę zmieniłeś więc chyba nie to.
Ostatnio zmieniony 8 maja 2021, o 06:27 przez wszim, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: wyższa konduktancja -》niższa konduktancja
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Kgrzy
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
Reputacja: 13
Imię: Krzysiek
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8 benzyna
LPG: Alex Optima Nano
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: Kgrzy » 7 maja 2021, o 22:54

Jakby mieszanka lpg-powietrze miała wyższą konduktancję od benzyna-powietrze to tylko lepiej dla układu WN :D

A czy zawory są na 100% dobrze ustawione? Kiedy to było robione? Ile tysięcy temu? Masz takie dziwne objawy jakby tam się coś działo.
Zapłony wypadają zawsze na tym samym cylindrze, czy losowo?
Nie znam tego silnika, ale jak świece łatwo dostępne, to może szybki pomiar ciśnienia sprężania?

Spróbuj jak kolega wyżej sugeruje, wyłączyć gaz na parę dni i pojeździć na samej benzynie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: wszim » 8 maja 2021, o 06:24

No pewnie, że mój czeski błąd :H (poprawiłem). Na odwrót, mieszanka z LPG ma niższą konduktancję, czyli gorszą przewodność elektryczną, co powoduje indukowanie się wyższych napięć w cewce po stronie WN. Stąd większe narażenie elementów izolacyjnych.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

michanio91
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 5 maja 2021, o 13:08
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Aveo
Silnik: B12S1
LPG: nie
Lokalizacja: oswiecim
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: michanio91 » 10 maja 2021, o 07:00

Po wyczyszczeniu i zaślepieniu EGR brak poprawy.

Ponieważ używana pompa wykluczy zarówno problem z regulatorem paliwa jak i samą pompą - zamówiłem na próbę.
Dziś jadąc do pracy oglądałem parametry krótkiej korekty ( o ile program nie kłamie ) była ona praktycznie cały czas na poziomie około +20 %.
Przy bucie w podłogę 0 - co by wskazywało że program nie kłamie.

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: flebuss » 11 maja 2021, o 22:45

Oooch! Cewka i przewody nowe, zawór EGR wyczyszczony, zawory idealnie wyregulowane i zdychał tak samo, no i wreszcie intuicja!- wyjąłem cewkę dałem na powrót starą i odżył! - nowa cewka marki Bremi którą dają na pierwszy montaż w grupie VAG była do pupy! a paragon wcięło! ale przy tej okazji zrobiło się wiele na silniku dla jego zdrowia - dziękuję za zainteresowanie i chęć pomocy .Starą cewkę włożyłem tytułem porównania ale w jej miejsce dałem nową "genuine parts" - teraz auto mi mówi no dodaj gazu bo mi coś wolno jeżdzisz!Aż się rwie do jazdy - idzie jak przecinak :!: :!: :brawo:
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

arnie3
Specjalista
Posty: 394
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Reputacja: 30
Imię: Darek
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: arnie3 » 11 maja 2021, o 22:54

Hehe, czyli gdzieś mi tam nawet dobrze świtało;D Najważniejsze, że jeździ i nie ma problemu;)

michanio91
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 5 maja 2021, o 13:08
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Aveo
Silnik: B12S1
LPG: nie
Lokalizacja: oswiecim
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: michanio91 » 12 maja 2021, o 07:10

Wczoraj wymieniona cała pompa paliwa na inna używaną. Dziś rano jak ręką odjął,winna była pompa / regulator ciśnienia paliwa.
Nie chwalę jednak dnia przed zachodem, to był pierwszy start.
Krótka korekta dawki paliwa kręci się teraz koło zera :)

Kgrzy
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
Reputacja: 13
Imię: Krzysiek
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8 benzyna
LPG: Alex Optima Nano
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: Kgrzy » 12 maja 2021, o 11:16

Bardziej bym się sugerował długą po zrobieniu kilkudziesięciu kilometrów.
Pamiętasz jej wartość przed zmianą pompy?

Edit: po napisaniu posta przeczytałem twój pierwszy post, że masz problem tylko przez chwilę na początku, więc długa korekta pewnie jest ok.

michanio91
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 5 maja 2021, o 13:08
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Aveo
Silnik: B12S1
LPG: nie
Lokalizacja: oswiecim
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: michanio91 » 12 maja 2021, o 14:00

Niestety nie mogę jej odczytać , używam programu torque i nie mam pojęcia pod którą wartością ona się znajduje...
A średnio u mnie z czasem na zmianę programu itd.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Zimny gaśnie i dławi

Post autor: lukaslacetti » 12 maja 2021, o 16:22

W troque tylko w pełnej wersji jest z twgo co pamietam wglad na długą korekte, przynajmniej ja tak miałem u siebie.
Dobrze że autka jeżdzą i niezostalo wydane tyle kasy co na kolejne używane zanim trafiło się w sedno sprawy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości