Zimny gaśnie i dławi
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 maja 2021, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo
- Silnik: B12S1
- LPG: nie
- Lokalizacja: oswiecim
- Kontakt:
Zimny gaśnie i dławi
Witam, mój pierwszy post WITAM WSZYSTKICH
Problem podobny jak w temacie :
viewtopic.php?p=42753#p42753
Posiadam Aveo T200 B12S1, zawory wyregulowane rok temu, nowe świece, (cewka,map sensor ,czujnika wałka,czujnik wału ,przepustnica) podmieniana z innego samochodu....
Wyczyszczona pompa paliwa. Brak LPG.
Auto zawsze odpala jak złoto, lecz po odpaleniu - gaśnie lub obroty falują. Przy próbie jazdy gdy zimne auto straszeni muli, nie chce jechać przy wciskaniu gazu - po 200 metrach jedzie jak złoto. Błędów brak. Auto pozostawione ciepłe na parę h i znów odpalone również ma ten problem.
Próbowałem kilkakrotnie pompować pompką bez odpalenia auta ( przekręcać kluczyk ) po czym odpalić - również problem pozostaje.
Ktoś pomoże ?
Problem podobny jak w temacie :
viewtopic.php?p=42753#p42753
Posiadam Aveo T200 B12S1, zawory wyregulowane rok temu, nowe świece, (cewka,map sensor ,czujnika wałka,czujnik wału ,przepustnica) podmieniana z innego samochodu....
Wyczyszczona pompa paliwa. Brak LPG.
Auto zawsze odpala jak złoto, lecz po odpaleniu - gaśnie lub obroty falują. Przy próbie jazdy gdy zimne auto straszeni muli, nie chce jechać przy wciskaniu gazu - po 200 metrach jedzie jak złoto. Błędów brak. Auto pozostawione ciepłe na parę h i znów odpalone również ma ten problem.
Próbowałem kilkakrotnie pompować pompką bez odpalenia auta ( przekręcać kluczyk ) po czym odpalić - również problem pozostaje.
Ktoś pomoże ?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
Ciśnienie oraz wtryski paliwa sprawdzane?
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 maja 2021, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo
- Silnik: B12S1
- LPG: nie
- Lokalizacja: oswiecim
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
Niestety te dwie rzeczy puki co nie było okazji. Do wtrysków się dostać jest trochę rozbierania , do ciśnienia nie mogę znaleźć trójnika.
Jest jakiś sposób na obejście tych szybkozłączek ?
Auto mam 3 lata,silnik jeździ na 5w30 i nie bierze oleju - tyle mogę powiedzieć o jednostce.
Jest jakiś sposób na obejście tych szybkozłączek ?
Auto mam 3 lata,silnik jeździ na 5w30 i nie bierze oleju - tyle mogę powiedzieć o jednostce.
Ostatnio zmieniony 6 maja 2021, o 09:39 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto cytat.
Powód: Usunięto cytat.
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
Wyczyść Egr ewentualnie na próbę zaślep i sprawdź w kolejny poranek
Może się niedomykać.
W Sumie to u mnie to samo jest a mam zaslepiony egr także niekoniecznie u Ciebie może to być to ale sprawdz
U mnie jest tak samo z tym że silnik 1.6 Lacetti
Po porannym odpaleniu i odrazu jak chce ruszyć obroty spadają i silnik sie sam próbuje ratować dodawanie gazu przez 1-2 sek nic nie daje po 3 sek. wszystko ok i juz normalnie jest
Wszystkie czujniki sprawne zreszta po parametrach na żywo raz na miesiac wszystko sobie przeglądam i jest ok
Poprostu nauczylem sie ze odpalam otwieram brame daje mu te 10sek zawsze na stabilizacje i nie ma z tym problemów a nie doszukuje sie bo wszystko jest sprawne i na czas wymieniane
Nawet myslalem ze to przez lpg ale po wymianie membram i wtrysków jednocześnie tak samo sie działo jak chcialem odrazu ruszyć takze nie tykam nie szukam jeżdzę
Może się niedomykać.
W Sumie to u mnie to samo jest a mam zaslepiony egr także niekoniecznie u Ciebie może to być to ale sprawdz
U mnie jest tak samo z tym że silnik 1.6 Lacetti
Po porannym odpaleniu i odrazu jak chce ruszyć obroty spadają i silnik sie sam próbuje ratować dodawanie gazu przez 1-2 sek nic nie daje po 3 sek. wszystko ok i juz normalnie jest
Wszystkie czujniki sprawne zreszta po parametrach na żywo raz na miesiac wszystko sobie przeglądam i jest ok
Poprostu nauczylem sie ze odpalam otwieram brame daje mu te 10sek zawsze na stabilizacje i nie ma z tym problemów a nie doszukuje sie bo wszystko jest sprawne i na czas wymieniane
Nawet myslalem ze to przez lpg ale po wymianie membram i wtrysków jednocześnie tak samo sie działo jak chcialem odrazu ruszyć takze nie tykam nie szukam jeżdzę
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 maja 2021, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo
- Silnik: B12S1
- LPG: nie
- Lokalizacja: oswiecim
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
Do czyszczenia konieczna jakaś uszczelka ? idzie przez niego płyn chłodniczy ?
Jeżeli silnik przy zimnym starcie jedzie na sztywnej mapie i nie patrzy na czujniki, to faktem jest że zostaje tylko problem z powietrzem lub/i paliwem.
Dzięki za rady
Jeżeli silnik przy zimnym starcie jedzie na sztywnej mapie i nie patrzy na czujniki, to faktem jest że zostaje tylko problem z powietrzem lub/i paliwem.
Dzięki za rady
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
W moim silniku Oryginalnie pod egr Była uszczelka Taka jak by Papierowa gruba do dwóch czyszczeń udawało mi sie ją bez uszkodzenia sciągnąć później soe uszkodziła a Egr zaślepilem
Raczej w tych silnikach nie ma Chłodzenia wodą Egr wiec odkrecasz dwie śrubki odpinasz wtyczke i czyscisz wnetrze egr jakims odtluszczaczem do hamulców lub gaźników mozesz poruszac też delikatnie tym Egr jednoczesnie przy czyszczeniu aby go rozruszać ale delikatnie aby nie przeciągnąć maksymalnego uchylenia
i tyle montujesz w kolejności odwrotnej
Raczej w tych silnikach nie ma Chłodzenia wodą Egr wiec odkrecasz dwie śrubki odpinasz wtyczke i czyscisz wnetrze egr jakims odtluszczaczem do hamulców lub gaźników mozesz poruszac też delikatnie tym Egr jednoczesnie przy czyszczeniu aby go rozruszać ale delikatnie aby nie przeciągnąć maksymalnego uchylenia
i tyle montujesz w kolejności odwrotnej
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 maja 2021, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo
- Silnik: B12S1
- LPG: nie
- Lokalizacja: oswiecim
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
Wyczyszczę może jeszcze dziś, z tego co kojarzę dostęp jest spoko. W porównaniu do wtrysków
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
Witam po długiej nieobecności spowodowanej przyczynami o charakterze zdrowotnym i organizacyjnymi ogólnie mówiąc - moje auto dla przypomnienia to Aveo t255 2012 silnik B12D1 ,1,2 62kW - mam usterkę -cholera WADĘ!! polegającą na tym że na zimnym silniku po długim postoju np po nocy , po odpaleniu silnik przerywa obroty falują bardzo mocno, przy próbie jazdy przy dodawaniu gazu dławi się - w miare rozgrzewania objawy słabną i po ok 10 km jedzie prawie dobrze ale jakby niepewnie - na gorącym silniku na wolnych obrotach np pod światłami wypada zapłon - krótkie przerywania, dla wyeliminowania zjawiska wykonano:
-wymiana świec,przewodów zapłonowych,cewki zapłonowej
-regulacja luzów zaworowych w głowicy na stole warsztatowym-płytki szklanki itp
-nie wyskakują żadne błędy
- podejrzewano sondę lambda ale wykluczono
- teraz szukają przyczyny w cewce zapłonowej(Bremi) co uważam za błąd bo co ma do cewki zimny silnik
Pytam starych fachowców pionierów forum i nowych ale doświadczonych co mu do licha dolega?
Ukłony dla weteranów forum - Wszima ,Etaca,Sebastiana,XaRaDasa,Konradoo,i pozostałych z 2014 roku - Wasz stary Flebuss
PS wykonany kompletny okresowy sewis gazowy filtry,reduktor itp
-wymiana świec,przewodów zapłonowych,cewki zapłonowej
-regulacja luzów zaworowych w głowicy na stole warsztatowym-płytki szklanki itp
-nie wyskakują żadne błędy
- podejrzewano sondę lambda ale wykluczono
- teraz szukają przyczyny w cewce zapłonowej(Bremi) co uważam za błąd bo co ma do cewki zimny silnik
Pytam starych fachowców pionierów forum i nowych ale doświadczonych co mu do licha dolega?
Ukłony dla weteranów forum - Wszima ,Etaca,Sebastiana,XaRaDasa,Konradoo,i pozostałych z 2014 roku - Wasz stary Flebuss
PS wykonany kompletny okresowy sewis gazowy filtry,reduktor itp
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
-
- Specjalista
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
A ta cewka była wymieniana na nową czy podmianka na używkę? Wcale bym jej nie wykluczył, ma ciężej lub lżej w zależności od tego czy silnik jest zimny czy ciepły (ale nie pamiętam co jest kiedy). Oprócz tego bym się zastanowił nad przepustnicą czy nie robi psikusa. Jeśli jest gaz to myślę, że warto byłoby zakręcić butle, wyjeździć gaz i zobaczyć czy wtedy będzie jakaś różnica po odpaleniu
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 maja 2021, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo
- Silnik: B12S1
- LPG: nie
- Lokalizacja: oswiecim
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
Egr wyczyszczony i zaślepiony - na warsztacie po podaniu napięcia działał poprawnie.
Przy okazji na noc zdjąłem klemę i próbowałem ponownie zrobić adaptację przepustnicy.
Cewka byłą podmieniana na używaną.
Dziś próba na zimnym silniku
Przy okazji na noc zdjąłem klemę i próbowałem ponownie zrobić adaptację przepustnicy.
Cewka byłą podmieniana na używaną.
Dziś próba na zimnym silniku
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
Flebuss. Do wyłapania takich upierdliwych awarii trzeba na czas diagnozy problemu wyłączyć jednen z czynników - gaz (zaktualizuj sobie info w profilu bo przez lata twojej nieobecności coś tam ewoluowaliśmy). To może ułatwić poszukiwania. Niestety LPG to ingerencja w fabrykę. LPG często jest przyczyną niedomagania np powodując skrajne przestawienie mapy korekty wtrysków benzyny lub ułatwiając tworzenie kanałów przebiciowych w izolacji elementów wysokiego napięcia (powodem niższa konduktancja mieszanki LPG-powietrze) . Choć świece i cewkę zmieniłeś więc chyba nie to.
Ostatnio zmieniony 8 maja 2021, o 06:27 przez wszim, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: wyższa konduktancja -》niższa konduktancja
Powód: wyższa konduktancja -》niższa konduktancja
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
- Reputacja: 13
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: Alex Optima Nano
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
Jakby mieszanka lpg-powietrze miała wyższą konduktancję od benzyna-powietrze to tylko lepiej dla układu WN
A czy zawory są na 100% dobrze ustawione? Kiedy to było robione? Ile tysięcy temu? Masz takie dziwne objawy jakby tam się coś działo.
Zapłony wypadają zawsze na tym samym cylindrze, czy losowo?
Nie znam tego silnika, ale jak świece łatwo dostępne, to może szybki pomiar ciśnienia sprężania?
Spróbuj jak kolega wyżej sugeruje, wyłączyć gaz na parę dni i pojeździć na samej benzynie.
A czy zawory są na 100% dobrze ustawione? Kiedy to było robione? Ile tysięcy temu? Masz takie dziwne objawy jakby tam się coś działo.
Zapłony wypadają zawsze na tym samym cylindrze, czy losowo?
Nie znam tego silnika, ale jak świece łatwo dostępne, to może szybki pomiar ciśnienia sprężania?
Spróbuj jak kolega wyżej sugeruje, wyłączyć gaz na parę dni i pojeździć na samej benzynie.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
No pewnie, że mój czeski błąd (poprawiłem). Na odwrót, mieszanka z LPG ma niższą konduktancję, czyli gorszą przewodność elektryczną, co powoduje indukowanie się wyższych napięć w cewce po stronie WN. Stąd większe narażenie elementów izolacyjnych.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 maja 2021, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo
- Silnik: B12S1
- LPG: nie
- Lokalizacja: oswiecim
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
Po wyczyszczeniu i zaślepieniu EGR brak poprawy.
Ponieważ używana pompa wykluczy zarówno problem z regulatorem paliwa jak i samą pompą - zamówiłem na próbę.
Dziś jadąc do pracy oglądałem parametry krótkiej korekty ( o ile program nie kłamie ) była ona praktycznie cały czas na poziomie około +20 %.
Przy bucie w podłogę 0 - co by wskazywało że program nie kłamie.
Ponieważ używana pompa wykluczy zarówno problem z regulatorem paliwa jak i samą pompą - zamówiłem na próbę.
Dziś jadąc do pracy oglądałem parametry krótkiej korekty ( o ile program nie kłamie ) była ona praktycznie cały czas na poziomie około +20 %.
Przy bucie w podłogę 0 - co by wskazywało że program nie kłamie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
Oooch! Cewka i przewody nowe, zawór EGR wyczyszczony, zawory idealnie wyregulowane i zdychał tak samo, no i wreszcie intuicja!- wyjąłem cewkę dałem na powrót starą i odżył! - nowa cewka marki Bremi którą dają na pierwszy montaż w grupie VAG była do pupy! a paragon wcięło! ale przy tej okazji zrobiło się wiele na silniku dla jego zdrowia - dziękuję za zainteresowanie i chęć pomocy .Starą cewkę włożyłem tytułem porównania ale w jej miejsce dałem nową "genuine parts" - teraz auto mi mówi no dodaj gazu bo mi coś wolno jeżdzisz!Aż się rwie do jazdy - idzie jak przecinak
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
-
- Specjalista
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
Hehe, czyli gdzieś mi tam nawet dobrze świtało;D Najważniejsze, że jeździ i nie ma problemu;)
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 maja 2021, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo
- Silnik: B12S1
- LPG: nie
- Lokalizacja: oswiecim
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
Wczoraj wymieniona cała pompa paliwa na inna używaną. Dziś rano jak ręką odjął,winna była pompa / regulator ciśnienia paliwa.
Nie chwalę jednak dnia przed zachodem, to był pierwszy start.
Krótka korekta dawki paliwa kręci się teraz koło zera
Nie chwalę jednak dnia przed zachodem, to był pierwszy start.
Krótka korekta dawki paliwa kręci się teraz koło zera
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
- Reputacja: 13
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: Alex Optima Nano
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
Bardziej bym się sugerował długą po zrobieniu kilkudziesięciu kilometrów.
Pamiętasz jej wartość przed zmianą pompy?
Edit: po napisaniu posta przeczytałem twój pierwszy post, że masz problem tylko przez chwilę na początku, więc długa korekta pewnie jest ok.
Pamiętasz jej wartość przed zmianą pompy?
Edit: po napisaniu posta przeczytałem twój pierwszy post, że masz problem tylko przez chwilę na początku, więc długa korekta pewnie jest ok.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 maja 2021, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Aveo
- Silnik: B12S1
- LPG: nie
- Lokalizacja: oswiecim
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
Niestety nie mogę jej odczytać , używam programu torque i nie mam pojęcia pod którą wartością ona się znajduje...
A średnio u mnie z czasem na zmianę programu itd.
A średnio u mnie z czasem na zmianę programu itd.
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Zimny gaśnie i dławi
W troque tylko w pełnej wersji jest z twgo co pamietam wglad na długą korekte, przynajmniej ja tak miałem u siebie.
Dobrze że autka jeżdzą i niezostalo wydane tyle kasy co na kolejne używane zanim trafiło się w sedno sprawy.
Dobrze że autka jeżdzą i niezostalo wydane tyle kasy co na kolejne używane zanim trafiło się w sedno sprawy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości