T300, padła cewka.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2673
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
T300, padła cewka.
Cóż ... jak w temacie.
Jadę sobie spokojnie do pracy, aż tu nagle ... auto dostało trzęsawki, zapalił się check i kontrola trakcji, po czym silnik zaczął palić na trzy cylindry. Jakimś cudem udało mi się wrócić po pracy prosto do mechanika. Szczęściem dysponowałem zapasowym modułem. Po szybkiej podmianie ból natychmiast ustąpił. Moduł przeżył nieco ponad 7 lat, przebieg 160 kkm.
Jadę sobie spokojnie do pracy, aż tu nagle ... auto dostało trzęsawki, zapalił się check i kontrola trakcji, po czym silnik zaczął palić na trzy cylindry. Jakimś cudem udało mi się wrócić po pracy prosto do mechanika. Szczęściem dysponowałem zapasowym modułem. Po szybkiej podmianie ból natychmiast ustąpił. Moduł przeżył nieco ponad 7 lat, przebieg 160 kkm.
- asamer
- Bywalec
- Posty: 166
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 2
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: T300, padła cewka.
Miałem podobnie, z tym, że u mnie cewka padła po 6 latach i ok 55kkm. Podobno to kwestia wody która dostaje się przez szczelinę miedzy spryskiwaczami przedniej szyby, a maską. Od razu po wymianie uszczelniłem.
- etac
- Prezes
- Posty: 23880
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: T300, padła cewka.
Coś bardziej dokładnie w tym temacie?
Ostatnio zmieniony 6 kwie 2021, o 19:57 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto cytat.
Powód: Usunięto cytat.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- asamer
- Bywalec
- Posty: 166
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 2
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: T300, padła cewka.
Hmmm, dokładniej?
Przez otwór w masce przeznaczony na spryskiwacz dostaje się woda z opadów, kapie na obudowę silnika i zbiera się w jednej z cewek zapłonowych. Teraz już nie pamiętam czy tej skrajnej od strony kierowcy czy pasażera, w każdym razie zaczyna korodować bez żadnych objawów, aż pewnego dnia po prostu przestaje działać i auto pali na 3 cylindy. Niestety jest to cała listwa, więc trzeba wymienić całość, czyli 4 cewki. Kupiłem chyba zamiennik Deplhi, a otwór uszczelniłem silikonem. Można profilaktycznie zerknąć czy jakaś cewka nie ma już zielonego nalotu.
Przez otwór w masce przeznaczony na spryskiwacz dostaje się woda z opadów, kapie na obudowę silnika i zbiera się w jednej z cewek zapłonowych. Teraz już nie pamiętam czy tej skrajnej od strony kierowcy czy pasażera, w każdym razie zaczyna korodować bez żadnych objawów, aż pewnego dnia po prostu przestaje działać i auto pali na 3 cylindy. Niestety jest to cała listwa, więc trzeba wymienić całość, czyli 4 cewki. Kupiłem chyba zamiennik Deplhi, a otwór uszczelniłem silikonem. Można profilaktycznie zerknąć czy jakaś cewka nie ma już zielonego nalotu.
- etac
- Prezes
- Posty: 23880
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: T300, padła cewka.
Mam nadzieje że ten silikon to potoczna nazwa i nie użyłeś typowego silikonu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- asamer
- Bywalec
- Posty: 166
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 2
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: T300, padła cewka.
Nie, prawdziwa nazwa. Wiem co masz na myśli, że niby przyczyni się do korozji. Szczerze w to wątpię
- etac
- Prezes
- Posty: 23880
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: T300, padła cewka.
To uwierz mi że możesz mieć spory problem z korozją. Sam doświadczyłem wielu takich przypadków.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5868
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: T300, padła cewka.
Do blach powinno się stosować silikon bezoctowy bądź neutralny.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: T300, padła cewka.
Albo masę PU.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2673
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T300, padła cewka.
Dokładnie.
- asamer
- Bywalec
- Posty: 166
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 2
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: T300, padła cewka.
Zobaczymy, na razie parę lat i nic.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość