Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
marcin4523
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 14 wrz 2020, o 11:53

Witam

Moja cierpliwość do tego samochodu już się wyczerpała liczę że uzyskam pomoc na tym forum

Mam problem z Chevroletem Aveo T 255 z 2010 roku silnik 1.4 100 km w czasie jazdy osiągnięciu przez silnik temperatury pracy (rozgrzaniu się) zaczyna migać kontrolka check engine informująca o wystąpieniu błędu P0300 co dokładnie symbolizuje ten błąd i gdzie szukać przyczyny ponadto od 3 lat w tym samochodzie nie uruchamia się wentylator chłodnicy na 1 biegu na 2 biegu załącza się dopiero przy 110c

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23843
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: etac » 14 wrz 2020, o 11:58

Świece? Kable? LPG? Rezystor wentylatora?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

marcin4523
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 14 wrz 2020, o 12:15

Jest to czysta benzyna nie zagazowana bez LPG

W tym silniku nie ma kabli zapłonowych tylko cewka z taką rurką nie wiem jak to się fachowo nazywa a chodziło mi o wentylator chłodnicy świec nie wymieniałem odkąd go mam czyli 3,5 roku

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 14 wrz 2020, o 12:30

P0300 to ogólne wypadanie zapłonu, na pierwszym ogień wymień świece.
Rezystor wentylatora jest na podłużnicy pod akumulatorem, lubi pękać.

marcin4523
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 14 wrz 2020, o 12:33

Czyli w tym modelu za załączanie wentylatora na chłodnicy odpowiada jakiś głupi rezystor po Akumulatorem

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 14 wrz 2020, o 12:36

W wielu samochodach pierwszy bieg wentylatora chłodnicy jest przez rezystor.
Tu akurat jest w takim miejscu że jak pracuje i jest rozgrzany to wystarczy odrobina wody z kałuży i pęka jego ceramiczna obudowa, a dalej jak wilgoć dostanie się do środka to robi swoje.

marcin4523
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 14 wrz 2020, o 12:45

OK a czy to że 2 bieg załącza się przy 110 stopniach jest rzeczą normalną dla mojego Aveo czy odbiega od normy.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 14 wrz 2020, o 14:19

W TIS-ie podają 94°C dla pierwszego biegu i 97°C dla drugiego, co jest trochę bez sensu skoro termostat jest na 100°C.

marcin4523
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 15 wrz 2020, o 09:43

Ok a czy w tym programie podają gdzie są rozmieszczone czujniki temperatury które odpowiadają za załączanie 1 i 2 biegu wentylatora chłodnicy

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 15 wrz 2020, o 11:12

Za złączeniem się wentylatora chłodnicy odpowiada ECM.
A czujnik temperatury jest chyba tylko jeden w magistrali wodnej.
To przy termostacie to grzałka.

marcin4523
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 15 wrz 2020, o 12:29

A czy ten ECM to inaczej sterownik silnika.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 15 wrz 2020, o 13:41

Tak ECM to Enginie Control Module czyli sterownik silnika.

marcin4523
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 16 wrz 2020, o 10:37

O fucking shit ECM było co prawda sprawdzane przez pseudo fachowców z Grudziądza do tego stopnia że je zabili pozbawiając mnie samochodu na 3 tygodnie wgrywali w niego na nowo soft ale po ich działaniach nie pasuje mi 1 fakt przed ich kombinacjami jadąc 90km/h obrotomierz pokazywał 2500 obr/min a obecnie przy tej samej prędkości jakieś 2400 obr/min moja teoria jest taka że w ten sterownik został załadowany nie właściwy soft i teraz lampka check enginie żyje własnym życiem.

Co jaki okres w tym silniku 1.4 101KM LDT należy wymieniać świece zapłonowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 16 wrz 2020, o 12:57

Pytanie czy wgrali soft od MT80 z Aveo czy od MT80.1 z Cruza.
Według instrukcji obsługi świece wymienia się co 60 tyś. km.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23843
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: etac » 16 wrz 2020, o 13:12

ale to nie ma znaczenia, bo prędkość obrotowa silnika do prędkości zależy od przełożenia na skrzyni, a nie softu na sterowniku :)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 16 wrz 2020, o 13:21

Tyle że Cruze ma sterownik MT80.1 do silnika 1.6 i pewnie też z innymi przełożeniami skrzyni a dane od prędkości i obrotach licznik dostaje z ECM. Musze sprawdzić jak to wygląda u mnie.
I w Cruzie pierwszy bieg wentylatora załącza się ponoć przy tych 105-110°C.

marcin4523
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 16 wrz 2020, o 13:54

Bingo tak jak się domyślałem {usunięto wpis} pseudo grudziądzkich elektroników 5 października okaże się co odwalili z moim samochodem jestem umówiony na wizytę w serwisie chevroleta w osielsku koło Bydgoszczy.

A cała historia zaczęła się od tego że numer VIN w sterowniku silnika nie zgadzał się z numerem nadwozia samochodu ponadto samochód posiada 2 cewki od imobilajzera w kolumnie kierownicy.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2020, o 14:25 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięto wulgaryzmy

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23843
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: etac » 16 wrz 2020, o 14:28

bubu1769 pisze:
16 wrz 2020, o 13:21
Tyle że Cruze ma sterownik MT80.1 do silnika 1.6 i pewnie też z innymi przełożeniami skrzyni a dane od prędkości i obrotach licznik dostaje z ECM. Musze sprawdzić jak to wygląda u mnie.
I w Cruzie pierwszy bieg wentylatora załącza się ponoć przy tych 105-110°C.
trochę po debatuje z ciekawości.

Co ma soft do zmiany prędkości.

Impuls jest impulsem, a ten go przekazuje w takiej samej częstotliwości na licznik, który ma już też swoje odczyty. Co więc zmiana softu ma do zmiany prędkości?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 16 wrz 2020, o 14:46

Licznik nie dostaje sygnału bezpośrednio z modułu ABS tylko z ECM a ECM może mieć przelicznik na inny rozmiar kół.
U mnie też pokazuje 2500 obrotów przy 90 km/h na 5 biegu.
W sumie żeby niepotrzebnie nie gdybać wystarczy rozkodować numer VIN zapisany ECM i dobrze bybt3z było znać VIN samochodu, wtedy będzie można porównać z jakiej był konfiguracji.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23843
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: etac » 16 wrz 2020, o 14:55

ECM nie ma przelicznika. Dlatego zawsze ważne jest dobranie czujnika i zębnika na kole do danego pojazdu i zastosowanego przełożenia w pojeździe. Stąd rozmiar opon ma znaczenie i to mu zmieniamy, a nie soft .
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 16 wrz 2020, o 15:10

Rzeczywiście sygnał prędkości idzie z modułu na skrzyni.
W takim razie skąd by były te rozbieżności?

marcin4523
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 16 wrz 2020, o 17:29

Numer VIN nadwozia mojego samochodu KL1SF48WJAW076957

a poniżej numer VIN widniejący w sterowniku silnika KL1SF08WJAW081535

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 16 wrz 2020, o 17:55

Czyli jednak ECM od tego samego modelu.

marcin4523
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 16 wrz 2020, o 19:01

Modelu pewnie i tak ale czy od tej samej konfiguracji mam tu na myśli parametry czujników itp

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 16 wrz 2020, o 20:20

Raczej nie było różnych konfiguracji, poza tym wedle dekodera nowy ECM jest młodszy jedynie o jakieś dwa miesiące, a Chevrolet to nie Renault żeby w ciągu roku kilka razy zmieniało wyposażenie samochodu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości