Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Chevrolet Aveo T255
- Silnik: 1.4 100 KM
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jeżewo
- Kontakt:
Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
Witam
Moja cierpliwość do tego samochodu już się wyczerpała liczę że uzyskam pomoc na tym forum
Mam problem z Chevroletem Aveo T 255 z 2010 roku silnik 1.4 100 km w czasie jazdy osiągnięciu przez silnik temperatury pracy (rozgrzaniu się) zaczyna migać kontrolka check engine informująca o wystąpieniu błędu P0300 co dokładnie symbolizuje ten błąd i gdzie szukać przyczyny ponadto od 3 lat w tym samochodzie nie uruchamia się wentylator chłodnicy na 1 biegu na 2 biegu załącza się dopiero przy 110c
Moja cierpliwość do tego samochodu już się wyczerpała liczę że uzyskam pomoc na tym forum
Mam problem z Chevroletem Aveo T 255 z 2010 roku silnik 1.4 100 km w czasie jazdy osiągnięciu przez silnik temperatury pracy (rozgrzaniu się) zaczyna migać kontrolka check engine informująca o wystąpieniu błędu P0300 co dokładnie symbolizuje ten błąd i gdzie szukać przyczyny ponadto od 3 lat w tym samochodzie nie uruchamia się wentylator chłodnicy na 1 biegu na 2 biegu załącza się dopiero przy 110c
- etac
- Prezes
- Posty: 23843
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
Świece? Kable? LPG? Rezystor wentylatora?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Chevrolet Aveo T255
- Silnik: 1.4 100 KM
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jeżewo
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
Jest to czysta benzyna nie zagazowana bez LPG
W tym silniku nie ma kabli zapłonowych tylko cewka z taką rurką nie wiem jak to się fachowo nazywa a chodziło mi o wentylator chłodnicy świec nie wymieniałem odkąd go mam czyli 3,5 roku
W tym silniku nie ma kabli zapłonowych tylko cewka z taką rurką nie wiem jak to się fachowo nazywa a chodziło mi o wentylator chłodnicy świec nie wymieniałem odkąd go mam czyli 3,5 roku
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
P0300 to ogólne wypadanie zapłonu, na pierwszym ogień wymień świece.
Rezystor wentylatora jest na podłużnicy pod akumulatorem, lubi pękać.
Rezystor wentylatora jest na podłużnicy pod akumulatorem, lubi pękać.
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Chevrolet Aveo T255
- Silnik: 1.4 100 KM
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jeżewo
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
Czyli w tym modelu za załączanie wentylatora na chłodnicy odpowiada jakiś głupi rezystor po Akumulatorem
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
W wielu samochodach pierwszy bieg wentylatora chłodnicy jest przez rezystor.
Tu akurat jest w takim miejscu że jak pracuje i jest rozgrzany to wystarczy odrobina wody z kałuży i pęka jego ceramiczna obudowa, a dalej jak wilgoć dostanie się do środka to robi swoje.
Tu akurat jest w takim miejscu że jak pracuje i jest rozgrzany to wystarczy odrobina wody z kałuży i pęka jego ceramiczna obudowa, a dalej jak wilgoć dostanie się do środka to robi swoje.
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Chevrolet Aveo T255
- Silnik: 1.4 100 KM
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jeżewo
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
OK a czy to że 2 bieg załącza się przy 110 stopniach jest rzeczą normalną dla mojego Aveo czy odbiega od normy.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
W TIS-ie podają 94°C dla pierwszego biegu i 97°C dla drugiego, co jest trochę bez sensu skoro termostat jest na 100°C.
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Chevrolet Aveo T255
- Silnik: 1.4 100 KM
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jeżewo
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
Ok a czy w tym programie podają gdzie są rozmieszczone czujniki temperatury które odpowiadają za załączanie 1 i 2 biegu wentylatora chłodnicy
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
Za złączeniem się wentylatora chłodnicy odpowiada ECM.
A czujnik temperatury jest chyba tylko jeden w magistrali wodnej.
To przy termostacie to grzałka.
A czujnik temperatury jest chyba tylko jeden w magistrali wodnej.
To przy termostacie to grzałka.
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Chevrolet Aveo T255
- Silnik: 1.4 100 KM
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jeżewo
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
A czy ten ECM to inaczej sterownik silnika.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
Tak ECM to Enginie Control Module czyli sterownik silnika.
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Chevrolet Aveo T255
- Silnik: 1.4 100 KM
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jeżewo
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
O fucking shit ECM było co prawda sprawdzane przez pseudo fachowców z Grudziądza do tego stopnia że je zabili pozbawiając mnie samochodu na 3 tygodnie wgrywali w niego na nowo soft ale po ich działaniach nie pasuje mi 1 fakt przed ich kombinacjami jadąc 90km/h obrotomierz pokazywał 2500 obr/min a obecnie przy tej samej prędkości jakieś 2400 obr/min moja teoria jest taka że w ten sterownik został załadowany nie właściwy soft i teraz lampka check enginie żyje własnym życiem.
Co jaki okres w tym silniku 1.4 101KM LDT należy wymieniać świece zapłonowe
Co jaki okres w tym silniku 1.4 101KM LDT należy wymieniać świece zapłonowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
Pytanie czy wgrali soft od MT80 z Aveo czy od MT80.1 z Cruza.
Według instrukcji obsługi świece wymienia się co 60 tyś. km.
Według instrukcji obsługi świece wymienia się co 60 tyś. km.
- etac
- Prezes
- Posty: 23843
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
ale to nie ma znaczenia, bo prędkość obrotowa silnika do prędkości zależy od przełożenia na skrzyni, a nie softu na sterowniku
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
Tyle że Cruze ma sterownik MT80.1 do silnika 1.6 i pewnie też z innymi przełożeniami skrzyni a dane od prędkości i obrotach licznik dostaje z ECM. Musze sprawdzić jak to wygląda u mnie.
I w Cruzie pierwszy bieg wentylatora załącza się ponoć przy tych 105-110°C.
I w Cruzie pierwszy bieg wentylatora załącza się ponoć przy tych 105-110°C.
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Chevrolet Aveo T255
- Silnik: 1.4 100 KM
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jeżewo
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
Bingo tak jak się domyślałem {usunięto wpis} pseudo grudziądzkich elektroników 5 października okaże się co odwalili z moim samochodem jestem umówiony na wizytę w serwisie chevroleta w osielsku koło Bydgoszczy.
A cała historia zaczęła się od tego że numer VIN w sterowniku silnika nie zgadzał się z numerem nadwozia samochodu ponadto samochód posiada 2 cewki od imobilajzera w kolumnie kierownicy.
A cała historia zaczęła się od tego że numer VIN w sterowniku silnika nie zgadzał się z numerem nadwozia samochodu ponadto samochód posiada 2 cewki od imobilajzera w kolumnie kierownicy.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2020, o 14:25 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięto wulgaryzmy
Powód: usunięto wulgaryzmy
- etac
- Prezes
- Posty: 23843
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
trochę po debatuje z ciekawości.
Co ma soft do zmiany prędkości.
Impuls jest impulsem, a ten go przekazuje w takiej samej częstotliwości na licznik, który ma już też swoje odczyty. Co więc zmiana softu ma do zmiany prędkości?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
Licznik nie dostaje sygnału bezpośrednio z modułu ABS tylko z ECM a ECM może mieć przelicznik na inny rozmiar kół.
U mnie też pokazuje 2500 obrotów przy 90 km/h na 5 biegu.
W sumie żeby niepotrzebnie nie gdybać wystarczy rozkodować numer VIN zapisany ECM i dobrze bybt3z było znać VIN samochodu, wtedy będzie można porównać z jakiej był konfiguracji.
U mnie też pokazuje 2500 obrotów przy 90 km/h na 5 biegu.
W sumie żeby niepotrzebnie nie gdybać wystarczy rozkodować numer VIN zapisany ECM i dobrze bybt3z było znać VIN samochodu, wtedy będzie można porównać z jakiej był konfiguracji.
- etac
- Prezes
- Posty: 23843
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
ECM nie ma przelicznika. Dlatego zawsze ważne jest dobranie czujnika i zębnika na kole do danego pojazdu i zastosowanego przełożenia w pojeździe. Stąd rozmiar opon ma znaczenie i to mu zmieniamy, a nie soft .
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
Rzeczywiście sygnał prędkości idzie z modułu na skrzyni.
W takim razie skąd by były te rozbieżności?
W takim razie skąd by były te rozbieżności?
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Chevrolet Aveo T255
- Silnik: 1.4 100 KM
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jeżewo
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
Numer VIN nadwozia mojego samochodu KL1SF48WJAW076957
a poniżej numer VIN widniejący w sterowniku silnika KL1SF08WJAW081535
a poniżej numer VIN widniejący w sterowniku silnika KL1SF08WJAW081535
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
Czyli jednak ECM od tego samego modelu.
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Chevrolet Aveo T255
- Silnik: 1.4 100 KM
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jeżewo
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
Modelu pewnie i tak ale czy od tej samej konfiguracji mam tu na myśli parametry czujników itp
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010
Raczej nie było różnych konfiguracji, poza tym wedle dekodera nowy ECM jest młodszy jedynie o jakieś dwa miesiące, a Chevrolet to nie Renault żeby w ciągu roku kilka razy zmieniało wyposażenie samochodu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości