
Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
bo jest po szynie CAN z BCM 

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- asamer
- Bywalec
- Posty: 169
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 4
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Ok. Ale z szyny CAN jest tylko informacja typu "włącz oświetlenie deski", 0 albo 1, a coś te włączenie realizuje, coś co podaje napięcie na płytkę z diodami.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Strzelam bo nie wglądałem w schematy. Wg mnie podaje to bezpośrednio BCM. Nie ma przekaźnika. Podaje sygnałem komutowanym PWM bo jest regulacja jasności.

- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Ja bym jednak udal się osobiscie do Delty i zamówił sobie usługe - cena jakies 150 zł
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Licznik licznikiem ale pozostałe podświetlenia piktogramów nie idą sterowane z licznika tylko chyba z BCM
. Mniejsza o to, tak łatwo informacji o podświetleniu deski nie da się wykorzystać do załączania przekaźnika. Może lepiej wykorzystać do tego celu fakt łączenia do masy pinu świateł pozycyjnych z przełącznika? Z tym że trzeba by było do tego dołączyć kawałek prostej elektroniki.


- asamer
- Bywalec
- Posty: 169
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 4
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Licznik faktycznie zmienia tylko jasność podświetlenia, ale podświetlenie pokręteł klimy czy też samego przełącznika świateł działa na zasadzie świeci albo nie.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
niestety brniesz w ślepy zaułek. I tak staniesz przed problemem wyłączenia świateł z przodu i potem z tyłu. Z przodu to mały problem, bo tniemy i juz, ale tylne to już większy problem, bo tam żarówka 21W jest sterowana jednym kablem i w zależności od potrzeby świeci na 5W lub jak hamujesz to na 21W. I jak utniesz ten kabel to nie masz świateł STOP.
Co na koniec jest tylko jeden wniosek, albo opcja tdon, albo opcja ulitowania się w Delcie, albo życie z tym na co dzień.
Nikomu się inaczej nie udało, przynajmniej ja nie wiem.
Jest jeszcze światełko w tunelu:
- patrząc na opcje z licznikiem, może warto kupić BCM z Aveo i zobaczyć co jest w tej kości eeprom, a może tam jest rozwiązanie i da sie kopiować to na inne BCM
Co na koniec jest tylko jeden wniosek, albo opcja tdon, albo opcja ulitowania się w Delcie, albo życie z tym na co dzień.
Nikomu się inaczej nie udało, przynajmniej ja nie wiem.
Jest jeszcze światełko w tunelu:
- patrząc na opcje z licznikiem, może warto kupić BCM z Aveo i zobaczyć co jest w tej kości eeprom, a może tam jest rozwiązanie i da sie kopiować to na inne BCM
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- asamer
- Bywalec
- Posty: 169
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 4
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Zdaję sobie sprawę, że tyłu ruszać nie mogę - fakt będzie to niezgodne z obowiązującym prawem, trudno. Do Delty może podjadę w tym tygodniu, ale z tego co już się zdołałem dowiedzieć, to na jednej wizycie może się nie skończyć, poza tym jest jeszcze kwestia ceny. Chciałem mieć jakąś alternatywę, a w zasadzie już zamówić drl, bo trochę się na nie czeka, ale nie zrobię tego gdy nie mam 100% pewności, że temat jest ogarnięty.
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Mi Delta załatwiła temat w godzinę, byłem rano, ostrzegali że czasem godzina, czasem cały dzień, to chyba zależy od tego kiedy nasz Polak znajomy siedzi przy biurku 

- asamer
- Bywalec
- Posty: 169
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 4
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Byłem dzisiaj w Delcie w sprawie świateł, no i Panowie, okazuje się, że mam bardzo, bardzo wyjątkowy samochód. Spędziłem tam 10-15 min w oczekiwaniu na decyzję i powoedziano mi, że w moim roczniku (2012) nie da się tego zrobić, tzn. da się tylko poprzez wymianę całej skrzynki z bezpiecznikami, modułu BCM, oraz niektórych wiązek elektrycznych, całość kosztuje kilka tyś. i nie ma 100% pewności czy w ogóle będzie to działać
Na moje stwierdzenie, że wyłącza się to przez ingerencję w bcm po uzyskaniu odpowiednich kodów z centrali i że dużo moich znajomych u nich to właśnie zrobiło, odpowiedziano, mi że na pewno nie w roczniku 2012, a tak poza tym nikt jeszcze u nich z takiej usługi nie korzystał.
I tyle w temacie, jestem wkurzony na maksa. Nie wiem czemu tak idą w zaparte, albo już im centrala zakazała, albo ja wyglądam jakoś strasznie i myślą, że zaraz krzyknę "kontrola", ewentualnie trzeba mieć u nich jakieś znajomości
A może to nie ta Delta z Chorzowa z ul.Wojska Polskiego?

I tyle w temacie, jestem wkurzony na maksa. Nie wiem czemu tak idą w zaparte, albo już im centrala zakazała, albo ja wyglądam jakoś strasznie i myślą, że zaraz krzyknę "kontrola", ewentualnie trzeba mieć u nich jakieś znajomości

-
- Profesjonalista
- Posty: 766
- Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
- Reputacja: 0
- Imię: paweł
- Samochód: Brak:-(
- Silnik:
- Lokalizacja: świony
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
ja byłem własnie tam rocznik 2012 ale olek....
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Dokładnie to może nie być to samo. Delta ogarniała cruzy i orlando, o aveo nikt nie pisał że się da. Jak widać może nie być tak prosto, bo jest inne rozwiązanie.
Asamer - ogarniemy temat bez ASO. Da się zrobić tak by sygnał braku podświetlenia deski czy piktogramów wykorzystać do sterowania przekaźnika odcinającego światła przednie. Ale nie da się wprost podpiąć przekaźnik jak chciałeś, trzeba będzie zbudować kawałeczek elektroniki, w sumie prosty układ. Będziesz musiał coś pomierzyć lub wspomożemy się wiedzą tdona.
Asamer - ogarniemy temat bez ASO. Da się zrobić tak by sygnał braku podświetlenia deski czy piktogramów wykorzystać do sterowania przekaźnika odcinającego światła przednie. Ale nie da się wprost podpiąć przekaźnik jak chciałeś, trzeba będzie zbudować kawałeczek elektroniki, w sumie prosty układ. Będziesz musiał coś pomierzyć lub wspomożemy się wiedzą tdona.

- asamer
- Bywalec
- Posty: 169
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 4
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Pare dni temu rozebrałem sam przełącznik zmiany świateł, bo w nim podświetlenie też zmienia się w zależności od uruchomionych świateł. Przed każdą diodą jest wlutowany opornik, który jak podejrzewam ma na celu obniżyć napięcie z 5V (bo nie sądzę żeby z 12V) do napięcia potrzebnego dla diody pewnie z 1,5V. Chciałem zmierzyć to napięcie, niestety jest to tak małe, że potrzebowałbym trzeciej ręki. Gdyby jednak okazało się, że jest te 5V to wystarczyłoby dać przekaźnik z cewką na 5V i jestem w domu. Podobnie pewnie to wygląda na konsoli środkowej, tylko większych rozmiarów, muszę się tam jakoś dostać.
- asamer
- Bywalec
- Posty: 169
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 4
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
W związku ze zbyt skomplikowanym demontażem konsoli środkowej, postanowiłem jeszcze raz podejść do nieszczęsnego przełącznika i jest, można powiedzieć sukces.
Znalazłem napięcie odpowiadające za podświetlenie owego przełącznika i zaznaczyłem jego występowanie na poniższym obrazku (zdjęcie od użytkownika tdon).

Napięcie pojawia się tylko w pozycji wyłącznika na światła pozycyjne i św.mijania, w pozycji off napięcia nie ma, chyba, że akurat otwieramy samochód, to utrzymuje się przez ok 1min.
Teraz planuję odpowiednim przekaźnikiem przekierować napięcie ze św.pozycyjnych na dzienne, a św.mijania wyłączyć przekaźnikiem zależnym od św.pozycyjnych.
Jak ktoś ma coś do dodania, jakieś sugestie, to proszę pisać.
Znalazłem napięcie odpowiadające za podświetlenie owego przełącznika i zaznaczyłem jego występowanie na poniższym obrazku (zdjęcie od użytkownika tdon).

Napięcie pojawia się tylko w pozycji wyłącznika na światła pozycyjne i św.mijania, w pozycji off napięcia nie ma, chyba, że akurat otwieramy samochód, to utrzymuje się przez ok 1min.
Teraz planuję odpowiednim przekaźnikiem przekierować napięcie ze św.pozycyjnych na dzienne, a św.mijania wyłączyć przekaźnikiem zależnym od św.pozycyjnych.
Jak ktoś ma coś do dodania, jakieś sugestie, to proszę pisać.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Remik, ale w Aveo T300 nie ma zewnętrznego przekaźnika od świateł postojowych. 
A jak wyłączysz sygnał z postojowych tylnych, to nie będzie świateł STOP.
Żarówka tylna jest zasilana jednym zmiennym sygnałem.

A jak wyłączysz sygnał z postojowych tylnych, to nie będzie świateł STOP.
Żarówka tylna jest zasilana jednym zmiennym sygnałem.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- asamer
- Bywalec
- Posty: 169
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 4
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
To teraz będzieetac pisze:Remik, ale w Aveo T300 nie ma zewnętrznego przekaźnika od świateł postojowych.![]()

A żeby lepiej zobrazować co mam na myśli to machnąłem schemat. W programie paint więc proszę się nie śmiać


Świateł tylnych nie ruszam, wiem, że stop i pozycyjne są na tym samym obwodzie, będą świecić razem z drl, trudno. W sumie uważam, że tak jest bardziej właściwie, przecież chodzi o lepszą widoczność na drodze, prawo jednak mówi co innego, dla mnie głupota.
No, chyba, że coś tam wiadomo w mojej sprawie etac.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
szukam nadal kontaktu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
No i wiemy co dalej.
Elektryk mówi, ze nie jest tak jak mówimy - nie ma sterowania BCM.
W co nie bardzo wierze. Mowi ze można podjechać, skontaktować się z Daniel Gawlyta - powołać sie na mnie, ale mówi, ze auto musi zostać na dłużej, bo nie robili jeszcze Aveo.
Cos opowiadał o sterowaniu z czujnika ciśnienia oleju - co można przetestować.
Cruze, Orlando - nie ma sprawy, ale reszta tak jak wyzej.
Elektryk mówi, ze nie jest tak jak mówimy - nie ma sterowania BCM.
W co nie bardzo wierze. Mowi ze można podjechać, skontaktować się z Daniel Gawlyta - powołać sie na mnie, ale mówi, ze auto musi zostać na dłużej, bo nie robili jeszcze Aveo.
Cos opowiadał o sterowaniu z czujnika ciśnienia oleju - co można przetestować.
Cruze, Orlando - nie ma sprawy, ale reszta tak jak wyzej.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Wygląda, że ten przełącznik jest bardzo podobny(o ile nie identyczny) jak w cruze/orlando. Pin 6-masa, pin7-podświetlenie piktogramów. Pozwoliłem odnieść się do numeracji dopisując numerki do twojej fotki. Ponieważ lepiej podłączyć się do kabelków złączki to także foto numerologii na złączce Wyprowadzenie pinów(made in barus) opisałem wasamer pisze:W związku ze zbyt skomplikowanym demontażem konsoli środkowej, postanowiłem jeszcze raz podejść do nieszczęsnego przełącznika i jest, można powiedzieć sukces.
Znalazłem napięcie odpowiadające za podświetlenie owego przełącznika i zaznaczyłem jego występowanie na poniższym obrazku (zdjęcie od użytkownika tdon).
Napięcie pojawia się tylko w pozycji wyłącznika na światła pozycyjne i św.mijania, w pozycji off napięcia nie ma, chyba, że akurat otwieramy samochód, to utrzymuje się przez ok 1min.
Teraz planuję odpowiednim przekaźnikiem przekierować napięcie ze św.pozycyjnych na dzienne, a św.mijania wyłączyć przekaźnikiem zależnym od św.pozycyjnych.
Jak ktoś ma coś do dodania, jakieś sugestie, to proszę pisać.
viewtopic.php?f=29&t=2388&p=47941&hilit ... ymi#p47941
wszim pisze:1 i 12 służą do załączania świateł przeciwmgielnych przód i tył oraz sterowania jasności podświetlenia kokpitu za pomocą odpowiednich dzielników oporowych umieszczonych w przełączniku (każda z tych funkcji jest sterowana innym poziomem napięcia)
3 sterowanie św. pozycyjnymi – pin zwierany do masy
4 św. mijania - pin 3 i 4 zwierane są równocześnie do masy
5 załącz/wyłącz automatyka świateł
6 masa
7 podświetlenie Led przełącznika
9 zasilanie +12V
10 pozycjonowanie reflektorów
Twój schemat logicznie ma sens. Nie rozumien jedynie koncepcji zasilania DRL z pozycyjnych? Dlaczego tak? Chyba to nie zadziała.asamer pisze:No, chyba, że coś tam wiadomo w mojej sprawie etac.

- asamer
- Bywalec
- Posty: 169
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 4
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Heh, szkoda, że wcześniej nie widziałem, że ktoś już rozkodował te piny, no cóż ważne, że doszliśmy do tego samego wniosku.
wszim
Już tłumaczę moją koncepcję.
Światła pozycyjne włączają się zawsze, więc moim zdaniem bez sensu jest je wyłączać i zasilać drl z innego źródła (+12 po stacyjce), lepiej po prostu przekierować napięcie w tym momencie na drl - mniej dodatkowych kabelków.
etac
Dzięki za informacje. Pomyślę nad tym, ale trochę przeraża mnie koncepcja zostawienia im samochodu, żeby się nauczyli. Myślałem, że podłączą kompa, odblokują co trzeba i po robocie.
wszim
Już tłumaczę moją koncepcję.
Światła pozycyjne włączają się zawsze, więc moim zdaniem bez sensu jest je wyłączać i zasilać drl z innego źródła (+12 po stacyjce), lepiej po prostu przekierować napięcie w tym momencie na drl - mniej dodatkowych kabelków.
etac
Dzięki za informacje. Pomyślę nad tym, ale trochę przeraża mnie koncepcja zostawienia im samochodu, żeby się nauczyli. Myślałem, że podłączą kompa, odblokują co trzeba i po robocie.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Jeżeli tak to ten schemat ma sens ale...
Czy podświetlenie piktogramów gaśnie i zapala się od razu czy płynnie? Jeżeli płynnie tzn, że napięcie na pin 7 sterowane jest z BCM i w takich momentach może mieć charakter PWM. Czy to przeszkodzi,
może nie.
(!) Pamiętaj aby równolegle do cewki przekaźników dodać diodę półprzewodnikową, która gasić będzie indukowane przepięcia z cewki. To ważne zwłaszcza gdy sygnał na pin 7 jest podawany bezpośrednio z BCM, takie przepięcie może mu zaszkodzić. Gaszenie przepięć w układach łączenia elektroniki z elektromechaniką to I przykazanie inżyniera.

Czy podświetlenie piktogramów gaśnie i zapala się od razu czy płynnie? Jeżeli płynnie tzn, że napięcie na pin 7 sterowane jest z BCM i w takich momentach może mieć charakter PWM. Czy to przeszkodzi,

(!) Pamiętaj aby równolegle do cewki przekaźników dodać diodę półprzewodnikową, która gasić będzie indukowane przepięcia z cewki. To ważne zwłaszcza gdy sygnał na pin 7 jest podawany bezpośrednio z BCM, takie przepięcie może mu zaszkodzić. Gaszenie przepięć w układach łączenia elektroniki z elektromechaniką to I przykazanie inżyniera.


- asamer
- Bywalec
- Posty: 169
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 4
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Nie zauważyłem aby podświetlenie "narastało", po prostu jest, albo go nie ma.
Co do diody, to szczerze liczyłem na to, że w przekaźniku samochodowym już ona jest, skoro nie ma to się dołączy, dzięki za bardzo ważną uwagę
Jeszcze pytanko. Czy ma ktoś opis wiązki świateł, który kabel jest który? Sam do tego dojdę, ale ułatwiłoby to pracę.
Co do diody, to szczerze liczyłem na to, że w przekaźniku samochodowym już ona jest, skoro nie ma to się dołączy, dzięki za bardzo ważną uwagę

Jeszcze pytanko. Czy ma ktoś opis wiązki świateł, który kabel jest który? Sam do tego dojdę, ale ułatwiłoby to pracę.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
W jednych jest w innych nie ma. Nie ma reguł. Jak będzie na obudowie narysowana dioda to raczej spoko - powinna wtedy też być narysowana polaryzacja przekaźnika + i -. Jak nie ma to pamiętaj o prawidłowej polaryzacji dołączonej diody czyli zaporowo anodą do masy (jak na przykładzie powyżej).

- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1655
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 41
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
ta dioda wygląda jak zenera...wszim pisze:Jeżeli tak to ten schemat ma sens ale...
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Światła do jazdy dziennej AVEO T300...
Faktycznie niezbyt szczęśliwy pierwszy lepszy rysunek z sieci wrzuciłem. Nie ma tam być diody zenera, wręcz nie może być. Ma być zwykła dioda.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość