Zasilanie + w tyle nadwozia

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Zasilanie + w tyle nadwozia

Post autor: etac » 29 maja 2016, o 08:59

Panowie/Panie, gdzie znajdę w tyle nadwozia plus? Czy trzeba ciągnąć z przodu pojazdu?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Zasilanie + w tyle nadwozia

Post autor: tdon » 29 maja 2016, o 09:06

W Aveo czy u Ciebie ???
Nie masz z tyłu (w bagażniku) gniazdka zapalniczki ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Zasilanie + w tyle nadwozia

Post autor: etac » 29 maja 2016, o 09:27

W Aveo 5D.

Nie wiem. Siedze nad podłączeniem kamery cofania bezposrednio do MyLink i potrzebuje zasilanie po wyłączeniu wstecznego przez 11 sekund. Mam już przekaźnik odpowiedni, ale teraz zastanawiam skad wziac ten plus
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Zasilanie + w tyle nadwozia

Post autor: huri_khan » 29 maja 2016, o 09:46

Jeżeli nie masz dziennych to może z tylnich świateł które powinny cały czas świecić. A jak nie to przeciągnij kabel z aku. Możesz też przy okazji zamontować gniazdo zapalniczki

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Maniek

Re: Zasilanie + w tyle nadwozia

Post autor: Maniek » 29 maja 2016, o 10:20

etac pisze:W Aveo 5D.

Nie wiem. Siedze nad podłączeniem kamery cofania bezposrednio do MyLink i potrzebuje zasilanie po wyłączeniu wstecznego przez 11 sekund. Mam już przekaźnik odpowiedni, ale teraz zastanawiam skad wziac ten plus
A nie można podłączyć się do lampy cofania ??

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Zasilanie + w tyle nadwozia

Post autor: etac » 29 maja 2016, o 10:25

Do cofania pójdzie pierwszy sygnał, ale przekaźnik potrzebuje potem 12V na podtrzymanie napięcia.
huri_khan pisze:Jeżeli nie masz dziennych to może z tylnich świateł które powinny cały czas świecić. A jak nie to przeciągnij kabel z aku. Możesz też przy okazji zamontować gniazdo zapalniczki

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
pewnie bym tak zrobił, ale w Aveo na pozycyjnych nie ma 12V
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Maniek

Re: Zasilanie + w tyle nadwozia

Post autor: Maniek » 29 maja 2016, o 10:57

Aveo to nie jest duże auto, to najprościej chyba przeprowadzić nowy przewód, ale może nie koniecznie z aku, bo może być problem z przedostaniem się do komory silnika. Prościej będzie pożyczyć prąd z kasety bezpieczników i pod tapicerkami u uszczelkami do bagażnika przeprowadzić przewód.

dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: Zasilanie + w tyle nadwozia

Post autor: dessal » 29 maja 2016, o 12:04

etac pisze:Do cofania pójdzie pierwszy sygnał, ale przekaźnik potrzebuje potem 12V na podtrzymanie napięcia
A zadam pytanie w jakim celu? Przecież w momencie włączenia wstecznego masz +12V na lampie cofania i wtedy masz zasilaną kamerę, i przekazywany obraz, w momencie wyłączenia biegu, i jazdy na wprost to zasilanie tej kamery, i przekazywanie z niej obrazu jest wg. mnie zbędne, no chyba, że znajdziesz argumenty dlaczego jest to Tobie potrzebne w czasie jazdy w inną stronę niż tył. :ocochodzi:
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Zasilanie + w tyle nadwozia

Post autor: huri_khan » 29 maja 2016, o 12:52

Maniek pisze:Aveo to nie jest duże auto, to najprościej chyba przeprowadzić nowy przewód, ale może nie koniecznie z aku, bo może być problem z przedostaniem się do komory silnika..

Maniuś to nie problem ;) , wystarczy się przebić przez uszczelkę gdzie jest wiązka. Tak robią wszyscy gazownicy.
A dzięki temu zyskujemy osobne zasilanie, które działa nawet po wyłączeniu silnika.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
MIDO
Wymiatacz
Posty: 1314
Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
Reputacja: 32
Imię: Miłosz
Samochód: Aveo T300 LTZ
Silnik: 1,4 74kW
LPG: BRC SQ32 Alba
Inny samochód: Hyundai i20 Cool
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zasilanie + w tyle nadwozia

Post autor: MIDO » 29 maja 2016, o 12:59

W T250 wiązka z komory idzie pod błotnikiem, mi się nie udało się tamtędy przeprowadzić kabli. W osi symetrii samochodu jest natomiast gumowy przepust w rejonie linek od biegów, którędy można bez problemu dojść do komory silnika.
Co do podłapania plusa "bez stacyjki" to pod kierownica jest miejsce z którego bez problemu można złapać mocnego plusa. Potem idąc wzdłuż progu dolecimy do bagażnika (tak robiłem zasilanie gniazda zapalniczki w bagażniku).
Nowa odma dobra na wszystko!!!

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Zasilanie + w tyle nadwozia

Post autor: etac » 29 maja 2016, o 14:06

Ja potrzebuje + po stacyjce.

Jak trzeba bedzie z przodu to sobie poradzę, myślałem ze ktos juz grzebał z tyłu T300 i wie ze gdzieś tam jest plus po stacyjce.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

danielj8
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 19 lut 2015, o 21:10
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: Spark
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: Zasilanie + w tyle nadwozia

Post autor: danielj8 » 29 maja 2016, o 19:06

Może spróbuj z pompy z pod fotela tylnego.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Zasilanie + w tyle nadwozia

Post autor: etac » 29 maja 2016, o 19:47

To juz wole ciagnąć z przodu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość