Witam
Jako młody kierowca zdecydowałem się na zakup kalosa 1.4 z 2004 roku. Jako iż był w przystępnej cenie+gaz i jeździł (było to dla mnie priorytetem) nie zwracałem uwagi na pewne "drobne" rzeczy. Po 2-ch latach pojawił mi się pewien problem z gazem a dokładniej dziwnej utracie mocy podczas jazdy. Po niezwykłym powrocie na drodze ekspresowej, gdzie nie mogłem wyciągnąć więcej niż 60km/h okazało się, że gaz przełącza się jedynie podczas "kliknięcia" czegoś co doprowadza prąd. Nie mam pojęcia czy są to osobne dwie usterki czy po prostu podczas wymiany filtra i tłumika coś zepsułem/ukręciłem. Filmik poniżej ukazuje "anomalie". Czy jest tutaj ktoś, kto borykał się z podobnym problemem? jest to STAG100. Kable posprawdzane, jest w nich napięcie. Mechanik osiedlowy zaproponował mi 700zł za wymianę reduktora bo uważa że to z nim jest problem (nakreślił że części nie odzyskam a na dodatek czeka mnie jeszcze wymiana komputera). Wracając do usterki "utraty mocy" czy jest coś co powinienem priorytetowo sprawdzić? jest to instalacja która się reguluje pokrętłem pod maską i 2-ma w bagażniku na butli (Poradnik na yt jak to zrobić samemu, byłbym wdzięczny ale okropnie się boje, że coś wybuchnie).
*niestety nie potrafię wrzucić odnośnika do filmu, więc wytłumaczę*
Dioda intensywnie "pika" ukazując, że chce się przełączyć. Podczas uruchomienia świateł robi to jeszcze szybciej, lecz nadal nic. Wraz z kliknięciem świateł długich lub odpaleniem jakiejkolwiek rzeczy (radio, nadmuch, klimatyzacja i tak dalej) potrafi się przełączyć, lecz nie zawsze. Gazowanie, zmiana biegów czy jazda nic nie zmienia MUSZĘ coś kliknąć, inaczej całą drogę jadę na benzynie.
Przełącznik gazu, utrata mocy
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 mar 2022, o 14:15
- Reputacja: 0
- Imię: Patryk
- Samochód: Kalos
- Silnik: 1.4
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Przełącznik gazu, utrata mocy
STAG 100 jest drugą generacją, aż dziwne że to jeszcze działa.
Możliwe że sam sterownik ma już dość i świruje, albo instalacja byłą robiona badziewnie i są takie cuda.
Moim zdaniem warto zainwestować w nawet najtańszy interfejs LPG, jak masz jakiegoś znajomego elektronika to ci takie coś zbuduje za grosze, i zobaczyć samemu co się dzieje.
Za 200 zł idzie kupić cała dobrą instalacje sekwencyjną, no może bez butli ale jeśli twoja ma jeszcze homologacje to nie trzeba jej wymieniać.
Możliwe że sam sterownik ma już dość i świruje, albo instalacja byłą robiona badziewnie i są takie cuda.
Moim zdaniem warto zainwestować w nawet najtańszy interfejs LPG, jak masz jakiegoś znajomego elektronika to ci takie coś zbuduje za grosze, i zobaczyć samemu co się dzieje.
Za 200 zł idzie kupić cała dobrą instalacje sekwencyjną, no może bez butli ale jeśli twoja ma jeszcze homologacje to nie trzeba jej wymieniać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości