zimny silnik gasnie po 5 min
-
- Specjalista
- Posty: 411
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: aveo t255 1,2 84km
- Silnik:
- Lokalizacja: białystok
zimny silnik gasnie po 5 min
rano (po dłuższym postoju) samochód normalnie odpala. obroty utrzymują się w okolicy 1000. jesli ruszę to po ok 300m jak puszczę gaz silnik gasnie. odpalę go podczas jazdy (stacyjką na luzie)- silnik normalnie startuje. po dodaniu gazu i ponownej jezdzie kilku metrow (obroty max 2500) puszczam na luz i znowu gasnie. tak jest kilka razy. potem normalnie silnik pracuje (jak się rozgrzeje). po kilku kilometrach silnik zaczyna słabnąć (jakby pracował na 3 cylindrach) i zapala się check. czasami wystarczy odpalić go ponownie i check gasnie lecz czasami pali się cały czas ale silnik pracuje normalnie (obojętnie czy na gazie czy na benzynie). elm pokazuje błąd P0302 (kilka razy ją kasowałem) a raz pokazał bląd P0304), świece (denso), przewody (oryginalne gm), cewka (bremi) i czujnik położenia wału (też oryginał) i silnik krokowy są nowe (przepustnica przeczyszczona) i brak mi pomysłu co mogło siąść. może macie jakieś pomysły co może być?
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
nadamus pisze:rano (po dłuższym postoju) samochód normalnie odpala. obroty utrzymują się w okolicy 1000. jesli ruszę to po ok 300m jak puszczę gaz silnik gasnie. odpalę go podczas jazdy (stacyjką na luzie)- silnik normalnie startuje. po dodaniu gazu i ponownej jezdzie kilku metrow (obroty max 2500) puszczam na luz i znowu gasnie. tak jest kilka razy. potem normalnie silnik pracuje (jak się rozgrzeje). po kilku kilometrach silnik zaczyna słabnąć (jakby pracował na 3 cylindrach) i zapala się check. czasami wystarczy odpalić go ponownie i check gasnie lecz czasami pali się cały czas ale silnik pracuje normalnie (obojętnie czy na gazie czy na benzynie). elm pokazuje błąd P0302 (kilka razy ją kasowałem) a raz pokazał bląd P0304), świece (denso), przewody (oryginalne gm), cewka (bremi) i czujnik położenia wału (też oryginał) i silnik krokowy są nowe (przepustnica przeczyszczona) i brak mi pomysłu co mogło siąść. może macie jakieś pomysły co może być?
Jedno dodatkowe pytanie: jest LPG?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 411
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: aveo t255 1,2 84km
- Silnik:
- Lokalizacja: białystok
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
jest. przegląd (wymiana wszystkich filtrów i regulacja) zrobiona. dodatkowo zostały wyczyszczone wtryski (za pomocą myjki ultradzwiekowej. silnik gasnie i zapala się check na benzynie i na lpg. silnik został przegoniony 400km na samej benzynie i jest to samo.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
Kody usterek P0302 i P0304 odpowiednio dotyczą: przerwy zapłonu w cylindrze nr.2 i przerwy zapłonu w cylindrze nr.4
Diagnostyczny kod usterki - DTC - P0302
Wykryte przerwy zapłonu w cylindrze 2.
Opis obwodu
Moduł sterujący silnika (ECM) monitoruje położenia wału korbowego i wałka rozrządu by wykryć czy są przerwy zapłonu silnika. ECM szuka szybkiego spadku prędkości wału korbowego. Test niniejszy wykonywany jest w blokach testów po 100 obrotów wału silnika. Zapisanie diagnostycznego kodu usterki (DTC) i danych lampowego wskaźnika usterki (MIL) może wymagać przeprowadzenie od jednego do kilku testów. W razie małych objawów przerwy zapłonu (lekkiego stanu usterki), wywołanie kodu DTC może wymagać więcej niż jednego wyzwolenia. Poważna przerwa zapłonu powoduje błysk wskaźnika MIL wskazujący na możliwe uszkodzenie katalizatora.
Warunki generowania kodu DTC
Obciążenie i prędkość silnika są w wykrywalnym zakresie, a moment obrotowy wynosi zero lub ponad zero.
Odbywa się synchronizacja czujnika położenia wałka rozrządu (CPM).
Brak postępu diagnostyki przepływu recyrkulacji gazów wydechowych (EGR).
Trybu odcinania dopływu paliwa podczas zwalniania (DFCO) nie jest uruchomiony.
Nie działa zmiana biegów w automatycznej skrzyni biegów.
Wzorzec obrotów wału korbowego jest normalny.
Napięcie pojazdy jest wyższe niż 11 V.
Temperatura cieczy chłodzącej silnika (ECT) jest wyższa niż -7,5°C.
Stosunek impulsów czujnika położenia wału korbowego (CKP) i impulsów czujnika CMP jest prawidłowy.
Prędkość obrotowa silnika mieści się w zakresie od 544 obr./min do 4500 obr./min.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
MIL zaświeci po kolejnym cyklu zapłonu, podczas którego przebiega badanie diagnostyczne przy występującej usterce.
Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacja ta zostanie zapisana w buforach "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).
Historia kodu DTC zostanie zapisana.
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
MIL zgaśnie na końcu kolejnego cyklu zapłonu, podczas którego diagnostyka przebiega bez usterki w zakresie warunków tzw. stop-klatki, które nie wywołują kodu DTC.
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
Odłączenie zasilania modułu ECM (z akumulatora) na czas dłuższy niż 10 sekund.
Pomoce diagnostyczne
Problem z przerwami może wynikać z usterki koła oporowego. Zdemontować czujnik CKP i skontrolować koło oporowe przez otwór mocowania czujnika. Sprawdzić porowatość i stan całego koła. Jeśli DTC jest chwilowy, patrz: "Diagnostyka symptomów" w tym rozdziale.
Więcej szczegółów, mogę podać w formie już pdf.Diagnostyczny kod usterki - DTC - P0304
Wykryte przerwy zapłonu w cylindrze 4.
Opis obwodu
Moduł sterujący silnika (ECM) monitoruje położenia wału korbowego i wałka rozrządu by wykryć czy są przerwy zapłonu silnika. ECM szuka szybkiego spadku prędkości wału korbowego. Test niniejszy wykonywany jest w blokach testów po 100 obrotów wału silnika. Zapisanie diagnostycznego kodu usterki (DTC) i danych lampowego wskaźnika usterki (MIL) może wymagać przeprowadzenie od jednego do kilku testów. W razie małych objawów przerwy zapłonu (lekkiego stanu usterki), wywołanie kodu DTC może wymagać więcej niż jednego wyzwolenia. Poważna przerwa zapłonu powoduje błysk wskaźnika MIL wskazujący na możliwe uszkodzenie katalizatora.
Warunki generowania kodu DTC
Obciążenie i prędkość silnika są w wykrywalnym zakresie, a moment obrotowy wynosi zero lub ponad zero.
Odbywa się synchronizacja czujnika położenia wałka rozrządu (CPM).
Brak postępu diagnostyki przepływu recyrkulacji gazów wydechowych (EGR).
Trybu odcinania dopływu paliwa podczas zwalniania (DFCO) nie jest uruchomiony.
Nie działa zmiana biegów w automatycznej skrzyni biegów.
Wzorzec obrotów wału korbowego jest normalny.
Napięcie pojazdy jest wyższe niż 11 V.
Temperatura cieczy chłodzącej silnika (ECT) jest wyższa niż -7,5°C.
Stosunek impulsów czujnika położenia wału korbowego (CKP) i impulsów czujnika CMP jest prawidłowy.
Prędkość obrotowa silnika mieści się w zakresie od 544 obr./min do 4500 obr./min.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
MIL zaświeci po kolejnym cyklu zapłonu, podczas którego przebiega badanie diagnostyczne przy występującej usterce.
Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacja ta zostanie zapisana w buforach "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).
Historia kodu DTC zostanie zapisana.
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
MIL zgaśnie na końcu kolejnego cyklu zapłonu, podczas którego diagnostyka przebiega bez usterki w zakresie warunków tzw. stop-klatki, które nie wywołują kodu DTC.
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
Odłączenie zasilania modułu ECM (z akumulatora) na czas dłuższy niż 10 sekund.
Pomoce diagnostyczne
Problem z przerwami może wynikać z usterki koła oporowego. Zdemontować czujnik CKP i skontrolować koło oporowe przez otwór mocowania czujnika. Sprawdzić porowatość i stan całego koła. Jeśli DTC jest chwilowy, patrz: "Diagnostyka symptomów" w tym rozdziale.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
Ja mysle ze te bledy to efekt a nie przyczyna.
Nie wiem jaka cewke ma ten model, a na pewno trzeba wiedziec czy ma LPG, bo to moze byc geneza problemów.
Nie wiem jaka cewke ma ten model, a na pewno trzeba wiedziec czy ma LPG, bo to moze byc geneza problemów.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 411
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: aveo t255 1,2 84km
- Silnik:
- Lokalizacja: białystok
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
cewka została wymieniona na bremi. na starej działo się to samo
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
A zrob zdjecie tej cewki w samochodzie.nadamus pisze:cewka została wymieniona na bremi. na starej działo się to samo
Pytanie jedno zostalo LPG jest?
Tam jest taki silnik

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
A sprawdziłeś instalację czujnika położenia walu?
Wysłane z mojego GT-I9105P przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9105P przy użyciu Tapatalka
-
- Specjalista
- Posty: 411
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: aveo t255 1,2 84km
- Silnik:
- Lokalizacja: białystok
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
jest instalacja brc sequent. silnik jest o pojemności 1206ccm wiec inny niż na zdjęciu. czujnik położenia wału jest nowy.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
no to dla mnie cos w instalacji elektrycznej zasilania cewki lub układu sterowania silnikiem. Sprawdziłbym tez prawidłowość wpięcia sterownika od gazu. Bo wygląda na to ze jak się chce przełączyć na gaz to zaczyna wariować.nadamus pisze:jest instalacja brc sequent. silnik jest o pojemności 1206ccm wiec inny niż na zdjęciu. czujnik położenia wału jest nowy.
- próbowałeś testu, żeby sprawdzić czy silnik zgaśnie jak będzie pracował tylko na benzynie?
- czy podobny efekt jest tez na postoju?
Daj zdjecie tego silnika co masz, bo ja w tych silnikach się już pogubiłem co montowano w Aveo
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
przeszedłby w system awaryjny ale nie zgasnie. Przynajmniej tak mi się wydaje.ryjek pisze:sprawdzałeś sonde lambda?
Tutaj trzeba iść po tym, ze jak zgaśnie to po można go uruchomić ponownie bez problemu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
Ale dzieje się to i na Pb i na LPG i skoro te błędy wyskakują to trzeba szukać przyczyny w tej kwestii, a jest w opisach troszkę tego
i są różne od świec poprzez wtryskiwacze, przerwy lub zwarcia do napięcia wtryskiwacza, złącze i połączenia modułu sterującego silnika (ECM) itd.

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
Nie mówię o czujniku a o instalacji. Miałem podobne zjawisko w megane i po wielu godzinach poszukiwań okazało się, że uszkodzony był jeden z przewodów instalacji czujnika.nadamus pisze:jest instalacja brc sequent. silnik jest o pojemności 1206ccm wiec inny niż na zdjęciu. czujnik położenia wału jest nowy.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
Jaki kolor ma dioda przelącznika LPG, przy (przed) gaśnięciu silnika?
Jaki przebieg na LPG ? (może wtryski leją i zalewa silnik? )
Moim zdaniem wina LPG, najlepiej pojechać do kumatego gazownika.
Jaki przebieg na LPG ? (może wtryski leją i zalewa silnik? )
Moim zdaniem wina LPG, najlepiej pojechać do kumatego gazownika.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
Jeśli dzieje się to przy pracy na benzynie to gaz nic do tego nie ma....
-
- Specjalista
- Posty: 411
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: aveo t255 1,2 84km
- Silnik:
- Lokalizacja: białystok
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
przebieg wynosi ok 160kkm. po dłuższym postoju (ok 5h) odpala normalnie i często zapala się check i trzęsie silnikiem (tak jak opisywałem) gaśnie na benzynie i na gazie. zrobiłem 200km z zakręconym całkowicie gazem i było to samo wiec zalewanie "podwójne" wykluczam (Pb +lpg) tak samo jak złą regulację instalacji lpg. jutro jeszcze zobaczę połączenia ;-) a silnik jest taki:




-
- Specjalista
- Posty: 411
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: aveo t255 1,2 84km
- Silnik:
- Lokalizacja: białystok
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
sprawa się częściowo wyjaśniła- głowica lub dół silnika do remontu. słaba kompresja na 2 cylindrze. w tygodniu podjadę do warsztatu który zajmuje się głowicami celem dokładnego zbadania co siedzi. w kazdym bądz razie czekają mnie dość duże wydatki- a miałem dobre zdanie o marce daewoo (chevrolet) - chyba je zmienie ;-)
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
Masz Aveo od nowości, czy kupiłeś używane?
LPG było zamontowane od początku?
LPG było zamontowane od początku?
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
Poczytaj o innych, tez nie są lepsze. Ja podejrzewam wypalony zawornadamus pisze:sprawa się częściowo wyjaśniła- głowica lub dół silnika do remontu. słaba kompresja na 2 cylindrze. w tygodniu podjadę do warsztatu który zajmuje się głowicami celem dokładnego zbadania co siedzi. w kazdym bądz razie czekają mnie dość duże wydatki- a miałem dobre zdanie o marce daewoo (chevrolet) - chyba je zmienie ;-)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 411
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: aveo t255 1,2 84km
- Silnik:
- Lokalizacja: białystok
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
mam od nowości- kupione w salonie w 2009r. (rocznik 2008) lpg od nowości- tylko na "docieraniu silnika" zrobiłem pierwsze 5000km na samej benzynie. nie chodzi o samą markę ale o ilość zaworów w silników ;-) jest ich 16 i wymiana bedzie droższa niż w silniku 8 zaworowym ;-)
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Odp: zimny silnik gasnie po 5 min
Kiedy i czy kiedykolwiek sprawdzałeś luz na zaworach ?
Wysyłane z mojego HTC Wildfire za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego HTC Wildfire za pomocą Tapatalk 2
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Specjalista
- Posty: 411
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: aveo t255 1,2 84km
- Silnik:
- Lokalizacja: białystok
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
niestety nie. jak chciałem to w aso mówili że w tym silniku nie reguluje sie zaworów. ale faktycznie w tym silniku regulacja następuje za pomocą popychaczy- sprawdzę w tygodniu - wielkie dzieki za przypomnienie ( i oczywiscie stawiam " dużą oranżadę")
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 sie 2019, o 17:15
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Kalos
- Silnik: 1.4, 84 KM, benzyna
- Lokalizacja: Sędziszów Młp
- Kontakt:
Re: zimny silnik gasnie po 5 min
Hej
Uporałeś się z problemem? Czy to była uszczelka pod głowicą?
Uporałeś się z problemem? Czy to była uszczelka pod głowicą?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość