zimny silnik gasnie po 5 min

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
nadamus
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
Reputacja: 0
Imię: adam
Samochód: aveo t255 1,2 84km
Silnik:
Lokalizacja: białystok

zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: nadamus » 22 lis 2013, o 17:47

rano (po dłuższym postoju) samochód normalnie odpala. obroty utrzymują się w okolicy 1000. jesli ruszę to po ok 300m jak puszczę gaz silnik gasnie. odpalę go podczas jazdy (stacyjką na luzie)- silnik normalnie startuje. po dodaniu gazu i ponownej jezdzie kilku metrow (obroty max 2500) puszczam na luz i znowu gasnie. tak jest kilka razy. potem normalnie silnik pracuje (jak się rozgrzeje). po kilku kilometrach silnik zaczyna słabnąć (jakby pracował na 3 cylindrach) i zapala się check. czasami wystarczy odpalić go ponownie i check gasnie lecz czasami pali się cały czas ale silnik pracuje normalnie (obojętnie czy na gazie czy na benzynie). elm pokazuje błąd P0302 (kilka razy ją kasowałem) a raz pokazał bląd P0304), świece (denso), przewody (oryginalne gm), cewka (bremi) i czujnik położenia wału (też oryginał) i silnik krokowy są nowe (przepustnica przeczyszczona) i brak mi pomysłu co mogło siąść. może macie jakieś pomysły co może być?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: etac » 22 lis 2013, o 17:50

nadamus pisze:rano (po dłuższym postoju) samochód normalnie odpala. obroty utrzymują się w okolicy 1000. jesli ruszę to po ok 300m jak puszczę gaz silnik gasnie. odpalę go podczas jazdy (stacyjką na luzie)- silnik normalnie startuje. po dodaniu gazu i ponownej jezdzie kilku metrow (obroty max 2500) puszczam na luz i znowu gasnie. tak jest kilka razy. potem normalnie silnik pracuje (jak się rozgrzeje). po kilku kilometrach silnik zaczyna słabnąć (jakby pracował na 3 cylindrach) i zapala się check. czasami wystarczy odpalić go ponownie i check gasnie lecz czasami pali się cały czas ale silnik pracuje normalnie (obojętnie czy na gazie czy na benzynie). elm pokazuje błąd P0302 (kilka razy ją kasowałem) a raz pokazał bląd P0304), świece (denso), przewody (oryginalne gm), cewka (bremi) i czujnik położenia wału (też oryginał) i silnik krokowy są nowe (przepustnica przeczyszczona) i brak mi pomysłu co mogło siąść. może macie jakieś pomysły co może być?

Jedno dodatkowe pytanie: jest LPG?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

nadamus
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
Reputacja: 0
Imię: adam
Samochód: aveo t255 1,2 84km
Silnik:
Lokalizacja: białystok

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: nadamus » 22 lis 2013, o 17:57

jest. przegląd (wymiana wszystkich filtrów i regulacja) zrobiona. dodatkowo zostały wyczyszczone wtryski (za pomocą myjki ultradzwiekowej. silnik gasnie i zapala się check na benzynie i na lpg. silnik został przegoniony 400km na samej benzynie i jest to samo.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: XaRaDaS » 22 lis 2013, o 18:01

Kody usterek P0302 i P0304 odpowiednio dotyczą: przerwy zapłonu w cylindrze nr.2 i przerwy zapłonu w cylindrze nr.4
Diagnostyczny kod usterki - DTC - P0302


Wykryte przerwy zapłonu w cylindrze 2.

Opis obwodu

Moduł sterujący silnika (ECM) monitoruje położenia wału korbowego i wałka rozrządu by wykryć czy są przerwy zapłonu silnika. ECM szuka szybkiego spadku prędkości wału korbowego. Test niniejszy wykonywany jest w blokach testów po 100 obrotów wału silnika. Zapisanie diagnostycznego kodu usterki (DTC) i danych lampowego wskaźnika usterki (MIL) może wymagać przeprowadzenie od jednego do kilku testów. W razie małych objawów przerwy zapłonu (lekkiego stanu usterki), wywołanie kodu DTC może wymagać więcej niż jednego wyzwolenia. Poważna przerwa zapłonu powoduje błysk wskaźnika MIL wskazujący na możliwe uszkodzenie katalizatora.

Warunki generowania kodu DTC

Obciążenie i prędkość silnika są w wykrywalnym zakresie, a moment obrotowy wynosi zero lub ponad zero.
Odbywa się synchronizacja czujnika położenia wałka rozrządu (CPM).
Brak postępu diagnostyki przepływu recyrkulacji gazów wydechowych (EGR).
Trybu odcinania dopływu paliwa podczas zwalniania (DFCO) nie jest uruchomiony.
Nie działa zmiana biegów w automatycznej skrzyni biegów.
Wzorzec obrotów wału korbowego jest normalny.
Napięcie pojazdy jest wyższe niż 11 V.
Temperatura cieczy chłodzącej silnika (ECT) jest wyższa niż -7,5°C.
Stosunek impulsów czujnika położenia wału korbowego (CKP) i impulsów czujnika CMP jest prawidłowy.
Prędkość obrotowa silnika mieści się w zakresie od 544 obr./min do 4500 obr./min.

Czynności po wygenerowaniu kodu DTC

MIL zaświeci po kolejnym cyklu zapłonu, podczas którego przebiega badanie diagnostyczne przy występującej usterce.
Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacja ta zostanie zapisana w buforach "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).
Historia kodu DTC zostanie zapisana.

Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC

MIL zgaśnie na końcu kolejnego cyklu zapłonu, podczas którego diagnostyka przebiega bez usterki w zakresie warunków tzw. stop-klatki, które nie wywołują kodu DTC.
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
Odłączenie zasilania modułu ECM (z akumulatora) na czas dłuższy niż 10 sekund.

Pomoce diagnostyczne

Problem z przerwami może wynikać z usterki koła oporowego. Zdemontować czujnik CKP i skontrolować koło oporowe przez otwór mocowania czujnika. Sprawdzić porowatość i stan całego koła. Jeśli DTC jest chwilowy, patrz: "Diagnostyka symptomów" w tym rozdziale.
Diagnostyczny kod usterki - DTC - P0304


Wykryte przerwy zapłonu w cylindrze 4.

Opis obwodu

Moduł sterujący silnika (ECM) monitoruje położenia wału korbowego i wałka rozrządu by wykryć czy są przerwy zapłonu silnika. ECM szuka szybkiego spadku prędkości wału korbowego. Test niniejszy wykonywany jest w blokach testów po 100 obrotów wału silnika. Zapisanie diagnostycznego kodu usterki (DTC) i danych lampowego wskaźnika usterki (MIL) może wymagać przeprowadzenie od jednego do kilku testów. W razie małych objawów przerwy zapłonu (lekkiego stanu usterki), wywołanie kodu DTC może wymagać więcej niż jednego wyzwolenia. Poważna przerwa zapłonu powoduje błysk wskaźnika MIL wskazujący na możliwe uszkodzenie katalizatora.

Warunki generowania kodu DTC

Obciążenie i prędkość silnika są w wykrywalnym zakresie, a moment obrotowy wynosi zero lub ponad zero.
Odbywa się synchronizacja czujnika położenia wałka rozrządu (CPM).
Brak postępu diagnostyki przepływu recyrkulacji gazów wydechowych (EGR).
Trybu odcinania dopływu paliwa podczas zwalniania (DFCO) nie jest uruchomiony.
Nie działa zmiana biegów w automatycznej skrzyni biegów.
Wzorzec obrotów wału korbowego jest normalny.
Napięcie pojazdy jest wyższe niż 11 V.
Temperatura cieczy chłodzącej silnika (ECT) jest wyższa niż -7,5°C.
Stosunek impulsów czujnika położenia wału korbowego (CKP) i impulsów czujnika CMP jest prawidłowy.
Prędkość obrotowa silnika mieści się w zakresie od 544 obr./min do 4500 obr./min.

Czynności po wygenerowaniu kodu DTC

MIL zaświeci po kolejnym cyklu zapłonu, podczas którego przebiega badanie diagnostyczne przy występującej usterce.
Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacja ta zostanie zapisana w buforach "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).
Historia kodu DTC zostanie zapisana.

Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC

MIL zgaśnie na końcu kolejnego cyklu zapłonu, podczas którego diagnostyka przebiega bez usterki w zakresie warunków tzw. stop-klatki, które nie wywołują kodu DTC.
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
Odłączenie zasilania modułu ECM (z akumulatora) na czas dłuższy niż 10 sekund.

Pomoce diagnostyczne

Problem z przerwami może wynikać z usterki koła oporowego. Zdemontować czujnik CKP i skontrolować koło oporowe przez otwór mocowania czujnika. Sprawdzić porowatość i stan całego koła. Jeśli DTC jest chwilowy, patrz: "Diagnostyka symptomów" w tym rozdziale.
Więcej szczegółów, mogę podać w formie już pdf.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: etac » 22 lis 2013, o 18:12

Ja mysle ze te bledy to efekt a nie przyczyna.

Nie wiem jaka cewke ma ten model, a na pewno trzeba wiedziec czy ma LPG, bo to moze byc geneza problemów.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

nadamus
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
Reputacja: 0
Imię: adam
Samochód: aveo t255 1,2 84km
Silnik:
Lokalizacja: białystok

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: nadamus » 22 lis 2013, o 18:23

cewka została wymieniona na bremi. na starej działo się to samo

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: etac » 22 lis 2013, o 18:35

nadamus pisze:cewka została wymieniona na bremi. na starej działo się to samo
A zrob zdjecie tej cewki w samochodzie.

Pytanie jedno zostalo LPG jest?

Tam jest taki silnik

Obrazek
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

jfx

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: jfx » 22 lis 2013, o 18:37

A sprawdziłeś instalację czujnika położenia walu?

Wysłane z mojego GT-I9105P przy użyciu Tapatalka

nadamus
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
Reputacja: 0
Imię: adam
Samochód: aveo t255 1,2 84km
Silnik:
Lokalizacja: białystok

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: nadamus » 22 lis 2013, o 19:24

jest instalacja brc sequent. silnik jest o pojemności 1206ccm wiec inny niż na zdjęciu. czujnik położenia wału jest nowy.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: etac » 22 lis 2013, o 19:31

nadamus pisze:jest instalacja brc sequent. silnik jest o pojemności 1206ccm wiec inny niż na zdjęciu. czujnik położenia wału jest nowy.
no to dla mnie cos w instalacji elektrycznej zasilania cewki lub układu sterowania silnikiem. Sprawdziłbym tez prawidłowość wpięcia sterownika od gazu. Bo wygląda na to ze jak się chce przełączyć na gaz to zaczyna wariować.
- próbowałeś testu, żeby sprawdzić czy silnik zgaśnie jak będzie pracował tylko na benzynie?
- czy podobny efekt jest tez na postoju?

Daj zdjecie tego silnika co masz, bo ja w tych silnikach się już pogubiłem co montowano w Aveo
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ryjek

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: ryjek » 22 lis 2013, o 19:33

sprawdzałeś sonde lambda?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: etac » 22 lis 2013, o 19:45

ryjek pisze:sprawdzałeś sonde lambda?
przeszedłby w system awaryjny ale nie zgasnie. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Tutaj trzeba iść po tym, ze jak zgaśnie to po można go uruchomić ponownie bez problemu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

pawel

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: pawel » 22 lis 2013, o 19:57

1206ccm to jest chyba ten silnik co w Sparku - DOHC.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: XaRaDaS » 22 lis 2013, o 20:11

Ale dzieje się to i na Pb i na LPG i skoro te błędy wyskakują to trzeba szukać przyczyny w tej kwestii, a jest w opisach troszkę tego ;) i są różne od świec poprzez wtryskiwacze, przerwy lub zwarcia do napięcia wtryskiwacza, złącze i połączenia modułu sterującego silnika (ECM) itd.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

jfx

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: jfx » 22 lis 2013, o 20:12

nadamus pisze:jest instalacja brc sequent. silnik jest o pojemności 1206ccm wiec inny niż na zdjęciu. czujnik położenia wału jest nowy.
Nie mówię o czujniku a o instalacji. Miałem podobne zjawisko w megane i po wielu godzinach poszukiwań okazało się, że uszkodzony był jeden z przewodów instalacji czujnika.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: Sebastian » 22 lis 2013, o 20:19

Jaki kolor ma dioda przelącznika LPG, przy (przed) gaśnięciu silnika?
Jaki przebieg na LPG ? (może wtryski leją i zalewa silnik? )
Moim zdaniem wina LPG, najlepiej pojechać do kumatego gazownika.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

jfx

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: jfx » 22 lis 2013, o 20:22

Jeśli dzieje się to przy pracy na benzynie to gaz nic do tego nie ma....

nadamus
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
Reputacja: 0
Imię: adam
Samochód: aveo t255 1,2 84km
Silnik:
Lokalizacja: białystok

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: nadamus » 22 lis 2013, o 20:56

przebieg wynosi ok 160kkm. po dłuższym postoju (ok 5h) odpala normalnie i często zapala się check i trzęsie silnikiem (tak jak opisywałem) gaśnie na benzynie i na gazie. zrobiłem 200km z zakręconym całkowicie gazem i było to samo wiec zalewanie "podwójne" wykluczam (Pb +lpg) tak samo jak złą regulację instalacji lpg. jutro jeszcze zobaczę połączenia ;-) a silnik jest taki:
Obrazek

Obrazek

nadamus
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
Reputacja: 0
Imię: adam
Samochód: aveo t255 1,2 84km
Silnik:
Lokalizacja: białystok

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: nadamus » 1 gru 2013, o 08:13

sprawa się częściowo wyjaśniła- głowica lub dół silnika do remontu. słaba kompresja na 2 cylindrze. w tygodniu podjadę do warsztatu który zajmuje się głowicami celem dokładnego zbadania co siedzi. w kazdym bądz razie czekają mnie dość duże wydatki- a miałem dobre zdanie o marce daewoo (chevrolet) - chyba je zmienie ;-)

pawel

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: pawel » 1 gru 2013, o 09:24

Masz Aveo od nowości, czy kupiłeś używane?
LPG było zamontowane od początku?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: etac » 1 gru 2013, o 09:25

nadamus pisze:sprawa się częściowo wyjaśniła- głowica lub dół silnika do remontu. słaba kompresja na 2 cylindrze. w tygodniu podjadę do warsztatu który zajmuje się głowicami celem dokładnego zbadania co siedzi. w kazdym bądz razie czekają mnie dość duże wydatki- a miałem dobre zdanie o marce daewoo (chevrolet) - chyba je zmienie ;-)
Poczytaj o innych, tez nie są lepsze. Ja podejrzewam wypalony zawor
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

nadamus
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
Reputacja: 0
Imię: adam
Samochód: aveo t255 1,2 84km
Silnik:
Lokalizacja: białystok

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: nadamus » 1 gru 2013, o 10:01

mam od nowości- kupione w salonie w 2009r. (rocznik 2008) lpg od nowości- tylko na "docieraniu silnika" zrobiłem pierwsze 5000km na samej benzynie. nie chodzi o samą markę ale o ilość zaworów w silników ;-) jest ich 16 i wymiana bedzie droższa niż w silniku 8 zaworowym ;-)

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Odp: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: huri_khan » 1 gru 2013, o 10:47

Kiedy i czy kiedykolwiek sprawdzałeś luz na zaworach ?


Wysyłane z mojego HTC Wildfire za pomocą Tapatalk 2
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

nadamus
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
Reputacja: 0
Imię: adam
Samochód: aveo t255 1,2 84km
Silnik:
Lokalizacja: białystok

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: nadamus » 1 gru 2013, o 11:56

niestety nie. jak chciałem to w aso mówili że w tym silniku nie reguluje sie zaworów. ale faktycznie w tym silniku regulacja następuje za pomocą popychaczy- sprawdzę w tygodniu - wielkie dzieki za przypomnienie ( i oczywiscie stawiam " dużą oranżadę")

HOGUM
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 3 sie 2019, o 17:15
Reputacja: 0
Imię: Daniel
Samochód: Kalos
Silnik: 1.4, 84 KM, benzyna
Lokalizacja: Sędziszów Młp
Kontakt:

Re: zimny silnik gasnie po 5 min

Post autor: HOGUM » 11 lip 2024, o 21:14

Hej
Uporałeś się z problemem? Czy to była uszczelka pod głowicą?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość