problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
domo666
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 16:07
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Aveo T255 1,4 101KM
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: domo666 » 29 wrz 2015, o 16:10

Witam koledzy. :-)

Całkiem niedawno stałem się posiadaczem Aveo 1,4 101KM T255 HB Wersja LT dlatego miałbym do Was pare pytań...

Aveo ma problem z odpaleniem, mianowicie za pierwszym razem trzeba kręcić rozrusznikiem dobre 5 sekund zanim załapie. Po pierwszym odpaleniu kolejne próby idą od strzału do momentu gdy auto ostygnie trochę( ok poł godzinki) i znów problem się pojawia.
Samochód był podpinany pod komputer i nie wykazało żadnych błędów, świece wymieniłem, filtry też.

Macie jakieś pomysły od czego to może zależeć??

Drugie pytanko kieruję odnośnie obrotów w tej wersji silnikowej. Czy Wam tez odcina zapłon przy 5000 tys obrotów?? U mnie na biegu jałowym w spoczynku obroty dochodzą maksymalnie do 5000 tys i koniec... odcięcie.... zarówno na PB jak i LPG ( Instalacja fabryczna BRC). Zastanawiam się czy jest to normalne skoro skala obrotomierza jest ustawiona do 7000

I trzecie ostatnie pytanie czy do tego modelu mogę założyć oponki 185/65/15 ???
Fabrycznie jest 185/55/15 ale wg kalkulatora zamienników tych wyższych nie można założyć. Miejsca wydaję sie być dość w nadkolach ale wole się doradzić Was czy ktoś może takie zakładał.

Pozdrawiam i dziękuje z góry za odpowiedzi
Marcin
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2015, o 16:40 przez domo666, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101km T255

Post autor: huri_khan » 29 wrz 2015, o 16:23

Jeżeli jest LPG to zakręć wielozawór w butli z gazem, wyjeździj gaz do końca (powinien się w ciągu 1sek przełączyć na noPB) przejedź się na benzynie i sprawdź czy problem z zapalaniem nadal występuje.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

domo666
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 16:07
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Aveo T255 1,4 101KM
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101km T255

Post autor: domo666 » 29 wrz 2015, o 16:36

ok spróbuje. Co prawda odpinałem już na noc wąż od parownika gazu i nie było poprawy ale zobaczę co bedzie po zakreceniu butli.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101km T255

Post autor: tdon » 29 wrz 2015, o 16:36

Huri dobrze kombinuje. Być może przepuszcza któryś wtryskiwacz LPG i podczas postoju zbiera się w kolektorze nieco gazu, który utrudnia rozruch. Jednak nie "liczyłbym" na to przy instalacji BRC. Jaki przebieg na gazie ma auto ?

Czy podczas jazdy również nie da się wkręcić obrotów powyżej 5 krpm ?

Myślę, że zgodnie ze sztuką mógłbyś założyć opony 165/65, przy zachowaniu indeksu nośności.
Chodzi o to, aby obwód pozostał w przybliżeniu stały.
A w jakim celu chcesz zmieniać rozmiar ?

Przy okazji - km to oznaczenie kilometra.
Konie mechaniczne (zapewne o to chodzi) oznacza się KM - subtelna, ale jakże istotna różnica.
Chodzi o to, żebyśmy precyzyjnie formułowali myśli - nie będzie nieporozumień.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2015, o 18:30 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.

domo666
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 16:07
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Aveo T255 1,4 101KM
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: domo666 » 29 wrz 2015, o 16:46

Dzięki za uwagę ...oznaczenie poprawione ;)
Samochód ma 150 tys przebiegu.
Ostatnio byłem na regulacji w serwisie lpg ale posprawdzali piankami szczelność i stwierdzili ze wszystko ok. Oczywiście zakręcę butle i zobaczymy.

Nie mialem jeszcze okazji sprawdzić obrótów w trakcie jazdy ale sprawdzę jutro na jakimś odcinku. Dopiero dziś zauważyłem przypadkiem, że odcina na postoju przy 5000 obrotów

domo666
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 16:07
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Aveo T255 1,4 101KM
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: domo666 » 29 wrz 2015, o 16:51

Jeśli chodzi o oponki to mam okazję kupić okazyjnie prawie nówki 185/65/15 michelin energy saver ale nie wiem czy mogę takowe założyć.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: tdon » 29 wrz 2015, o 18:21

domo666 pisze:...Ostatnio byłem na regulacji w serwisie lpg ale posprawdzali piankami szczelność i stwierdzili ze wszystko ok.
Nie chodzi o szczelność "zewnętrzną" tylko "wewnętrzną".
Wtryskiwacz może puszczać gaz do wnętrza kolektora. Jeśli się go tam dużo uzbiera, to rozruch silnika jest bardzo utrudniony, bo zasysa benzynę z gazem i nie ma powietrza.
Przebieg jest dość znaczny, więc niczego nie można wykluczyć.
domo666 pisze:Nie mialem jeszcze okazji sprawdzić obrótów w trakcie jazdy ale sprawdzę jutro na jakimś odcinku. Dopiero dziś zauważyłem przypadkiem, że odcina na postoju przy 5000 obrotów
A po co bujasz ten biedny silnik do odcinki na jałowo ???
domo666 pisze:Jeśli chodzi o oponki to mam okazję kupić okazyjnie prawie nówki 185/65/15 michelin energy saver ale nie wiem czy mogę takowe założyć.
Tu masz tabelę doboru opon:

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamie ... 185/55r15/

Według niej taka zamiana jest absolutnie niedopuszczalna.
Zamiennik nie może różnić się średnicą od oryginału o więcej niż 2%.

domo666
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 16:07
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Aveo T255 1,4 101KM
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: domo666 » 30 wrz 2015, o 18:26

Witam.

Zakręciłem dzisiaj butlę z gazem i pojezdziłem troche aveo, lecz niestety objawy nie ustały i nadal samochód cięzko odpala po krotkim postoju. Macie jakieś pomysły od czego to jeszcze może zależec?? Może pompa paliwa szwankuje albo zawór zwrotny paliwa nie trzyma??
Niekiedy ma takie dni ze odpali od "strzału" ale przeważnie trzeba trochę pokręcić rozrusznikiem zanim załapie

Jeśli chodzi o obroty to przegoniłem go troszkę dzisiaj i rzeczywiście tylko na biegu jałowym nie wchodzi powiżej 5000 obrotów. W trasie nie ma tego problemu

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: tdon » 30 wrz 2015, o 19:49

Może faktycznie coś w układzie zasilania.
Czy pompa paliwowa pracuje przed uruchomieniem rozrusznika (powinno być ją słychać przez kilka sekund po przekręceniu kluczyka)?
Czy masz możliwość zmierzyć ciśnienie paliwa w kolektorze ?

domo666
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 16:07
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Aveo T255 1,4 101KM
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: domo666 » 30 wrz 2015, o 20:31

pompę słychać na początku ale tylko za pierwszym razem. jak wyciągnę kluczyk i próbuję kolejny raz przekręcić zapłon to już nie zaciąga.

Niestety nie mam możliwości pomiaru, a bynajmniej nie wiem jak to zrobić na własną ręke.... jedynie na jakimś warsztacie o ile coś takiego robią...

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: tdon » 1 paź 2015, o 14:45

A jak to jest z tym "niepaleniem" - zdecydowanie nie łapie, czy może ma jakieś "przebłyski", "prychnięcia", ale nie może się utrzymać ???

domo666
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 16:07
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Aveo T255 1,4 101KM
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: domo666 » 1 paź 2015, o 16:34

Po prostu za pierwszym razem po co najmniej poł godzinnym przestoju trzeba kręcić dość długo rozrusznikiem(ok 5 sekund) tak jakby własnie nie mial paliwa czy coś. Po pierwszym odpaleniu łapie już na "rys" do momentu az nie postoi znów poł godziny. Niekiedy zdarza się że odpali praktycznie od strzalu ale to jest 1 na 10 przypadków. Po odpaleniu trzyma obroty bez problemu, nie ma jakichś przydławień

Awatar użytkownika
miks
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 22 mar 2015, o 21:10
Reputacja: 0
Imię: Mike
Samochód: Captiva i Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: miks » 1 paź 2015, o 17:29

Pytanie mam odnośnie świec, czy wymieniając wymieniłeś na świece przystosowane do LPG?
Kumpel miał taki właśnie problem w renówce, jak założył gaz na zimnym silniku miał problem z odpalaniem dłużej kręcić trzeba było, zmienił świece na przystosowane do LPG i odpala normalnie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: huri_khan » 1 paź 2015, o 18:14

A może stare świece były już zużyte ? Ja używałem cały czas zwykłych świec i nie miałem problemu z porannym odpalaniem. Trochę dziwny przypadek że zależy od temp. Jakiś czujnik, ewentualnie kompresja do sprawdzenia.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: Sebastian » 1 paź 2015, o 20:16

Tak się zastanawiam w temacie zakrecania zaworu na butli. Ok, zakręcimy zawór, silnik będzie pracował póki czujnik z reduktora nie da sygnału do sterownika, że ciśnienie jest za niskie (np. 0,5-0,7bara). Silnik przełączy się na noPb, ale w przewodach nadal będzie te 0,5bara które może nadal powodować utrudniony rozruch.

Moim zdaniem lepszym pomysłem byłoby odpięcie przewodu od filtra fazy lotnej - wtedy ciśnienia na listwie nie bedzie wiekszego niż atmosferyczne, i wtedy bedzie pewniejsze.

To takie moje głośne przemyślenia...

Co do samochodu autora - objawy trochę jakby paliwo się cofało... A może przed próbą odpalenia utuchomić pompę "na krótko" przez 30-45s. i bez odłączania jej próbować odpalić? Bo wtedy pompa zdąży "przelać" cały układ i pozbyć się ew. powietrza.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: huri_khan » 1 paź 2015, o 20:50

Seba może i masz rację ?
Można zakręcić butlę i przy okazji wymienić filtry zarówno fazy lotnej jak i ciekłej - przecież to około 10-20 zł. I będzie pewność że to nie gaz.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

domo666
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 16:07
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Aveo T255 1,4 101KM
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: domo666 » 1 paź 2015, o 20:51

Co do świec nie jestem pewien ale przed wymianą działo się to samo. Świece zostały wymienione, gdyż po kilku dniach od zakupu gdy gaz się kończył, wyskoczył mi check engine " wypadanie cewki zapłonu na pierwszym cylindrze" na serwisie chcieli wymienić cewkę lecz na całe szczęście nie było jej na stanie bo koszt całej listwy cewki ok 700 zł a ja na następny dzień miałem jechać do Chorwacji . Wymienili świece i na razie nie wyskakują mi żadne błędy jak na razie. Panowie z warsztatu przez telefon pochwalili się że wyeliminowali mi tym zabiegiem przy okazji ciężkie odpalanie, ale jakież było ich zdziwienie gdy auto przestygło i znów trzeba było kręcić pare sekund zanim odpaliło.

Jak mógłbym uruchomić tą pompę " na krótko" ??? Nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: Sebastian » 1 paź 2015, o 22:25

Na krótko czyli bezpośrednio z akumulatora podajesz napięcie na pompę.
Możesz to zrobić na dwa sposoby - mostkując styki robocze przekaźnika pompy (łatwiejsze; ale skutek taki sam jak w następnym sposobie), lub podając na odpowiednie piny wtyczki pompy zasilanie prosto z akumulatora(trudniejsze).
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: tdon » 2 paź 2015, o 03:31

Zdecydowanie polecam sposób pierwszy. Jest o niebo bezpieczniejszy, ponieważ w przeciwieństwie do drugiego nie pomija fabrycznych zabezpieczeń. Dla niewprawnej ręki to bardzo ważne.

domo666
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 16:07
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Aveo T255 1,4 101KM
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: domo666 » 8 sty 2016, o 19:19

Witam kolegów. Przepraszam, że odświeżam post po tak długim okresie ale nie było mnie w Polsce jakiś czas.
W między czasie jak mnie nie było dałem samochód na szybkie sprawdzenie do elektromechanika i dowiedziałem sie tyle, że pompa paliwa jest sprawna, ciśnienie na listwie sprawdzane na manometrze też ok.

Po podpięciu pod komputer wykazalo 3 ukryte błędy. Dwa dotyczyły przepustnicy niestety nie pamietam co tam było dokładnie a jeden czujnika dolotu powietrza. Po wykasowaniu błędów sprawdzone zostały czujniki temperatury i powietrza i wszystko wydaje się ok. Błędy już sie nie pojawiły.

Niestety samochód dalej ciężko odpala za pierwszym razem...... Mam znów wkrótce zawieźć samochód do elektromechanika w celu sprawdzenia czujników ciśnienia oleju, tylko czy to może być przyczyną takiego zjawiska???

Chyba że macie może jakieś pomysły czym to jeszcze może być spowodowane.. :(

Pozdrawiam

Neuron78
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 11 lut 2020, o 15:30
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Aveo
Silnik: 1.2 LPG
LPG: BRC
Lokalizacja: Dolnyslask
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: Neuron78 » 6 sty 2022, o 10:00

Odśwież ten temat... I poradziliscie sobie z tym problemem ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: etac » 6 sty 2022, o 10:07

Poczytaj ten wątek - viewtopic.php?f=23&t=11627
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: problem z odpaleniem Aveo 1,4 101KM T255

Post autor: bubu1769 » 6 sty 2022, o 10:16

etac F14D4 w T255 dość sporawo się różni od A12XER w T300.
W tym przypadku sprawdził bym przepustnicę, czy nie jest zbytnio zabrudzona i się nie skleja przy dłuższym postoju.
Dużo pomogły by odczytane błędy dedykowanym sprzętem bo niestety ale z poziomu eOBD może nie wszystko odczytać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości