T300, padła cewka.

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 1978
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 7
Imię: Tomek
Samochód: Aveo T300LT+, 2013.
Silnik: A12XER 16V 86KM
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

T300, padła cewka.

Post autor: tdon » 22 mar 2021, o 21:28

Cóż ... jak w temacie.
Jadę sobie spokojnie do pracy, aż tu nagle ... auto dostało trzęsawki, zapalił się check i kontrola trakcji, po czym silnik zaczął palić na trzy cylindry. Jakimś cudem udało mi się wrócić po pracy prosto do mechanika. Szczęściem dysponowałem zapasowym modułem. Po szybkiej podmianie ból natychmiast ustąpił. Moduł przeżył nieco ponad 7 lat, przebieg 160 kkm.

Awatar użytkownika
asamer
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
Reputacja: 0
Imię: Remigiusz
Samochód: Aveo T300
Silnik: 1.2 86KM
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Re: T300, padła cewka.

Post autor: asamer » 6 kwie 2021, o 16:22

Miałem podobnie, z tym, że u mnie cewka padła po 6 latach i ok 55kkm. Podobno to kwestia wody która dostaje się przez szczelinę miedzy spryskiwaczami przedniej szyby, a maską. Od razu po wymianie uszczelniłem.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 20099
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 45
Imię: Krzysztof
Samochód: Astra J
Silnik: 1.6T 170KM
LPG: NIE
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: T300, padła cewka.

Post autor: etac » 6 kwie 2021, o 17:06

Coś bardziej dokładnie w tym temacie?
Ostatnio zmieniony 6 kwie 2021, o 19:57 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto cytat.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
asamer
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
Reputacja: 0
Imię: Remigiusz
Samochód: Aveo T300
Silnik: 1.2 86KM
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Re: T300, padła cewka.

Post autor: asamer » 7 kwie 2021, o 14:27

Hmmm, dokładniej?
Przez otwór w masce przeznaczony na spryskiwacz dostaje się woda z opadów, kapie na obudowę silnika i zbiera się w jednej z cewek zapłonowych. Teraz już nie pamiętam czy tej skrajnej od strony kierowcy czy pasażera, w każdym razie zaczyna korodować bez żadnych objawów, aż pewnego dnia po prostu przestaje działać i auto pali na 3 cylindy. Niestety jest to cała listwa, więc trzeba wymienić całość, czyli 4 cewki. Kupiłem chyba zamiennik Deplhi, a otwór uszczelniłem silikonem. Można profilaktycznie zerknąć czy jakaś cewka nie ma już zielonego nalotu.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 20099
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 45
Imię: Krzysztof
Samochód: Astra J
Silnik: 1.6T 170KM
LPG: NIE
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: T300, padła cewka.

Post autor: etac » 7 kwie 2021, o 14:49

Mam nadzieje że ten silikon to potoczna nazwa i nie użyłeś typowego silikonu.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
asamer
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
Reputacja: 0
Imię: Remigiusz
Samochód: Aveo T300
Silnik: 1.2 86KM
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Re: T300, padła cewka.

Post autor: asamer » 9 kwie 2021, o 11:42

Nie, prawdziwa nazwa. Wiem co masz na myśli, że niby przyczyni się do korozji. Szczerze w to wątpię ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 20099
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 45
Imię: Krzysztof
Samochód: Astra J
Silnik: 1.6T 170KM
LPG: NIE
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: T300, padła cewka.

Post autor: etac » 9 kwie 2021, o 11:47

To uwierz mi że możesz mieć spory problem z korozją. Sam doświadczyłem wielu takich przypadków.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 2607
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 43
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: T300, padła cewka.

Post autor: bubu1769 » 9 kwie 2021, o 14:28

Do blach powinno się stosować silikon bezoctowy bądź neutralny.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3730
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 17
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: T300, padła cewka.

Post autor: Sebastian » 9 kwie 2021, o 18:41

Albo masę PU.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 1978
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 7
Imię: Tomek
Samochód: Aveo T300LT+, 2013.
Silnik: A12XER 16V 86KM
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: T300, padła cewka.

Post autor: tdon » 10 kwie 2021, o 09:07

Dokładnie. :tak:

Awatar użytkownika
asamer
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
Reputacja: 0
Imię: Remigiusz
Samochód: Aveo T300
Silnik: 1.2 86KM
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Re: T300, padła cewka.

Post autor: asamer » 12 kwie 2021, o 14:54

Zobaczymy, na razie parę lat i nic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości